4 نوع بازاریابی محتوا برای پیشرفت کسب و کار

تاریخ انتشار خبر : 1399 تیر 29

4 نوع بازاریابی محتوا برای پیشرفت کسب و کار

بازاریابی محتوا کار بسیار ساده ای است. شما محتوایی که مورد پسند مخاطب باشد تولید می کنید و از این طریق آن ها را تبدیل به مشتری می کنید. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

در اینجا فقط چند نوع محبوب بازاریابی محتوایی را توضیح می دهیم:

  • وبلاگ نویسی
  • بازاریابی ویدیویی
  • پادکست
  • بازاریابی ایمیلی
  • وبینارها
  • مطالعات موردی
  • کتابهای الکترونیکی

 


برای مشاوره دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان و شروع طراحی سایت با مشاوران ما در ایده پویا از طریق لینک زیر تماس بگیرید.

تماس با ما


 

اما انجام دادن همه این کارها بصورت همزمان ممکن نیست و بیشتر کسب و کار های نوپا در ابتدا منابع لازم برای انجام همه این موراد را در شروع کار ندارند. پس باید بر روی کدام یک از این موارد تمرکز کرد؟!

جواب این سوال برای هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد. در این مقاله ما تمام تکنیک های بازاریابی محتوایی را توضیح نخواهیم داد. از بین تمام موارد به توضیح مواردی می پردازیم که در کسب و کار های مختلف اجرا شده و نتیجه بخش بوده اند.

وبلاگ نویسی

بازاریابی ویدیویی

پادکست

دوره های آنلاین

 

وبلاگ نویسی در بازاریابی محتوا

 

وبلاگ نویسی در بازاریابی محتوا

 

وبلاگ نویسی یکی از مهم ترین موارد در بازاریابی محتوایی است و یکی از مواردی است که در طولانی مدت امتحان خود را در بازاریابی محتوایی پس داده است. از طریق وبلاگ نویسی می توانید کاربران بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید و سپس از طریق استراتژی محتوایی آن ها را به مشتری جذب کنید.

 

مرحله 1 وبلاگ نویسی: موضوعات جذاب و کاربردی پیدا کنید

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک داشته باشید، باید موضوعاتی را که افراد در جستجوی آن هستند هدف قرار دهید و برای آن تولید محتوا انجام دهید.

ساده ترین راه برای پیدا کردن این موارد استفاده از یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. درباره موضوع اصلی وبساییتان در ابزار های تحقیق کلمات کلیدی سرچ کنید و بر اساس میزان جستجوی ماهیانه هر یک بهترین عنوان ها را برای تولید محتوای کاربردی در آن زمینه پیدا کنید.

مرحله 2 وبلاگ نویسی: تولید محتوای خوب و کاربردی

برای کسب بهترین رتبه ها در گوگل باید بهترین محتوا ها را برای کاربران تولید کنید. بیایید بگوییم که شما می خواهید درباره  "کم کردن هزینه بیمه اتومبیل" در گوگل رتبه کسب کنید. احتمالا فکر می کنید بهترین محتوا برای این موضوع محتواهایی است که با "چگونه" شروع می شود و مردم به دنبال همچین محتوایی هستند؟!

تولید محتوا

 

اما متاسفانه اینگونه نیست و با سرچ کردن متوجه می شویم که بیشتر محتواها به صورت لیستی از نکات ارائه شده اند. برای توضیح این مسئله باید بدانید که گوگل در تلاش است بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد و نتایجی که در بالای لیست گوگل رتبه بندی شده اند نشان می دهد که این نوع از محتوا مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

 

مرحله 3 وبلاگ نویسی: تبلیغ کنید

با توجه به اینکه روزانه بیش از پنج میلیون پست بلاگ منتشر می شود، هیچ کس قصد پیدا کردن پست وبلاگ شما را ندارد مگر اینکه آن را جلوی مخاطبان خود قرار دهید. اصلی ترین قسمت بازاریابی محتوایی تبلیغ محتوای تولید شده در وبلاگتان است تا در مقابل چشمان کاربران هدفتان قرار گیرد و محتوای شما را بخوانند.

 

ویدئو مارکتینگ و مزایای آن در بازاریابی محتوا

 

ویدئو مارکتینگ

 

بازاریابی ویدئویی به شما اجازه می دهد محصولات خود را بسیار بهتر و کامل تر از جملات و نوشته معرفی کنید و ویژگی های محصولتان را در ویدئو نمایش دهید.

مرحله 1 ویدئو مارکتینگ: درباره موضوعات مورد علاقه مردم ویدئو تولید کنید

شما در ابتدای کار مخاطبی برای ویدئو هایتان ندارید، راه حل این است که موضوعات محبوب را که افراد به دنبال آن می گردند را پیدا کنید و محتوایتان را برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

مرحله 2 ویدئو مارکتینگ: برای ویدئو هایتان فیلنامه بنویسید

حتی اگر برای هر کلمه کلیدی رتبه شماره 1 باشید، اگر کسل کننده و ناخوشایند باشد، هیچ کس ویدیوی شما را تماشا نخواهد کرد. راه حل این است که قبل از اقدام به فیلمبرداری برای آن فیلمنامه بنویسید و سپس پس از فیلمبرداری یک ادیت خوب بر روی آن انجام دهید که فیلم های شما را جذاب تر کند.

 

تولید پادکست در بازاریابی محتوایی

 

تولید پادکست در بازاریابی محتوایی

 

دو روش برای استفاده از پادکست برای بازاریابی محتوا وجود دارد:

  • پادکست مخصوص به کسب و کار خودتان را شروع کنید
  • در پادکست شخص دیگری مصاحبه کنید

شروع پادکست تخصصی خودتان برای برند سازی و مخاطبان هدفتان ایده ی خوبی است اما برای شناخته شدن پادکست ممکن است زمان زیادی طول بکشد. بنابراین قبل از شروع به کار برای ساخت پادکست خودتان بهتر است در پادکست های دیگر به عنوان مهمان حضور یابید و ببینید آیا این نوع از تولید محتوا را می پسندید یا نه؟!

مرحله 1 تولید پادکست: پادکست های موجود را پیدا کنید

از طریق گوگل بهترین پادکست های موجود درحوزه کسب و کارتان را پیدا کنید.

مرحله 2 تولید پادکست: حضور در پادکست های دیگر به عنوان مهمان

پس از اینکه پادکست های مشابه با موضوع کسب و کارتان را پیدا کردید سعی کنید به عنوان مهمان در آن پادکست های حضور یابید و صحبت کنید. این کار ذهنیت شما را نسبت به شروع به تولید پادکست ها باز می کند و می توانید در راستای تولید پادکست تخصصی خودتان با دانش بیشتری تصمیم بگیرید. 

 

برگزاری دوره های آنلاین در بازاریابی محتوا

 

برگزاری دوره های آنلاین در بازاریابی محتوا

 

هر کسی می تواند بر اساس تجربه خود یک دوره رایگان برای مخاطبان ارائه دهد.

مرحله1 برگزاری دوره های آنلاین: مشکلی را برای ارائه راه حل انتخاب کنید

قبل از اینکه شروع به ضبط دوره های رایگان کنید باید کامل درباره مشکلی که می خواهید برای آن راه حل ارائه دهید تحقیق و بررسی کنید. علاوه بر آن موضوع دوره های آنلاینی که می خواهید تولید کنید باید به صورت کامل بر روی آن تسلط داشته باشید.

مرحله 2 برگزاری دوره های آنلاین: ایجاد دوره آنلاین بازاریابی محتوا

90٪ افرادی که در کلاس های آنلاین ثبت نام می کنند، دوره را کامل نمی گذرانند و این تعداد می تواند حتی برای دوره های رایگان نیز  بیشتر باشد زیرا افراد معمولاً برای محتوای رایگان ارزش کمتری قائل هستند.

با توجه به این آمار شما باید سعی کنید محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید که کاربران آن را تا انتها پیش ببرند.

مرحله 3 برگزاری دوره های آنلاین: دوره را تبلیغ کنید

ارتقاء یک دوره آنلاین تقریباً مشابه تبلیغ وبلاگ است. شما می توانید آن را به مخاطبان حال حاضر خود معرفی کنید و  یا تبلیغ دوره تان را در فضاهایی که مخاطبانتان در آن وجود دارند انجام دهید.

 

از از کدام نوع بازاریابی محتوا باید استفاده کنید؟

شروع بازاریابی محتوا

تولید محتوا وقت و تلاش زیادی را می طلبد. بنابراین در ابتدا، باید تلاشهای خود را صرفاً بر روی یک نوع محتوا متمرکز کنید. پیشنهاد من این است که با وبلاگ نویسی، بازاریابی ویدیویی یا پادکست شروع کنید.

اما از بین این سه گزینه، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

ابتدا باید به این فکر کنید که مخاطب شما از چه محتوایی استفاده می کند. به عنوان مثال، بیشتر افراد تمایل به خواندن پست های وبلاگ در حوزه سئو سایت دارند. به همین دلیل در ارتباط با این حوزه بلاگ نویسی می تواند بهترین نوع تولید محتوا باشد. اگر یک مربی حرفه ای تناسب اندام هستید تولید ویدئو های چگونه از خانه تمرین کنید بهترین نوع محتوای شما می باشد. 

دوم، شما باید به این فکر کنید که مهارت شما در کجای این سه حالت مختلف تولید محتوا قرار دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است راحت تر از نوشتن صحبت کنند. در این حالت، پادکست ها نقطه شروع خوبی هستند.

زمانی که قالب تولید و ارائه محتوایتان را پیدا کردید تا مدت ها همان را ادامه دهید تا به یک روتین برای تولید محتوا برسید و همچنین به جایگاه قابل قبولی در زمینه مورد نظرتان در ارائه محتوا برسید.

برای مثال سعی کنید ابتدا در زمینه وبلاگ نویسی حرفه ای شوید و حرفی برای گفتن داشته باشید و سپس وارد تولید ویدئو در یوتیوب شوید اگر از پس این دو مرحله به خوبی بر آمدید و مخاطبانتان را جذب کردید به تولید پادکست رو آورید. شروع چند نوع مختلف برای ارائه محتوا کار سختی است و جلو بردن همزمان آن باعث می شود در هیچ کدام به جایگاه مورد نظرتان نرسید و دلزده شوید.

همچنین شما می توانید از محتوای وبلاگتان برای تولید محتوای ویدئویی و یا پادکست ها نیز استفاده کنید.


 

برای مشاوره شروع بازاریابی محتوایی کسب و کارتان با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 875 73 222 -021      -       180 20 229 -021

 

 

 طراحی سایت فروشگاهی

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر