5

5 ترفند بسیار ساده برای افزایش ترافیک وبسایت شما

5 ترفند بسیار ساده برای افزایش ترافیک وبسایت شما

تاریخ انتشار خبر : 1398 آذر 25

5 ترفند بسیار ساده برای افزایش ترافیک وبسایت شما

برای طراحی سایت‌ و کسب‌وکارهای اینترنتی بحث افزایش بازدیدکنندگان و بهبود ترافیک سایت اهمیت قابل توجهی دارد. چرا که هر اندازه یک کسب‌وکار آنلاین دارای ترافیک بیشتری باشد، طبیعتا می‌تواند نرخ تبدیل و فروش خود را نیز بالاتر ببرد. افزایش ترافیک سایت می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلف قرار بگیرد و کم و زیاد شود.

به طور کل، بهبود و افزایش ترافیک سایت چندان کار پیچیده‌ای نیست، اما نیازمند اتخاذ برخی روش‌ها و تکنیک‌های مخصوص به خود است. بسیاری از این تکنیک‌ها در عین سادگی، نیاز به هیچگونه پول یا منابع مالی نیز ندارند و توسط بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین می‌تواند مورد استفاده و پیادهه‌سازی قرار بگیرد. در ادامه به مهم‌ترین ترفندهای ساده برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک یک وبسایت اشاره خواهیم کرد.

درباره سئو و بهینه سازی سایت بیشتر بخوانید!

 

مهمترین ترفندها برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک وبسایت

محتوای قدیمی را بهبود ببخشید

بسیاری از مواقع نیاز نیست که اقدام جدیدی را انجام دهید، بلکه با ایجاد برخی اصلاحات هم می‌توان به نتایج مورد انتظار دست پیدا کرد. این مساله نه تنها در بهبود سئو و ترافیک سایت صدق می‌کند، بلکه در بسیاری از مسائل روزمره نیز وجود دارد. با این حال، برزورسانی مطالب و صفحات قدیمی یکی از ترفندهای ساده و آسان برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شود. چرا که در بسیاری از مواقع موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را تغییر داده و نیاز است که شما نیز مطالب خود را بروزرسانی کرده و مطالب متناسب با آنها تغییر دهید.

 

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

 

ضمن آنکه نباید نادیده بگیریم در بسیاری از مواقع محتواهای قدیمی ممکن است اطلاعات نادرستی را به خواننده القا کنند. به عنوان مثال، شما در مورد یک موضوع حقوقی خاص تولید محتوا کرده‌اید، اما به مرور زمان قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط به آن تغییر پیدا کرده است. بنابراین خواننده با مطالعه آن محتوا گمراه خواهد شد.

بحثی که در بروزرسانی محتوا وجود دارد، استفاده از محتوای باکیفیت است. یعنی محتوا تولید شده علاوه بر آنکه منطبق با استانداردها و الگوریتم‌های سئو باشد، نیاز است که اطلاعات خوبی را نیز به خواننده ارائه داده و همان چیزی که او می‌خواهد در اختیارش قرار دهد. استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به شرط آنکه از آنها در حالت معمول استفاده کنید. چرا که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به نوعی باعث اسپم شدن مطلب خواهد شد.

 

ابزارهای به اشتراک‌گذاری را در سایت خود قرار دهید

بررسی‌ها نشان داده که بازنشر مطالب در شبکه‌های اجتماعی (بازاریابی شبکه اجتماعی) تا حد قابل‌توجهی به افزایش ترافیک سایت کمک کرده است. البته نیاز است که به اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی برای افراد همراه با دردسر خاصی نباشد. برای این کار بسیاری از وبسایت‌ها، لینک شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار را در قسمت پایین مطالب خود قرار می‌دهند تا افراد بتوانند به راحتی نسبت به اشتراک‌گذاری اقدام کنند. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که برخی از محتواها جنبه و پتانسیل بالاتری برای به اشتراک‌گذاری خواهند داشت.

 

 

افزایش ترافیک سایت

 

 

علاوه بر این مساله، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز یک ترفند ساده برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شود. حتی اگر احساس می‌کنید با صرف هزینه ترافیک قابل توجهی به دست خواهید آورد، بهتر است نسبت به انجام این کار اقدام کنید. همچنین بهتر است یک یا دو شبکه اجتماعی اصلی را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید که در آنها دست به تولید محتوا بزنید.

انتخاب این شبکه‌ها بستگی به نوع کسب‌وکار و مخاطبین شما دارد. اینکه مخاطبین شما در کدام رنج سنی قرار گرفته و بیشتر در چه شبکه اجتماعی حضور دارند، برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک نکته کلیدی محسوب می‌شود.

 

سرعت صفحات را بهبود ببخشید

در حالی که با ترفند تولید محتوا می‌توان تا حد قابل توجهی رتبه و ترافیک یک وبسایت را بهبود بخشید، برخی ترفندهای فنی‌تر و حتی آسان‌تر نیز برای انجام این کار وجود دارد که بهبود سرعت صفحات سایت نیز یکی از مهم‌ترین آنها است.

برای موتورهای جستجو مهم است هنگامی که کاربر به یک وبسایت وارد می‌شود، مدت زمان بارگذاری صفحه مورد نظر چقدر خواهد بود. بنابراین موتورهای جستجو به وبسایت‌هایی که میزان بارگذاری صفحات آنها زمان‌بر بوده، امتیاز منفی خواهند داد که بر رتبه و ترافیک آنها نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت. البته عکس این قضیه نیز کاملا صادق است. ضمن آنکه این مساله برای خود کاربران نیز مهم است. یعنی اگر زمان بارگذاری صفحات از یک زمان خاص بیشتر شود، آنها تمایلی برای ادامه کار و دیدن کامل صفحه نخواهند داشت. از همین رو بر نرخ CTR سایت تا حد بسیار زیادی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

 

بهبود سرعت صفحات

 

 

برای بهبود سرعت صفحات سایت برخی راهکارهای فنی و غیرفنی وجود دارد. به عنوان مثال، با بهینه کردن اندازه تصاویر می‌توان تا حدی به سرعت مناسب صفحات دست پیدا کرد. نکات فنی مانند بحث پشتیبانی سایت و سرور مناسب برای آن نیز بسیار اثرگذار خواهد بود. گاهی اوقات امکان دارد که سرعت صفحات یک وبسایت در حالت کلی، وضعیت خوبی داشته باشد. اما در برخی مواقع به علت افزایش ناگهانی ترافیک سایت یا برخی مسائل دیگر، سرعت کاهش پیدا می‌کند و طبعا میزان ترافیک را نیز کاهش خواهد داد. بهتر است برای چنین مواقع بحرانی از قبل آمادگی لازم را داشته و بتوان با برخی ترفندها از کاهش ترافیک سایت جلوگیری کنید.

 

عناوین بهتری را انتخاب کنید

می‌توان عنوان را کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین بخش یک محتوا در نظر گرفت. بهترین مطالب بدون داشتن یک عنوان مناسب هیچگاه دیده نخواهند شد. عناوین جذاب افراد را ترغیب می‌کنند تا بر روی لینک صفحات نشان داده شده در موتورهای جستجو کلیک کنند. البته باید میان عنوان مطلب و آن چیزی که در محتوا آمده به نوعی تناسب برقرار باشد. یعنی اگر شما یک عنوان بسیار جذاب را انتخاب کنید اما مخاطب با کلیک کردن و مطالعه مطلب به آن چیزی که شما در عنوان قول داده‌اید نرسند، تاثیر منفی بر روی ترافیک سایت خواهد گذاشت. چرا که نه تنها فرد به سرعت از صفحه خارج خواهد شد، بلکه دید بدی نیز نسبت به آن وبسایت در وی ایجاد می‌شود. از همین رو هیچگاه در عناوین مطالب قولی چیزی را ندهید که در محتوا آن قول را عملی نکرده باشید.

علاوه بر عنوان، توضیحات متا نیز تاثیر زیادی در مطالعه مطالب توسط مخاطبان و افزایش ترافیک سایت خواهد داشت. توضیحات متا علاوه بر آنکه باید با عنوان مطلب دارای هماهنگی خاصی باشد، از جذابیت و ترغیب مخاطب نیز برخوردار باشد. سعی کنید که توضیحات متا را خلاصه نوشته و در آن از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. نکته دیگر در خصوص عناوین داخل متن است که معمولا از آنها تحت عنوان اچ یک یا اچ دو یاد می‌کنند.

سعی کنید در داخل متن حتما از عناوین داخلی نیز استفاده کنید و اینگونه نباشد که محتوا شما صرفا دارای یک عنوان اصلی باشد. این کار علاوه بر آنکه مخاطب را با بخش‌های مختلف محتوا آشنا می‌کند، در بهبود سئو و طبیعتا افزایش ترافیک نیز کمک خواهد کرد. از طرفی بهتر است عناوین داخلی نیز از جذابیت و همچنین کلمات کلیدی برخوردار باشند. استفاده از عناوین داخلی خصوصا برای محتواهایی  که طولانی هستند بسیار توصیه می‌شود.

 

 

سئو سایت

 

 

لینک‌های داخلی را بهبود دهید

استفاده از لینک‌های داخلی به نوعی معماری و نقشه سایت شما را نشان می‌دهد. اینکه شما به کدام صفحات یا کدام کلمات بیشتر وزن داده و لینک بدهید، اهمیت زیادی در بهبود ترافیک سایت خواهد داشت. معمولا لینک صفحات خرید محصولات یا خدمات از مهم‌ترین لینک‌هایی هستند که در داخل بلاگ‌ها یا سایر صفحات به آنها لینک داده می‌شود که اصطلاحا به آنها لندینگ پیج گفته می‌شود. باید لینک اینگونه صفحات را به طور مناسب در دیگر صفحات خصوصا صفحات بلاگ پخش کرد. عناوینی که به آنها لینک داده می‌شود و همچنین تعداد لینک‌هایی که به یک صفحه داده می‌شود، اهمیت زیادی دارد. چرا که شما انتخاب می‌کنید که مخاطبان به کدام صفحات باید بیشتر مراجعه کنند.

با این حال، به طور کل استفاده از لینک‌های داخلی تاثیر مثبتی بر بهبود ترافیک سایت و بهبود سئو خواهد داشت. چرا که باعث می‌شود مخاطبان با وارد شدن به یک صفحه خاص، از طریق لینک‌های داخلی به سایر صفحات بروند و به نوعی زمان بیشتری را در سایت بمانند. بالا رفتن میزان ماندگاری افراد در وبسایت، از نظر موتورهای جستجو یک امتیاز بسیار مثبت تلقی می‌شود. علاوه بر لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی به وبسایت نیز اهمیت زیادی در بهبود میزان ترافیک وبسایت خواهند داشت.

هر اندازه که سایت‌های دیگر به صفحات مختلف وبسایت شما لینک دهند، وضعیت بهتری را از نظر موتورهای جستجو خواهید داشت. حتی اگر در وبسایت‌های دیگر صرفادر مورد وبسایت شما صحبت شود و لینک خاصی نیز داده نشود، تاثیر مثبتی بر افزایش ترافیک سایت خواهد داشت.

 

همین حالا اقدام کنید

قطعا شما می‌توانید با اتخاذ یک یا چند مورد از استراتژی‌های یاد شده، به زودی ترافیک سایت خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. یعنی یا محتوا قدیمی را بروزرسانی کنید یا آنکه می‌توانید بر روی سرعت صفحات خود تمرکز کنید و آن را بهبود ببخشید.

تمرکز بر شبکه‌های اجتماعی، استفاده از لینک‌های داخلی مناسب و انتخاب عناوین جذاب و متناسب با محتوا نیز از جمله سیاست‌های دیگر برای افزایش ترافیک سایت خواهد بود که معمولا توسط بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود. با این حال، امکان دارد که اجرای برخی از آنها برای شما امکان‌پذیر نباشد، می‌توانید بر روی سایر راهکارها تمرکز کنید.

 

 

بازاریابی دیجیتال

 

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر