سئو به زبان ساده

تاریخ انتشار خبر : 1402 آبان 22

سئو به زبان ساده

سئو سایت به زبان ساده

امروزه اغلب کسب و کارها، وب‌سایت مخصوص به خود را داشته و به ‌صورت کاملا حرفه‌ای در آن مشغول فعالیت هستند تا بتوانند به نتایج مطلوبی در سرچ گوگل دست پیدا کنند. سهم زیادی از میزان فروش و سود کسب و کارهای مختلف، از طریق وب‌سایت بوده و امروزه این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برخی از اقدامات تحت عنوان سئو در این زمینه انجام شده که نتایج جذابی به دنبال دارد. در ادامه قصد داریم به ساده‌ترین زبان ممکن، سئو را تعریف کنیم تا شما بتوانید اطلاعات بیشتر و گسترده‌تری در این راستا به دست آورید.

 

سئو چیست؟ به زبان ساده

واژه سئو یا همان seo مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده که به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو است. عملکرد موتورهای جست‌وجو به این صورت است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کاربر را به نتیجه دلخواه و مورد نظر می‌رسانند. یافتن بهترین و سازگارترین نتیجه‌ها در این زمینه، بر اساس کلیدواژه‌های جست‌وجو شده انجام می‌شود. در این حالت محتوای سایت‌ها بر اساس این کلیدواژه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مرتبط‌ترین گزینه‌ها به کاربر نمایش داده می‌شوند.

ربات‌های خزنده گوگل معمولا به صفحات سایت‌های مختلف مراجعه کرده و محتوای متنی، تصویری و سایر ساختارهای وب‌سایت را بر اساس استانداردهای سئو مورد بررسی قرار می‌دهند. بدیهی است که هرچه صفحه مورد نظر دارای سطح کیفی بالاتری باشد، می‌تواند در این حالت امتیاز بیشتری از گوگل دریافت کند. در این صورت، صفحه مربوطه این امکان را دارد که در نتایج جست‌وجو، به رتبه‌های بهتر و بالاتری دست پیدا کند.

 سئو به زبان ساده

کاربرد سئو دقیقا کجاست؟

پس از اینکه به ساده‌ترین زبان ممکن با تعریف سئو آشنا شدیم، باید با کاربردهای این مفهوم هم آشنا شده و اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آوریم. بر اساس آمارهای منتشرشده در این زمینه، حدود 99000 سرچ در هر ثانیه در گوگل انجام می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که هنوز هم افراد بسیار زیادی برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف، خرید محصول و یا دریافت خدمات مورد نیاز، از گوگل استفاده کرده و به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده این است که گوگل انتخاب مناسبی برای فعالیت و کسب درآمد و سودهای کلان بوده و شما امکان استفاده از آن را دارید.

شما با سئو سایت و یا اصطلاحا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت خود، می‌توانید صفحاتی به‌مراتب بهتر، سریع‌تر، دقیق‌تر و با اطلاعات باکیفیت‌تری در اختیار کاربران خود قرار دهید. بدیهی است که این موضوع به ‌صورت مستقیم با تجربه کاربری ارتباط داشته و باعث ارتقای سایت شما خواهد شد. سئو تکنیک‌های گسترده و متنوعی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بسته به نوع کسب و کار و نوع فعالیتتان بهره ببرید و به ارتقای شغل خود بپردازید. این روزها بهینه‌سازی سایت از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و توصیه می‌کنیم به‌ هیچ ‌عنوان به‌ سادگی از این موضوع عبور نکنید.

 

روش های سئو سایت به زبان ساده

سئو سایت اقدامات بسیار گسترده‌ای را در برگرفته و شامل الگوریتم‌های متعددی می‌شود. همچنین اصطلاحات متنوعی در این زمینه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مفهوم و معنای مخصوص خود را دارند. در این قسمت قصد داریم تا به معرفی روش‌های سئو سایت که معمولا سئوکاران برای بهینه‌سازی یا بالا آوردن سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند، بپردازیم. در این زمینه سه روش اصلی و مهم وجود دارد که تحت عنوان سئوی کلاه سیاه، سئو کلاه‌سفید و سئوی کلاه خاکستری شناخته می‌شوند.

 

سئو سایت به زبان ساده

 

سئو کلاه سفید

گوگل و به ‌صورت کلی موتورهای جستوجو، دارای قوانین و الگوریتم‌های خاصی هستند که تمام کاربران باید از آن‌ها پیروی کنند. سئو کلاه‌سفید در واقع مجموعه تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها و روش‌هایی از سئو است که مطابق با این قوانین و دستورالعمل‌های گوگل هستند. افراد پیرو از این سئو معمولا از تاکتیک‌های اخلاقی گوگل پیروی می‌کنند. نتیجه‌گیری از این سئو در طولانی‌مدت امکان‌پذیر بوده و شما حتما باید صبور باشید.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت بر روی کسب و کار و سایت خود هستید، این روش بهترین گزینه محسوب می‌شود؛ اما در نهایت اجازه دهید بهترین تصمیم را متخصص سئو بر اساس سبک کاری شما بگیرد. در برخی از مواقع به دلیل رقابت تنگاتنگ در میان کسب و کارها، اکتفا کردن به این روش‌ها می‌تواند شما را از نتیجه دور کرده و شانس موفقیتتان را کاهش دهد.

 

سئو کلاه سیاه

یکی دیگر از روش‌های سئو سایت که این روزها حتما درباره آن شنیده‌اید، سئو کلاه سیاه است. اگر بخواهیم به ساده‌ترین زبان، این مدل از روش‌های سئو را تعریف کنیم، باید بگوییم تکنیک‌هایی هستند که معمولا برای فریب دادن ربات‌های گوگل از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع هدف از استفاده از این تکنیک‌ها، رسیدن به جایگاه مناسب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. این تکنیک‌ها با استانداردهای گوگل در تضاد هستند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند در زمان کمتری به صدر نتایج گوگل برسند.

در سال‌های گذشته این تکنیک‌ها بیشتر ثمربخش بودند و کاربران را به نتایج دلخواهشان می‌رساندند. در صورتی که این روزها گوگل روش شناسایی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را از بر شده و معمولا جلوی این تکنیک‌ها را می‌گیرد. در واقع باید بگوییم که به کار بردن این تکنیک‌ها ریسک زیادی به همراه دارد؛ چراکه در صورت شناسایی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، شما دچار پنالتی شده و رتبه‌ سایتتان افت پیدا می‌کند. بر این اساس باید کاملا محتاطانه از این تکنیک‌ها استفاده کنید تا تأثیر سوئی در روند پیشرفت شما نداشته باشد.

 

سئو کلاه خاکستری، نه رومی روم نه زنگی زنگ

اگر بر این باور هستید که این روش سئو یک تکنیک میانه‌رو یا به عبارتی ترکیبی از دو روش قبلی است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری در واقع شبیه راه رفتن در لبه تیغ یا پرتگاه است. این تکنیک‌ها مانند یک فرصت طلایی یا سکوی پرتاب عمل کرده و می‌توانند با کمترین میزان دغدغه، شما را به سطح مورد علاقه‌تان برسانند.

لازم به ذکر است که استفاده از این تکنیک‌ها و رسیدن به درجات مطلوب، نیاز به دانش و تخصص بالایی در این زمینه داشته و هر کسی نمی‌تواند این کار را به ‌درستی انجام دهد. در صورتی که اصول سئو کلاه خاکستری به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، ممکن است مانند کلاه سیاه، خطراتی را برای سایت شما به دنبال داشته باشند.

 

بررسی تفاوت های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

تعریف ساده سئو

اقدامات لازم جهت سئو سایت

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از سئو سایت خود دریافت کنید، باید اقدامات مربوط به بهینه‌سازی را دسته‌بندی کرده و هرکدام از این دسته‌ها را به بهترین نحو ممکن، اجرا کنید. اقدامات مهم در این زمینه در سه دسته اصلی قرار دارند که به شرح زیر هستند:

-         سئو تکنیکال یا فنی که مربوط به کدهای سایت، بهینه سازی قالب یا سرعت سایت است

-         سئو داخلی سایت که مربوط به محتوا و لینک سازی داخلی می‌شود

-         سئو خارجی سایت که مربوط به تدوین کمپین‌های رپورتاژ آگهی یا لینک سازی خارجی است

هر کدام از این دسته‌ها شامل تکنیک‌ها، اقدامات و فاکتورهای منحصربه‌فردی هستند. در صورتی که برای یادگیری سئو سایت به ‌صورت اصولی و از پایه اقدام کرده‌اید، باید اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا داده و از هر کدام از آن‌ها، به بهترین نحو در راستای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت، استفاده کنید.

 

سخن پایانی

سئو سایت این روزها به ‌عنوان یک تکنیک یا راهکار حیاتی برای کسب و کارها محسوب می‌شود که می‌توانند با استفاده از آن، کسب و کار خود را در موتورهای جست‌وجو ارتقا دهند. بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت اگر به‌ صورت اصولی انجام شود، می‌تواند رتبه سایت شما راذدر نتایج گوگل به میزان قابل ‌توجهی ارتقا دهد. برای این کار شما باید آشنایی کاملی با اصول سئو سایت و تمام تکنیک‌های آن داشته باشید. در بخش‌های قبلی به ساده‌ترین زبان، به معرفی سئو سایت و دسته‌بندی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پرداختیم.

 

شرکت معتبر سئو سایت

 

  • 9
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر