علت

علت تفاوت قیمت در شرکت های مختلف طراحی سایت چیست؟

علت تفاوت قیمت در شرکت های مختلف طراحی سایت چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 مرداد 04

علت تفاوت قیمت در شرکت های مختلف طراحی سایت چیست؟

 

امروزه تمام مشاغل، به یک وبسایت خوب برای ارتقای کسب و کار خود نیاز دارند. هنگامی که شما برای طراحی سایت اقدام می‌کنید، بدون شک با قیمت‌هایی مواجه می‌شوید که به میزان زیادی شما را گیج خواهد کرد. شرکت‌های طراحی سایت مختلف، بنا به امکاناتی که به مشتری خود ارائه می‌دهند و همچنین سابقه کاری و اعتبار خود، قیمت‌های مختلفی را به شما گزارش خواهند داد.

تنوع قیمت در این بازار بسیار زیاد بوده و شما حتما باید قبل از اینکه با یک شرکت قرارداد ببندید، در این زمینه تحقیقات بسیاری انجام دهید. در ادامه این موضوع از شرکت طراحی وب سایت ایده پویا برخی از عوامل و علت‌هایی که بر روی تعرفه قیمت طراحی سایت تأثیر می‌گذارد و همچنین نحوه تشخیص بهترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

شرکت طراحی سایت حرفه ای

 

تأثیر سیستم مدیریت محتوا بر روی قیمت طراحی سایت

یکی از موضوعاتی که تأثیری مستقیم و غیرقابل‌انکار بر روی قیمت طراحی سایت دارد و باعث تفاوت قیمت در شرکت‌های مختلف می‌شود، سیستم مدیریت محتوا یا همان Content Management System است. سیستم مدیریت محتوا در واقع مجموعه‌ای از کدها است که به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند که به کنترل ارزیابی و بهینه‌سازی سایت خود بپردازند.

به‌عنوان یکی از مشهورترین این نوع سیستم‌ها می‌توان وردپرس را معرفی نمود که در مقایسه با سایر سیستم‌های موجود، ارزان‌تر است. وردپرس انواع قالب‌های آماده و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا به طراحی سایت خود بپردازند. در نتیجه شرکت‌هایی که از این CMS برای طراحی وبسایت استفاده می‌کنند، قیمت کمتری را به شما پیشنهاد خواهند داد. به غیر از این سیستم، انواع مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه بیشتری نیاز خواهند داشت و شما قبل از نهایی کردن انتخاب خود باید درباره آن‌ها تحقیقات لازم را انجام دهید.

ممکن است به هر دلیل شما نخواهید که از یک سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده کنید و ترجیح دهید که برای سایتتان همه چیز را از صفر طراحی کنید. در صورت انتخاب این مسیر، شما به‌صرف هزینه و همچنین زمان به مراتب بیشتری نیاز خواهید داشت. بدیهی است که مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا یک سایت با سیستم‌ها و برنامه‌های از قبل آماده شده طراحی شود، بسیار کمتر از کد نویسی از صفر تا صد آن خواهد بود. استفاده از این ابزارهای آماده در کنار مزایای بسیار زیاد، عیوبی نیز دارد که می‌توانند مانعی در مسیر پیشرفت شما محسوب شوند. ضعف‌های امنیتی، انعطاف‌پذیری پایین برای اعمال تغییرات، عدم پشتیبانی مناسب، نداشتن یک مرجع مشخص برای به‌روزرسانی‌ها و ... می‌توانند از عیوب این ابزارها به شمار بیایند.

باتوجه به موضوعات بیان شده، توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید اقدام به تأسیس یک وبسایت کنید، به‌صورت کاملا اصولی این کار را انجام دهید و به هیچ عنوان کیفیت نهایی را فدای قیمت آن نکنید.

قیمت و تعرفه طراحی سایت

امکانات ارائه‌شده توسط شرکت، دومین عامل اثرگذار بر روی قیمت طراحی سایت

امکاناتی که شرکت طراحی سایت به شما ارائه می‌دهد نیز تأثیر به سزایی در تخمین هزینه نهایی خواهد داشت. وجود برخی از امکانات لازم و ضروری بوده، اما برخی دیگر آپشن‌هایی حساب می‌شوند که وجود آن‌ها باعث بیشتر شدن هزینه می‌شود. طراح سایت حتما باید بتواند ایمنی خوبی برای سایت شما به وجود آورد. ایمنی، یک پایه و اصل در طراحی وبسایت محسوب می‌شود و شما ملزم هستید که هزینه‌ای را به آن اختصاص دهید. برخی دیگر از امکاناتی که شرکت باید به شما ارائه دهد به شرح زیر هستند:

  • پنل مدیریت اختصاصی
  • مدیریت کاتالوگ
  • مدیریت سفارش‌ها
  • گزارش‌های تحلیلی وب‌سایت
  • امنیت درگاه پرداخت
  • روش‌های متنوع برای پرداخت
  • ابزار جست‌وجوی قدرتمند به‌صورت جامع
  • مرتب‌سازی و فیلتراسیون قدرتمند
  • سرعت بسیار بالا
  • بهینه‌سازی و سئو سایت
  • مدیریت حرفه‌ای مشتریان و بازدیدکنندگان
  • برنامه‌های کاربردی برای بازاریابی
  • قابلیت اتصال به انواع سیستم‌های پستی

برخی از این امکانات ممکن است هزینه‌ای جداگانه به دنبال داشته باشند. شما با پرداخت این هزینه‌ها می‌توانید مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید و اعتبار بیشتری به وبسایت خودتان ببخشید.

 

نوع سایت، سومین علت تفاوت قیمت در شرکت‌های مختلف

امروزه انواع و اقسام سایت‌ها ساخته می‌شوند که هر کدام خدمات و محتواهای مختلفی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. نوع و هدف وبسایت است که مشخص می‌کند برای طراحی آن نیاز به چه نوع چارچوبی وجود دارد؛ یعنی هزینه طراحی انواع سایت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

یک سایت فروشگاهی نیاز به یک درگاه پرداخت امن و همچنین دسته‌بندی کالاها خواهد داشت؛ درصورتی‌که یک سایت علمی آموزشی نیاز به چنین قالبی ندارد. پس شما باید قبل از بستن قرارداد با شرکت طراحی سایت و نهایی کردن آن، دقیقا مشخص کنید که چه سایتی می‌خواهید و به چه چیزهایی برای آن نیاز خواهید داشت.

 

داینامیک یا استاتیک بودن وب‌سایت، عامل مؤثر دیگر بر روی هزینه نهایی

به‌صورت کلی طراحی وبسایت داینامیک هزینه بیشتری نسبت به استاتیک خواهد داشت که علت این امر را در ادامه توضیح خواهیم داد. در طراحی داینامیک برای اینکه بتوان به آسانی سایت را مدیریت کرد از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌شود. با این کار بخش مدیریتی وبسایت در اختیار مالک آن قرار خواهد گرفت و شرایطی فراهم می‌شود تا او بتواند به‌خوبی سایت را مدیریت و ویرایش کند. همچنین می‌تواند مقالات و اطلاعات جدیدی را نیز به آن اضافه کند.

در واقع در طراحی به‌صورت داینامیک امکانات جانبی مختلفی به‌صورت مجزا در اختیار مالک قرار می‌گیرند که بسته به نوع و تعداد این امکانات و قابلیت‌ها و همچنین نوع قالب طراحی، هزینه نهایی متغیر خواهد بود. در این سبک، شرکت طراح به‌صورت دوره‌ای، هسته اصلی سیستم را از جهت ایمنی و تکنولوژی به‌روزرسانی خواهد کرد.

طراحی استاتیک وبسایت متفاوت با نوع داینامیک است. در این سبک، صفحات به زبان HTML طراحی شده‌اند که نمی‌توان محتوای آن‌ها را مثل روش قبل به آسانی تغییر داد و یا ویرایش نمود. در این نوع طراحی، هزینه نهایی برحسب تعداد صفحات طراحی‌شده خواهد بود و خود شخص مالک، توانایی اضافه کردن صفحات بیشتر را در آینده نخواهد داشت.

همان‌طور که گفتیم در طراحی داینامیک شما ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد، اما این طراحی شما را از پرداخت پول‌های بیشتر در آینده بی‌نیاز خواهد کرد. در حالی که برای طراحی استاتیک شما ملزم خواهید بود که برای اضافه کردن یک صفحه نیز، مجددا هزینه طراحی سایت را بپردازید. پس برای اینکه نحوه طراحی را انتخاب کنید، در ابتدا باید آینده کاری خود را نیز بررسی کرده و به سراغ طراحی داینامیک یا استاتیک بروید.

درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت سایت استاتیک و دینامیک کلیک کنید.

 

نحوه تشخیص بهترین تعرفه در شرکت‌های مختلف طراحی سایت

اگر شما تحقیقات لازم برای هزینه مورد نیاز طراحی سایت را طی کرده باشید و تمام پارامترهای مورد نظر آن را نیز در نظر گرفته باشید، باز هم ممکن است نتوانید به‌خوبی تشخیص دهید که بهترین تعرفه برای این کار چه میزان است تا از بین افراد و شرکت‌های مختلف این زمینه، یکی را انتخاب کنید. برای تشخیص بهترین تعرفه ممکن، باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • مشورت با افراد متخصص

 برای تشخیص بهترین تعرفه برای طراحی سایت در قدم اول باید با یک فرد متخصص در این حوزه مشورت کنید. این فرد می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا هزینه‌های اعلام‌شده منطقی هستند یا نه؟

  • تهیه فهرست خدمات

تهیه یک فهرست از خدمات طراحی سایت در هر شرکت و مقایسه آن با امکانات ارائه‌شده توسط فرد یا شرکت‌های دیگر، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید درباره انتخاب بهترین تعرفه تصمیم‌گیری کنید.

  • کار کردن با شرکت‌های معتبر

ترجیحا در این زمینه بهتر است با یک شرکت معتبر کار کنید، به جای اینکه سراغ یک فرد بروید. هرچند به نظر می‌رسد که شرکت‌ها هزینه بیشتری برای طراحی سایت دریافت می‌کنند؛ اما پشتیبانی قوی‌تر و خدمات کامل‌تری را به شما ارائه می‌دهند.

برای تشخیص اعتبار یک شرکت، حتما نمونه کارهای آن را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید که به چه اندازه به انتظارات شما نزدیک است و اصلا سیستم فعالیت شرکت به‌گونه‌ای هست که بتواند انتظارات شما را برآورده کند یا نه؟ وبسایت خود شرکت گویای نکات بسیاری است، حتما به آن سری بزنید و زیبایی آن را بسنجید؛ چراکه قطعا تیم طراحی سایت، بهترین‌های خود را برای وب‌سایت خودشان به کار خواهد برد.

  • صبر داشته باشید

برای تشخیص بهترین تعرفه و همچنین انتخاب شرکت طراحی سایت اصلا عجله نداشته باشید و با شرکت‌ها و افراد زیادی مصاحبه کنید. نمونه کارهای تمام آن‌ها را به‌طور کامل بررسی کرده و حتما امکانات آن‌ها را در نظر بگیرید. با بررسی‌های گفته‌شده، می‌توانید تشخیص دهید که کدام پکیج طراحی سایت بهتر بوده و ارزش خرید دارد و همچنین هزینه نهایی خود را تا حدی تخمین بزنید.

 

طراحی سایت ارزان خوب است یا گران؟

تعرفه طراحی وبسایت هیچ‌گونه استانداردی ندارد؛ زیرا حتی یک نوجوان کم سن و سال هم قادر است با برنامه‌های متن‌باز برای شما یک وبسایت خوب طراحی کند و در ازای آن هزینه بسیار کمی هم از شما بگیرد. از طرف دیگر یک شرکت پرزرق و برق نیز ممکن است همان سایت را با یک هزینه هنگفت و گزاف برای شما طراحی کند. پس توجه داشته باشید که در این زمینه قیمت نمی‌تواند نشانه کیفیت باشد.

باید در نظر داشته باشید که وبسایتی که برای شما طراحی می‌شود هیچ محدودیتی در فضای دیسک، پهنای باند، تنظیم دامنه و سایر امکانات نداشته باشد و بتواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند. برای اینکه بتوانید به‌خوبی متوجه کیفیت طراحی سایت یک شرکت یا فرد شوید، باید در جلسات توجیهی با آن‌ها شرکت کرده و نمونه کارهای آن‌ها را از نزدیک ببینید.

 

سخن آخر...

طراحی سایت یکی از اولین اقداماتی است که برای کسب‌وکار آنلاین خود باید انجام دهید. وقتی قدم در این مسیر بگذارید با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها روبه‌رو خواهید شد که شما را سردرگم خواهند کرد. این قیمت‌ها بسته به امکانات ارائه‌شده توسط شرکت طراح وب، نوع وب‌سایت درخواستی شما، سیستم مدیریت محتوایی که برای طراحی انتخاب می‌کنید و ... متغیر هستند.

دیگر عاملی که می‌تواند بر روی هزینه طراحی سایت شما تأثیر بگذارد، داینامیک و یا استاتیک بودن آن است که هرکدام مزایا و معایبی داشته و باید متناسب با هدف کاری انتخاب شود. چنانچه شما نیاز به طراحی سایت اختصاصی داشته باشید و ترجیح دهید که همه‌چیز براتیان شخصی‌سازی شود، باید هزینه بیشتری برای طراحی بپردازید.

از طریق بررسی پکیج‌های طراحی سایت در شرکت‌های مختلف می‌توانید ببینید که بهترین تعرفه برای این کار کدام است. توجه داشته باشید که گران بودن همیشه به معنای خوب بودن نیست و به‌هیچ‌عنوان فریب بازاریابان شرکت‌های پرزرق‌وبرق را نخورید، بلکه تمرکز خود را بر روی کیفیت پکیج طراحی بگذارید.

 

انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

 

  • 5
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر