عوامل موثر بر تعرفه و قیمت طراحی سایت

تاریخ انتشار خبر : 1400 آذر 16

عوامل موثر بر تعرفه و قیمت طراحی سایت

 

با افزایش نفوذ اینترنت در جامعه اهمیت داشتن سایت برای کسب‌وکارها بیشتر از قبل شده و نداشتن آن به معنای از دست دادن بخش مهمی از مشتریان بالقوه است. مشتری‌های امروزی قبل از هر معامله‌ای برای یک بار هم که شده نام کسب‌وکار را جستجو کرده و با مراجعه به سایت، اعتبار و سطح حرفه‌ای بودن آنها را ارزیابی می‌کنند. اما این موضوع باعث نمی‌شود هر سایتی بتواند مشتری جذب کند و بسیاری از سایت‌های غیر حرفه‌ای با طراحی کپی و غلط وجود دارند که مشتری سعی می‌کند از آنها فرار کند.

اگر می‌خواهید ببینید چه عواملی در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند، در ادامه این مطلب از شرکت طراحی وب ایده پویا می‌توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

 

عوامل موثر بر قیمت و تعرفه طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت حرفه ای با توجه به نکات مختلفی که در تجربه کاربران و بازدیدکنندگان تاثیر قابل توجهی دارند از طراحی آماتور متمایز می‌شود. یک سایت بدون توجه به نیازهای مخاطب و برآورده کردن آنها نمی‌تواند موفقیتی برای کسب‌وکار ایجاد کند. در ادامه پنج عامل عمده و کلیدی که در قیمت طراحی سایت تاثیر دارند را مرور خواهیم کرد.

 

تعرفه طراحی سایت

 

استراتژی بازاریابی سایت

استراتژی بازاریابی درست مانند نقشه ساختمان است که بدون آن نمی‌توان شروع کرد و به نتیجه نهایی امید داشت. اما استراتژی یک اصطلاح کلی برای اشاره به مجموعه‌ای از تحقیق‌ها و ارزیابی‌های بازار و تعیین برنامه‌ها و کمپین‌های بازاریابی برای نتیجه گرفتن از طراحی سایت حرفه ای است. بعضی از بخش‌های کلیدی استراتژی بازاریابی سایت که شرکت‌های طراحی سایت حرفه ای روی آنها متمرکز می‌شوند شامل موارد زیر می‌شود:

  • نقشه ارزش کسب‌وکار: در این بخش از استراتژی خیلی ساده نیازهای مشتری که کسب‌وکار آنها را بر طرف می‌کند مشخص می‌شوند. بدیهی است که نقشه ارزش یک کسب‌وکار فروش بیمه‌نامه متفاوت از نقشه ارزش یک کسب‌وکار آژانس هواپیمایی است.
  • نقشه سایت اولیه: در این بخش امکانات سایت، صفحات مورد نیاز و ویژگی‌هایی که لازم است در طراحی آنها مورد توجه قرار بگیرند مشخص می‌شود.
  • استراتژی صفحه‌های رده بالا و پروتوتایپ: صفحه‌های رده‌بالا صفحه‌هایی هستند که عناصری از صفحات دیگر سایت، برای مثال خدمات کسب‌وکار، در آنها قرار می‌گیرند. ساختار یک سایت بر اساس طراحی این صفحه‌ها شکل می‌گیرد.
  • تحقیق کلمات کلیدی: در این بخش کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت کسب‌وکار با نیازهای مخاطبان مطابقت داده می‌شود و مجموعه‌ای از کلمات کلیدی استخراج می‌شود که کار تولید محتوا و طراحی صفحه‌های سایت بر اساس آن انجام می‌شود.
  • استراتژی سئو داخلی: این بخش از وظایف طراحی سایت بر اساس تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌شود و ساختار آدرس‌ها، عناوین، چگالی کلمات کلیدی و مواردی مانند این در آن مشخص می‌شود.

 

طراحی وب سایت

بعد از مشخص شدن کارکردها و نحوه ارائه ارزش‌های مورد نظر مخاطب یا مشتری، نوبت به طراحی و تولید آنها می‌رسد. اما در این بخش هم مانند بخش استراتژی عناصر مختلفی وجود دارند که در قیمت طراحی سایت تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • گرافیک و آیکون‌های اختصاصی: طراحی گرافیک و عناصر تصویری مثل آیکون، لوگو و مواردی مانند این فقط برای زیبایی نیست. آنها باید مطابق با نقشه ارزش سایت طراحی شوند تا کارکرد موثری روی مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتری داشته باشند.
  • عناصر تصویری: عکس، نمودار، ویدئو و البته موشن‌گرافیک از جمله عناصر تصویری هستند که نقش مهمی در تعرفه و قیمت طراحی سایت دارند.
  • تعداد صفحاتی که به طراحی نیاز دارند: هر چه یک سایت صفحه‌های با طراحی اختصاصی بیشتری داشته باشد، هزینه طراحی آن هم بالاتر می‌رود.

 

کارکردهای اختصاصی و امکانات کاربران در سایت

کافی است کمی به بعضی از وبسایت‌ها که از آنها خرید کرده یا خدمات دریافت می‌کنید دقت کنید تا متوجه امکاناتی که در اختیارتان قرار گرفته شوید. برای مثال ایجاد پروفایل برای مشتریان یکی از این امکانات است که البته تاثیر مستقیم در تعرفه و قیمت طراحی سایت دارد. این بخش هم بر اساس نقشه ارزش سایت توسعه پیدا می‌کند.

 

محتواهای سایت

چیزی که باعث می‌شود مخاطب در یک سایت باقی مانده و به صفحه‌های دیگر آن مراجعه کند محتوا است. تولید محتوا بر اساس استراتژی بازاریابی محتوایی انجام می‌شود که بخشی از استراتژی بازاریابی سایت است. فرایند تولید محتوا مراحل مختلفی دارد و افراد متفاوتی مثل استراتژیست محتوا،  مدیر یا سرپرست محتوا، کپی‌رایتر و نویسنده، کارشناس سئو داخلی و ادیتور می‌شود.

یک پست وبلاگی جذاب و درگیرکننده توسط یک نفر که اوقات فراغت خود را به نوشتن اختصاص داده تولید نمی‌شود بلکه یک تیم حرفه‌ای با برنامه از پیش مشخص محتوا را تولید می‌کند. برای همین هر چه میزان محتوای مورد نیاز یک سایت بیشتر باشد و شامل جزئیاتی باشد که برای مخاطبان ارزشمند هستند، تعرفه و قیمت طراحی سایت هم بالاتر می‌رود.

 

بیشتر بخوانید؛ قیمت پروژه سئو سایت

 

دلیل تفاوت قیمت طراحی سایت وردپرسی با سایت اختصاصی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که تقریبا یک سوم سایت‌ها در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند. اما منظور از طراحی سایت وردپرس استفاده از قالب‌های از پیش‌آماده و طراحی شده، و نهایتا انجام تغییراتی جزئی در آنها است. تنها مشکلی که با این کار وجود دارد این است که با طراحی سایت وردپرسی هیچ تضمینی وجود ندارد که 100 یا 500 سایت دیگر با طراحی مشابه سایتی که سفارش داده‌اید وجود نداشته باشد. این موضوع چیزی نیست که کاربران امروزی متوجه آن نشوند، و البته آنها ترجیح می‌دهند به سایتی مراجعه کنند که طراحی منحصربه‌فردی بر پایه محصول یا خدماتی که عرضه می‌کند داشته باشد.

در مقابل در طراحی سایت اختصاصی همه چیز از نقشه ارزش یا طرح کسب‌وکار شروع می‌شود و تمام عناصر سایت مطابق با این طرح طراحی و تولید می‌شوند. این ویژگی البته باعث می‌شود تعرفه و قیمت طراحی سایت افزایش یابد چرا که به جای یک نفر که قالب وردپرسی را اختصاصی می‌کند، یک تیم کامل از افراد متخصص روی طراحی سایت کار می‌کنند. در این مورد هم کاربران و مخاطبان امروزی کاملا تیزبین هستند و به‌خوبی متوجه تفاوت یک سایت وردپرسی با سایتی می‌شوند که طراحی اختصاصی دارد. خیلی ساده اگر بگوییم، استفاده از طراحی سایت وردپرسی به مخاطب این پیام را می‌دهد که حداقل سایت کسب‌وکار جدی و حرفه‌ای یا بزرگ و معتبر نیست.

 

طراحی حرفه ای سایت

 

آیا نهاد یا سازمانی بر انواع قیمت طراحی سایت نظارت می کند؟

شرکت‌های طراحی سایت خدمات متفاوتی به مشتریان ارائه می‌دهند. بعضی از آنها از متخصصان شناخته‌شده و مجرب در زمینه گرافیک، برنامه‌نویسی، و موارد دیگر بهره می‌گیرند و بعضی دیگر کار را با تجربه کردن می‌آموزند. این موضوع باعث می‌شود امکان تعیین یک قیمت طراحی سایت ثابت وجود نداشته باشد. در حال حاضر تعرفه رسمی طراحی سایت وجود ندارد و امکان ایجاد آن هم تا حد زیادی بعید به نظر می‌رسد.

به‌هرترتیب در این مورد هم عرف بازار نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کند. قیمت‌های شرکت‌های طراحی وب سایت البته با هم متفاوت است اما تمام آنها بر اساس مواردی که تحویل می‌دهند و برای آن وقت می‌گذارند هزینه دریافت می‌کنند. برای همین کافی است خدمات پیشنهادی آنها را بررسی کرده و ببینید چه میزان کار قرار است برای طراحی سایت انجام شود. اگر هم هیچ درکی از این فعالیت‌ها ندارید، کافی شرح خدمات پیشنهادی یا پیش‌فاکتور دریافتی را به یک متخصص نشان داده و مشورت تخصصی بگیرید تا ببینید ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را دارد یا نه.

 

بهترین قیمت طراحی سایت حرفه ای را از ایده پویا بگیرید

ایده پویا یکی از شرکت‌های قدیمی و معتبر طراحی و توسعه سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ است که سایت بسیاری از کسب‌وکارهای شناخته‌شده و موسسات معتبر را طراحی کرده است. ایده پویا از بهترین کارشناسان و متخصصان مجرب که به‌خوبی با جزئیات کار طراحی سایت آشنایی دارند بهره می‌برد.

شرکت ایده پویا با وجود ارائه خدمات طراحی سایت اختصاصی از مرحله استراتژی تا مرحله نهایی توسعه و نگهداری، همواره در ارائه تعرفه و قیمت طراحی سایت مطابق عرف بازار عمل می‌کند و به مشتریان خود قیمت موجهی بر پایه نیازها و ضرورت‌های کار می‌دهد. همین موضوع اعتبار ایده پویا را در طول سال‌ها فعالیت در بازار طراحی سایت افزایش داده است.

ایده پویا طراحی انواع مختلف سایت‌ها را در کارنامه خود دارد که با مراجعه به صفحه نمونه‌کارها (بطور مثال طراحی سایت فروشگاهی) و مشتریان ما در وبسایت ایده پویا می‌توانید بعضی از آنها را مشاهده کنید. در نهایت یادآوری این نکته بد نیست که امروزه طراحی سایت مانند داشتن مغازه است و با هدف افزایش فروش انجام می‌شود. اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار خود یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کرده یا یک وبسایت داشته باشید تا در آن خدمات خود را معرفی کرده و سفارش بگیرید، کافی است برای مشاوره با ایده پویا تماس بگیرید. با این کار هم از اختصاصی بودن طراحی سایت خود مطمئن می‌شوید و هم از دریافت بهترین قیمت طراحی سایت حرفه ای که در بازار وجود دارد.

 

شرکت حرفه ای طراحی سایت

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر