5 ابزار آنالیز اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1399 دی 24

5 ابزار آنالیز اینستاگرام

در دنیای امروز اینستاگرام به یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. محبوبیت این شبکه در کشور ما به خصوص پس از فیلتر تلگرام عده زیادی از افراد به استفاده از اینستاگرام روی آورده و اکنون اگر بگوییم که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در کشور است غلو نکرده‌ایم. به همین دلیل بهتر است صاحبان کسب و کار با بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام آشنا شوند تا برنامه ریزی صحیحی داشته و استراتژی خود را اصلاح کنند.

با استفاده از این ابزارهای می‌توانید شیوه عملکرد خود در اینستاگرام را ارزیابی کرده و بررسی کنید که آیا وقت، انرژی و بودجه‌ای که صرف آن می‌کنید ارزشش را دارد یا خیر. تمام این موارد امروزه در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ اهمیت بالایی دارد.

اما سوال اصلی اینجا است که کدام یک از این ابزارها برای بازاریابان اینستاگرام بیشترین کاربرد را دارد؟ برای پاسخ به این سوال ما بهترین برنامه‌های آنالیز اینستاگرام در سال 2020 را در این مقاله شرح می‌دهیم. پس از آن به شما نشان خواهیم داد که چه معیارهایی را هنگام استفاده از آن‌ها در نظر بگیرید تا تحلیل بهتری داشته باشید.

 

درباره "7 اشتباهی که در بازاریابی اینستاگرام نباید مرتکب شوید" کلیک کنید و بیشتر بخوانید.


 

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام | Instagram insights یا بینش اینستاگرام

 

تحلیل اینستاگرام

 

این ابزار یکی از ابزارهای بومی تجزیه و تحلیل اینستاگرام بوده و کاملا رایگان است. فهم این برنامه و یاد گرفتن نحوه کار با آن کار دشواری نبوده و با استفاده از آن می‌توانید عملکرد حال حاضر خود را آنالیز کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات آماری مخاطبین را دریافت کنید. اطلاعاتی که به شما می‌گوید که مخاطبین شما در زمان آنلاین بودن روی چه چیزی کلیک می‌کنند؟ کدام پست‌ها را لایک می‌کنند و برای چه پستی کامنت می‌گذارند. همچنین این ابزار درباره چگونگی یافتن پست‌های شما توسط مخاطبین نیز اطلاعاتی می‌دهد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از ابزار Instagram insights باید پروفایل خود را تجاری کنید. برای این کار باید پیج اینستاگرام خود را به صفحه تجاری فیسبوک مرتبط کنید. پس از آن می‌توانید از اطلاعات آماری این ابزار برای تبدیل همه پست‌ها به پستی محبوب استفاده کنید. به علاوه اینکه می‌توانید علایق مخاطبان را پیدا کرده و بر اساس آن‌ها به تولید محتوا بپردازید.

 

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام | Hootsuite

 

ابزار آنالیز اینستاگرام

 

اغلب بازاریابان اینستاگرام Hootsuite را به عنوان یک ابزار برنامه ریزی می‌شناسند. اما باید بدانید که این ابزار یک ابازار تحلیلی قوی است که اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعاتی که بسیار فراتر از آن چیزی هستند که داده‌های بومی اینستاگرام می‌توانند به شما بگویند. بندهای زیر تنها بخشی از کاری است که Hootsuite می‌تواند انجام دهد و ابزارهای بومی اینستاگرام نمی‌توانند.

- داده‌های گذشته را به شما نشان می‌دهد.

- برای دستیابی به دیدی بازتر امکان مقایسه معیارها در بازه‌های زمانی خاص را فراهم می‌کند.

- می‌توانید گزارش‌های قابل تنظیم را هر زمانی که دوست دارید اجرا کنید.

- با استفاده از معیارهای ترجیحی خود عملکرد پست‌های خاص را بررسی کنید.

- سرعت عملکرد خود را برای پاسخ به سوالات و درخواست‌های مشتریان بررسی کنید.

- نظرات اینستاگرام را بر اساس بازخوردهای مثبت یا منفی دسته بندی کنید.

توجه کنید که این ابزار امکان شنفت اجتماعی (social listening) و آنالیز رقابتی را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب شما با دغدغه‌های مخاطبین خود آشنا شده و موارد نارضایتی آن‌ها را شناسایی کنید. سپس بر همین اساس به تولید محتوا پرداخته و برند خود را در شبکه‌های اجتماعی معروف کنید. علاوه بر این‌ها این ابزار امکان تحلیل شرایط همه شبکه‌های اجتماعی را فراهم کرده و از طریق آن می‌توانید همه صفحات کاری خود را رصد کنید. نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنید و از آن‌ها برای پیشرفت بیشتر استفاده کنید.

 سئو و بهینه سازی سایت

 

طراحی وبسایت کسب و کار خود را به تیم ایده پویا بسپارید.


 

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام | Iconosquer

ابزار تحلیل اینستاگرام

 

برای شروع کار با این ابزار با حسابرسی رایگان آن برای حساب‌های تجاری شروع کنید. این موضوع به شما نشان می‌دهد که در کجا عالی هستید و در چه نقاطی جای پیشرفت دارید. با استفاده از این برنامه می‌توانید عملکرد پست‌های خود در 30 روز اخیر را بررسی کرده و همچنین پروفایل خود را به طور کامل ارزیابی کنید. خوشبختانه با استفاده از نسخه آزمایشی این برنامه نیز می‌توانید آمارهایی نظیر نرخ تعامل، آمار دنبال کننده‌ها و داده‌های استوری و... را بررسی کنید.

توجه کنید که Iconosqure تنها یک ابزار آنالیزور نیست. با استفاده از این ابزار می‌توانید مدیریت و برنامه ریزی انواع شبکه‌های اجتماعی را نیز انجام دهید. شاید تنها نکته منفی این ابزار این باشد که شما می‌توانید از آن تنها برای مدیریت صفحات فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال ابزاری هستید که به خوبی از پس مدیریت همه شبکه‌های اجتماعی شما بربیاید بهتر است به سراغ دیگر گزینه‌های مطرح شده در این مقاله بروید.

 

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام | keyhole

 

ابزار تحلیل اینستاگرام

 

شما می‌توانید از این ابزار برای ردیابی مکاملات استفاده کنید. منظور از ردیابی مکالمات این است که هدف اصلی در ابزار keyhole ردیابی هشتگ‌ها و کلمات کلیدی است. بنابراین می‌توان گفت که این ابزار یک ابزار کاملا تخصصی برای ردیابی تبلیغات، هشتگ‌های برندینگ و مسابقات اینستاگرام در زمان حاضر است. تنها ایراد این ابزار این است که برای دسترسی به داده‌های مربوط به یک هفته قبل نیاز به تبدیل حساب به یک حساب تجاری دارید.

 

ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام | HypeAuditor

 

ابزار تحلیل اینستاگرام

 

این ابزار از سال‌های گذشته برای کسب کلاهبرداری در اینستاگرام ساخته شده بود و هنوز هم می‌تواند مفید باشد. اما موضوع اصلی اینجا است که از پاییز 2020 شما تنها می‌توانید به گزارش‌های حساب خود دسترسی داشته باشید و این ممکن است کمی محدودیت برایتان ایجاد کند. نسخه رایگان HypeAuditor برای اینفلوئنسرها آماده شده و گزارشی بر مبنای جعلی یا واقعی بودن دنبال کنندگان آن‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین با استفاده از این ابزار می‌توانید فاصله خود با رقبای کاریتان را متوجه شوید.

با پرداخت 299 دلار آمریکا می‌توانید به امکانات پیشرفته‌تری دسترسی پیدا کنید. هرچند که این مبلغ بسیار زیاد است اما در سطح حرفه‌ای گزینه‌های بهتری برای بررسی اطلاعات آماری صفحات شرکا و رقیبان شما و مسیری که پیش رو دارید قرار گرفته است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با کار با ورژن حرفه‌ای مهارت بیشتری می‌طلبد و برای آماتورها مناسب نیست.

 

با استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام می‌توانید هدف‌های خود را ارزیابی کنید و بررسی کنید که آیا به آنچه می‌خواستید رسیده‌اید. خوشبختانه این ابزارها نیز طی چند سال اخیر پیشرفت داشته و قابل اعتمادتر شده‌اند. به علاوه خود را با قوانین جدید وفق داده و تجاوز به حریم خصوصی افراد را جزء خط قرمزهای خود قرار داده‌اند.

 

طراحی وبسایت

 

  • 8
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر