آیا درآمد زایی از شبکه توییتر واقعی است؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 فروردین 07

آیا درآمد زایی از شبکه توییتر واقعی است؟

 

توییتر twitter یک شبکه اجتماعی محبوب با کاربران فعال است. برخلاف شبکه‌های اجتماعی موبایل و پلتفرم‌های چندرسانه‌ای، توییتر بیشتر یک شبکه اجتماعی متنی است که برای انتشار اخبار، پیام‌های رسمی و عمومی شرکت‌ها و برندهای گوناگون کارایی دارد. جامعه کاربران توییتر با جمعیت چند صد میلیون نفری بستر مناسبی برای ارتباط برندها و شرکت‌ها با کاربران است که همین موضوع زمینه درآمد زایی از شبکه توییتر را فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید ببینید آیا درآمد زایی از شبکه توییتر واقعی است و چه راه‌هایی برای این کار وجود دارد، ادامه این مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت ایده پویا را دنبال کنید.

 

معرفی توییتر

توییتر یک شبکه اجتماعی عمومی است که در آن افراد از طریق پیام‌های کوتاهی که به آنها توییت گفته می‌شود، با هم ارتباط برقرار می‌کنند. کاربران توییتر از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار جدید، پست مطالب و پیام‌ها و همچنین برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. روزانه میلیون‌ها کاربر توییتر از این شبکه اجتماعی برای کشف مطالب جدید بهره می‌برند.

توییتر کاربران را ترغیب می‌کند تا با افراد، برندها و شبکه های خبری در زمینه‌های مورد علاقه خود تعامل برقرار کنند. آنها با این کار به یک جریان محتوای زنده و به روز دسترسی پیدا می‌کنند. بسیاری از مطالب خبری بلافاصله پس از انتشار در توییتر ارائه می‌شوند و کاربرانی که شبکه های خبری را دنبال می‌کنند در جریان جدیدترین مطالب و خبرها قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید؛ اصطلاحات رایج در توییتر

 

شبکه توییتر

 

راهنمای کامل کسب درآمد از توییتر

کاربران به شکل‌های گوناگونی می‌توانند از طریق توییتر به درآمد زایی برسند. کسب‌وکارهایی که در توییتر فعالیت می‌کنند هم به روش‌های متفاوتی از این شبکه اجتماعی برای اهداف بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات استفاده می‌کنند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین این روش‌ها که جنبه تجاری دارند و توسط تیم‌های تولید محتوا طراحی و منتشر می‌شوند را مشاهده می‌کنید.

 

بازاریابی در توییتر

تیم‌های بازاریابی برندها با انتشار تصاویر محصولات در پروفایل این شرکت‌ها جدیدترین محصولات خود را به مشتریان و عموم کاربران ارائه می‌دهند. کاربران توییتر مانند شبکه های اجتماعی دیگر با دنبال کردن پروفایل برندهای مورد علاقه خود از جدیدترین محصولات آنها باخبر می‌شوند. به غیر از صفحه‌ها و پروفایل‌های رسمی شرکت‌ها و برندها، بسیاری از برندهای معتبر و شناخته شده پایگاه‌های هواداران خاصی دارند که به صورت مرتب انواع محتوای مرتبط با برند را منتشر می‌کنند.

توییتر یک شبکه ارتباطی و پیام‌رسانی دو طرفه است که برندها و کسب‌وکارها از طریق آن محصولات و گزینه‌های جدید خود را معرفی می‌کنند. کاربرانی که مشتری برندها هستند در توییتر می‌توانند نظر خود در مورد محصولی که از آن استفاده کرده‌اند را در پروفایل خود و پروفایل برند منتشر کنند. برندها از طریق این نظرها و کامنت‌ها می‌توانند احساسات کاربران را بررسی کرده و از این داده ها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند.

 

روابط عمومی در توییتر

روابط عمومی برندها و کسب‌وکارها از توییتر به عنوان یک راه ارتباطی با مشتریان و مخاطبان خود استفاده می‌کنند. روابط عمومی برندها با مدیریت پروفایل و ارتباط با مشتریان در توییتر از این شبکه به بهترین شکل برای تقویت جایگاه برند استفاده می‌کنند. آنها از توییتر برای باخبر ساختن مشتریان از محصولات، تخفیف‌ها و اخبار برند بهره می‌برند.

باز بودن و عمومی بودن شبکه اجتماعی توییتر باعث می‌شود کاربران و مشتریان برندها به راحتی بتوانند عقاید و احساسات خود درباره محصولات آنها را به کاربران دیگر معرفی کنند. روابط عمومی برندها و موسسات از این قابلیت برای پردازش احساسات و عقاید مشتریان و همچنین ارزیابی میزان نفوذ برند استفاده می‌کنند. روابط عمومی‌ برندها و موسسات از توییتر برای مدیریت باشگاه مشتریان و جذب کاربر بهره می‌برند.

 

کسب درآمد از توییتر

 

درآمد زایی از توییتر در ایران

فرقی نمی‌کند در ایران یا هر جای دیگری زندگی کنید، برای درآمد زایی از شبکه توییتر لازم است حساب کاربری شما دو ویژگی کلیدی داشته باشد:

  • تعداد مناسبی کاربر دنبال کننده داشته باشید
  • بین کاربران دنبال کننده مورد اعتماد باشید

بدون داشتن این دو شرط امکان درآمدزایی از توییتر تا حد زیادی منتفی است. کاربران توییتر که از طریق فعالیت روی این شبکه به درآمد زایی می‌رسند برای رسیدن به دو این شرط یا ویژگی راهکارهای مختلفی را دنبال می‌کنند، اما بعضی از موارد مشترک بین آنها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

طراحی پروفایل متمایز

توییتر امکانات شناخته شده ای برای مدیریت پروفایل و طراحی آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پروفایل کاربران محلی است که به ساده ترین شکل آنها را به کاربران ناشناس معرفی می‌کند. برای اینکه یک حساب کاربری توییتر طرفداران و دنبال کنندگان زیادی پیدا کند داشتن یک پروفایل متمایز و منحصربه‌فرد ضروری است.

 

تولید محتوای ارزشمند به صورت منظم

قدم بعدی برای پیدا کردن فالورهای توییتر احتمالا سخت‌ترین بخش فعالیت روی توییتر، یعنی تولید محتوا و توییت کردن منظم و مداوم است. یک حساب کاربری که به صورت منظم آپدیت می‌شود و توییت های جدید و جذاب برای کاربران پست می‌کند فالورهای بیشتری از یک حساب کاربری شخصی که گاهی با یک عکس، گاهی با یک جمله یا خبر آپدیت می‌شود جذب می‌کند.

 

راه‌های درآمد زایی واقعی از شبکه توییتر

جمعیت نسبتا زیاد کاربران فعال شبکه توییتر باعث شده این شبکه اجتماعی متنی اقتصاد و بازار خاص خودش را داشته باشد که بسیاری از افراد و کارشناسان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق آن درآمد زایی واقعی دارند. در ادامه بعضی از روش‌های اصلی و شناخته شده کسب درآمد از شبکه توییتر را مشاهده می‌کنید.

 

درآمدزایی در توییتر

 

سفارش گرفتن نوشتن توییت

بیشتر کسب‌وکارها و برندها می‌توانند از توییتر برای معرفی محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند و پیدا کردن مشتری استفاده کنند، اما تمام آنها وقت و توانایی توییت کردن منظم برای این کار را ندارند. این واقعیت یک بازار برای کارشناسان تولید محتوا و نویسندگان ایجاد کرده تا با معرفی محصولات و توییت کردن مطالب مرتبط با برند، پایگاه مشتریان و کاربران مناسبی برای کسب‌وکار ایجاد کنند.

  • چطور می‌شود یک توییت نوشت؟
  • زمان لازم برای توییت کردن چقدر است؟
  • نحوه تعامل با کاربران و جلب نظر مثبت آنها چگونه است؟

اگر به یکی از سوال‌های بالا نمی‌توانید جواب مناسبی بدهید، احتمالا برای کسب‌وکار خود به دنبال افرادی باشد که به خوبی با این کار آشنایی دارند.

 

گرفتن کمیسیون بازاریابی محصولات

یکی از شناخته شده ترین و متعارف‌ترین راه‌های درآمد زایی از شبکه توییتر در ایران معرفی محصولات مختلف و دریافت کمیسیون به ازای هر مشتری جدید است. بلاگرهای توییتری که پروفایل های متوسط بین 5 تا 100 هزار فالور دارند پایگاه مناسبی از کاربران دارند که می‌توانند با پیشنهاد محصولات گوناگون به آنها و دریافت کمیسیون بازاریابی یا فروش محصولات درآمد داشته باشند. بسیاری از کابران توییتر به این دسته از فروشندگان و بازاریاب‌ها بیشتر اعتماد کرده و سعی می‌کنند از آنها خرید کنند.

 

محصول یا خدمات خود را عرضه کنید

توییتر twitter یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب به خصوص برای صاحبان کسب‌وکارهایی است که تمایل و توانایی توییت کردن محصولات و آپدیت کردن پروفایل کسب‌وکار را داشته باشند. کاربران از طریق این پروفایل‌ها مستقیما با فرد مسئول تعامل برقرار می‌کنند و در صورت نیاز از آنها خرید می‌کنند.

 

انتقال ترافیک توییتر به وبسایت

یکی از راه‌های شناخته شده دیگر درآمد زایی از شبکه توییتر انتقال کاربران توییتر از پروفایل به وبسایت کسب‌وکار، شرکت یا برند است. برای مثال یک توییت معرفی یک محصول جدید همراه با لینک لندینگ پیش سفارش دادن محصول و ثبت تاریخ دریافت محصول می‌تواند راهکار موثری برای افزایش درآمد یک محصول جدید باشد.

 

بازاریابی ایمیل یکپارچه

توییتر یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ورودی ایمیل مشتریان جدید برای کسب‌وکارها و برندها است. بازاریابی ایمیلی وقتی به درستی و متناسب با نیاز کاربران انجام شود یکی از بالاترین نرخ‌های بازدهی در بین انواع بازاریابی دیجیتال را دارد. توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که خدمات پیوسته بازاریابی ایمیلی ارائه می‌دهد و برندها از طریق آن پایگاه داده ایمیل مشتریان خود را بزرگ می‌کنند.

بیشتر بخوانید؛ ترفندهای تبلیغات در توییتر

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایده پویا دیدیم که درآمد زایی از شبکه توییتر واقعی است و بسیاری از افراد می‌توانند با تولید محتوا و توییت کردن محصولات کسب‌وکارهای آشنایان خود که با شبکه توییتر آشنایی ندارند در آن درآمد زایی داشته باشند. درآمد بعضی از بلاگرها و اینفلوئنسرهای توییتر به‌شکل قابل‌توجهی بالا است و البته توییت ها و فعالیت آنها تاثیر چشم‌گیری بر افزایش نفوذ برندها دارد.

ایده پویا یکی برندهای معتبر طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال در ایران است که با 15 سال تجربه در زمینه طراحی و توسعه سایت و تولید محتوا مجموعه کامل و یکپارچه ای از خدمات بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی ارائه می‌کند. برای آشنایی با انواع خدمات بازاریابی دیجیتال و طراحی سایت که برای کسب‌وکار شما مناسب باشند، همین حالا می‌توانید برای مشورت با ایده پویا اقدام کنید.

 

بازاریابی اینترنتی

 

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر