چگونگی ثبت اسم و یا عکس در گوگل

تاریخ انتشار خبر : 1402 فروردین 28

چگونگی ثبت اسم و یا عکس در گوگل

بارها برای همه ما پیش‌آمده است که نام مدیر یا شخص مهمی را شنیده باشیم که اطلاعات چندانی درباره شخصیت او و حوزه فعالیت‌هایش نداریم. اولین راهکاری که به ذهن همه ما می‌رسد چیست؟ کاملاً بدیهی است که به سراغ گوگل می‌رویم و نام آن شخص را سرچ می‌کنیم. شاید اگر تا به حال برای مصاحبه‌های کاری اقدام کرده باشید، لازم بوده تا رزومه و فعالیت‌های خود را در نتایج گوگل نشان دهید.

در برخی مواقع با سرچ نام شخص می‌توانید عکس او را مشاهده کنید؛ بنابراین برای آگاهی از پیشینه فعالیت اشخاص لازم است تا نام آن‌ها به همراه عکسشان در گوگل ثبت شود. از آن‌ جهت که ثبت نام اشخاص در لیست نتایج گوگل می‌تواند بر رزومه و یا شغل آن‌ها تأثیرهای فوق‌العاده مثبتی داشته باشد، توصیه می‌کنیم برای آشنایی با نحوه انجام این کار در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

ثبت اسم و عکس شما در گوگل چه اهمیتی دارد؟

شاید باورتان نشود که با ثبت اسم و عکس خود در گوگل می‌توانید از مزایای چشمگیری بهره‌مند شوید که می‌توانند تاثیری فوق‌العاده‌ای در جلوه دادن شخصیت شما به دیگران داشته باشند؛ زیرا گوگل همیشه اولین گزینه‌ای است که همه ما برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره یک شخص یا یک موضوع به آن رجوع می‌کنیم. اطلاعاتی که افراد از این طریق کسب می‌کنند در برداشت اولیه آن‌ها از افراد مختلف تاثیرگذار است. از این رو با عدم کنترل صحیح در ثبت اسم و عکس خود در گوگل می‌توانید به اعتبار خود لطمه وارد کنید.

مثبت‌ترین حالت ممکن در نحوه ثبت اسم و عکس شما در بخش نتایج گوگل این است که روز به روز بر میزان محبوبیت و اعتبار شما بیفزاید. می‌دانیم که همیشه در مقابل یک نتیجه مثبت، نتیجه‌ای بد و منفی نیز وجود دارد و در این حالت بدترین نتیجه به صدمه دیدن اعتبار شما مربوط می‌شود. زمانی که از یک روش اصولی و استراتژیک برای ثبت نام خود در گوگل استفاده کنید، به دیگران این فرصت را خواهید داد تا با دیدی مثبت به شما نگاهی بیندازند. در ادامه شما را با نحوه چگونگی ثبت اسم و عکس در گوگل آشنا می‌کنیم.

 

ثبت اسم در گوگل

 

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنید؟

قبل از آشنایی با نحوه ثبت اسم در گوگل لازم است تا با اصول ابتدایی گوگل در این مورد آشنا شوید. باید بدانید زمانی که مطلبی در یک وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی را منتشر می‌کنید، خیلی سریع به پایگاه ‌داده‌های گوگل منتقل نخواهید شد و باید کمی منتظر خواندن این صفحات منتشر شده توسط ربات‌های گوگل بمانید. بعد از دیدن این صفحات توسط ربات‌های گوگل، دسته‌بندی آن‌ها بر اساس کلیدواژه‌ها انجام شده و ایندکس می‌شوند. بعد از ایندکس‌گذاری صفحات، می‌توانید آن‌ها را در لیست نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید. به ایندکس‌گذاری نوعی فرایند تشخیص شاخص گفته می‌شود که به ‌صورت جداگانه برای هر صفحه انجام خواهد شد.

حال که با این اصول آشنا شدیم، بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان نام خود را به شکلی تأثیرگذار درون گوگل ثبت کرد:

 

  • از نیروی شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

برخی از شبکه‌های اجتماعی در گوگل به‌ عنوان یک مرجع معتبر شناخته می‌شوند؛ به‌ طوری که پیدا کردن نام افراد بر اساس این شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. قبل از تعطیل‌شدن گوگل پلاس، جستجوی نام آن‌ها بر اساس پروفایل گوگل پلاس نشان داده می‌شد. در حال حاضر گوگل برای شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین، توییتر و فیس‌بوک اهمیت قائل است. ارتباطات بالای شما در این شبکه‌های اجتماعی، نشان ‌دهنده فعال ‌بودن شما در حوزه کاری‌تان است و علاوه بر این، باعث می‌شود تا نام شما همراه با دیگر ارتباط‌هایی که دارید در گوگل به نمایش گذاشته شود.

 

  • وبلاگ شخصی داشته باشید.

از راهکار شبکه‌های اجتماعی که عبور کنیم، داشتن یک وبلاگ شخصی می‌تواند در ثبت نام شما در گوگل به شکلی کارآمد مؤثر باشد. در این وبلاگ شخصی می‌توانید یک تولید محتوای مفید در زمینه فعالیت خود همراه با نامتان داشته باشید. با تولید محتوایی خلاقانه می‌توانید استقبال کاربران را از وبلاگ خود افزایش دهید تا ایندکس‌گذاری صفحات شما سریع‌تر انجام شود و در نتیجه نام شما زودتر در لیست نتایج گوگل به چشم بیاید. برای موفقیت بهتر در این راه، بهتر است که همواره به فکر به‌روزرسانی محتوای وبلاگ خود باشید. یک برنامه‌ریزی دقیق برای نشر مطالب جدید در این باره می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

  • سایت خود را طراحی کنید.

روش دیگر، ثبت‌ کردن نام خود در سایتتان است؛ به ‌طوری که بعد از جستجو کردن نام خود در گوگل، سایت شما در بین نتایج نشان داده می‌شود. در این روش لازم است تا ابتدا به دنبال یک طراحی سایت حرفه‌ای باشید که نامتان را درون آن ثبت کنید. از روش‌های دیگر ثبت اسم در گوگل می‌توان به شرکت‌کردن در فروم‌های مختلف که با تخصص خودتان مرتبط است، اشاره کرد. البته برای این کار حتماً باید از نام کامل خود استفاده کنید. با انجام این کار، کاربران از میزان تخصص شما مطمئن خواهند شد و همچنین به گوگل اجازه می‌دهید تا نام شما را در لیست نتایج نشان دهد.

 

  • به دنبال قراردادن نام خود در بخش‌های کلیدی سایت باشید.

زمانی که وارد بحث بهینه‌سازی سایت می‌شویم، لازم است تا به تراکم کلمات کلیدی توجه شود. وقتی که گوگل به دنبال نمایه‌کردن یک وب‌سایت است، در واقع تعداد کلمات کلیدی که برای رتبه‌بندی سایت مورد استفاده قرار گرفته است را بررسی می‌کند. این کار را عنکبوت‌های گوگل با نفوذ خود درون محتوا و مطالب وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند.

با قراردادن نام خود در محتوای سایت به عنکبوت‌ها می‌فهمانید که آن سایت در مورد شما نوشته شده است. با انجام این کار می‌توانید تأثیر چشمگیری برای جستجوی نام خود در گوگل داشته باشید. اگر می‌خواهید به این کار سرعت ببخشید، با نوشتن بیوگرافی از زبان سوم‌شخص شروع کنید و آن را در قسمت‌هایی مانند سر تیترها یا تب تنظیمات قرار دهید.

توجه داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از کلمات کلیدی، نتیجه‌ای عکس به دنبال خواهد داشت و حتی با آوردن نام خود بیش از حد مجاز باعث جریمه‌شدن سایت خود توسط گوگل خواهید شد. تلاش کنید که تنها نام خود را در قسمت‌های اصلی که در ارتباط با محتوای مطالب هست، بیاورید.

ثبت عکس در گوگل

  • از کلمات کلیدی پرمحتوا استفاده کنید.

هر چند وقت یک‌بار لازم است تا مطالب جدیدی را در سایت خود قرار دهید. فکر نکنید که تنها با یک‌بار نوشتن بیو کار تمام شده است. به دنبال اضافه‌ کردن تجربیات و محتواهای جدید به سایت خود باشید. با این کار می‌توانید بیو خود را تقویت کنید و با به‌کارگیری کلمات کلیدی جدید و پرمحتواتر، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. با به‌روزرسانی مداوم وب‌سایت خود و اضافه‌ کردن اطلاعات جدید به گوگل نشان خواهید داد که یک وب‌سایت کامل و همه چیز تمام دارید.

 

  • از لینک دادن محتوای سایت خود به دیگر سایت‌ها استفاده کنید.

ارزش‌گذاری لینک‌ها بر اساس سئو صورت می‌گیرد. زمانی که گوگل وارد یک فضای رقابتی می‌شود، از لینک‌ها استفاده می‌کند. گوگل به هر لینک به ‌عنوان یک رأی نگاه می‌کند. هر چه تعداد این رأی‌ها برای یک وب‌سایت بیشتر باشد، رتبه بالاتری به آن تعلق می‌گیرد. برای قراردادن نام خود در نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل بهتر است روی این روش حساب زیادی باز کنید.

 

  • رفتاری اجتماعی داشته باشید.

بهترین استراتژی برای این که به گوگل نشان دهید تا چه اندازه فعال هستید، این است که نشر محتواهای جدید را در اولویت کارهای خود قرار دهید. با فعالیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، گوگل اعتبار بیشتری برای سایت شما قائل خواهد بود. گوگل به وب‌سایت یا رسانه‌های اجتماعی که به دنبال تولید تازه‌ترین محتواها هستند، ارزش و اعتبار بیشتری می‌بخشد. شما با به‌روزرسانی محتوا می‌توانید پیوندها و لینک‌های بیشتری را برای سایت خود خلق کنید.

روش ثبت اسم برند در گوگل

 

برای ثبت اسم در گوگل به چه نکاتی باید توجه داشت؟

برای اثربخشی بهتر کارهایی که در زمینه ثبت اسم خود در گوگل انجام می‌دهید، بهتر است تا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای موفقیت ثبت اسم خود در گوگل لازم است تا اطلاعات خود را در زمینه سئو گسترش دهید.
  • با نمایش نام شما در لیست نتایج گوگل، فعالیت‌هایتان نیز برای کاربران مشخص می‌شود. برای جذب کاربران بیشتر، از نشر و صحبت ‌کردن در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی دوری کنید. به عبارت بهتر از وارد کردن این نمونه صحبت‌ها در حوزه کاری و حرفه خود جلوگیری نمایید.
  • به دنبال نمایش مثبتی از نام و شهرت خود در لیست نتایج گوگل باشید و تلاش نکنید تا به هر قیمتی این شهرت را به دست آورید.

 

جمع‌بندی

شما با رعایت تمام آنچه که در این مقاله گفته شد، می‌توانید در ثبت ‌نام و عکس خود در گوگل، موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورید. فقط لازم است از عجله‌ کردن بپرهیزید و با صبر و حوصله کامل به دنبال به‌روزرسانی و افزایش فعالیت‌های مثبت خود در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتتان باشید. در این راستا هیچ‌گاه هدف خود را از یاد نبرید تا دیگران به شخصیت حرفه‌ای مثبت شما راحت‌تر پی ببرند.


 

  • 27
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر