تأثیر آپدیت صفحات قدیمی سایت بر افزایش ورودی

تاریخ انتشار خبر : 1402 مهر 09

تأثیر آپدیت صفحات قدیمی سایت بر افزایش ورودی

 

به روز رسانی و آپدیت صفحات قدیمی سایت: افزایش ورودی هر سایت، رابطه‌ای کاملا مستقیم با ریت و جایگاه آن در صفحات گوگل دارد و می‌تواند بر روی موفقیت شما در زمینه وب، تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. روش‌ها و راهکارهای فوق‌العاده متنوعی در این زمینه وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از مؤثرترین اقدامات در این زمینه، به‌روزرسانی مطالب قدیمی سایت برای افزایش ورودی است.

به ‌صورت کلی شما می‌توانید تولید محتوای متنوعی داشته باشید و هزینه زیادی را بابت این کار پرداخت کنید، اما از طریق به‌روزرسانی محتواهای قدیمی وب‌سایت خود، این کار را با هزینه و زمان کمتری انجام خواهید داد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با تأثیرات این روش آشنا شویم.

 

تکنیک های افزایش رتبه سایت در گوگل؛ کلیک کنید.

 

آسیب مطالب و محتوای قدیمی و بی‌کیفیت بر سایت

در اغلب مواقع وب مستران و فعالان در این زمینه، بر این باورند که مطالب قدیمی منتشرشده در وب‌سایت، نمی‌توانند اثر زیادی بر روی بازاریابی محتوایی به دنبال داشته باشند و باید بیشترین میزان تمرکز، معطوف تولید محتوای جدید شود. درواقع تصور می‌شود که این محتواهای قدیمی به مخاطب نمایش داده نشده و به نوعی از رده خارج می‌شوند، اما باید بگوییم که در عمل اصلا به این صورت نبوده و شما باید تفکر خود را در این زمینه، تغییر دهید. مطالب قدیمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بر روی شهرت و اعتبار کسب و کار شما، تا حد زیادی تأثیر بگذارند.

گذشت زمان می‌تواند باعث کاهش اعتبار برخی از محتواهای تولید و منتشر شده باشد، از این رو در هر دوره زمانی، باید محتواهای قدیمی منتشرشده را به‌صورت کامل موردبررسی قرار دهید. در صورتی که چنین حالتی برای محتواهای شما پیش آید، ممکن است سایت شما به‌عنوان یک متهم به نشر مطالب بی‌کیفیت و در برخی از مواقع حتی اسم، شناخته شود. این موضوع باعث می‌شود که اعتبار سایت شما به میزان قابل‌توجهی کاهش پیداکرده و ازلحاظ مباحث مرتبط با سئو سایت هم دچار مشکلات مختلفی شود. در صورتی که می‌خواهید وب‌سایت کسب و کار خود را از آسیب‌های این‌چنینی کاملا به دور نگهدارید، توصیه می‌کنیم که آپدیت محتواهای قدیمی را جدی گرفته و حتما به آن عمل کنید.

بهبود سئو سایت با آپدیت سایت

چرا باید محتوا را به روز کنیم؟

در بخش قبلی با اثرات آپدیت نکردن محتواهای قدیمی و به‌صورت کلی معایب این کار آشنا شدیم، در این قسمت قصد داریم تا با مزایای به‌روز کرد محتواهای قدیمی هم آشنا شده و اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه به دست آوریم. به‌صورت کلی به‌روزرسانی محتواهای قدیمی، اثرات زیادی دارد که در این قسمت به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

بهبود سئو سایت با آپدیت صفحات سایت

همان‌طور که اشاره کردیم، گذشت زمان باعث می‌شود که محتوای منتشرشده، رفته‌رفته ارزش خود را از دست دهد. الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو به صورتی هستند که توانایی پیدا کردن دقیق‌ترین و مفیدترین محتوا برای مخاطب را دارند. از این رو محتواهای مرتبط و باکیفیت در اولویت موتورهای جست‌وجو قرار می‌گیرند. در صورتی که محتواهای قدیمی وب‌سایت خود را به‌روز نکنید، به مرور در رتبه‌بندی پایینی قرار گرفته و بر روی سئو سایت شما اثرات منفی و مخربی می‌گذارند.

به عبارتی باید بگوییم که شما با به‌روزرسانی محتوا می‌توانید به موتورهای جست‌وجوی گوگل نشان دهید که کماکان محتوای شما مرتبط با موضوع و دقیق است. از طرف دیگر به خاطر داشته باشید که اغلب موتورهای جست‌وجو همواره الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند. از این رو لازم است که شما محتوای منتشرشده در وب‌سایت خود را بر اساس الگوریتم‌های دید آپدیت کنید تا سازگاری آن‌ها با اصول و قواعد سئو سایت، حفظ شود.

 

صرفه‌جویی در زمان

دیگر مزیتی که آپدیت این محتواها به دنبال داشته و باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید، صرفه‌جویی در زمان است. بدیهی است که آپدیت کردن یک محتوای قدیمی، به‌مراتب کمتر از نوشتن مقاله‌های جدید و تولید محتوا زمان می‌برد. نیازی نیست که شما کار تولید محتوای جدید را به‌صورت کامل کنار بگذارید. درواقع توصیه می‌کنیم که هر دو اقدام را در یک راستا پیش ببرید تا بتوانید در زمان کمتری، به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

 

افزایش تعامل با مخاطبان بعد از به روز رسانی صفحات سایت

در برخی از مواقع لازم است که خودتان را ای مخاطب قرار داده و از دیدگاه او به محتواها نگاه کنید. در این حالت آیا خواندن و مشاهده محتواهای قدیمی برای شما دوست‌داشتنی خواهد بود؟ واضح است که این‌طور نیست و شما به‌عنوان یک مخاطب تمایل دارید که به محتواهای جدید و مرتبط با موضوع دسترسی داشته باشید. بدیهی است که محتواهای جدید با داده‌های به‌روز و نوین، می‌توانند مخاطب را برای مدت‌زمان طولانی‌تری در صفحات وب‌سایت شما نگه داشته و او را درگیر خود بکنند.

از طرفی با آپدیت کردن محتواهای قدیمی، می‌توانید شانس خود را برای گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر در زمینه هار مرتبط افزایش دهید. به‌صورت کلی در این حالت امکان افزایش تعامل با مخاطب بیشتر شده و می‌توانید پیشرفت فوق‌العاده چشمگیری در این زمینه داشته باشید.

 

به روزرسانی صفحات سایت

 

روش‌های به‌روزرسانی محتوای سایت

حال که با اثرات به‌روزرسانی محتوای قدیمی وب‌سایت و همچنین عدم انجام این کار به‌صورت کامل آشنا شدیم، لازم است تا اطلاعات خود را در رابطه با روش‌های انجام این کار هم تا حد زیادی ارتقا دهیم. در صورتی که مدت‌زمان زیادی از تأسیس وب‌سایت شما گذشته باشد و تعداد مقالات متعددی در آن داشته باشید، زمان زیادی برای به‌روزرسانی محتواها نیاز دارید. از این رو لازم است تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، در فرایند به‌روزرسانی مداوم محتواها قرار بگیرید تا بتوانید از این طریق به بهترین نتیجه در این زمینه دست پیدا کنید.

 

ممیزی محتوا

به خاطر داشته باشید که شما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید به تمام قسمت‌های مقاله‌های نیازمند به‌روزرسانی توجه داشته باشید. برای اینکه بتوانید زمان خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید، توصیه می‌کنیم بخش‌های مهم و اثرگذار محتوا را مشخص کرده و سپس فرایند به‌روزرسانی را برای محتوا آغاز کنید. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با کمک این ابزارها شما به‌سادگی می‌توانید مقاله‌هایی که در زمان انتشار ترافیک بالایی داشته‌اند و امروزه هم ارزش به‌روزرسانی دارند را مشخص کرده و سپس اقدامات لازم برای آپدیت کردن محتوا را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید در این زمینه به سراغ محتواهایی بروید که با کلمات کلیدی و موضوعات همیشه سبز نوشته‌شده‌اند چنین محتواهایی با یک به‌روزرسانی ساده و مختصر، می‌توانند دوباره به اوج خود بازگشته و ترافیک قابل‌توجهی را برای شما به ارمغان آورند.

 

تبلیغ محتوای به‌روز شده

برای اینکه بتوانید بیشترین میزان تأثیر آپدیت محتوا را مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم که آن را در رسانه‌های اجتماعی مختلفی که در اختیار دارید، تبلیغ کنید. این کار کمک می‌کند تا محتوای جدید بیشتر در معرض مشاهده و توجه قرار بگیرید. در صورتی که از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده و فهرستی از ایمیل‌های مشتریان خود دارید، حتما به آن‌ها اطلاع بدهید که پست خود را به‌روز کرده‌اید. در ایمیل مارکتینگ شما می‌توانید به‌عنوان پیام خوشامدگویی به مشترکان خود، فهرستی از بهترین لینک‌های محتواهای جدید یا به‌روز شده خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

 

تهیه چک لیست

اگر برای به‌روزرسانی محتواهای وب‌سایت خود اقدام کرده باشید، قطعا متوجه شده‌اید که هیچ دو مقاله‌ای، محتوای یکسان ندارند. برخی از آن‌ها نیاز به کار و تغییرات بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید اثرگذاری بیشتری از طریق آپدیت محتوا بر روی آن داشته باشید، توصیه می‌کنیم که یک چک‌لیست به‌روزرسانی برای خود تهیه‌کرده و اقدامات موردنظر خود را نیز بر همین اساس انجام دهید. در این چک‌لیست تمام تغییراتی که شما باید در محتوا اعمال کنید به‌صورت کامل آورده شده‌اند.

برخی از مهم‌ترین تغییرات و اقدامات در این زمینه به شرح زیر هستند.

  • - بررسی هدف خواننده از جست‌وجوی کلمه کلیدی موردنظر و اینکه آیا مطالب موجود در مقاله با این موضوع مطابقت کافی دارند؟
  • - عنوان مقاله را ازنظر جذابیت و گیرایی به‌صورت کامل با مقالات رقیبان کاری خود مقایسه کنید. در صورت نیاز شما می‌توانید عنوان محتوا را بهبود ببخشید.
  • - لینک‌های داخلی و خارجی را به‌صورت کامل موردبررسی قرار دهید تا متوجه شوید که محتوایی که به آن لینک داده‌ایم هم به‌روز شده باشد. در صورتی که لینک‌های شکسته شده‌ای مشاهده کردید، لازم است که آن را اصلاح کنید.
  • - تمام قواعد و اصول جدید سئو را در صفحه خود اعمال کنید. از این موارد می‌توانید به توضیحات متا و ... اشاره کنیم.

به روزرسانی محتوا برای افزایش ورودی

نحوه آپدیت محتوا برای افزایش ورودی

برای اینکه بتوانید با به‌روزرسانی محتوا، ورودی گوگل صفحات وب‌سایت خود را افزایش دهید، باید این کار را به‌صورت کاملا اصولی انجام دهید. به عبارتی در صورتی که اقدامات موردنیاز برای این روش به‌درستی انجام نشوند، نمی‌توانید انتظار اثرگذاری فوق‌العاده‌ای از اقدامات خود داشته باشید. مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام شوند به شرح زیر هستند.

  • اضافه کردن محتوای تازه و باکیفیت در صورت نیاز
  • به‌روزرسانی عنوان مطالب قدیمی
  • بهینه‌سازی متا دسکریپشن
  • بهینه‌سازی محتوا با کلمات کلیدی مناسب
  • لینک دادن به منابع جدیدتر و بهتر
  • به‌روزرسانی چندرسانه‌ای برای افزایش ورودی به سایت
  • تغییر تاریخ مطالب قدیمی و به‌روزرسانی آن‌ها
  • محتوای به‌روز را به‌صورت یک محتوای تازه به گوگل نمایش دهید

 

برای آشنایی با تکنیک های کپی رایتینگ در محتوا نویسی کلیک کنید.

 

سخن پایانی

فعالیت در فضای وب و نتیجه‌گیری مثبت از آن، باید بر اساس اصول و قواعد خاصی باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نتیجه برسد. اگر شما تمام زمان و انرژی خود را به تولید محتواهای جدید اختصاص می‌دهید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در این حالت تمام محتواهای قدیمی وب‌سایت شما به‌مرورزمان از دست می‌روند بدون اینکه بتوانید از آن‌ها استفاده بهینه ببرید.

از این رو توصیه می‌کنیم که توجه ویژه‌ای به آپدیت و به‌روزرسانی محتواهای قدیمی خود داشته باشید. در بخش‌های قبلی به ‌صورت کامل به بررسی اثرات به‌روزرسانی محتوا و عدم انجام این کار پرداختیم. روش‌ها و همچنین نحوه به‌روزرسانی محتواهای قدیمی را نیز معرفی کردیم تا شما بر اساس این راهکارها، بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

 

  • 17
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر