بررسی و معرفی درگاه‌های پرداخت آنلاین برای فروشگاه‌های اینترنتی

بررسی و معرفی درگاه‌های پرداخت آنلاین برای فروشگاه‌های اینترنتی

تاریخ انتشار خبر : 1401 آبان 22

بررسی و معرفی درگاه‌های پرداخت آنلاین برای فروشگاه‌های اینترنتی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی در اینستاگرام مشغول به کار هستند. همچنین بسیاری از افراد، علاوه بر فعالیت در پیج اینستاگرام، از طریق وب‌سایت خود نیز برای فروش اینترنتی محصولات و خدمات اقدام می‌کنند. از طرفی، اغلب افراد نیز به خریدهای اینترنتی روی آورده‌اند و همین امر باعث شده است که بازار کار این فروشگاه‌ها رونق بسیار زیادی پیدا کند.

چنانچه شما نیز سابقه خرید از این آنلاین شاپ‌ها را داشته باشید، قطعا از پروسه پرداخت که شامل انتقال وجه، ارسال رسید پرداخت و سپس بررسی اصالت رسید می‌شود، شاکی هستید. یک راهکار بهتر و جایگزین برای این پروسه، استفاده از درگاه‌های پرداخت است. در ادامه به معرفی بهترین و کاربردی‌ترین درگاه‌های پرداخت برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازیم.

 

بررسی درگاه‌های پرداخت اینترنتی و آنلاین

به‌ صورت کلی، دو نوع درگاه پرداخت آنلاین وجود دارد که شما می‌توانید برای فروشگاه اینترنتی خود خریداری کنید. درگاه مستقیم یکی از این درگاه‌ها است که توسط شرکت‌های PSP مانند به‌پرداخت ملت و ... و مستقیما از سوی بانک‌ها ارائه می‌شود. برای اینکه بتوانید چنین درگاهی را در اختیار داشته باشید، باید به ‌صورت حضوری مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز برای این کار مانند اجاره‌نامه، مجوزهای فعالیت فروش و ... را ارائه دهید. همچنین برای دریافت این درگاه نیاز به کسب نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد است.

درگاه‌های واسط که نوع دوم درگاه‌های پرداخت آنلاین هستند، توسط شرکت‌های واسطه بین افراد و بانک‌ها ارائه می‌شوند. برای دریافت این درگاه‌ها نیازی به مراجعه حضوری و همچنین کسب نماد اعتماد الکترونیک نیست. برای اینکه چنین درگاهی را دریافت کنید هیچ نیازی به ارائه مدارک مختلف مانند اجاره‌نامه و ... نیز وجود ندارد؛ به همین دلیل این درگاه‌ها برای فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ های اینستاگرامی مناسب‌تر هستند. در این نوع از درگاه‌ها شرکت‌های واسطه، مبلغی را به عنوان حق‌الزحمه خود از هر تراکنش شما کسر می‌کنند.

 

ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی امن و معتبر

یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی که درگاه‌های پرداخت باید داشته باشند، ایمنی بالا است. ایمنی باعث می‌شود که هم فروشندگان و هم مشتریان، با اطمینان خاطر بیشتری از درگاه استفاده کنند و خرید و فروش محصولات، در فضایی کاملا مطمئن انجام شود. هنگام انتخاب درگاه پرداخت برای وبسایت و یا پیج فروشگاه اینترنتی، باید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا یک درگاه امن و مطمئن در این زمینه داشته باشید. در اینجا به بررسی برخی از ویژگی‌های درگاه‌های اینترنتی امن می‌پردازیم.

استفاده از پروتکل https

توجه داشته باشید که هنگام اتصال به صفحه پرداخت، می‌توانید از طریق آدرس‌بار مرورگر، از وضعیت ایمنی درگاه مطمئن شوید. یک درگاه امن پرداخت، از پروتکل https استفاده می‌کند؛ در صورتی که برای درگاه‌های ناامن، معمولا از http استفاده می‌شود.

داشتن صفحه کلید مجازی

از دیگر ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت امن، می‌توان به صفحه‌کلید مجازی آن‌ها در صفحه پرداخت اشاره کرد. در صفحه‌هایی که امنیت آن‌ها تضمین‌شده است، صفحه‌کلید مجازی قرار دارد که با هر بار رفرش کردن، کلیدهای آن جابه‌جا می‌شوند.

داشتن اعتبار بالا

اعتبار یک درگاه پرداخت نیز می‌تواند نشان‌دهنده امنیت آن باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از استفاده از درگاه‌های ناشناخته که شهرت آن‌چنانی ندارند، شدیدا خودداری کرده و در عوض از مدل‌هایی که کاربران زیادی دارند و شناخته‌شده هستند، استفاده کنید.

تشخیص درگاه پرداخت تقلبی

امروزه استفاده از درگاه‌های پرداخت جعلی بسیار زیاد شده و سودجویان متعددی از این راه اقدام به کلاهبرداری و دزدی از حساب‌های بانکی افراد مختلف می‌کنند. اگر می‌خواهید از این خطرات دور بمانید و یا به اعتبار کسب و کار خود صدمه نزنید، باید روش‌های تشخیص یک درگاه پرداخت تقلبی و جعلی را به ‌خوبی بلد باشید.

ویژگی‌های درگاه‌های امن را در قسمت قبلی معرفی کردیم؛ بدیهی است هر درگاهی که فاقد این ویژگی‌ها باشد، می‌تواند به‌ عنوان یک درگاه پرداخت تقلبی و جعلی شناخته شود. علاوه بر موارد ذکرشده، روش‌های متعدد دیگری نیز در زمینه شناخت درگاه‌های پرداخت تقلبی وجود دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بررسی آدرس و لوگوی بانک

بررسی آدرس و لوگوی بانک، یکی از این روش‌ها است. در صورتی که به درگاه پرداخت یک بانک منتقل شده باشید، باید لوگوی موجود در صفحه را با لگوی اصلی بانک تطبیق دهید. اکثر کلاهبرداران تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا لوگویی مشابه با لوگوی اصلی به کار ببرند؛ اما اگر شما هوشیار باشید و با دقت آن‌ها را بررسی کنید، به‌ راحتی متوجه تفاوت‌هایشان می‌شوید.

توجه به وجود عبارت shaparak.ir

در تمام درگاه‌های پرداخت امن و معتبر، عبارت ثابت shaparak.ir وجود دارد. شاپرک در اصل شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی است که هر درگاه مطمئنی باید به آن متصل شود. سودجویان برای درگاه‌های جعلی خود، از ترکیبات حروف مختلف شاپرک استفاده می‌کنند و آن را در صفحات تقلبی خود به کار می‌برند. شما با اندکی دقت به این عبارت، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوجه جعلی یا واقعی بودن درگاه پرداخت شوید.

 

مزایای داشتن درگاه پرداخت آنلاین در اینستاگرام

قبل از اینکه به معرفی درگاه‌های پرداخت برای فروشگاه‌های اینترنتی بپردازیم، بهتر است که با مزایای در اختیار داشتن آن‌ها، آشنا شویم.

 

درگاه پرداخت آنلاین

 

  • ساده‌تر کردن روند پرداخت برای مشتری

یکی از اولین مزایایی که این درگاه‌ها دارند، ساده‌تر کردن روند پرداخت است. در این حالت دیگر احتیاجی نیست که مشتری شما از طریق همراه بانک اقدام به انتقال وجه کرده و یا برای این کار به عابر بانک مراجعه کند. همچنین بعد از عملیات پرداخت وجه، دیگر نیازی به ارسال عکس و یا اسکرین شات از رسید پرداختی وجود ندارد.

  • ساده شدن فرایند بررسی و ثبت سفارش‌ها

فرآیند بررسی فیش‌های واریزی و کسب اطمینان از جعلی نبودن آن‌ها، یک پروسه زمان‌بر است. در برخی از موارد، فروشگاه‌های بزرگی که میزان فروش بالایی دارند، باید چند ادمین برای بررسی فیش‌های واریزی استخدام کنند که این کار بسیار هزینه‌بر بوده و اتلاف وقت زیادی نیز به دنبال دارد. در صورتی که از یک درگاه پرداخت استفاده شود، دیگر هیچ احتیاجی به طی کردن این فرآیند وجود نداشته و سفارشات مشتریان در مدت‌زمان به مراتب کوتاه‌تری ثبت می‌شود.

  • افزایش اعتماد مشتریان

امروزه کلاهبرداری‌های بسیار زیادی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و همین امر باعث شده است که بسیاری از کاربران و مشتریان، به کسب و کارهای فعال در این زمینه بی‌اعتماد شوند. وجود یک درگاه پرداخت با امنیت بالا، می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کرده و آن‌ها را نسبت به خرید از فروشگاه، ترغیب کند.

  • ارائه گزارش‌های جامع

هر درگاه پرداختی، به فروشگاه گزارش‌های جامعی از واریزی‌ها ارائه می‌دهد. این گزارش‌ها می‌توانند ماهانه و یا دوره‌ای باشند. ارائه گزارش‌های مربوط به واریزی‌ها و میزان فروش، در راستای برنامه‌ریزی برای ارتقای فروش، بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار است.

  • خدمات پشتیبانی

از دیگر مزایایی که استفاده از درگاه خدمات پرداخت آنلاین به همراه دارد، پشتیبانی 24 ساعته است. این پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا هرگونه مشکلی در راستای پرداخت و واریز وجه پیش آمده را برطرف کنید. پشتیبانی 24 ساعته از درگاه‌ها، نیاز شما را به مراجعه حضوری به مراکز مربوطه کمتر کرده و می‌تواند در زمان شما نیز صرفه‌جویی کند. تمام موارد ذکرشده در بالا به‌قدری اهمیت دارند که می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در میزان فروش هر فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ در اینستاگرام داشته باشند.

 

معرفی درگاه‌های پرداخت (با واسطه) اینترنتی برای فروشگاه‌های اینستاگرامی و اینترنتی

حال که به ‌صورت کامل با درگاه‌های پرداخت و همچنین مزایا و میزان اهمیت آن‌ها آشنا شدیم، نوبت به معرفی چند نمونه از بهترین‌های آن‌ها برای استفاده در فروشگاه‌های اینستاگرامی و یا وب سایت‌ها می‌رسد. چنانچه شما برای فروشگاه اینترنتی خود، وب‌سایتی طراحی نکرده‌اید و زمینه فعالیت فروشتان به پلتفرم اینستاگرام محدود می‌شود، استفاده از درگاه‌های مستقیم برای کسب و کارتان تا حدی سخت است و نیاز به دوندگی بالایی دارد. پس بهترین گزینه این است که به سراغ درگاه‌های پرداخت واسط که توسط شرکت‌های واسطه کنترل می‌شوند، بروید. البته این نوع درگاه پرداخت برای وب سایت‌های فروشگاهی نیز مناسب است.

 

  • زرین پال

درگاه پرداخت زرین پال

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین، پرطرفدارترین و معتبرترین درگاه‌های پرداخت آنلاین را معرفی کنیم، بدون شک باید به سراغ زرین پال برویم. زرین پال یکی از اولین درگاه‌های پرداخت واسط است که شروع به خدمت‌رسانی در این زمینه کرد.

این درگاه با سرعت بسیار بالایی به کاربران خود خدمت‌رسانی می‌کند که باعث می‌شود کاربران بتوانند تراکنش‌های خود را در مدت‌زمان کوتاهی با موفقیت انجام دهند.

دیگر ویژگی مثبت این درگاه، کارمزد بسیار کم آن است. در صورتی‌ که شما زرین کارت مربوط به این درگاه را دریافت کنید، کارمزدتان 0.5 درصد خواهد شد که مبلغ واقعا ناچیزی است. پشتیبانی 24 ساعته و خوب نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این درگاه به شمار می‌رود.

 

  • پی پینگ

درگاه پرداخت پی پینگ

از دیگر درگاه‌هایی که شما می‌توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، پی پینگ است.

این درگاه امنیت بسیار بالایی داشته و شما می‌توانید با اطمینان خاطر کامل از آن استفاده کنید.

از قابلیت‌های ویژه این درگاه، می‌توان به امکان صدور فاکتور آنلاین در آن اشاره کرد.

قالب‌های مختلفی برای صدور فاکتور آنلاین در این درگاه وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. ارائه نمودار گردش حساب نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت درگاه پی پینگ است. با این کار می‌توانید از میزان واریزی‌ها و فروش خود در دوره‌های زمانی مختلف مطلع شده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

  • آیدی پی

درگاه پرداخت آیدی پی

درگاه پرداخت آیدی پی نیز دارای ویژگی‌های مثبت متعددی است که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

این درگاه برای فروشگاه شما لینک اختصاصی قرار می‌دهد. شما با کمک این درگاه می‌توانید برای هر محصول خود نیز یک لینک پرداخت جداگانه قرار دهید.

ارائه لینک‌های مجزا برای محصولات، باعث راحتی هرچه بیشتر مشتریان در خرید و پرداخت وجه می‌شود. این درگاه از سرعت‌بالایی برخوردار بوده و به هیچ عنوان باعث اتلاف وقت مشتریان نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت این درگاه، می‌توان به ارسال مشخصات مشتریان بعد از نهایی کردن خرید و پرداخت وجه اشاره کرد.

 

  • نکست پی

درگاه پرداخت نکست پی

مدت ‌زمان زیادی از شروع فعالیت این درگاه پرداخت نمی‌گذرد، اما در همین چند سال اخیر درگاه نکست پی توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

دسترسی و راه‌اندازی این درگاه به ‌سادگی امکان‌پذیر بوده و حتی کسب و کارها و فروشگاه‌هایی که به ‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند نیز می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

پشتیبانی و پیگیری تیم پشتیبان این درگاه در سطح بسیار خوبی قرار دارد و توانسته رضایت کاربران را تا حد بالایی جلب کند. این درگاه برای هر تراکنش تنها در حدود 1 درصد کارمزد دریافت می‌کند که واقعا مبلغ کم و ناچیزی است.

 

درگاه پرداخت دیجی پی

  • دیجی پی

دیجی پی درگاهی است که توسط تیم دیجی کالا توسعه پیدا کرده و توانسته به محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دست پیدا کند.

این درگاه پرداخت آنلاین دارای مزایای متعددی بوده که یکی از آن‌ها سرعت بسیار بالای آن است.

این سرعت بالا حتی در زمان شلوغی و تعدد بالای تراکنش‌ها نیز کند نمی‌شود و می‌تواند به ‌خوبی خدمت‌رسانی کند.

پشتیبانی 24 ساعته و تمام‌وقت تیم دیجی پی نیز در زمان‌ بروز هرگونه مشکل در پرداخت و واریزی‌ها، به شما کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این درگاه، می‌توان به ارائه گزارشات دوره‌ای از تراکنش‌ها و واریزی‌های انجام‌شده، اشاره کرد.

 

درگاه های پرداخت وب‌سایت‌های فروش اینترنتی

همان‌طور که می‌دانید، در کنار پیج‌های اینستاگرامی، وب‌سایت‌های متنوعی نیز وجود دارند که در زمینه فروش محصولات مختلف و همچنین ارائه خدمات گوناگون به مشتریان خود، فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از پیج‌های اینستاگرامی در کنار فعالیت در صفحه خود، یک وب‌سایت نیز در موتور جستجوگر گوگل دارند که باعث می‌شود هم اعتبار و هم میزان فروش و درآمد آن‌ها افزایش پیدا کند. فعالیت در وب‌سایت و فروش محصولات از طریق آن، در برخی جوانب به‌مراتب ساده‌تر از یک پیج اینستاگرامی است. یکی از عواملی که باعث این سادگی شده، فعال کردن درگاه‌های پرداخت آنلاین است.

شما می‌توانید برای وب‌سایت خود به ‌راحتی از هر دو نوع درگاه پرداخت استفاده کنید، بدون اینکه هیچ‌گونه محدودیتی داشته باشید. فعال کردن درگاه‌های مستقیم بانکی برای آنلاین شاپ شما در چنین حالتی بدون محدودیت بوده و صرفا با ارائه مدارکی که در قسمت‌های قبلی معرفی کردیم، می‌توانید برای این کار اقدام نمایید. شما همچنین می‌توانید از تمام درگاه‌های پرداخت واسط معرفی‌شده نیز برای وب‌سایت فروشگاه خود استفاده کنید. به ‌صورت کلی، درگاه‌های معرفی‌شده را می‌توان بهترین و معتبرترین درگاه‌های ایران دانست که برای هر نوع کسب و کاری، چه در پلتفرم اینستاگرام و چه در موتور جستجوگر گوگل، مناسب و کاربردی هستند.

 

جمع‌بندی

داشتن یک درگاه پرداخت آنلاین یکی از الزامات هر فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام است. عملیات پرداخت وجه و ثبت سفارش، در صورتی که از طریق انتقال وجه و ارسال فیش واریزی انجام شود، بسیار زمان‌بر بوده و انرژی زیادی را می‌طلبد. استفاده از این درگاه‌ها برای کسب و کارهای اینستاگرامی به‌ مراتب ساده‌تر بوده و مزایای زیادی را به دنبال دارد.

در قسمت‌های قبلی به‌ صورت کامل مزایای استفاده از این درگاه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. مناسب‌ترین نوع درگاه‌های پرداخت آنلاین برای این فروشگاه‌ها، درگاه‌های واسط هستند. چند نمونه از معتبرترین درگاه‌های واسط فعال در این زمینه را در قسمت‌های قبلی معرفی کردیم تا در صورت نیاز بتوانید با آن‌ها همکاری کنید. وب‌سایت‌های فروش اینترنتی و یا ارائه خدمات نیز می‌توانند از انواع مختلف درگاه‌های پرداخت آنلاین برای انجام تراکنش‌های خود استفاده نمایند.

 

بهترین شرکت طراحی سایت

 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر