کیفیت

کیفیت محتوا یا کمیت (تعداد) محتوا؛ کدامیک اهمیت بیشتری دارد؟

کیفیت محتوا یا کمیت (تعداد) محتوا؛ کدامیک اهمیت بیشتری دارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 آبان 01

کیفیت محتوا یا کمیت (تعداد) محتوا؛ کدامیک اهمیت بیشتری دارد؟

 

کیفیت محتوا در مقایسه با کمیت محتوا

یکی از سؤالاتی که برای اغلب افراد در زمینه تولید محتوا پیش می‌آید این است که کیفیت محتوا اهمیت بیشتری دارد یا اینکه در درجه اول باید به تعداد و کمیت محتواها پرداخته شود. امروزه افراد متعددی در فضای مجازی و در زمینه‌های مختلف، مشغول فعالیت هستند. گستردگی بسیار بالای این فضا، امکان فعالیت برای افراد مختلف را به وجود آورده است تا هر کس در حیطه مورد علاقه خود، فعالیت دلخواهش را انجام دهد.

نکته قابل تأمل در این زمینه، مربوط به تعداد و کمیت محتواهای تولیدشده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این پرسش و پاسخ درست برای آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: بازاریابی از روش محتوا

 

شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

منظور از کیفیت محتوا چیست؟

اگر شما به ‌عنوان یک کسب و کار، به‌تازگی فعالیت خود را در فضای وب آغاز کرده‌اید، لازم است تا اطلاعات کامل و جامعی درباره کیفیت محتوا به دست آورید. امروزه برای اینکه بتوانید مسیر موفقیت را دنیای دیجیتال پشت سر بگذارید، باید بتوانید اثرگذاری بالایی داشته باشید. همه فعالان در این زمینه، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند نام و نشانی از خود برجای بگذارند. بدیهی است که برای این کار شما باید به محتواهایی که تولید می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی بدهید.

اگر بخواهیم به ‌صورت واضح بگوییم، هیچ گونه معیاری برای سنجیدن میزان کیفیت محتوا وجود ندارد. بررسی سطح کیفیت محتوا از طریق بازخورد مخاطبان و همچنین درجه‌بندی گوگل بر اساس الگوریتم‌هایی که دارد مشخص خواهد شد. در صورتی‌ که شما بتوانید با محتواهای تولیدشده خود، پاسخ مخاطب را بدهید و به سمت هدف قدم بردارید، می‌توانید در رتبه‌بندی گوگل به جایگاه مناسب‌تری برسید. بر این اساس می‌توانیم نتیجه بگیریم که شما محتواهای باکیفیت و مناسبی را تولید کرده‌اید که اثرگذاری بالایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

 

کمیت محتوا چیست؟

در راستای بررسی میزان اهمیت کمیت و کیفیت محتوا، لازم است تا درباره کمیت محتواهای تولیدشده هم توضیحات مفصلی ارائه دهیم. کمیت محتوا در واقع، اندازه محتواهای تولیدشده و همچنین تعداد محتواها در بازه‌های زمانی مختلف است. بر این اساس شما می‌توانید کمیت محتوا را اندازه‌گیری کرده و از جهات مختلف، مورد بررسی قرار دهید.

در ابتدای آغاز فعالیت در فضای وب، بسیاری از کسب و کارها بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن نیاز مخاطبان خود، اقدام به تولید محتوا می‌کردند. بررسی عملکرد این دسته از کسب و کارها نشان داده که به میزان زمان و انرژی صرف شده در این زمینه، نتوانسته‌اند مخاطب خود را راضی نگه دارند. بدیهی است که تولید محتوا با موضوعات مختلف و غیر مرتبط با حیطه فعالیت، می‌تواند اتلاف وقت شمرده شده و هیچ‌گونه تأثیر در مسیر فعالیت شما نداشته باشد. بر این اساس توصیه می‌کنیم که روش دیگری را برای تولید محتوا انتخاب کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب‌تری دست پیدا کنید.

 

کمیت یا کیفیت محتوا؛ کدام یک مهمتر است؟

حال که در بخش‌های قبلی با تعریف کمیت و کیفیت محتوا آشنا شدیم، لازم است بدانیم که کدام‌یک از این مفاهیم، از اهمیت بیشتر و بالاتری برخوردار هستند. به‌ صورت کلی برای به دست آوردن بهترین نتیجه، لازم است که شما مطابق با استراتژی و هدف مخصوص خود اقدام به تولید محتوا کنید. موضوع محتواهای خود را مرتبط با حیطه کسب و کار و فعالیت خود انتخاب کنید تا بر این اساس بتوانید بیشترین میزان اثرگذاری بر روی مخاطب را داشته باشید.

همچنین تولید محتوا را مطابق با یک برنامه‌ریزی مشخص و با سرعت مناسبی ادامه دهید تا همواره، مطلبی را برای ارائه در دست داشته باشید. همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، هیچ‌گونه معیاری برای سنجیدن میزان کیفیت محتوا وجود ندارد و شما می‌توانید تا بی‌نهایت، محتوای خود را ارتقا دهید. بر این اساس توصیه می‌کنیم که محتواهای باکیفیت بالا و در کمیت ایده‌آل تولید کنید. بر این اساس می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری، رشد بالاتری داشته باشید و در موقعیتی که به دنبال آن هستید، قرار بگیرید.

 کیفیت محتوا مهم تر هست یا کمیت

تولید محتوای باکیفیت در کمیت بالا

به ‌صورت کلی شما نمی‌توانید این دو فاکتور را فدای یکدیگر کنید؛ در واقع باید تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید به ‌صورت هم‌زمان به هردوی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. محتوای بیشتر باعث می‌شود که شما اطلاعات بیشتری را از کسب و کار خود در اختیار کاربر و مخاطبان خود قرار دهید. بر این اساس فرد می‌تواند راحت‌تر به سؤالات ذهنی خود برسد. از طرفی تولید محتوای باکیفیت می‌تواند اثرگذاری بیشتری را به دنبال داشته باشد. بر همین اساس توصیه می‌کنیم که به این دو فاکتور مهم و مؤثر در یک راستا توجه داشته باشید.

توصیه می‌کنیم روند تولید محتوای خود را به شیوه‌ای پیش ببرید که تولید محتوا با کمیت بالا، باعث کمتر شدن کیفیت محتواهای تولیدشده نشود. برنامه‌های خود را به صورتی تنظیم کنید که مجبور نشوید، از بین این دو گزینه موجود به انتخاب بپردازید.

 

ویژگی‌های محتوای باکیفیت برای وب سایت‌ها

از آنجایی ‌که هیچ سنجشی برای کیفیت محتوا وجود ندارد، لازم است تا اطلاعات خود را درباره ویژگی‌های یک محتوای باکیفیت ارتقا دهیم. بدیهی است که شما با شناخت ویژگی‌های چنین محتوایی، می‌توانید به میزان قابل ‌توجهی سطح کیفیت محتواهای تولیدشده خود را ارتقا دهید.

 

اهمیت کیفیت و کمیت محتوای سایت

 

تولید محتوای چندرسانه‌ای

در ابتدای امر توصیه می‌کنیم برای تولید یک محتوای باکیفیت صرفا به کلمات و جملات مقاله خود اکتفا نکنید. می‌دانیم که به کار بردن عبارت‌های خلاقانه می‌تواند تا حد زیادی مؤثر باشد، اما شما می‌توانید از المان‌های دیگری هم در این زمینه استفاده کرده و به نتیجه مناسبی دست پیدا کنید.

استفاده از تصاویر و ویدئوهای مرتبط با موضوع در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده و می‌تواند توجه مخاطب را به سمت نوشته‌های شما جلب کند. با این راهکار شما می‌توانید تا حد زیادی از بی‌روح جلوه کردن محتوای خود جلوگیری کرده و آن را در وضعیت متعادل‌تری قرار دهید. همچنین امکان انتقال اطلاعات از طریق عکس و فیلم به مخاطب هم وجود داشته و شما می‌توانید از آن بهره ببرید.

قابل فهم بودن

ویژگی دیگری که یک محتوای باکیفیت باید داشته باشد، پاسخگویی به سؤالات مخاطب است. هر مخاطب برای پاسخ دادن به سؤالی مشخص، اقدام به خواندن محتوای شما می‌کند. شما باید با پیدا و مشخص کردن این سؤال اقدام به نوشتن محتوا کنید. بر این اساس می‌توانید محتوایی باکیفیت، ساده و قابل‌درک تولید کنید که به سؤالات مخاطب به ‌صورت کامل، پاسخ می‌دهد. همچنین مطالب ذکرشده در مقاله باید به‌گونه‌ای باشند که هر کاربر در هر سطحی بتواند آن‌ها را درک کند و برداشت مناسبی داشته باشد.

عدم تکرار و یونیک بودن

بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی سطح کیفیت محتوای شما داشته باشد، عنصر تکرار در آن است. به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان هیچ کاربری، از مطالعه محتوای تکراری خوشش نمی‌آید. از این رو توصیه می‌کنیم که در تولید محتوا برای کسب و کار خود همواره به دنبال تنوع باشید. کاربران می‌توانند به‌ سادگی از محتواهای تکراری عبور کنند، اما یک محتوای یونیک و متنوع این قابلیت را دارد که توجه آن را به سمت خود جذب کرده و باعث رشد و ارتقای کسب و کار شما شود.

بر این اساس توصیه می‌کنیم که حتی در صورت مواجه‌شدن با موضوعات تکراری، به دنبال روشی باشید که بتوانید مطالب را از طریق یک زاویه جدید به مخاطب خود برسانید. نوآوری در تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به نوعی یکی از ویژگی‌های مهم آن شناخته می‌شود. این کار می‌تواند احترام گذاشتن به مخاطب تلقی شود و ارزش بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. پس به هیچ عنوان از کنار این موضوع به‌ سادگی عبور نکنید.

جذابیت بالای محتوا

قرار دادن کلمات، عبارات و جملات به ‌صورت کاملا سرد و بی‌روح به دنبال یکدیگر به هیچ عنوان نمی‌تواند جذابیت زیادی برای مخاطب به دنبال داشته باشد. بر این اساس توصیه می‌کنیم که از چارچوبی که برای تولید محتوا به وجود آمده است، قدم فراتر گذاشته و اقدام به تولید محتواهای منحصر به فرد خود بکنید. جذابیت یک محتوا باعث می‌شود تا مخاطب مدت‌زمان بیشتری در صفحه شما باقی بماند و به سمت آن کشیده شود. از این رو از پارامترهای متنوع مانند جملات خلاقانه، ویدئوها و تصاویر و ... در این زمینه استفاده کرده و درنهایت یک محتوای مجذوب‌کننده تولید کنید.

 

تغییر در محتوای قدیمی سایت (آپدیت کردن صفحات قدیمی سایت)

یکی از راهکارهایی بسیاری از متخصصان سئو یا همان سئو کار پیشنهاد می‌دهند، استفاده از محتواهای قدیمی برای پوشش دهی کمیت محتوا و همچنین ارتقای سطح کیفیت محتوا است. شما می‌توانید محتواهای قدیمی خود را در زمینه‌های مختلف ویرایش کرده و آن‌ها را مجددا منتشر کنید. بدیهی است که ویرایش یک محتوا به مراتب زمان کمتری نسبت به تولید یک محتوای جدید نیاز دارد. از این رو شما می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری، محتواهای خود را ارتقا دهید.

همچنین با پیشرفت در مسیر کاری، شما می‌توانید اطلاعات جدیدتر و بهتری را به محتواهای قدیمی خود اضافه کرده و آن‌ها را ارتقا دهید. این امکان وجود دارد که شما موضوعات قدیمی خود را از یک دیدگاه دیگر مورد بررسی قرار داده و به نتیجه مطلوبی برسید.

 

آپدیت صفحات قدیمی سایت

 

انتخاب قالب‌های متفاوت برای محتوا

انتشار محتوا در کانال‌های مختلف هم در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد. باید به خاطر داشته باشید که همه مخاطبان شما خواننده نیستند. از این رو می‌توانید مقاله‌های قدیمی خود را در قالب ویدئو، عکس نوشته، پادکست و ... منتشر کرده و از آن‌ها بازخورد بسیار خوبی دریافت کنید.

ایده گرفتن از نظرات یا پاسخگویی به آن‌ها

نظرات درج‌شده در محتواهای قدیمی هم، خود به‌نوعی یک سکوی پرش برای شما محسوب می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

سخن پایانی

یکی از اصلی‌ترین اقدامات برای موفقیت در دنیای مجازی، تولید محتوا به بهترین نحو ممکن است. کسب و کارهای مختلف از طریق تولید محتوای مطلوب، می‌توانند احتمال موفقیت خود را به میزان چشمگیری ارتقا دهند. یکی از مهم‌ترین سؤالات در زمینه تولید محتوا، مربوط به کمیت و کیفیت محتوای تولیدشده است. محتوای باکیفیت در کمیت ایده‌آل و مناسب، می‌تواند مسیر شما را برای رسیدن به موفقیت تا حد زیادی هموار کند.

در بخش‌های قبلی توضیحات کاملی درباره کمیت و کیفیت محتوا ارائه دادیم. ویژگی‌های یک محتوای باکیفیت و همچنین نحوه استفاده از محتواهای قدیمی برای رسیدن به کمیت ایده‌آل را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید با به دست آوردن این اطلاعات، عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید.

 

  • 13
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر