آیا رپورتاژ آگهی و بک لینک متفاوت هستند؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 شهریور 28

آیا رپورتاژ آگهی و بک لینک متفاوت هستند؟

 

از مهم‌ترین اهداف بهینه‌سازی سایت‌ها و سئو می‌توان به افزایش بازدید سایت اشاره کرد. در واقع تمام کسب و کارهای آنلاین به دنبال کسب بالاترین رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل هستند. جذب مخاطبان از طریق ترفندهای مربوط به سئو و برخورداری از مزایای مربوط به آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از این راه‌ها، تولید محتوای جذاب و ارزشمند به منظور پاسخگویی به سؤالات مخاطبان است.

بعد از انتشار محتواهای مناسب باید از بک لینک یا رپورتاژ آگهی برای افزایش قدرت سئو در خارج از وب‌سایت خود استفاده کنید؛ اما بررسی اینکه آیا این دو روش با یکدیگر تفاوت دارند و کدام‌یک می‌تواند مؤثرتر باشد برای موفقیت در این راه لازم است. توصیه می‌کنیم برای تحلیل هرکدام از این دو راهکار و تفاوت‌های آن‌ها، در ادامه این مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا با ما همراه باشید.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

بررسی تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ نیازمند آشنایی با تعریف هرکدام از آن‌ها است. معرفی کامل این دو واژه می‌تواند به درک صحیحی از تفاوت آن‌ها به شما کمک کند. به انتشار محتواهای مربوط به کسب و کار شما در سایت‌های پربازدید، رپورتاژ آگهی گفته می‌شود.

در این روش لازم است تا شما از سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات رپورتاژ، درخواستی برای رپورتاژ آگهی داشته باشید تا آن‌ها یک محتوای مناسب در مورد خدمات یا حتی محصولات سایت شما بنویسند و به بهترین شکل ممکن، وب‌سایت شما را به دیگران معرفی کنند. البته توجه به این نکته الزامی است که رپورتاژ نباید به صورت یک متن تبلیغاتی باشد تا مخاطب را خسته کند؛ بلکه باید روند آن باعث جذب بیشتر مخاطبان شود.

توجه به لحن نوشتن و همین‌طور دیدگاه مخاطبین هدف می‌تواند به انتشار متنی تأثیرگذار کمک شایانی کند. با این روش، علاوه بر حفظ مخاطبان هدف قدیمی می‌توانید مخاطبان جدید‌تری را جذب کنید.

 افزایش رتبه سایت در گوگل

بهترین نوع بک لینک

 

بک لینک چیست؟

هدف از بک لینک و رپورتاژ آگهی بهینه‌سازی سئو و تبدیل سایت کسب و کار به یکی از پر بازدیدترین‌هاست؛ اما عملکرد آن‌ها متفاوت است. بک لینک، لینک‌دهی از طریق انکر تکست‌ها روی یک کلمه ویژه است. مخاطبان با کلیک روی کلمه دارای لینک، می‌توانند به سایت مقصد مراجعه کنند. قوانین گوگل به ما می‌گویند که استفاده از بک لینک باید شکل طبیعی داشته باشد. در صورت رعایت نکردن این قانون، سایت مقصد توسط گوگل جریمه خواهد شد.

وجود تعداد زیادی بک لینک در یک سایت معتبر به یک سایت جدید و تازه، به ‌راحتی توسط گوگل شناسایی می‌شود و نتیجه آن جریمه برای سایت مقصد است. شما با پیشروی مناسب از نظر سئو و محتوا می‌توانید اعتبار خوبی را در نزد گوگل کسب کنید و سپس برای بهره‌مندی از مزایای بک لینک به شیوه صحیح اقدامات لازم را انجام دهید. تعداد انکر تکست‌ها در بک لینک نباید از حد معمول خود فراتر رود. برای بک لینک، سبک‌های مختلفی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها بک لینک رایگان، بک لینک ساید بار، بک لینک دانشگاهی، بک لینک کامنتی، پروفایل بک لینک، بک لینک بنری و بک لینک فوتر را شامل می‌شوند.

 

رپورتاژ آگهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • در رپورتاژ آگهی اطلاعات کاملی از سایت، محصولات و خدمات شما ارائه می‌شود که در آن می‌توانید از کلمه‌های کلیدی ویژه به ‌عنوان بک لینک و ارجاع به سایت اصلی خود استفاده کنید.
  • رپورتاژ آگهی همیشه در سایت مدنظر شما می‌ماند تا امکان مشاهده آن برای بازدیدکنندگان تا مدت زیادی وجود داشته باشد. از طرفی، لینک‌هایی که در این گزارش وجود دارند، همواره به‌ عنوان بک لینک دائمی به حساب می‌آیند.
  • لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهی تنها در همان صفحه گزارش وجود دارند و بازدیدکنندگان تنها با مراجعه به این صفحه از سایت می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.
  • انتظار نتیجه‌گیری سریع از رپورتاژ آگهی را نداشته باشید و باید در یک بازه بلندمدت، این روش تبلیغاتی را به کار بگیرید.
  • رپورتاژ هم تبلیغی برای سایت شما است و هم با کمک بک لینک‌ها می‌توانید به بالا رفتن رتبه سایتتان در گوگل کمک کنید.
  • در صورتی که هزینه‌ها برایتان اهمیت دارد، استفاده از رپورتاژ می‌تواند روشی بسیار سودمند باشد؛ زیرا تنها لازم است که یک بار هزینه مورد نظر را بپردازید و نیازی به تمدید نخواهد داشت.

 

معرفی تفاوت‌های رپورتاژ و بک لینک

مدت‌زمان از اصلی‌ترین تفاوت‌های رپورتاژ و بک لینک است. بک لینک‌ها در یک بازه زمانی کارایی دارند و کسب و کارها باید نسبت به این محدودیت‌های زمانی آگاه باشند؛ زیرا بعد از پایان دوره لازم است، هزینه مربوط به بک لینک تمدید شود. در حالی که برای رپورتاژ هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و تنها با یک بار هزینه دادن می‌توان برای همیشه از مزایای آن استفاده کرد. از دیگر تفاوت‌های رپورتاژ و بک لینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در رپورتاژ آگهی مجموعه کاملی از اطلاعات مربوط به محصولات، خدمات و سایت شما وجود دارد که در آن با کمک بک لینک‌ها می‌توان مخاطبان را به سایت اصلی ارجاع داد.
  • بازدهی حاصل از بک لینک نسبت به رپورتاژ، به مدت کوتاه‌تری نیاز دارد و روند سریع‌تری را طی خواهد کرد.
  • برای نتیجه گرفتن از رپورتاژ لازم است تا یک بازه بلندمدت را برای آن در نظر داشته باشید.
  • رپورتاژ از لحاظ هزینه به‌صرفه‌تر است.

 

تفاوت بک لینک و رپورتاژ

 

رپورتاژ آگهی چه تأثیری بر سئو دارد؟

از ترکیب محتوا یا رپورتاژ آگهی با بک لینک می‌توان بهترین تأثیر را در سئو سایت گرفت. در حالت کلی می‌توان برای هر رپورتاژ سه انکر تکست قرار داد تا به سه صفحه متفاوت ارجاع داده شوند. اگر محتوای رپورتاژ شما دارای ویژگی‌های زیر باشد، می‌تواند بیشترین تأثیر را بر سئو بگذارد:

  • برای رپورتاژ آگهی محتوای جذاب‌تری انتخاب کنید. با جذاب بودن رپورتاژ، نرخ پرش صفحه کاهش پیدا می‌کند.
  • با ارتباط بیشتر محتوای رپورتاژ به صفحات مقصد می‌توان بهترین تأثیر را گرفت.
  • کلیک بیشتر روی لینک‌های صفحات شما به افزایش قدرت بک لینک و رپورتاژ کمک خواهد کرد.
  • با تولید یک رپورتاژ متقاعد‌کننده می‌توان احتمال کلیک کردن روی بک لینک‌ها را افزایش داد.

 

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ آگهی؟

بر اساس آنچه در بخش قبلی گفته شد، تا حد زیادی با تفاوت‌های بک لینک و رپورتاژ آشنا شدیم. هدف هر دو روش، بالا بردن بازدیدهای سایت و دستیابی به بهترین رتبه در صفحه جستجوی گوگل است. شما زمانی می‌توانید از تفاوت بین بک لینک و رپورتاژ آگهی بیشترین سود را ببرید که در ابتدا استراتژی‌های مدنظر برای تبلیغات خود را تعیین کرده باشید. در صورت داشتن بودجه مالی ابتدا سعی کنید تا بهترین محتوای ممکن را تولید نمایید و سپس برای ساخت یک رپورتاژ آگهی مناسب با داشتن بک لینک‌های طبیعی اقدامات لازم را انجام دهید.

برای صرف هزینه‌های کم‌تر، بهترین راه استفاده از مزایای رپورتاژ آگهی است. البته بهترین راهکار، تولید محتواهای باکیفیت و مناسب است تا در رپورتاژ آگهی بتوان به راحتی با کمک بک لینک‌ها به چندین صفحه ارجاع داد؛ بنابراین از این طریق، تعداد مخاطبان هدف افزایش پیدا می‌کنند. درست است تولید محتوای باکیفیت و رپورتاژ آگهی به همراه بک لینک به هزینه بیشتری نیاز دارد، اما با کمک آن می‌توانید در بازه زمانی کوتاهتری بهترین نتیجه‌گیری را داشته باشید و رتبه خود را بالا ببرید.

 

جمع‌بندی

یکی از اصول مهم برای موفقیت کسب و کارها در دنیای امروزی در میان رقبا، موفقیت در حوزه تبلیغات است. رپورتاژ آگهی و بک لینک یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها در حوزه بهینه‌سازی سایت و افزایش رتبه در صفحه نتایج گوگل محسوب می‌شود. این دو روش از راهکارهای متداول، به منظور جذب مخاطبان هدف بیشتر برای مشاغل مختلف به حساب می‌آید که می‌تواند در یک بازه زمانی مشخص، میزان بازدهی سایت شما را تا حد زیادی بالا ببرد. با توجه به آنچه در بالا گفته شد، به‌کارگیری رپورتاژ آگهی و بک لینک در کنار هم می‌تواند بهترین تأثیر را در موفقیت شما داشته باشد؛ البته اگر محدودیت بودجه نداشته باشید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ 

 

  • 10
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر