10 نکته و ترفند مهم در سئو On page

تاریخ انتشار خبر : 1401 مرداد 12

10 نکته و ترفند مهم در سئو On page

 

هر چقدر گوگل درک بالاتری از محتوای شما داشته باشد، رتبه شما افزایش پیدا خواهد کرد که نتیجه نهایی آن ترافیک طبیعی بالاتر، افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتر است. سئو داخلی یا سئو On page همان فرایند بهینه سازی صفحات سایت، جهت کسب رتبه بالاتر در گوگل و بهبود تجربه کاربری است و به گوگل کمک می‌کند تا متوجه شود که هر بخش از محتوای وبسایت شما در مورد چه چیزی است.

 

10 ترفند طلائی بهبود سئو داخلی

در این مطلب از ایده پویا قصد داریم شما را با 10 ترفند بهبود سئو داخلی آشنا کنیم تا بتوانید علاوه بر کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل، وبسایت خود را برای مخاطبان نیز کاربردی‌تر و ارزشمند‌تر کنید. همچنین با کلیک بر روی لینک روبرو می‌توانید درباره تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی بیشتر بخوانید.

نکات سئو on page

  • بهینه سازی محتوا

شما محتوا را تولید می‌کنید تا وبسایتتان جایگاه ویژه‌ای در نتایج ارائه شده موتورهای جستجو پیدا کند؛ اما آیا صرفا تولید محتوا می‌تواند شما را به این هدف برساند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که خلق یک محتوای با‌کیفیت و بدون نقص، فقط قسمتی از مسیر است و اگر شما کلمات کلیدی را در جای مناسب خود قرار ندهید، زحماتتان دیده نخواهد شد. کلمه کلیدی، همان چیزی است که کاربران در جستجوی آن هستند. این کلمات، مضمون صفحه را مشخص کرده و به کاربر کمک می‌کنند تا سریع‌تر به محتوا و اطلاعات مورد نظر دست پیدا کند.

یک ترفند قدیمی سئو که هنوز هم اهمیت زیادی دارد، این است که کلمات کلیدی را در بند اول مقاله به کار ببرید. توصیه می‌شود که در قسمت مقدمه، حداقل یک بار از کلمه کلیدی استفاده شود. با این کار، گوگل سریع‌تر متوجه می‌شود که محتوای شما در چه موردی نوشته شده است. یادتان باشد که زیاده‌روی در این کار هم، نتیجه عکس خواهد داد. نکته دیگر در مورد بهینه سازی محتوا این است که به‌جای استفاده زیاد از حد از یک کلمه کلیدی، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید.

می‌دانید که استفاده از تیتر‌ها یا تگ‌های H به محتوا  نظم می‌دهند. در تگ H1 عنوان اصلی یا شاخص مقاله گنجانده می‌شود و به گوگل کمک می‌کند تا ساختار صفحه را بهتر درک نماید. ربات‌های موتور جستجو برای پیدا کردن کلمه کلیدی، ابتدا تگ H1 را بررسی می‌کنند و سپس برای بررسی سئو محتوا، کلمات به کار گرفته شده در بقیه تگ‌ها هم از زیر ذره‌بین رد می‌شوند.

علاوه بر تگ‌های H1  که در هنگام تولید محتوا برای سئو on page باید به آن‌ها توجه کنید، چگالی کلمات کلیدی هم، از اهمیت زیادی برخوردار است. چگالی کلمه‌ی کلیدی یعنی شما چند بار از یک کلمه کلیدی خاص، در صفحه خود استفاده کرده‌اید. این فاکتور نیز برای رتبه سایت، به ویژه در جستجو‌های فارسی بسیار موثر است و می‌تواند به عنوان یک راهنما برای تشخیص محتوای صفحه عمل کند.

 

  • لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی به این معناست که یک صفحه از سایت به صفحه دیگری از همان سایت متصل شود. لینک سازی داخلی حرکت کاربران را در سایت هدفمند کرده و آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر و اضافی در مورد یک موضوع خاص، به مقالات و صفحات دیگر هدایت می‌کند. با اصلاح و بهبود لینک‌های داخلی یک سایت می‌توانید در مدت زمانی کمتر از یک ماه، آمار بازدیدکنندگان از وبسایت تا دو برابر افزایش دهید.

 اگر یک صفحه با محتوای جدید تولید شود ولی در آن از هیچ لینک داخلی استفاده نگردد یا این صفحه در نقشه سایت موجود نباشد، ربات‌های خزنده گوگل از وجود این صفحه مطلع نخواهند شد؛ بنابراین هیچ تغییری در جایگاه سایت و ترافیک ورودی به آن مشاهده نمی‌شود.

 

  • بهینه سازی URLها

URL اولین معرف صفحه وبسایت شما به کاربر و خزنده‌های گوگل است؛ به همین دلیل بهینه‌سازی آن در سئو اهمیت بسیار بالایی دارد. یک URL بهینه شده، به راحتی به ربات‌های خزنده گوگل، محل محتوا را نشان می‌دهد و اگر کوچکترین خطایی در معماری آن صورت بگیرد، باعث سردرگمی و گمراهی این خزنده‌ها و ایجاد اشکال در ایندکس شدن محتوای آن آدرس خواهد شد.

 مهم‌ترین نکته‌ای که در بهینه سازی URL و تاثیر مستقیم در سئو دارد، استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحات است. این کلمات در نام دامنه و اسلاگ URL‌ها قرار می‌گیرند و توسط خط تیره از هم جدا می‌شوند. بهتر است تا جایی که امکان دارد، از کاراکترهای انگلیسی در URL استفاده شود؛ زیرا کاراکترهای فارسی ساختار آدرس را طولانی‌تر می‌کنند. یک URL طولانی، به زمان پردازش بیشتری نیاز دارد. به طور کلی URL بهینه، باید کوتاه‌ترین حالت خود را داشته باشد. پس لازم است کلمات اضافه را حذف کنید و تنها از کلمات کلیدی اصلی استفاده نمایید. مورد دیگر برای بهینه‌سازی URL‌ها، استفاده از تگ‌های Canonical است. این تگ به گوگل کمک می‌کند تا در تشخیص و رتبه‌بندی صفحاتی که محتوای شبیه به هم دارند، دچار اشتباه نشود.

 

  • توجه به توضیحات متا و عناوین سئو

 وقتی که شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، یک صفحه به شما نشان داده می‌شود که کلیه نتایج جستجو در آن قرار دارند. توضیحات متا خلاصه‌ای از محتوای سایت است که برای نمایش در صفحه نتایج جستجو و کمک کردن به کاربر برای انتخاب بهتر محتوایی که به دنبال آن می‌گردد، طراحی شده است. از آنجایی که توضیحات متا اهمیت زیادی در سئو سایت دارند، دقت در نوشتن متا دسکریپشن جذاب، بسیار مهم است. این کار به افزایش ترافیک طبیعی وبسایت منجر خواهد شد و در نهایت رتبه شما را درصفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می‌بخشد.

 متا دسکریپشن باید از طول مناسبی برخوردار باشد. یک متای خیلی طولانی به راحتی توسط موتور جستجو نشان داده نمی‌شود. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در توضیحات متا هم، جذابیت آن را کم می‌کند و ترافیک طبیعی وبسایت را کاهش می‌دهد که در نهایت تاثیر منفی روی سایت خواهد گذاشت.

هر وبسایتی ممکن است هزاران صفحه داشته باشد. بهتر است برای کسب رتبه برتر در گوگل، برای هر صفحه، از یک عنوان جداگانه استفاده کنید. به کار بردن عناوین جذاب و منحصر به فرد، به گوگل اعلام می‌کند که محتوای شما بسیار ارزشمند و خاص است. این کار باعث افزایش نرخ CRT یا نرخ کلیک خواهد کرد.

سئو حرفه ای سایت

  • تولید محتوای منحصر به فرد

 یک محتوای دقیق و با‌کیفیت اهمیت بسیار زیادی در سئو سایت دارد. گوگل موظف است که کاربران را دقیقاً به سمت همان چیزی که به دنبال آن هستند، هدایت کند؛ بنابراین محتوایی را در اولویت قرار می‌دهد که مرتبط با مطلب جستجو شده توسط کاربران باشد.

 

  • بهینه‌سازی تصاویر

 تصاویر، بخش جدانشدنی هر متن هستند. متنی که در آن از هیچ تصویری استفاده نشده باشد، بسیار خشک و کسل‌کننده به نظر می‌رسد و طبیعتا مخاطب علاقه چندانی برای خواندن آن نخواهد داشت؛ اما برای آنکه شرایط لازم برای موفقیت در سئو فراهم گردد، این تصاویر باید بهینه شوند و نکات سئو تصاویر را رعایت کنیم.

تصاویر حجم بیشتری نسبت به متن اشغال می‌کنند و تاثیر بالایی در افزایش یا کاهش سرعت بارگذاری صفحه دارند. اگر بتوانید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید، سرعت لود سایت افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر بهبود سئو، باعث بالا رفتن نرخ تعامل کاربران و نرخ تبدیل هم خواهد شد. برای این کار باید فرمت ساده و کم حجمی برای عکس خود انتخاب کنید و آن‌ها را به میزان کافی فشرده‌‌سازی نمایید.

 

  • انتخاب کلمه کلیدی

 همان‌طور که می‌دانید، گوگل محتوای شما را با توجه به ارتباط متن با کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کند. برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل به دست آورید، مطلب منتشر شده شما باید یک منبع مناسب برای جستجوی کاربران باشد. برای پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی، ابزارهای گوناگونی وجود دارند که برخی از این ابزارها، عبارات کلیدی را پیشنهاد کرده و برخی دیگر میزان رقابت بین آن‌ها را بررسی می‌کنند.

 

  • بهینه‌سازی سرعت سایت

 بخش مهم و اثرگذار دیگری که تمام صاحبان وبسایت در زمینه سئو سایت باید تمرکز ویژه‌ای روی آن داشته باشند، بهینه‌سازی سرعت سایت است. کاربران دوست دارند به تمام اطلاعات و خدماتی که لازم دارند، دسترسی سریع پیدا کنند. شما باید سرعت بارگذاری صفحه را به 3 ثانیه یا کمتر از آن برسانید تا بتوانید بر رقبای کسب ‌وکارتان پیروز شوید و رتبه بهتری در گوگل کسب کنید.

 

  • سازگاری با موبایل

از آنجایی که دنیای ما به صورت روز افزون با تلفن همراه سروکار دارد و بسیاری از افراد، با استفاده از تلفن هوشمند خود به فعالیت در فضای وب می‌پردازند، تمام وبسایت‌ها باید برای استفاده با موبایل مناسب باشند (طراحی سایت ریسپانسیو). برای سئوی موبایلی باید عملکرد وبسایت خود را بهبود ببخشید و اطمینان پیدا کنید که وبسایت شما تجربه‌ای عالی برای کاربرانی که با استفاده از موبایل به آن مراجعه کرده‌اند را رقم خواهد زد.

 

  • تجربه کاربری بهتر با سئوی داخلی

 این روزها فقط توجه به کلمات کلیدی، تولید محتوای خوب و لینک سازی، برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و رسیدن به صفحه اول گوگل کافی نیست و شما باید فاکتورهای دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. یکی از مهمترین فاکتورها تجربه کاربری است. شما باید بدانید که کاربران به چه چیزهایی نیاز دارند تا بتوانید بر اساس نیازمندی‌های آن‌ها، یک تجربه لذت‌بخش برایشان ایجاد کنید. از نحوه طراحی وبسایت گرفته تا کیفیت و نوع محتوا و بهینه‌سازی صفحات وبسایت، همگی در یک تجربه کاربری عالی تاثیرگذار هستند.

 

کلام آخر

در این مطلب از ایده پویا 10 نکته و ترفند مهم در سئو on page را بررسی کردیم. مطمئناً با تمرکز کردن بر روی تکنیک‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید ترافیک ارگانیک بیشتری را به وبسایت خود هدایت کنید و رتبه‌بندی خود را در گوگل، بدون ریسک جریمه شدن، بهبود دهید.

 

شرکت خدمات سئو سایت

 

  • 12
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر