انواع کلمات کلیدی برای سئو کارها

تاریخ انتشار خبر : 1398 بهمن 12

انواع کلمات کلیدی برای سئو کارها

بعد از تحقیقاتی که انجام دادید و به این نتیجه رسیدید که باید وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده و در آن، مخاطبان جدیدتان را مورد هدف قرار داده تا آنها به مشتریان شما تبدیل شوند؛ نیاز دارید مجموعه ای از کلمات کلیدی را داشته باشید تا زمانی که کاربران آنهارا جستجو کردند به آنها دسترسی پیدا کنید.

برای سئو سایت کسب و کارتان روی کارشناسان ما حساب کنید.

سوال اصلی ای که اینجا برای تمامی کسب و کار ها پیش می آید این است که این کلمات کلیدی را از کجا میتوانیم پیدا کنیم؟ چطوری متوجه شویم اغلب مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟ چگونه خود را در معرض دید آنها قرار دهیم؟ اصلا چند مدل کلمه کلیدی داریم؟ آیا کلمه کلیدی یک کلمه است یا یک اصطلاح و سوالات بسیار زیادی از این دست.

قبل از هر چیز باید درباره کسب وکار خود، نیازمندی های مشتریان، نیازمندی های بازار و از همه مهمتر توانایی های خود و اینکه چه میزان از این نیازهارا میتوانید برطرف کنید بدانید. در این مقاله از ایده پویا شرکت طراحی وب سایت و آژانس دیجیتال مارکتینگ، به انواع کلمات کلیدی خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

 

 

اینستاگرام ایده پویا

 

 

انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کوتاه در سئو و بهینه سازی سایت

نام کلمات کلیدی کوتاه دقیقا از روی اندازه آنها انتخاب شده است. بله، این کلمات یک، دو یا نهایتا سه سیلابسی هستند. برای مثال لیموترش یک کلمه کلیدی کوتاه است که دارای جستجوی زیادی می باشد و دلیل آن این است که افراد علاقه ای ندارند برای جستجوی موارد مورد نظر خود، زیاد تایپ کنند.

این کلمات با اینکه می توانند ورودی زیادی برای شما بیاورند ولی در اغلب اوقات به درد نمیخورند چرا که این کلمه نشان نمی دهد کاربر میخواهد لیموترش را خریداری کند، میزان کالری آن را بداند و یا به تصاویر آن نیاز دارد و ... .

توجه: این کلمات معمولا محوریت سایت شمارا نمایش می دهند، پس کلمات کلیدی اصلی خود را با دقت انتخاب کنید.

 

کلمات کلیدی طولانی – کلمات کلیدی longtail

این کلمات کلیدی برخلاف نوع بالا دارای طول بسیار بالایی می باشد و همانطور که میدانید دارای میزان وروی و جستجوی کمتری نسبت به موارد بالا نیز می باشد؛ به همین دلیل بهترین نوع کلمات کلیدی برای محصولات و پست های وبلاگی می باشد.

تصور کنید در موتور جستجو عباراتی نظیر "کفش" یا "کفش چرم" را جستجو می کنید. این کلمات شامل دامنه وسیعی از معانی میباشد که شاید سایت شما آنرا پوشش ندهد ولی ورودی زیادی را به سمت سایت شما هدایت می کند ولی کلمه کلیدی "کفش چرم صورتی زنانه" یک کلمه کلیدی دم دراز با میزان جستجوی کم است ولی احتمال تبدیل مشتری به خریدار در این کلمه بسیار بیشتر است، به همین دلیل باید در انتخاب کلمات کلیدی دقت بالایی داشته باشید.

 

کلمات کلیدی تازه

برخی از کلمات کلیدی هستند که به صورت موقت ترافیک بالایی را به وب سایت شما منتقل می کند و باید بسیار مواظب آنها باشید. برای مثال زمانی که شما یک فیلمی که در سایت های مختلف تبلیغات آنرا برای انتشار رفته بودید، زمانی که آن را در اختیار عموم قرار میدهید به صورت انفجاری ورودی سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به صورت یکدفعه هم کاهش خواهد داشت.

این مدل از ورودی ها، همانطور که دارای قدرت بالایی برای سایت شما می باشند و سایت شمارا بالا خواهند آورد؛ همان قدرت را برای پایین کشیدن سایت شمارا نیز دارد. پس در استفاده از این نوع کلمات کلیدی به شدت احتیاط کنید.

 

کلمات کلیدی همیشه سبز

برخی از محتواها هستند که همیشه ثابت هستند و تغییر زیادی در آنها انجام نمی شود و شما می توانید با تغییر یک یا دوبار در سال آنهارا به روز رسانی کنید؛ به این نوع از محتواها، محتوای همیشه سبز گفته می شود. برای مثال الگوریتم پنگوئن یک محتوای همیشه سبز می باشد، چرا که یکی از الگوریتم های اصلی موتور جستجوی گوگل می باشد و اگر کسی 2 سال بعد هم محتواهی شمارا بخواند کاملا برای آن مفید خواهد بود.

زمانی که این الگوریتم تغییر می کند نیز شما می توانید تغییرات ایجاد شده را به همین محتوا اضافه کنید تا محتوای به روز و مفیدی داشته باشید. این محتواها در تمامی صنایع موجود می باشد و باید دقت داشته باشید که نباید اضافه گویی کنید چراکه خصلت این محتواها مفید و آموزنده می باشد و به نوعی به سایت شما انتقال اعتبار نیز می‌دهد؛ پس در نگارش این محتواها حساس باشید.

 

کلمه کلیدی تعریف محصول

همانطور که از نام این نوع پیداست، کلمه کلیدی محصول معرف محصول شما می باشد و تنها یکبار در وب سایت شما قرار است وجود داشته باشد. پس باید تمامی مواردی که فکر می کنید در باره این محصول مفید می باشد و معرف آن است را به طور کامل ذکر کنید (و به خاطر داشته باشید که از تولید محتوای تکراری به شدت پرهیز کنید).

شما برای هر محصول نهایتا باید دو کلمه کلیدی داشته باشید که به طور کامل معرف محصول شما می باشد و با محوریت آنها محتوای خود را تولید کنید. توجه داشته باشید که این کلمات کلیدی دارای میزان رقابت نسبتا پایین، با نرخ تبدیل بالا می باشد. اگر وب سایت فروشگاهی دارید و یا محصولاتی را به صورت آفلاین به فروش میرسانید، تولید این صفحات در اولویت شما باید قرار داشته باشد.

 

کلمات کلیدی برند دار

کلمات کلیدی برند به کلماتی گفته می شود که می تواند شامل نام برند و یا کسب وکار شما باشد(یا نباشد). برای مثال اگر شخصی به دنبال برندی مانند گوچی یا اپل باشد با کلمات کلیدی مختلفی به دنبال انها خواهد کشت و اگر شما نیز از این برند ها در کلمات کلیدی خود استفاده کرده باشید احتمال دیده شدن در نتایج برتر گوگل را خواهید داشت.

اگر هدف شما کسب رتبه یک در موتورهای جستجو می باشد باید بر روی کلمات کلیدی برند کار کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای خود بدست بیاورید.

 

کلمات کلیدی بدون برند

این کلمات کلیدی برخلاف مدل بالا می باشند و در آن هیچ نامی از برند شما برده نخواهد شد. این کلمات کلیدی معمولا به صورت توصیفی می باشند و تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند برند شمارا به تصویر بکشند. این کلمات کلیدی بیشتر در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند و اگر درست بکار گرفته شود می تواند به زیبایی کلمات کلیدی برند برای شما مخاطب به همراه داشته باشد.

 

کلمات کلیدی جغرافیایی

احتمالا به نظرتان نام عجیبی باشد ولی در این مدل از کلمات کلیدی؛ شهر ها، کشور ها، محلات و مناطق جغرافیایی دیگری معرفی می شوند. برای مثال اگر شما یک کافی شاپ در نقطه ای از شهر خود باشید می توانید با کلمه کلیدی "بهترین قهوه را در ... بنوشید" و یا کلماتی مانند ان استفاده کنید.

این کلمات کلیدی، ساده ترین نوع کلمات می باشند و تنها کافیست شغلتان را با محل و تخصصتان ترکیب کنید. به همین راحتی می توانید کلمات کلیدی محلی تولید کنید.

این نوع از کلمات کلیدی جستجوی کمی دارند و به همین دلیل میزان رقابت و ورودی شما نیز به شدت پایین تر از مدل های بالا می باشد ولی این کلمات کلیدی می توانند به زیبایی به سئو محلی شما کمک کنند. به همین دلیل این صفحات برای کسب و کار های محلی بسیار مهم است.

 

کلمات کلیدی فصلی

بله درست خواندید؛ مواردی مانند کریسمس، عید نورز، تاسوعا و عاشورا تنها یکبار در سال وجود دارند و برخی از کسب کار ها نیز مانند "فروش چوب اسکی" فقط در بازه های زمانی خاص دارای جستجوی بالایی می باشد. پس باید آنهارا به خوبی شناسایی کنید تا بتوانید در بازه زمانی خاص نیز بالا باشید.

 

کلمات کلیدی اشتباه

احتمالا برای شما نیز تا به حال پیش امده است که مواردی با اشتباه تایپی جستجو کنید و سایت هایی را نیز برای آن کلمه پیدا کرده باشید! شما می توانید با سئو کردن کلمات کلیدی اشتباه به این دسته از مشتریان نیز دسترسی داشته باشید.

 

کاربر خود را تعریف کنید

یکی از ساده ترین و در عین حال کلیدی ترین کار در کسب و کارتان شناختن مشتریانتان است. از کدام منطقه هستند؟ چه بازه سنی ای دارند؟ آیا بیشتر زن هستن یا مرد؟ شغل آنها چیست؟ به چه چیز هایی بیشتر علاقه دارند و سوالاتی از این دست.

شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا مشتریان خود را به بهترین نحو ممکن شناسایی کنید و بعد از آن بر روی تولید محتوای با کیفیت برای آنها تمرکز کنید. اینکه میزان بازدید سایت شما کم است اصلا اهمیتی ندارد. نکته حائز اهمیت برای شما این باید باشد که چه میزان از بازدید کنندگان سایت شما یا به اصطلاح ورودی شما با کسب و کار شما مطابق است.

بعد از شناخت مشتریان خود باید بدانید آنها به چه محتواهایی نیاز دارند تا برای آنها آماده کنید!

 

انواع محتواهای تولیدی برای مشتریان

  • اطلاعات: کاربران بیشتر علاقه دارند در باره محصولی اطلاعات بیشتری داشته باشند و این اطلاعات لزوما تکنیکی نیست و باید اطلاعاتی عمومی باشد تا کاربر بتواند با استفاده از این اطلاعات برای خرید محصول مورد نظر تصمیم گیری کند. شما میتوانید این محتواهارا به صورت کی، کجا و چگونه ایجاد کنید و به پرسش های احتمالی مشتریان خود در این باره جواب دهید.
  • تجاری: کاربرانی که اطلاعات تجاری را جستجو می کنند، اغلب خریدار می باشند و باید به این دسته از افراد قیمت، تاریخ انقضا، شیوه حمل و نقل و ... را ذکر کنید تا به خرید از شما ترقیب شوند.
  • خرید و فروش: این قسمت نهایی خرید یک کالا می باشد و شما باید با عباراتی مانند تضمین فروش، بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و ... به کاربراین اطمینان را بدهید که بتواند به راحتی خرید خود را انجام دهد.

 

شرکت طراحی وبسایت

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر