طراحی،

طراحی، ساخت و راه‌اندازی وب سایت من چه مدت زمان طول خواهد کشید؟

طراحی، ساخت و راه‌اندازی وب سایت من چه مدت زمان طول خواهد کشید؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 خرداد 02

طراحی، ساخت و راه‌اندازی وب سایت من چه مدت زمان طول خواهد کشید؟

طراحی حرفه‌ ای سایت و راه‌اندازی سایت‌ تا حد زیادی به نوع آن بستگی دارد. یک سایت ساده که در آن خدمات یک شرکت یا کسب‌وکار معرفی می‌شوند و اطلاعات تماس به مخاطبان ارائه می‌شود، در مدت کوتاهی ساخته و راه‌اندازی می‌شود. اما اگر همین شرکت بخواهد انواع خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار کاربران بگذارد و یک سایت حرفه‌ای با انواع گزینه‌ها و امکانات داشته باشد، باید بیشتر منتظر بماند.

با این حساب ساخت و راه‌اندازی وب سایت شما اگر نکته خاصی نداشته باشد می‌تواند بسیار سریع و در کمتر از سه هفته انجام بشود. اما اگر به دنبال ساخت و راه‌اندازی یک سایت درست و حسابی هستید، لازم است روی تمام جزئیات آن کار بشود و این پروسه، ممکن است چهار تا 6 ماه هم طول بکشد.

اگر می‌خواهید ببینید چه عواملی در طراحی سایت تاثیر دارند و کدام گزینه طراحی و راه‌اندازی سایت بیشتر با نیازهای کسب‌وکار شما همخوانی دارد، این مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا را دنبال کنید.

 

طراحی و راه‌اندازی سایت چطور انجام می‌شود؟

انواع مختلف سایت‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های متفاوتی ساخته می‌شوند. برای مثال وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای سایت‌ است که حدود یک سوم سایت‌ها از امکانات آن بهره می‌برند. همین موضوع باعث شده انواع قالب‌ یا تم‌های از پیش آماده وردپرسی با قیمتی بسیار ارزان در بعضی از سایت‌ها به فروش برسند. اما این قالب‌های آماده، همزمان با شما به حداقل 200 تا 500 مشتری دیگر هم فروخته می‌‌شوند.

اگر فکر می‌کنید با قرار گرفتن لوگو شرکت خود می‌توانید آنها را «اختصاصی» کنید، شاید بهتر باشد برای یک بار هم شده ببینید فرایند طراحی سایت اختصاصی چطور انجام می‌شود. 

طراحی سایت حرفه ای

 

مراحل ساخت و راه‌اندازی وب سایت

اگر به دنبال راه‌اندازی یک سایت منحصربه‌فرد باشد که همه چیز در آن هویت برند و کسب‌وکار شما را به مخاطب نشان بدهد، به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید. با این کار وقتی یک مخاطب وارد سایت می‌شود بلافاصله می‌فهمد یک برند متمایز بر فعالیت سایت نظارت دارد که می‌تواند به آن اعتماد کند. چرا باید یک مشتری به سایتی که 100 نسخه مشابه آن را دیده اعتماد کند؟

ساخت و راه‌اندازی سایت اختصاصی چند فاز یا مرحله اصلی دارد که در انتهای هر مرحله به نظر خود شما برای اصلاح، بازنگری و تائید نیاز است. بعضی از مراحل اصلی را در ادامه مرور می‌کنید:

  • تحقیقات و تحلیل بازار رقابتی: حداقل 1 تا 3 هفته
  • طراحی اولیه و ایجاد چارچوب ظاهری کلی: 2 هفته
  • طراحی گرافیکی: 4 تا 8 هفته
  • توسعه و برنامه‌نویسی: 3 تا 4 هفته
  • تست، اصلاح و ارائه نسخه نهایی: 2 تا 3 هفته

با این حساب اگر به دنبال طراحی یک سایت حرفه ای باشید که در آن تمام بخش‌ها و امکانات برای جذب کاربر و تبدیل او به مشتری کارایی داشته باشند، لازم است به شرکت طراحی سایت حداقل 2 تا 3 ماه زمان بدهید. در ادامه این مطلب از ایده پویا با جزئیات و نحوه پیشرفت مراحل ساخت و راه‌اندازی وب سایت بیشتر آشنا می‌شوید.

 

تحقیقات و تحلیل بازار رقابتی

در هر صنفی تعداد قابل‌توجهی کسب‌وکار وجود دارد که از راهکارهای طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ برای تعامل با مخاطبان و جذب مشتری، و رقابت با یکدیگر استفاده می‌کنند. در مرحله تحقیقات و تحلیل بازار رقابتی یک تیم متخصص از کارشناسان بازاریابی فهرست دقیقی از سایت‌هایی که رقیب کسب‌وکار شما محسوب می‌شوند تهیه کرده و ریز به ریز، تمام جزئیات آنها را موشکافی می‌کنند.

این کار چه فایده‌ای دارد؟ خیلی ساده، فقط از این راه می‌توانید با شکاف‌هایی که در بازار وجود دارند و سایت کسب‌وکار یا برند شما با پوشش دادن آنها می‌تواند حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد آشنا بشوید. در مرحله تحقیقات از معماری کلی و گرافیک سایت‌ها گرفته تا نوع تولید محتوا و لحن و زبان آنها بررسی می‌شود و از این طریق می‌فهمید چرا بعضی از آنها موفق، و بعضی دیگر ضعیف عمل می‌کنند.

شناختی که در این مرحله کسب می‌شود باعث می‌شود به جای اینکه طراحی سایت روی ایده‌های خیالی و در بیشتر موارد تکراری انجام بشود، بر اساس رفتار و نیازها و کمبودهای مخاطبان هدف یا مشتریان واقعی برند یا کسب‌وکار انجام بشود.

 

طراحی اولیه و ایجاد چارچوب ظاهری

طراحی اولیه یا پروتوتایپ یک طرح کلی از صفحه اصلی سایت، بخش‌ها، ناوبری، منوها و طرح کلی صفحه‌ها با امکانات و دکمه‌های مختلف است. این طرح اولیه به چند دلیل اهمیت زیادی دارد. اول از همه به شما اجازه می‌دهد به سایتی که قرار است راه‌اندازی بشود نگاه کنید و ببینید چقدر با نیت شما همخوانی دارد و نتیجه تحقیقاتی که انجام شده منجر به ابداع چه گزینه‌هایی شده است.

طراحی اولیه یک چارچوب کلی برای طراحی گرافیکی و توسعه سایت ایجاد می‌کند و طراحان و توسعه‌دهندگان مواردی که ممکن است امکان اجرا نداشته باشند را از طریق آن شناسایی می‌کنند. همچنین این طرح به سادگی با ابزارهای تست قابل ارزیابی است و در همین مرحله کارایی آن در جذب مخاطب و افزایش نرخ فروش بررسی می‌شود.

مراحل راه اندازی سایت

طراحی گرافیکی

بعد از اینکه چارچوب اولیه سایت طراحی شد و مورد تائید شما قرار گرفت، کار ساخت سایت شروع می‌شود. در این مرحله همه عناصر گرافیکی، از لایه‌بندی و پالت رنگ گرفته تا انیمیشن‌ها، فونت و هر چیزی که مخاطب روی سایت می‌بیند، برای پوشش دادن هویت تصویری برند شما و متمایز ساختن آن در بازار رقابتی طراحی می‌شود.

ساخت و راه‌اندازی وب سایت از پایه و به صورت اختصاصی به معنای ایجاد یک محصول دیجیتال جدید است. برای اینکه مشتریان بپذیرند یک محصول ارزش خرید و بررسی دارد، حتما باید متوجه تفاوت آن با محصولات مشابه بشوند. در این مرحله که ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد، سایت شما برای اینکه بازدهی مورد نظر را داشته باشد بر اساس جدیدترین ترندهای طراحی و گرافیک ساخته می‌شود.

طراحی گرافیکی یک کار جمعی است که به جز طراحان گرافیک و تجربه کاربری، کارشناسان بازاریابی هم در آن مشارکت دارند. در این مرحله تمام عناصر بر پایه شناختی که در مراحل قبل به دست آمده و با تائید شما ساخته می‌شوند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل بشود.

 

توسعه و برنامه‌نویسی

برای اینکه یک سایت به درستی کار کند و با ریزش مخاطب در مراحل مختلف مواجه نشود، به توسعه و برنامه‌نویسی حرفه ای نیاز دارد. در این مرحله تمام عملکردهای سایت برای بهبود کارایی آن در هر دستگاهی، از لپ تاپ گرفته تا موبایل و تبلت تست می‌شوند تا مخاطب هیچ وقت صفحه خطا را نبیند.

کافی است به یکی از سایت‌هایی که با قالب از پیش آماده وردپرسی «ساخت و راه‌اندازی» شده‌اند مراجعه کنید و چند بار منوها و دکمه‌ها را امتحان کنید و ببینید چقدر بروز خطا در آنها رایج است. در طراحی سایت حرفه ای اما احتمال بروز مشکل تا جای ممکن کاهش داده می‌شود و روان‌ترین تجربه ممکن به کاربران ارائه می‌شود.

 

تست، اصلاح و ارائه نسخه نهایی

با انجام مراحل قبلی طراحی سایت کامل می‌شود و نسخه‌ای از آن در اختیار شما قرار می‌گیرد تا تمام جزئیات آن را بررسی و امتحان کنید. ممکن است پیشنهادی که در مراحل قبل داده‌اید یا امکاناتی که در یک صفحه مشخص خواسته‌اید درست در نیامده باشد. فرقی نمی‌کند این موارد اصلاحی چقدر جزئی و به ظاهر کم اهمیت باشند، در این مرحله تیم گرافیک و برنامه نویسی پاسخگوی تمام موارد اصلاحی و ایراداتی هستند که برای شما و کسب‌وکارتان مهم هستند.

کمتر پیش می‌آید در این مرحله نیاز به تغییرات بزرگ و زمان‌بر پیش بیاید. اما حتی اگر این اتفاق هم بیافتد کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کرده و نسخه نهایی سایت مطابق میل شما به شکلی که کاربران را جذب کرده و تبدیل به مشتری وفادار کسب‌وکار شما بکند، ارائه می‌شود. در پایان این مرحله نسخه نهایی سایت آماده می‌شود و تاریخ دقیق افتتاح و آنلاین شدن آن را مشخص می‌کنید.

 

طراحی سایت اختصاصی کسب‌وکارهای کوچک

مراحل ساخت و راه‌اندازی وب سایت که در این مطلب معرفی شد بیشتر برای کسب‌وکارهای اینترنتی، و همچنین برندها یا شرکت‌ها با اندازه متوسط و بزرگ کاربرد دارد. این کار بازدهی سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد که باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهای نوپای اینترنتی هم روی آن سرمایه‌گذاری کنند. اگر به دنبال یک سایت متمایز و منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار تازه تاسیس خود هستید، ساخت و راه‌اندازی سایت حرفه ای و اختصاصی بهترین گزینه در دسترس شما است.

اما ممکن است فقط برای معرفی خدمات و برقراری تعامل با مشتریان به دنبال طراحی سایت وردپرسی ساده باشید. حتی در این مورد هم استفاده از قالب‌های آماده و تکراری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که نتیجه عکس دارد و باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان شما می‌شود. داشتن یک پروفایل اینستاگرام با گذاشتن تصاویر متمایز و برقراری ارتباط با مخاطبان به مراتب بهتر از خرید قالب‌های آماده وردپرسی و ساخت سایتی است که هیچ کاربری را جذب نمی‌کند.

 

بهترین شرکت طراحی سایت

 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر