آیا امکان طراحی سایت با گوشی و بدون کامپیوتر وجود دارد؟

آیا امکان طراحی سایت با گوشی و بدون کامپیوتر وجود دارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 فروردین 09

آیا امکان طراحی سایت با گوشی و بدون کامپیوتر وجود دارد؟

 

تقریباً همه ما می‌دانیم که پیشرفت در حوزه تلفن‌های همراه در این چند سال اخیر تا چه حد توانسته است زندگی ما انسان‌ها را دگرگون کند و انجام بسیاری از کارها به ‌راحتی ممکن شود. زمانی که گوگل اعلام کرد تعداد کاربران جستجوگر با تلفن همراه، نسبت به کاربران جستجوگر لپ‌تاپ بیشتر است، اهمیت استفاده از گوشی‌های همراه چندین برابر شد؛ به طوری که بیشتر وب‌سایت‌ها به دنبال همگام کردن خود با گوشی‌ها شدند. در این شرایط بود که طراحان سایت به دنبال راهی بودند تا امکان طراحی سایت با کمک گوشی موبایل وجود داشته باشد.

اینکه تا چه حد می‌توان کار طراحی سایت را با کمک گوشی موبایل انجام داد و اینکه آیا وب‌سایت ایجاد شده می‌تواند یک نمونه کامل و حرفه‌ای باشد، در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

شرکت طراحی وب

 

آیا امکان طراحی سایت حرفه‌ای با موبایل وجود دارد؟

ابزارهایی که به منظور طراحی سایت با موبایل ایجاد شده‌اند، تنها برای استفاده‌های ساده و ابتدایی از سایت سودمند هستند. این ابزارها اغلب در قبال کاری که برای شما انجام می‌دهند، هزینه اندکی را دریافت می‌کنند. کارهایی مانند سرویس‌های لازم به ‌منظور طراحی صفحات سایت، استفاده از ساب دامین یا خرید هاست به پرداخت هزینه نیاز دارند. کم بودن هزینه پرداختی امری کاملاً طبیعی است؛ زیرا خدماتی که این سرویس‌ها به شما ارائه می‌دهند در حد بسیار معمولی خواهد بود. البته سایت‌های وجود دارند که کار طراحی سایت را به‌ صورت کاملاً رایگان برای شما انجام می‌دهند.

 

سایت‌های مناسب برای طراحی سایت

به‌ تازگی اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن همراه ایجادشده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان یک سایت نیمه‌حرفه‌ای را طراحی کرد. از طریق این اپلیکیشن‌ها می‌توان پایه سایت مورد نظر را طراحی کرده و قابلیت‌هایی که در نظر دارید را به آن اضافه کنید. در این برنامه‌ها بعد از پرداخت هزینه لازم برای سرور، دامنه و هاست می‌توانید قالب ایده‌آل خود را انتخاب کنید و به ثبت محتواهای لازم در آن بپردازید.

 

 

طراحی وب سایت حرفه ای با موبایل

 

 

شما به ‌هیچ‌ عنوان نمی‌توانید از وب‌سایت‌های ساخته‌شده با موبایل انتظارات بسیار بالایی داشته باشید. برای کسانی که به‌ تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند و نمی‌توانند از پس هزینه‌های سنگین طراحی سایت با کامپیوتر برآیند، طراحی سایت با موبایل بهترین راهکار خواهد بود. به ‌غیر از اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌هایی برای طراحی سایت هم با گوشی و هم با لپ‌تاپ طراحی‌شده‌اند که به ‌صورت رایگان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تعدادی از آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • Weebly: برای طراحی سایت‌های ساده می‌توان از این سایت ساز استفاده کرد.
  • Yola: در این سایت می‌توان از قالب‌های آماده متنوع کمک گرفت.
  • Wix: برای ایجاد وب‌سایت‌های فلش از سایت Wix استفاده می‌کنند.
  • Webs: با کمک این سایت می‌توان وب‌سایت‌های فروشگاهی را ایجاد کرد.

از جمله وب‌سایت‌هایی که نیاز به تمدید دارند و به‌ صورت کاملاً رایگان نیستند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • Shopify
  • SnapPages
  • Sauropol

لازم به ذکر است که سایت سازهای خارجی به‌ منظور طراحی سایت‌های فارسی مناسب نخواهند بود؛ زیرا از قابلیت‌های RTL و فونت‌های ایرانی برخوردار نیستند. از این ‌جهت استفاده از سایت ‌سازهای ایرانی مانند پورتال، ایران سرور و وبزی پیشنهاد می‌شود.

 

طراحی چه نوع سایت‌هایی با موبایل امکان‌پذیر است؟

درست است که امکان طراحی سایت حرفه ای با کمک گوشی‌های همراه وجود ندارد، اما شما هر نوع سایتی که مدنظر داشته باشید را می‌توانید با موبایل طراحی کنید؛ مانند سایت‌های متعلق به فروشگاه‌ها برای فروش محصولات مختلف، سایت‌های مربوط به شرکت‌ها برای ارائه خدمات، سایت‌های مجله‌ای، سایت‌های رزومه‌ای و نمونه‌های مختلف دیگر که امکان طراحی آن‌ها با سایت ‌سازهای ایرانی نیز وجود دارد. اینکه برای چه هدفی به دنبال طراحی سایت هستید هیچ اهمیتی ندارد؛ زیرا قالب‌های مورد نظر با توجه به خواسته شما وجود دارد.

 

آیا امکان مدیریت وب‌سایت با تلفن همراه وجود دارد؟

اغلب سایت ‌سازها، پنلی مخصوص برای مدیریت وب‌سایت شما اختصاص داده‌اند تا مدیریت سایت خود را شخصاً از طریق گوشی موبایل به عهده بگیرید. مدیریت سایت به‌ صورت ریسپانسیو، کار را برای شما راحت می‌کند به‌ طوری‌ که ظاهر وب‌سایت مطابق با دستگاه و اندازه صفحه‌نمایش تغییر می‌کند تا مشاهده آن برای شما راحت باشد. البته این موضوع که مدیریت وب‌سایت با کمک لپ‌تاپ یا کامپیوتر کار راحت‌تری است، بر کسی پوشیده نیست؛ زیرا انجام بسیاری از کارها با کمک رایانه مانند تولید محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

طراحی سایت با موبایل

آیا مدیریت وب‌سایت را حتماً باید خودمان انجام دهیم؟

مدیریت سایتی که توسط موبایل ساخته‌اید با کمک خودتان به ‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را بنویسید و تغییر دهید. عکس‌هایی که گرفته‌اید را با برنامه‌های ویرایش مخصوص اصلاح کنید و در سایت خود بگذارید و هر آنچه نیاز به تغییر دارد را خودتان شخصاً به عهده بگیرید؛ اما اگر به دلیل مشغله کاری زیاد، زمانی برای انجام این کار نداشته و یا اصلاً برای این کارها حوصله ندارید، تنها لازم است تا از کمک شرکت‌های دیگر برای مدیریت وب‌سایت خود استفاده کنید. این شرکت‌ها تمام خدمات لازم را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. پس به عهده گرفتن مدیریت سایت امری کاملاً شخصی است و به خودتان بستگی دارد.

 

جمع‌بندی

بر اساس آنچه در بالا گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که طراحی سایت با کمک گوشی‌های موبایل کاری امکان‌پذیر است؛ اما شما به هیچ عنوان نمی‌توانید انتظار یک طراحی حرفه‌ای و همه چیز تمام را از اپلیکیشن‌ها و سایت ‌سازها داشته باشید. تنها مزیت طراحی سایت با گوشی، هزینه کم‌تری است که نسبت به طراحی سایت با لپ‌تاپ دارد. از طرفی سایت‌هایی که با موبایل طراحی می‌شوند از فاکتورهای ساده سئو پیروی نمی‌کنند و بهینه‌سازی آن‌ها کاری بسیار دشوار خواهد بود؛ زیرا امکان تغییر دادن کدهای آن‌ها وجود ندارد.

همچنین این نوع وب‌سایت‌ها به ‌اندازه وب‌سایت‌های ایجادشده با لپ‌تاپ برای کاربران جذابیت ندارند. اگر در ابتدای کار خود هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی برای طراحی سایت بدهید، می‌توانید روی طراحی وب‌سایت با گوشی حساب باز کنید؛ اما توصیه می‌کنیم که در صورت داشتن هزینه کافی، این کار را به طراحان سایت حرفه‌ای بسپارید؛ زیرا با داشتن یک سایت کامل و حرفه‌ای می‌توانید بهترین نتیجه را از کار خود بگیرید و هر روز به تعداد کاربران خود بیفزایید.

 

 سئو حرفه ای سایت

 

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر