10 راهکار برای افزایش ترافیک سایت

تاریخ انتشار خبر : 1398 اردیبهشت 31

10 راهکار برای افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت

یکی از مسائلی که برای کسب و کار های دیجیتال و آنلاین بسیار حائز اهمیت است را می توان افزایش ترافیک موجود بر روی سایت دانست. اما سوال اساسی اینجاست که این افزایش ترافیک سایت تا چه حد لازم و کافی است. پاسخی که به این سوال داده می شود این است که هیچ وقت ترافیک برای شما در ذهنتان کافی نخواهد بود این طبیعت یک انسان است که همیشه خواهان شرایط بیشتر و بهتر خواهد بود. این زیاده‌خواهی شاید باعث بهبود شرایط و جوانب زندگی انسان گردد ولی واقعیت اینجاست که همیشه افزایش ترافیک سایت بر روی طراحی وب‌ سایت بهتر نخواهد بود.

بیایید به این سوال پاسخ دهیم؛ به چه دلیل ترافیک بیشتر بر روی وب سایت تان نیاز دارید؟ پاسخ بسیار واضح و مشخص است ترافیک بیشتر بایستی تبدیل به درآمد بیشتر و یا مشتری بیشتر گردد. بهتر است بدانید ترافیکی که منجر به ایجاد نرخ تبدیل بر روی سایت شما نشود ترافیک مفیدی نخواهد بود و بهتر است که اصلاً بر روی سایت وجود نداشته باشد!

هر آنچه پیش از این در مورد ترافیک سایت خوانده و یا دیده اید را فراموش کنید. بهتر است بدانید که شما بر روی وب سایت خود نیاز به یک ترافیک باکیفیت خواهید داشت هر نوع ترافیک این می تواند بر روی سایت مفید باشد برای به دست آوردن ترافیک با کیفیت بایستی از هزینه و زمان خود برای به دست آوردن رتبه های بالاتر بر روی نتیجه موتورهای جستجو مانند گوگل صرف کنید.

اگر به دنبال به دست آوردن ترافیک با کیفیت و افزایش ترافیک بازدید کنندگان سایت  هستید تمامی شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی که به شما قول ترافیک یک شبه می‌دهند را فراموش کنید. بهبود شرایط وب سایت مستلزم صرف زمان و برنامه ریزی است. این بدین معنی نیست که شما برای وب سایت خود و افزایش ترافیک آن نیازی به تبلیغات نخواهید داشت و یا در صورتی که اقدام به انجام تبلیغات نمایید کار اشتباهی انجام داده اید.

دقت داشته باشید که بهتر است در ابتدا وضعیت فنی و شرایط سایت خود را برای افزایش ترافیک بهبود داده و ارتقا بخشید. در ادامه با هم به بررسی برخی از نکاتی خواهیم پرداخت که می‌تواند در بهبود وضعیت ترافیک سایت و افزایش آن بسیار حائز اهمیت باشد؛ پس همراه ما باشید.

 

طراحی سایت حرفه ای

 

روش های افزایش ترافیک سایت چیست؟

١- انتخاب کلمات مناسب برای هدف گیری در کمپین سئو به منظور افزایش ترافیک

همانطور که در بالا نیز اشاره شد شما بر روی وب سایت خود نیاز به هر نوع ترافیکی ندارید و برای به دست آوردن ترافیک مرتبط که منجر به افزایش فروش و یا افزایش نرخ تبدیل شود بهتر است به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت‌های مناسب انجام دهید. برخی از صاحبان کسب و کار با هدف بازاریابی درون گرا اقدام به ارائه اطلاعات بسیار زیاد و بعضاً نا مرتبط با کسب و کار خود به مخاطبان می نمایند دقت داشته باشید اطلاعات نامرتبط می تواند برای کاربران مفید باشد ولی به احتمال بسیار زیاد منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت شما نخواهد شد.

به این منظور بهتر است ابتدا اقدام به تحقیقات بازار در مورد کلمه های کلیدی مورد نظر مخاطب و کار برای خود کرده و سپس با استفاده از ابزارهایی که در بستر اینترنت برای بهینه‌سازی و جستجوی کلمات کلیدی موجود است اقدام به انتخاب نهایی کلمات کلیدی خود نمایید.

 

٢-سئو داخلی سایت موجی افزایش ترافیک سایت می شود.

سئو SEO داخلی سایت، پایه اساسی یک سایت و کسب و کار موفق می باشد. سئو داخلی به مجوعه اقداماتی گفته می شود که با استفاده از آن می توان رتبه و ترافیک سایت را افزایش داد. برای داشتن سئو داخلی مناسب لازم است از مرتبط بودن محتوا و مطالب درون سایت با محصولات و خدمات خود اطمینان لازم را کسب نمایید.

برای داشتن محتوایی مناسب و کاربردی لازم است به دنبال کلمات کلیدی مربوطه بوده، محتوای مناسب و ارزشمندی تولید و در نهایت آن را منتشر نمایید. به یاد داشته باشید برای رقابت در فضای آنلاین نیاز است سئو داخلی سایت خود را جدی گرفته و به فکر ارتقاء آن باشید.

 

٣- استفاده از کلمات کلیدی رقبا برای بالا بردن ترافیک سایت

به جرات می توان گفت که تحقیقات در مورد کلمات کلیدی یکی از وظایف چالشی است که در بخش سئوی سایت بایستی به آن دقت داشت. از راهکارهای بسیار مفید و اثربخش در مورد کلمات کلیدی را می‌توان استفاده از کلمات کلیدی دانست که رقبا با استفاده از آن‌ها رتبه‌های بالای نتایج موتورهای جستجو را کسب کردند و شما هنوز در مورد آن‌ها فعالیتی انجام نداده اید.

برای این منظور با استفاده از تحقیقات در بستر اینترنت کلمات کلیدی رقبا را مشخص نموده و آنها را به ترتیب اولویت در یک جدول دسته بندی کنیم و سپس با استفاده از آنها اقدام به ایجاد کمپین های سئو برای بهبود وضعیت رتبه در نتایج موتورهای جستجو کنید. سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی به میزان سختی آنها برای گرفتن رتبه نیز دقت کافی داشته باشید.

افزایش ترافیک وب سایت

۴- پاسخگویی به سوالات مشتریان بالقوه

یکی از استراتژی های تعیین تولید محتوا برای وب سایت را می‌توان برنامه ریزی برای پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه دانست. دقت داشته باشید که در اصول بازاریابی در صورتی که بتوانید یک مشکل از مخاطب خود تعریف نموده و سپس پاسخی برای حل این مشکل ارائه دهید به احتمال زیاد می توانید بخشی از حل مشکل و ارائه پاسخ باشید و از طریق آن کسب درآمد کنید. بنابراین سعی کنید به دنبال سوالات مشتریان بالقوه باشید تا برای آنها پاسخ های مناسب بیابید. سپس از طریق محتوای بارگذاری شده بر روی وب سایت خود اقدام به پاسخگویی به این سوالات نمایید.

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که یافتن سوالات مخاطبان مشتری و مشتریان بالقوه از چه طریقی امکان پذیر است. یکی از بهترین راهکارهای یافتن سوال های مشتریان بالقوه را می توان حضور در شبکه های اجتماعی و تعامل با مخاطبان دانست یکی دیگر از روشهای یافتن سوالات مخاطبان بررسی کلماتی است که توسط مخاطبان در موتورهای جست و جو استفاده می شود.

 

۵- استفاده از کلمات کلیدی بلند و فراموش کردن استفاده افراطی از کلمات کلیدی

سعی کنید از کلماتی کلیدی بلند به جای تکرار استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود بهره مند شوید. دقت داشته باشید که یکی از بهترین کارها در این مورد استفاده از یک موضوع جذاب و بهینه سازی محتوا در مورد آن موضوع به جای بهینه سازی حول و حوش یک کلمه کلیدی است.

بهتر است بدانید که الگوریتم های موتورهای جستجو به حد کافی هوشمند شدند و قادر به تشخیص کلمات کلیدی مترادف از طریق بررسی کلمات موجود در متن و همچنین موضوع، تاپیک و دیگر موارد موجود در محتوا خواهند بود. استفاده از کلمات کلیدی بلند به جای کلمات کلیدی کوتاه می تواند وضعیت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود بخشد همچنین یافتن کلمات کلیدی بلند بسیار آسان تر از کلمات کلیدی کوتاه خواهد بود.

 

۶- به روز رسانی محتوا های قدیمی سایت جهت بهبود افزایش کلیک

دقت داشته باشید که در بارگذاری محتوا در وبسایت خود نبایستی به هیچ وجه کیفیت را فدای کمیت کنید. این که شما در وب سایت خود چه تعداد محتوا را در چه بازه زمانی بارگزاری می‌کنید بسیار کم اهمیت تر از آن است که محتوای شما دارای چه کیفیتی می باشد. در صورتی که اقدام به تولید یک محتوای با کیفیت نمایید که این محتوا شرایط لازم را برای وایرال شدن داشته باشد به احتمال زیاد به نتیجه مطلوبترین دست خواهید یافت.

 

به روز رسانی محتوا

 

 توجه به این نکته الزامی است که در صورتی که شما محتواهایی داشته باشید که توسط مخاطبان خوانده نخواهند شد وجود این محتوا نیز از هیچ گونه اهمیتی برخوردار نخواهد بود. بنابراین بهتر است با استفاده از ابزارهای مختلف پایش سایتT مانند گوگل آنالیتیکس محتوا هایی را که توسط کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرد شناسایی کرده و اقدام به به روزرسانی و بهبود آنها نمایید دقت داشته باشید که وجود محتوایی پویا و همیشه سبز از نظر موتورهای جستجو نیز شرایط بسیار بهتری خواهند بود.

 

٧- بهبود از طریق شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی و به خصوص شبکه های اجتماعی موبایل محور دارای جذابیت خاصی برای کاربران محیط اینترنتی هستند بنابراین می توانید با استفاده از این شبکه های اجتماعی اقدام به وایرال کردن محتوای خود و هدایت ترافیک به وب سایت خود نمایید در زمینه افزایش ترافیک وب سایت از طریق شبکه های اجتماعی می توانید از راهکار های تبلیغاتی مانند تبلیغ توسط اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی نیز بهره مند شوید.

استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند برای وب سایت شما بسیار مفید باشد. ولی دقت داشته باشید که در این راهکار زیاده روی نکنید. همچنین به بودجه تبلیغاتی خود نیز برای انتخاب اینفلوئنسرها و شبکه‌های اجتماعی مختلف توجه داشته باشید. توصیه می شود برای بهینه سازی تبلیغات خود و همچنین ایجاد سابقه در اسناد و مدارک شرکت برای تبلیغات بعدی از ابزارهای موجود برای پایش تبلیغات استفاده کنید.

هر ساله اهمیت شبکه های اجتماعی افزایش یافته و این امر باعث شده نقش شبکه های اجتماعی در بازدید و ترافیک سایت نیز پر رنگ تر شود. شما با استفاده از شبکه های اجتماعی و هشتک مرتبط با کسب و کارتان، می توانید مخاطب را با محتوای خود درگیر نمایید. کاربران بعد از مدتی، برای رسیدن به هدف نهایی خود به جای دنبال نمودن متن های بلند بالا و جستجو در ارتباط با چیزی که می خواهند، به دنبال هشتک مربوطه می گردند. استفاده هوشمندانه از هشتک ها، شما را قادر می سازد تا مشتری ایده آل و متناسب با کسب و کارتان را از بین مشتریان موجود، متمایز نموده و حفظ نمایید.

 

ترافیک سایت از شبکه های اجتماعی

 

8- ایمیل مارکتینگ

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از موثرترین روش ها برای هدایت بازدید کننده ها به وبسایت و کسب و کار شما می باشد. ایجاد ارتباط توسط ایمیل و حفظ آن بسیار حائز اهمیت است. شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید به سادگی به کاربرانی که به خدمات و محصولات شما علاقه و توجه ویژه ای دارند دسترسی پیدا نمایید. برای جذب مشتری در روش ایمیل مارکتینگ بهتر است بهترین پیشنهادهای خرید خود را قرار دهید و برای تاثیرگذاری بیشتر حتما از یک روش استراتژی برای رسیدن به آن استفاده نمایید. در واقع هدف از ایمیل مارکتینگ هدایت مشتری به سایت و ترغیب وی برای استفاده از خدمات و محصولات شما می باشد.

 

9- عدم استفاده از هر تاکتیک و استراتژی به صورت چشم بسته

دقت داشته باشید که هر توصیه و نصیحت ای را که بر روی وب سایت های مختلف می خوانید برای کسب و کار خود به کار نبندید همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از تاکتیک ها و استراتژی ها ممکن است برای قسمتی از بازار و یا یک کسب و کار مشخص نتیجه خوبی داشته باشد و الزاما در تمامی بخش‌های بازار قابل استفاده نیست. بنابراین پیش از استفاده از راهکار و  پیشنهادی بهتر است به خوبی آنها را بررسی کرده و با منابع دیگر نیز مقایسه نمایید.

 

10-رپورتاژ آگهی

بعضی کارشناسان معتقدند رپورتاژ اگهی برخلاف گذشته روی ترافیک وبسایت اثر مثبتی ندارد. در حالی که این فرضیه کاملا اشتباه بوده و در صورتی که رپورتاژ در سایت های مربوطه با وبسایت و کسب و کار شما ایجاد شود، می تواند تاثیر بالایی در جذب مخاطبان جدید و در نهایت افزایش ترافیک سایت شما داشته باشد. برای ارائه پست مهمان بهتر است سایت هایی را انتخاب نمایید که علاوه بر اینکه از محتوای مرتبط با کسب و کار شما برخوردارند، اعتبار دامنه بالایی داشته و از رتبه خوبی برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید؛ بهترین سایت‌ها برای رپورتاژ آگهی

توصیه ما به شما به جای همکاری مقطعی با سایت‌های مختلف، همکاری مستمر با تعداد معدودی از سایت‌ها می‌باشد. این روش نتیجه بهتری را برای وب سایت شما رقم می‌زند. همچنین استفاده از پادکست‌ها، تهیه ویدئو و حضور در اینستاگرام و یتویوپ می‌تواند بسیار فراتر از آنچه که فکر می کنید برای ترافیک سایت شما موثر باشند و بازدید سایت شما را بطور شگفت آوری افزایش می‌دهد.

 

ما در این مقاله در ارتباط با ده روش موثر جهت افزایش ترافیک سایت صحبت کردیم. به طور خلاصه، با بهینه سازی وب سایت خود می توانید رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده، با استفاده از حضور در شبکه های اجتماعی و استفاده از هشتگ ها مرتبط با کسب و کارتان امکان دسترسی سریع تر برای مشتریان خود را فراهم سازید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید مخاطبان را به خرید محصول ویژه خود ترغیب نمایید. همچنین با استفاده از برنامه های مشارکت در فروش و رپورتاژ آگهی، مخاطبان جدید جذب نمایید. در نهایت با استفاده از این 10 روش ذکر شده ترافیک روزانه بیشتری دریافت نموده و درآمد خود را در زمان بسیار کوتاهی افزایش دهید

 

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر