آموزش افزایش ورودی سایت از گوگل با محتوای مناسب

تاریخ انتشار خبر : 1398 آذر 19

آموزش افزایش ورودی سایت از گوگل با محتوای مناسب

شما از طریق نوشتن محتوای مناسب و با کیفیت و همچنین با رعایت اصول سئو سایت می توانید در رتبه بندی گوگل رتبه بهتری پیدا کنید؛ در نتیجه ورودی سایت از طریق جستجوهای گوگل افزایش پیدا می‌کند. در واقع شما با نوشتن محتوای مفید، اصولی و کاربر پسند در صفحات بالای جستجوی گوگل دیده می‌شوید و شانس کلیک توسط مخاطب و ورود به سایتتان افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ راه‌های افزایش بازدید سایت

 

تاثیر محتوای با کیفیت بر افزایش ورودی سایت

یکی از مزایای اصلی تولید محتوا و بازاریابی محتوایی افزایش ترافیک ارگانیک سایت است. این ترافیک ارگانیک با جستجوی عبارت‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت سایت و نمایش صفحه‌های آن در گوگل و موتورهای جستجو جذب می‌شود. وقتی یک کاربر به چیزی احتیاج دارد معمولا عبارت‌های مرتبط با آن، یا پرسش‌های خود را در گوگل جستجو می‌کند.

گوگل از بین تمام صفحات وب، صفحه‌هایی که مرتبط با این عبارت‌ها و برای کاربر ارزشمند باشند را، بر اساس دو ویژگی یعنی مرتبط بودن آنها و معتبر بودن سایت، با رتبه‌های بالاتری نمایش می‌دهد. تاثیر محتوای با کیفیت بر افزایش ورودی سایت از گوگل با توجه به اینکه بیشتر ترافیک وبسایت‌ها از گوگل وارد آنها می‌شود غیر قابل‌انکار است.

یک محتوای باکیفیت دارای بعضی از ویژگی‌ها است که لازم است در تولید محتوای با کیفیت برای جذب ترافیک ورودی سایت از گوگل مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه مراحل این کار به‌صورت گام به گام معرفی می‌شود.

 

مراحل گام به گام افزایش ورودی سایت از گوگل با محتوا

بعضی از جزئیات و نکته‌های از نظر آماری ثابت‌‌شده در بازاریابی محتوا و تولید محتوای وب وجود دارند که با رعایت آنها وبسایت‌ها می‌توانند ترافیک بیشتری از گوگل جذب کنند. در ادامه بعضی از این مراحل را مشاهده می‌کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ است که نقش قابل توجهی در جذب کاربران و افزایش ورودی سایت از گوگل دارد. این کار یک فرایند نسبتا پیچیده است که در آن کلمات کلیدی مرتبط با یک کسب‌وکار با توجه به نیازها و تقاضای کاربران، و تحلیل کمپین‌های محتوایی رقبای آن در بازار شناسایی می‌شود. بعد کار تولید محتوا روی این موضوعات و ایجاد کمپین‌های بازاریابی محتوا اجرایی می‌شود.

به‌هرترتیب کلمات کلیدی لازم است به شکلی طبیعی در محتوا مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده بیش‌ از حد از کلمات کلیدی باعث کاهش رضایت خواننده و در نتیجه ارزش محتوا می‌شود. از کلمات کلیدی به جز خود محتوا، در عنوان و زیرعنوان‌های آن، در آدرس URL و توضیحات متا هم باید استفاده شود. ابزارهای مختلفی برای تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی مثل گوگل کیورد پلنر، Moz، Ahrefs و SEMrush در دسترس کاربران قرار دارد.

 

تولید محتوای ارزشمند و به‌یادماندنی

وبسایت‌هایی که از بازاریابی محتوا و بخش وبلاگ استفاده می‌کنند 434% افزایش ورودی سایت از گوگل دارند. وبسایت‌هایی هم که ماهانه بیشتر از 16 پست تولید می‌کنند حدود 3.5 برابر ترافیک بیشتری از وبسایت‌های که محتوای کمتری تولید می‌کنند جذب می‌کنند. اما این بازار رقابتی است و بسیاری از کسب‌وکارها از قبل مدت‌ها مشغول فعالیت در آن بوده‌اند و اعتبار بسیار بالایی برای خود جلب کرده‌اند. این موارد باعث می‌شود برای تولید محتوای ارزشمند و به‌یادماندنی داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر و حساب‌شده ضرورت داشته باشد.

با توجه به این موارد ضرورت تولید محتوای ارزشمند بیشتر از قبل مشخص می‌شود. کاربران پرسش‌ها و مشکلات خود را جستجو می‌کنند و نیت‌های مشخصی از جستجوی عبارت‌های مرتبط با یک کسب‌وکار دارند. آنها وقتی با محتوایی مواجه شوند که نیاز آنها را برآورده کرده و به پرسش‌های آنها پاسخ بدهد به وبسایت و کسب‌وکار یا شرکتی که پشت آن است اعتماد می‌کنند. صرف کردن زمان بیشتر روی وبسایت یکی از معیارهای قابل اندازه‌گیری دیجیتال مارکتینگ است که تاثیر مستقیمی در افزایش اعتبار کسب‌وکارهای آنلاین در موتورهای جستجو دارد.

 

فعال‌ بودن در شبک های اجتماعی

حالا دیگر جمعیت شبکه‌های اجتماعی شامل بیشتر جمعیت جهان می‌شود. این کاربران پروفایل‌های جذابی که محتوای ارزشمند تولید می‌کنند را دنبال می‌کنند. منتشر کردن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود برند یا سایت تعامل بیشتری با کاربران داشته باشد و در مواردی از مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات یا خدمات خود بازخورد و ارجاع با لینک مثبت بگیرد که نقش خیلی مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند.

برندهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند لازم است برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است سطح بالایی از تعامل با کاربران داشته باشند و در کامنت‌ها سوالات آنها را جواب بدهند و با آنها ارتباط برقرار کنند. استفاده از لینک آدرس جدیدترین محتوای وبسایت در صفحه معرفی شبکه‌های اجتماعی هم تاثیر قابل توجهی بر افزایش ورودی سایت از گوگل می‌تواند داشته باشد.

 

انتشار مرتب و افزایش ورودی سایت از گوگل با محتوای مناسب

یکی از راهکارهای افزایش مخاطبان وبسایت انتشار مرتب محتوا است. برای این کار بهتر است از یک تقویم محتوایی مناسب استفاده کنید. مخاطبان وقتی با محتوای جذاب و ارزشمند در یک سایت مواجه شوند مطالب آن را دنبال و تبدیل به مخاطبان همیشگی آن می‌شوند. در مقابل وقتی در یک سایت با محتوایی بی‌کیفیت یا نامرتبط روبرو شوند پنجره مرورگر خود را می‌بندند و دیگر وارد آن نمی‌شوند که باعث کاهش امتیاز سایت در گوگل و موتورهای جستجو هم می‌شود.

 

اطلاعات مرتبط با صنف و صنعت خود را پوشش دهید

یکی از راه‌های افزایش ورودی سایت از گوگل معتبر شناخته‌شدن در یک صنعت یا صنف خاص است. برای این کار لازم است برای بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با صنعتی که کسب‌وکار سایت در آن قرار می‌گیرد تولید محتوا شود. به‌این‌ترتیب بخشی از متخصصان و فعالان این صنعت تبدیل به کاربر و مخاطب سایت می‌شوند. وقتی این نوع از تولید محتوا با اطلاعات کاربردی و محتوای سرگرم‌کننده ارائه شود تاثیر قابل توجهی در افزایش جستجوی سایت دارد.

ویدئو زیر از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا را مشاهده کنید تا در این باره اطلاعات جامع‌تری پیدا کنید.

 

 

  • 2
  • 2
نظرات کاربران (2)
ثبت نظر