هزینه

هزینه ساخت یک سایت حرفه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ساخت یک سایت حرفه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 آذر 06

هزینه ساخت یک سایت حرفه ای به چه عواملی بستگی دارد؟

 

هزینه راه اندازی سایت حرفه ای | هزینه ساخت سایت حرفه ای

امروزه بسیاری از کسب و کارها در کنار داشتن یک محیط فیزیکی برای فعالیت خود به دنبال طراحی وب‌سایت مرتبط با زمینه کاری‌شان هستند. به خصوص که داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای به یکی از گام‌های بسیار تأثیرگذار بر موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است. اما سؤالی که اغلب ذهن مشتریان را به خود مشغول می‌کند؛ این است که برای طراحی سایت حرفه ای چه مقدار باید هزینه کرد. عوامل مختلفی هستند که روی هزینه ساخت یک سایت تأثیر می‌گذارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها بپردازیم.

 

هزینه ساخت سایت

 

اهمیت راه اندازی سایت

قبل از آن‌که درباره عوامل تأثیرگذار در راه اندازی و ساخت یک سایت حرفه‌ای صحبت کنیم، بهتر است بدانیم که اصلاً طراحی سایت چه اهمیتی دارد؟ در طراحی سایت، یک پایگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌شود تا کارهای مربوط به کسب و کار موردنظر مانند ارائه خدمات یا خریدوفروش محصولات به شکل اینترنتی انجام گیرد.

 یک وب‌سایت حرفه‌ای به صاحبین کسب و کار کمک می‌کند که از طرف مشتریان خود اعتبار کسب کنند و به بالاترین جایگاه در میان رقبای خود برسند. با کمک یک وب‌سایت شما می‌توانید ارتباطی سریع‌تر و راحت‌تر با مشتریان خود داشته باشید. علاوه بر این یک وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را با فعالیتتان آشنا کنید و همچنین راه‌های مؤثر را برای ارتقاء برند خود بیابید.

 

عوامل مؤثر در هزینه ساخت و راه اندازی سایت

پارامترهای مختلفی روی هزینه طراحی یک سایت حرفه‌ای اثر می‌گذارند که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌کنیم:

هزینه راه اندازی سایت

  • ریسپانسیو بودن سایت

ابتدا تعریف مختصری از واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن سایت می‌کنیم. به وب‌سایتی که قابل نمایش دادن در دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ باشد، واکنش گرا می‌گویند. از طرفی در بهینه‌سازی یک سایت، ریسپانسیو بودن آن بسیار مؤثر است و به داشتن یک سئو قوی‌تر به شما کمک می‌کند.

  • استاتیک یا داینامیک بودن

چگونگی مدیریت محتوای سایت به داینامیک یا استاتیک بودن آن بستگی دارد. در مدل داینامیک، مدیر سایت می‌تواند از طریق یک پنل مدیریت بدون نیاز به دانش فنی، محتوای درون سایت را در صورت لزوم به‌روزرسانی کند. این نوع مدیریت محتوا مواردی مانند بارگذاری محتوای متنی یا تصاویر را شامل می‌شود. از این رو بیشتر افراد طرفدار سایت داینامیک هستند. از لحاظ قیمت طراحی سایت داینامیک از استاتیک بهتر است و می‌تواند کیفیت بالاتری را به صاحبان خود ارائه دهد.

همچنین برای دانستن تفاوت سایت استاتیک و داینامیک کلیک کنید.

 

  • مقدار هاست مصرفی

هاست فضایی است که کلیه اطلاعات و فایل‌های مربوط به وب‌سایت شما داخل آن بارگذاری می‌شود. برای خرید هاست هزینه‌های مختلفی وجود دارد، زیرا پارامترهایی مانند میزان حجم اطلاعات و بازدید سایت بر قیمت آن اثر می‌گذارد.

 

  • CMS سایت

استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا CMS از جمله مواردی هستند که روی هزینه طراحی سایت تأثیر می‌گذارند. اگر می‌خواهید طراحی سایت با قیمت مناسب‌تری برای شما درآید، می‌توانید از ورد پرس و جوملا که جزء CMS های رایگان هستند، استفاده کنید. برای طراحی بسیاری از سایت‌ها در سراسر دنیا از سیستم مدیریت محتوا ورد پرس استفاده می‌شود. این CMS دارای افزونه‌ها و قالب‌های رایگان و آماده است، البته برخی از آن‌ها پولی هستند. در صورت استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های اختصاصی باید به فکر پرداخت هزینه بیشتری برای طراحی سایت خود باشید.

  • کیفیت هاست

تمام اطلاعات وب‌سایت شما درون هاست جای می‌گیرد. از این رو باید هاست مورداستفاده از امنیت بالایی برخوردار باشد. اگر می‌خواهید از هاست رایگان یا با قیمت پایین استفاده کنید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید، به فکر از دست رفتن ناگهانی اطلاعات وب‌سایت خود به دلیل امنیت پایین نیز باشید. 

 

  • سئو سایت

برای این‌که وب‌سایت شما همواره در بالاترین جایگاه قرار گیرد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند، نیاز به سئو و بهینه سازی دارد. با روش‌های بهینه‌سازی، جایگاه شما در گوگل افزایش پیدا می‌کند و مخاطبان هدف بیشتری جذب خواهند شد. البته لازم است بدانید که هزینه‌های سئو از هزینه‌های طراحی سایت جدا هستند.

 

  • ظاهر وب‌سایت

چگونگی استفاده از عناصر گرافیکی و ظاهر وب‌سایت از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت طراحی سایت هستند. هرچقدر بخواهید سایت شما حرفه‌ای‌تر باشد، لازم است تا از عناصر گرافیکی زیباتری استفاده شود. در نتیجه هزینه بالاتری را باید به طراح سایت خود بپردازید.

 

  • نوع قالب طراحی سایت

از قالب‌های مختلفی برای طراحی سایت استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها آماده هستند. در صورت استفاده از قالب‌های از پیش طراحی‌شده می‌توانید در هزینه‌های خود برای طراحی سایت صرفه‌جویی کنند. اغلب برای طراحی یک سایت حرفه‌ای نیاز است تا قالبی مطابق با اهداف سایت طراحی شود.

طراحی گرافیک UI,UX

هزینه ساخت سایت حرفه ای

  • تعداد زبان‌های مورداستفاده در سایت

برای طراحی سایت می‌توان از زبان‌های مختلفی استفاده کرد. این‌که سایت شما به چند زبان مختلف طراحی می‌شود تأثیر بسزایی در قیمت آن دارد. اغلب سایت‌های مخصوص به فعالیت تاجران یا شرکت‌های تولیدی بین‌المللی با چند زبان مختلف طراحی می‌شوند. برای آشنایی با طراحی سایت دو و چند زبانه کلیک کنید.

 

  • امنیت سایت

عدم ایمن‌سازی مناسب برای یک وب‌سایت باعث می‌شود تا اطلاعات شما به ‌راحتی توسط سوءاستفاده گران هک شود. یک ایمن‌سازی صحیح می‌تواند تأثیر قابل ‌توجهی بر هزینه طراحی سایت شما بگذارد.

 

  • شرکت طراحی سایت

شرکت‌های فعال در زمینه راه اندازیه و سایت سایت بسته به سابقه و دانشی که در این زمینه دارند، قیمت‌های مختلفی را برای طرحی سایت ارائه می‌دهند. اگر به دنبال سایتی حرفه‌ای با بهترین امکانات هستید که کار شما را به خوبی به مشتریانتان نشان دهد، به سراغ شرکت‌های باتجربه و حرفه‌‌ای در این زمینه بروید. البته بهتر است از قبل نسبت به هزینه‌ها اطلاعات کامل را کسب کرده باشید. بهترین شرکت طراحی سایت واقعا کجاست؟

 

  • پشتیبانی سایت

اگر سایت شما دچار مشکلی شود برای برطرف کردن آن نیاز به پشتیبانی است. تیم پشتیبانی می‌تواند مشکل سایت شما را برطرف کند. در برخی موارد پشتیبانی می‌تواند رایگان و در برخی موارد دیگر هزینه‌ای را در بر داشته باشد. لازم است با عواملی که بر هزینه پشتیبانی سایت اثر می‌گذارد، آشنایی داشته باشید. از جمله این عوامل می‌توان به بررسی خطاهای سایت، امنیت سایت، تنظیم دائم ساعت و به‌روزرسانی قالب‌های به ‌صورت منظم اشاره کرد. برای اطلاع از خدمات پشتیبانی و نگهداری سایت کلیک کنید.

 

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین شرکت طراح سایت

برای این‌که بتوانید یک شرکت طراحی سایت ایده‌آل را پیدا کنید، باید با نکات مهم در این‌باره و چگونگی انتخاب آن آشنا شوید تا بهترین کار را متناسب با خواست و سلیقه شما ارائه دهند. از عوامل مؤثر در انتخاب شرکت طراح سایت مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل موثر بر قیمت ساخت سایت

  • مشاهده نمونه کارهای شرکت

برای این‌که بتوانید تشخیص دهید که آیا شرکت مورد نظر دارای اعتبار و تجربه کافی است، می‌توانید از او درخواست کنید تا نمونه کارهایش را به شما نشان دهد. یا این‌که حتی با صاحبان این نمونه‌ کارها تماس برقرار کنید و از میزان رضایتمندی آن‌ها نسبت به نتیجه کار باخبر شوید.

  • بررسی قیمت‌ها و خدمات

بررسی کنید که آیا میان خدمات ارائه‌شده شرکت و هزینه‌های آن تعادلی وجود دارد یا خیر؟ برخی شرکت‌ها برای طراحی سایت‌های خود هزینه‌ی بالایی را درخواست می‌کنند؛ در حالی که هیچ پشتیبانی و خدمات قابل ‌توجهی را ارائه نمی‌دهند. به تعادل میان قیمت و خدمات توجه داشته باشید.

  • اعتبار شرکت

اعتبار هر شرکتی بیان‌کننده میزان توانایی‌های آن در ارائه کارها و خدمات موافق میل و رضایت مشتریان است. به داشتن نماد الکترونیکی هر شرکتی توجه داشته باشید و بررسی کنید که سابقه فعالیت آن‌ها چگونه بوده است؟ آیا شکایتی بر علیه آن‌ها ثبت ‌شده است یا خیر؟

  • نوع طراحی گرافیکی

حتماً توجه کنید که ظاهر نمونه کارهای شرکت مناسب باشد و بررسی کنید که سرعت بارگذاری کارها چگونه است؟ به زیبایی ظاهری سایت‌های طراحی‌شده دقت کنید.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله تمام مواردی که می‌تواند در هزینه نهایی طراحی سایت تأثیرگذار باشد را مورد بررسی قرار دادیم. اگر می‌خواهید رتبه وب‌سایت شما در مدت زمانی کوتاهی از دیگر رقبا بالاتر برود و هزینه‌های پرداختی شما را برای طراحی سایت برگرداند، به دنبال یک شرکت طراح سایت ایده‌آل و باتجربه باشید. یک سایت حرفه‌ای، تضمینی برای موفقیت خواهد بود و شما را از بابت امنیت و از دست رفتن اطلاعات نگران نخواهد کرد.

 

  • 21
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر