تعداد

تعداد کلمات مناسب مقالات سایت برای بهبود سئو چقدر باید باشد؟

تعداد کلمات مناسب مقالات سایت برای بهبود سئو چقدر باید باشد؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 فروردین 16

تعداد کلمات مناسب مقالات سایت برای بهبود سئو چقدر باید باشد؟

 

افرادی که در حوزه سئو و تولید محتوا فعالیت دارند برای موفقیت در زمینه کاری خود باید بتوانند بهترین پاسخ را برای سؤالات مختلف پیدا کنند. اهمیت پیدا کردن پاسخ مناسب برای سؤالات، زمانی مشخص می‌شود که کسب و کارهای آنلاین نیاز دارند تا هر روز مشتریان بیشتری را جذب کنند و همین‌طور مشتریان سابق خود را برای همیشه حفظ نمایند.

یکی از این سؤالات، مربوط به تعداد کلمات مناسب مقالات سایت می‌شود. تعداد کلمات باید چقدر باشد تا در بهینه سازی سایت تأثیرگذار باشد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا این سؤال را از هر جنبه مورد بررسی قرار دهیم.

 

سئو سایت

 

چرا تعداد کلمات مقالات سایت اهمیت دارد؟

در صورتی که قصد انتشار پست‌های طولانی را دارید باید برای نوشتن متنی با 1000 کلمه یا بیشتر وقت بگذارید تا کیفیت وبلاگ شما بالا رود و رتبه‌بندی‌های بالاتر گوگل را شامل حال وب‌سایت خود کنید. مقالاتی که بیشتر از 2500 کلمه دارند، رشد ترافیک اینترنتی را بالا می‌برند. در واقع یک متن طولانی به گوگل اجازه می‌دهد تا با توجه به محتوای شما سرنخ‌های بیشتری در اختیار داشته باشد. به عبارت دیگر، محتوای بیشتر، تمرکز روی عبارات کلیدی را بالا می‌برد و نقش بسیاری در بهبود سئو سایت خواهد داشت.

 

مناسب‌ترین تعداد کلمات برای مقالات سایت

بر اساس تحقیقاتی که در حوزه سئو صورت گرفته است، بهترین مقالات سایت، تعداد کلماتی بین 2000 تا 2400 کلمه داشته‌اند. البته این عدد میانگین مقالاتی است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند و این تعداد می‌تواند بسته به موضوع مورد نظر متفاوت باشد. البته این بدین معنا نیست که تمام مقالاتی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند بیش از 2000 کلمه داشته‌اند و مقالاتی با کلمات کم‌تر از 1500 را نیز شامل شده‌اند؛ بنابراین لزوماً مقالات شما نیازی به طولانی شدن ندارند و با تولید یک محتوای 1500 کلمه‌ای یا کم‌تر نیز می‌توان در رتبه‌بندی‌های بالای گوگل قرار گرفت. برای دستیابی به این رتبه می‌توانید از تکنیک‌های مناسب سئو کمک بگرید:

  • اضافه کردن متن alt
  • اضافه کردن مدیا قوی
  • لینک سازی صحیح و اصولی
  • به‌کارگیری مناسب‌ترین کلمات کلیدی

 

 12 نکته و تکنیک‌ کپی ‌رایتینگ در محتوا؛ کلیک کنید.

 

تعداد کلمات مقالات سایت

 

ایجاد سرنخ از طریق تعداد کلمات مناسب سایت

به طور کلی مقالات را می‌توان در دو گروه دسته‌بندی کرد. مقالاتی که ترافیک سایت شما را بالا می‌برند در دسته اول قرار دارند و مقالاتی که سرنخی برای مخاطبان جدید هستند، در دسته دوم قرار می‌گیرند. مقالاتی که درباره موضوعات عمومی نوشته می‌شوند، از ترافیک بیشتری برخوردار هستند و افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند که اغلب این مقالات با کسب و کار شما هماهنگ نیستند.

مطالعاتی که در این راستا صورت گرفته است، نشان داده‌اند مقالاتی که با هدف جذب مخاطبان جدید یا ایجاد سرنخ تولید می‌شوند، لازم است تا تعداد کلماتی برابر با 2500 کلمه داشته باشند. محتوایی که به اندازه کافی طولانی باشد، نشان‌دهنده دانش و تخصص شما در مورد یک موضوع خاص است؛ به خصوص وجود یک کلمه کلیدی خاص که می‌تواند جذب‌کننده مخاطبان جدیدی باشد که مطالب ویژه را دنبال می‌کنند.

تلاش برای تولید چنین مقالاتی، تأثیر زیادی در افزایش شانس شما برای قرارگیری در رتبه‌بندی‌های بالا خواهد داشت. لازم است بگوییم که در مورد کوچک بودن جامعه مخاطبان خود نگران نباشید؛ زیرا با این کار و به‌تدریج مخاطبان شما به سرنخ‌ها تبدیل می‌شوند.

 بهینه سازی ساختار سایت

اهمیت تعداد کلمات مقالات در سئو سایت

 

مزایای استفاده از مقاله طولانی و با تعداد کلمات زیاد

محتوای طولانی به مخاطبانتان نشان می‌دهد که شما در حوزه مربوط به خود از دانش و تخصص کافی برخوردار هستید و به آن‌ها کمک می‌کند تا به نوشته‌های شما اعتماد کامل داشته باشند. از طرف دیگر، یک مقاله طولانی پاسخ بیشتر سؤالاتی که در ذهن خوانندگان وجود دارد را در برگرفته است و به عنوان یک منبع ارزشمند و کامل شناخته می‌شود؛ به طوری که دیگر مخاطب نیازی ندارد تا برای یافتن پاسخ سؤالات خود به سایت‌های دیگر مراجعه کند.

بر اساس تجربه و آمارها، با در نظر گرفتن همه معیارها، مقاله‌ای که دارای مناسب‌ترین تعداد کلمات است، عملکرد بهتری را به شما ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای مقالات طولانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بالا می‌رود.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته روی مقالات منتشرشده در فیس‌بوک، آن‌هایی که تعداد کلماتی کم‌تر از 1500 دارند نسبت به مقالات بیشتر از این تعداد کلمه، از لایک و کامنت کم‌تری برخوردار هستند و خیلی مورد توجه مخاطبان قرار نگرفته‌اند. یکی از راه‌های جذب مخاطبان بیشتر، اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی است که به وایرال شدن مقالات بلاگ شما نیز کمک می‌کند؛ بنابراین انتخاب مناسب‌ترین تعداد کلمات برای مقاله از اهمیت بسیاری برخوردار است.

  • رتبه‌بندی سایت شما را بالا می‌برد.

بهینه‌سازی سئو تأثیر چشمگیری در بالا رفتن رتبه سایت شما دارد که در این راستا می‌توان از اضافه کردن لینک‌های داخلی (تکنیک های لینک سازی)، URL‌های مناسب و کلمات کلیدی ویژه استفاده کرد. نوشتن محتوایی با مناسب‌ترین تعداد کلمات نیز از دیگر تکنیک‌های بهینه‌سازی سئو به شمار می‌رود که باعث بالا رفتن رتبه‌بندی سایت شما در نتایج موتور جستجوی گوگل می‌شود.

 

تولید محتوای متنی برای سایت

 

آیا هنگام نوشتن مقالات باید موضوع تعداد کلمات را در اولویت قرار داد؟

وسواس به خرج دادن در تعداد کلمات چندان هم لازم نیست. درست است که تعداد کلمات بیشتر در بهبود سئو سایت تأثیر زیادی می‌گذارد؛ اما هیچ‌گاه یک مقاله از همه نظر نمی‌تواند کامل باشد. ابتدا به ارزشمند بودن محتوای خود توجه کنید؛ به طوری که تمام آنچه مرتبط با موضوع مورد نظر است را در برداشته باشد و پاسخ سؤالات کاربران را بدهد. سعی نکنید که با بیان حرف‌های اضافی و نامرتبط تعداد کلمات محتوای خود را بالا ببرید. کیفیت محتوا و نوع نگارش را در اولویت‌های خود قرار دهید. یک محتوای طولانی اما غیراصولی و بی‌کیفیت، در بالا رفتن رتبه سایت شما تأثیری نخواهد گذاشت.

 

روش نوشتن محتوای طولانی و باکیفیت

زمانی که شما به دنبال نوشتن یک محتوای طولانی هستید برای بالا بردن کیفیت آن و حفظ جذابیت از ابتدا تا انتهای مقاله برای مخاطبان لازم است تا پارامترهای مختلفی را در هنگام نوشتن مدنظر قرار دهید. این پارامترها در ادامه توضیح داده می‌شوند:

  • انتخاب موضوع مناسب

به دنبال نوشتن موضوعی باشید که ذهن مخاطبان شما را درگیر کرده است. شما باید در مورد خواسته مخاطبان خود تحقیق کنید و بدانید که آن‌ها بیشتر چه موضوعاتی را دنبال می‌کنند. در انتخاب موضوع مقاله خود به مشکلات موجود، تجزیه و تحلیل مسائل و بازخورد خوانندگان توجه نمایید.

  • تحقیق کنید.

بعد از انتخاب موضوع حتماً در مورد آن بر اساس منابع موجود تحقیق کنید. می‌توانید به صفحه اول گوگل سری بزنید و محتوای دیگر سایت‌ها را مطالعه کنید. به آنچه که دیگر رقبا نوشته‌اند توجه داشته باشید و تلاش کنید تا متنی کامل‌تر و بهتر از رقبا بنویسید. داشتن تخصص در مورد موضوع مورد نظر چندان مهم نیست؛ اما انجام تحقیقات کافی، به شما در نوشتن متنی ارزشمند و بهتر از دیگر سایت‌ها کمک می‌کند.

  • خوانا و ساده بنویسید.

آنچه در ذهن دارید را با کلمات ساده و راحت بیان کنید؛ به ‌طوری ‌که برای اکثر افراد قابل ‌فهم باشد. سعی کنید در طول نوشتن متن‌های طولانی با یک لحن صحبت کنید تا به قدری جذاب باشد که خواننده احساس کند شما را در مقابل خود می‌بیند. پیروی از اصول صحیح و بیان نیازهای مخاطبان با ترتیب مشخص، آن‌ها را برای خواندن ادامه مطلب تشویق می‌کند.

  • از عنوان‌های مناسب استفاده کنید.

حتماً برای بخش‌های مختلف محتوای خود، عنوان‌های مناسب انتخاب کنید. دقت داشته باشید که عناوین را به ترتیب اهمیتشان قرار دهید؛ به طوری که خواننده در حین مطالعه دچار سردرگمی نشود و پله‌پله به آنچه می‌خواهد، دست پیدا کند. عنوان‌ها می‌توانند متن شما را جذاب‌تر کنند و راهی برای تشویق خواننده به ادامه مطالعه باشند.

  • بهترین زمان را برای انتشار مقاله خود انتخاب کنید.

حتماً قبل از انتشار مقاله آن را چندین بار برای خودتان یا فردی متخصص در این زمینه بخوانید تا در صورت وجود اشتباه آن را اصلاح کنید. شناسایی خطاها و اصلاح کردن آن‌ها، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. ویراستاری مقاله خود را حتماً انجام دهید و زمانی را برای انتشار مقاله خود انتخاب کنید که مخاطبان برای آن منتظر بوده‌اند تا پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا به ‌طور کامل تأثیر تعداد کلمات در بهبود سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم و به این نتیجه رسیدیم که مناسب‌ترین تعداد کلمات برای محتوا اهمیت دارد و هرچقدر متنی طولانی‌تر باشد، می‌تواند به رتبه‌بندی بالاتری دست پیدا کند. اما هنگام نوشتن محتوا نباید طولانی بودن متن را در اولویت قرار دهید و بهتر است ابتدا به جذاب بودن و کیفیت بالای محتوا توجه کنید.


 

 

  • 26
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر