جستجوی کلمات کلیدی

تاریخ انتشار خبر : 1397 مهر 24

جستجوی کلمات کلیدی

 

در دنیای وب، کلمات کلیدی kewwords نقش کلیدی را دارند که از طریق آن موتورهای جست‌وجو و کاربران می‌توانند مطالب شما را پیدا کنند. کلمات کلیدی همان چیزی است که به موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد مطلب شما درباره چیست و در صورت سرچ چه عبارتی باید به کاربران نشان داده شود. کاربران نیز با استفاده از آن‌ها می‌توانند منظور خود را به گوگل بفهمانند و درنهایت به پاسخ سوالات خود برسند.

 

جستجوی کلمات کلیدی

با جستجو و تحقیق بر روی تقاضای بازار در مورد کلمات کلیدی، نه تنها می‌توانید بدانید چه نوع کلمات و عبارت هایی برای هدف قرار دادن در حوزه سئو مناسب هستند، بلکه قادر خواهید بود به‌طور کلی اطلاعات خوبی در مورد مشتریانتان به دست آورید.

این کلمات ابزار اصلی برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل (سئو وبسایت) هستند و همان‌قدر که انتخاب درست آن‌ها به بهبود جایگاه آن در نتایج جست‌وجو کمک می‌کند، استفاده نامناسب و انتخاب کلمه نادرست می‌تواند به سایت شما ضربه بزند. پس پیدا کردن متخصصی که از همه قوانین سر دربیاورد و جستجوی کلمات کلیدی را به‌دقت انجام دهد، اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی همیشه برای جذب بازدید کننده به سایت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌تواند بازدیدکننده های مناسبی برای سایت به ارمغان بیاورد. مفید بودن چنین هوشی را نمی‌توان کتمان کرد. به کمک پژوهش کلمات کلیدی می‌توانید تغییر در تقاضاها را پیش‌بینی کنید و به شرایطِ در حالِ تغییرِ بازار پاسخ دهید. در این شرایط قادر خواهید بود محصولات، خدمات و محتوای مناسبی برای جستجوکنندگان ایجاد نمایید.
ابزارهای مختلف جستجوی کلمات کلیدی به شما نشان می‌دهند که کاربران سایت‌های رقیب دقیقا دنبال چه چیزی هستند و با چه عباراتی برای پیدا کردن گزینه موردنظر خود جستجو می‌کنند. از این طریق شما می‌توانید محتوای کاربردی برای کاربران تولید کرده و محصولات خود را نیز به‌گونه‌ای نشان‌گذاری کنید که بتوانند آن را پیدا کنند. توجه داشته باشید که جست‌وجوی کلمات کلیدی و استفاده از آن‌ها در سایت کاری تخصصی است و صرف اینکه ابزارهای این کار را می‌شناسید نمی‌تواند نشان‌دهنده درست بودن مسیر شما باشد.

درباره انواع کلمات کلیدی برای سئو بیشتر بخوانید.

 

انواع کلمات کلیدی

 

چگونه ارزش کلمه‌های کلیدی را تشخیص دهیم؟

کلمات کلیدی چقدر برای سایت شما مهم هستند؟ اگر فروشگاه آنلاین برای فروش کفش دارید می‌توانید برای عبارت‌هایی همچون ‘پوتین سیاه’ یا ‘کفش قهوه‌ای فروشی’ داشته باشید؟ عبارت هایی که در موتورهای جستجو وارد می‌شوند، اغلب در اختیار وبمسترها قرار دارند و استفاده از ابزارهای مرتبط با پژوهش کلمات کلیدی به شما اجازه می‌دهد چنین اطلاعاتی را به دست آورید. با این‌حال، چنین ابزارهایی نمی‌توانند به‌طور مستقیم ارزشمند بودن آن‌ها برای جذب ترافیک را نشان دهند. برای درک ارزش کلیدواژه ها باید سایت خود را بشناسید، فرضیه سازی کنید، تست کنید و این‌کار را تکرار نمایید. این فرمول اصلی بازاریابی در وب است.

 

فرآیندهای اصلی برای ارزیابی ارزش کلمه‌های کلیدی

ابتدا بایستی از خودمان بپرسیم که آیا کلمات کلیدی انتخاب شده به محتوای سایت مرتبط است؟ آیا جستجوکنندگان می توانند چیزی که به دنبالش هستند را در سایتتان بیابند؟ آیا می‌توانند از چیزی که در سایت پیدا کرده‌اند راضی و خشنود باشند؟ آیا ترافیک حاصل از این جستجو می‌تواند بهره مالی داشته باشد یا سایر اهداف سازمانی را برآورده کند؟ اگر پاسخ شما به تمامی این سوالات مثبت است می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

اینکه بدانید چه سایت هایی در حال حاضر برای کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه ای در موتورهای جستجو دارند بینش عمیقی در مورد رقبا ایجاد می کند و می تواند سختی یا آسانی به دست آوردن رتبه برای آن واژه را مشخص نماید. همیشه به یاد داشته باشید که صرف سرچ بالای عبارتی که تا حدی به کار شما مرتبط باشد، نشان نمی‌دهد که این کلمه برای شما مناسب است.

شما باید فکر کنید که چه محتوایی برای رتبه گرفتن می‌توانید تولید کنید و چگونه می‌توانید هر کلمه را به برگ برنده خود تبدیل کنید. همواره از ابزارهای مختلف گوگل برای بررسی مسیر پیشرفت استفاده کنید. ببینید که کدام‌یک از کلمه‌ها برای شما ارزشمندتر بوده‌اند و کدام‌یک کمکی به دیده شدن سایتتان نکرده‌اند. با تجزیه‌وتحلیل مرتب می‌توانید ارزیابی کلمات کلیدی را به‌راحتی انجام دهید.

ببینید؛ آموزش افزایش ورودی سایت از گوگل با محتوا

 

سختی های کلمات کلیدی؛ شانس موفقیت شما چقدر است؟

برای اینکه بدانید چه نوع کلمات کلیدی را هدف قرار دهید نه تنها باید درک درستی از تقاضاهای موجود برای آن واژه یا عبارت را داشته باشید بلکه باید برای به دست آوردن رتبه بالا سخت تلاش کنید. اگر برندهای بزرگ، 10 نتیجه برتر را در موتور جستجو از آنِ خود کرده باشند و شما در وب تازه کار باشید باید برای به دست اوردن رتبه سخت تلاش کنید و اینکار ممکن است چندین سال زمان ببرد. به همین خاطر درک دشواری کلمات کلیدی بسیار ضروری است.

 

چه کسی می‌تواند کلمات کلیدی را برای شما پیدا کند؟

متخصصین سئو در درجه اول باید بتوانند کلمات کلیدی مرتبط با هر موضوع و هر کاربردی را جست‌وجو کرده و آن‌ها را به شما تحویل دهند؛ اما نکته اینجاست که تنها شناخت راهکارها و ابزارهای پیدا کردن این کلمات کافی نیست. آن‌ها باید بتوانند درباره سایت‌هایی که روی هر کلمه رتبه گرفته‌اند تحقیق کنند و تخمین بزنند که در صورت استفاده از این کلمه کلیدی شانس موفقیت شما چقدر است. علاوه بر این باید با توجه به نمودارهای تحلیلی که ابزارهای مختلف ارائه می‌دهند، بررسی کنند که آینده این کلمه چگونه است و آیا می‌توان به بیشتر شدن تعداد سرچ آن امیدوار بود یا خیر.

شناخت کلمات کلیدی روز که در حال حاضر به دلیل موضوعات و اتفاقات اخیر ترند شده از کارهایی است که جست‌وجوگر کلمه کلیدی برای شما انجام می‌دهد. این کلمات در بازه‌ای خاص به دیده شدن سایت شما کمک می‌کنند؛ اما در درازمدت باید از کلماتی استفاده کرد که باعث افزایش رتبه سایت و باقی ماندن آن در رتبه‌های برتر می‌شوند. این همان کاری است که متخصص سئو یا به‌طور خاص‌تر جستجوگر کلمات کلیدی برای شما انجام می‌دهد.

 

بهترین ابزارهای برای جستجوی کلمات کلیدی کدم‌اند؟

بهترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط همان موتور جست‌وجوی گوگل است. در زمان جست‌وجو برای پیدا کردن نتایج موردنظر گوگل عباراتی را به اشتراک می‌گذارد که بهترین راهنما برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرکاربرد و مرتبط هستند. به‌عنوان‌مثال با استفاده از ویژگی Google autocomplete عباراتی را پیشنهاد می‌دهد که کاربران بیشتری سرچ کرده‌اند. در ادامه تعدادی دیگر از این ابزارها را بیان می‌کنیم.

  • شما می‌توانید کلمات کلیدی موردنظر خود را جست‌وجو کرده و بررسی کنید که کاربران با سرچ این عبارت به دنبال پیدا کردن چه چیزی هستند. به‌عنوان‌مثال اگر با جست‌وجوی عبارت سماور برقی به فروشگاه‌ها رسیدید، یعنی این کلمه کلیدی مناسبی برای رتبه گیری مقاله‌ای درباره نحوه کار با سماور برقی نیست.
  • قسمت people also search for که به شما نشان می‌دهد که افرادی که این کلمه کلیدی را جست‌وجو کرده‌اند به دنبال چه چیزهایی دیگری بوده‌اند.
  • قسمت search related to کلمات کلیدی مرتبط را نشان می‌دهد.
  • قسمت people also ask for به شما سوالات متداول و مقالات مرتبط را نشان می‌دهد.

علاوه بر ابزارهای خود گوگل می‌توانید از ابزارهای دیگری مانند Rank Tracker، گوگل سرچ کنسول، google ads، answer the public، keyword tool Dominator و گوگل ترندز نیز استفاده کنید. این ابزارها هم نسخه پولی و هم رایگان دارند که طبیعتا نسخه‌های پولی آن‌ها برای انجام یک کار حرفه‌ای‌تر بسیار کاربردی‌تر خواهد بود.

 

شرکت طراحی وب

 

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر