روش‌های

روش‌های ساده برای پیدا کردن منابع جهت تولید محتوای سایت

روش‌های ساده برای پیدا کردن منابع جهت تولید محتوای سایت

تاریخ انتشار خبر : 1401 اسفند 21

روش‌های ساده برای پیدا کردن منابع جهت تولید محتوای سایت

 

این روزها بازار خدمات و فروش محصولات، دیگر مانند گذشته تنها به شیوه فیزیکی و حضوری فعالیت ندارند و بسیاری از کسب و کارها به‌ صورت آنلاین از طریق وب‌سایت و فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. یکی از کارهایی که باید برای موفقیت در حوزه کسب و کار آنلاین انجام گیرد، تولید محتوا مناسب برای وب‌سایت است و لازم است تا هرچند وقت یک‌بار محتواها به‌روزرسانی شوند.

تولید محتوای جذاب یکی از راه‌های موفقیت در بالا بردن رتبه وب‌سایت و افزایش فروش است. از این رو، یک تولید‌کننده محتوای حرفه‌ای باید با روش‌ها و اصول پیدا کردن منابع جهت تولید محتوای سایت آشنا باشد. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با این راهکارهای ساده در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

طراحی حرفه ای سایت

 

آشنایی با تولید محتوا

قبل از معرفی روش‌های ساده به ‌منظور پیدا کردن منابع برای تولید محتوای سایت، بهتر است بدانیم که اصلاً تولید محتوا چیست؟ به هر نوع اطلاعات و داده‌ای که برای انسان قابل ‌فهم و درک باشد و با هدف آموزش، تجربه، انتقال اطلاعات و موارد دیگر بر روی وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند، محتوا گفته می‌شود.

تولید محتوای سودمند باعث بالا بردن ارتباط مؤثر بین مدیر سایت و مخاطبان می‌شود و به دنبال آن بالا رفتن رتبه سایت و افزایش فروش، روی خواهد داد. محتوا می‌تواند به هر شکلی باشد؛ به ‌صورت متن، تصویر، ویدئو، پادکست، موشن گرافی و هر چیزی که باعث نقل ‌و انتقال داده‌ها بین چند نفر شود. به ‌عبارت ‌دیگر، محتوا همان چیزی است که مخاطبان را به فضای آنلاین کسب و کار شما می‌کشاند تا اطلاعات لازم را در این باره به دست آورند.

برای آشنایی با تکنیک های تولید محتوای سایت فروشگاهی کلیک کنید.

 

تولید محتوای متنی سایت

 

روش‌های پیدا کردن منابع برای تولید محتوا

در اولین گام تولید محتوا باید نیاز مخاطبان خود را در نظر داشته باشید و تولید محتوای شما در جهت رفع نیاز کاربران باشد. توجه داشته باشید که هوشمندانه عمل کردن در زمینه تولید محتوا تأثیر مثبتی در افزایش بازدهی و سود فروش شما خواهد گذاشت. در این میان، برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، پیدا کردن منابع به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است؛ اما راه‌های ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد که با الهام گرفتن از آن‌ها می‌توان ایده‌های ناب و خلاق تولید کرد. تعدادی از این منابع را در ادامه معرفی می‌کنیم:

 

  • گوگل

گوگل از ساده‌ترین و راحت‌ترین منابع دسترسی به ایده‌های ناب است که کار کردن با آن را همه می‌دانند. شما با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که مخاطبان به چه چیزی بیشتر علاقه دارند. در این روش با جستجوی یک موضوع خاص، از طریق لیست گوگل که پربازدید‌ترین کلید‌واژه‌ها را نشان می‌دهد، به علاقه کاربران پی خواهید برد. این قابلیت گوگل باعث شده تا به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین منابع پیدا کردن تولید محتوا شناخته شود.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای، هیچ‌گاه به تقلید و کپی کردن محتوای دیگر وب‌سایت‌ها نمی‌پردازد و تنها با الهام گرفتن از آن‌ها محتوای جدید خلق می‌کند. همچنین بهتر است از منابع سایت‌های اصلی و یا به زبان انگلیسی استفاده شود که مطالبشان قابل ‌اطمینان است.

 

  • در نظر گرفتن نیاز مشتری

توجه به نیاز مشتریان یک برند یا شرکت و در نظر گرفتن علاقه‌مندی‌های آن‌ها می‌تواند به‌ عنوان یک منبع تولید محتوای سودمند مورد استفاده قرار گیرد. در واقع اگر شما بتوانید نیاز مشتریان خود را کشف کنید، تولید یک محتوای مناسب راحت‌تر خواهد بود. شما با تحقیق و پرسیدن نظر مشتریان سابق و همیشگی می‌توانید نیاز آن‌ها را درک کنید.

 

  • یوتیوب

از طریق یوتیوب می‌توانید از کلمه‌های کلیدی (جستجوی کلمه کلیدی سایت) که بیشتر توسط مخاطبان سرچ شده‌اند، باخبر شوید. این عملکرد یوتیوب همانند گوگل است و کمک می‌کند تا شما محتوایی جذاب را مطابق با نیاز مخاطبان تولید کنید. اگر قصد تولید محتوای ویدئویی را دارید، یوتیوب می‌تواند بهترین منبع برای تولید ایده‌های خلاقانه باشد.

 

  • لینکدین

لینکدین به‌ عنوان یک شبکه اجتماعی سودمند شناخته می‌شود که محل کار افراد حرفه‌ای و متخصص است و به ‌عنوان یک راه ارتباطی آسان برای آن‌ها به‌ حساب می‌آید. فضای منحصربه‌فرد لینکدین بستر مناسبی است برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب در حیطه فعالیت خود می‌گردند. اگر به دنبال منبعی تخصصی و سطح بالا برای تولید محتوا هستید، لینکدین می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ زیرا در این فضا امکان تبادل اطلاعات و بحث‌های گروهی در مورد ایده‌های خاص و جذاب وجود دارد.

 

  • استفاده از سایت‌های پرسش و پاسخ

در این سایت‌ها کاربران سؤالات خود را که با چگونه یا چطور آغاز می‌شود، به اشتراک می‌گذارند و افراد متخصص در این زمینه به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند. Yahoo Answers یکی از سایت‌های مطمئن در این زمینه است که شما می‌توانید برای یک کلمه کلیدی خاص، بیشتر از 500 سؤال پیدا کنید. اگر محتوای خود را متناسب با این سؤالات تولید کنید می‌توانید شاهد بالا رفتن رتبه سایت خود باشید.

 

  • استفاده از تجربیات نویسندگی

استفاده از تجربیات فردی متخصص در این حوزه می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند؛ زیرا تجربه چیزی است که در حین انجام کار حاصل می‌شود و امری شخصی است. بنابراین می‌توانید از فردی متخصص در این حوزه بخواهید که تجربیاتش را با شما به اشتراک بگذارد. حتی گاهی تجربیات زندگی شخصیتان می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

 منابع نوشتن محتوای سایت

نحوه تولید محتوای ارزشمند برای سایت ها

به محتوایی ارزشمند گفته می‌شود که نیاز مخاطبان را برآورده کند و انتقال‌دهنده اطلاعات به‌روز و مفید باشد. البته توجه به سبک نوشتن و موزون بودن محتوا در کنار انتقال صحیح اطلاعات بسیار سودمند است. برای یک تولید محتوای جذاب و ارزشمند باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • هدف خود را در نظر بگیرید.

قبل از شروع تولید محتوا لازم است تا هدف خود را مشخص کنید و تمام گام‌های خود را مطابق با این هدف بردارید. یک محتوای موفق، بر اساس یک هدف مشخص تولید شده است و جلب رضایت مخاطبان خود را دنبال می‌کند.

  • مخاطبان هدف چه کسانی هستند؟

حتماً در ابتدای راه، مخاطب هدف خود را پیدا کنید و ببینید که قرار است آن محتوا را برای کدام گروه از افراد تولید کنید؟ این افراد چه سلیقه‌ای دارند؟ شناخت نیاز مخاطبان و پاسخ‌گویی به سؤالات آن‌ها را در اولویت کار خود قرار دهید.

  • بستری مناسب برای نشر محتوای خود پیدا کنید.

بفهمید که با توجه به فضای کاریتان، مخاطبان در کدام‌یک از بسترها برای مثال شبکه‌های مجازی، وب‌سایت یا وبلاگ، هدف خود را دنبال می‌کنند. توجه به این مورد الزامی است؛ زیرا سبک نوشتن و تولید محتوا برای هر بستری فرق دارد.

  • بهترین نوع محتوا را انتخاب کنید.

زمانی که بستر مورد نظر را انتخاب کردید، بررسی کنید که کدام‌یک از انواع محتوای تصویری، متن، پادکست، ویدئو یا موارد دیگر بیشترین تأثیر را دارند.

 

تولید محتوای سایت

 

انواع محتوا

شما می‌توانید محتوا را در قالب‌های مختلف تولید کنید که این قالب‌ها در ادامه معرفی می‌شوند:

  • محتوای متنی

بر اساس تحقیقات در حوزه بازاریابی دیجیتال، محتوای متنی از بهترین و مهم‌ترین نوع محتوا به ‌حساب می‌آید. از این رو، اغلب مقالات تحقیقی و پژوهشی به‌ صورت متنی تولید می‌شوند. به دلیل اینکه یک متن نوشته باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان در افراد می‌شود. تولید محتوا در صفحات وبلاگ به ‌صورت متن است.

  • محتوای تصویری

محتوای تصویری جذابیت‌های خاص خودش را دارد و کمک می‌کند تا هدف شما سریع‌تر به مخاطبان منتقل شود؛ به خصوص با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و موارد دیگر که در حوزه بازاریابی دیجیتال بسیار مطرح هستند.

  • محتوای صوتی

پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی در دسته محتواهای صوتی قرار دارند که این روزها به‌ شدت مورد استقبال کاربران قرارگرفته‌اند. این محتوا دسترسی بسیار راحتی دارد؛ به‌خصوص برای افرادی که وقت کافی برای مطالعه ندارند و می‌توانند در طول مسیر رفت و آمد خود، وقتی را به این کار اختصاص دهند.

  • محتوای ویدئویی

این نوع محتوا به دلیل تمایل کم‌تر مردم به خواندن متن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به خصوص که می‌تواند در کم‌‌ترین زمان ممکن، موضوع مورد نظر شما را به آن‌ها انتقال دهد. تبلیغات ویدئویی، مصاحبه و فیلم‌های آموزشی در این دسته از محتوا قرار گرفته‌اند.

 

سخن پایانی

در خلق یک محتوای ایده‌آل باید قوانین مربوط به آن را رعایت کرد تا محتوای تولیدی در راستای رضایت مخاطبان و انتقال صحیح اطلاعات صورت گیرد. استفاده از منابع مناسب و قابل ‌اطمینان در این راه امری حیاتی است؛ زیرا یک محتوای ارزشمند باید بتواند نظر مخاطبان را جلب کند؛ به‌ گونه‌ای که آن‌ها اطمینان کافی برای استفاده از خدمات یا محصولات شما را داشته باشند. از این رو، ما در این مقاله تعدادی از بهترین و ساده‌ترین منابع تولید محتوا را نام بردیم تا شما با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانید محتوایی ناب و ارزشمند خلق کنید.

 

بهترین شرکت طراحی وب 

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر