بررسی کامل برنامه تردز

تاریخ انتشار خبر : 1402 مهر 26

بررسی کامل برنامه تردز

 

دنیای تکنولوژی این روزها همواره به سمت پیشرفت قدم برمی‌دارد. هر روز شاهد ارائه نمونه‌های جدید و نوینی هستیم که عرضه می‌شوند و ما می‌توانیم به ‌سادگی از آن‌ها بهره ببریم. این گسترش در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم کاملا مشخص بوده و احساس می‌شود. پلتفرم تردز که این روزها غوغای زیادی در دنیای مجازی به پا کرده است، یکی از انواع شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این شبکه اجتماعی بپردازیم.

 

تردز Threads چیست؟

در ابتدا لازم است تا مفهوم مشخصی را برای تردز ارائه بدهیم تا شما بیشتر با فضای این برنامه و کاربری آن، آشنا شوید. تردز در واقع، برنامه جدید شرکت متا بوده که در تاریخ ۱۴ تیرماه امسال عرضه شد. شرکت متا مالک پلتفرم‌های اینستاگرام، واتساپ و فیس‌بوک است. در نگاه اول می‌توانیم متوجه این موضوع شویم که تردز شباهت بسیار زیادی با توییتر دارد.

تردز یک اپلیکیشن حرف محور بوده که شما می‌توانید در آن پست‌های متنوعی را منتشر کنید. در این برنامه امکان پاسخ دادن به پست‌های سایر افراد و همین‌طور منتشر کردن آن‌ها وجود دارد. بر این اساس می‌توانیم به شباهت بیشتر تردز با توییتر پی ببریم. اپلیکیشن تردز را به نوعی می‌توانیم همراه اینستاگرام بدانیم که شما می‌توانید با اکانت اینستاگرام خود به سادگی به آن دسترسی داشته باشید.

با اینکه تردز به ‌عنوان یک پلتفرم حرف محور عرضه ‌شده است، اما شما می‌توانید تصاویر و ویدئوهای دلخواه خود را هم در این شبکه به اشتراک بگذارید. بر این اساس می‌توانیم تردز را شاخه‌ای از اینستاگرام بدانیم که تا به امروز جدیدترین رقیب توییتر محسوب می‌شود.

 

نکات مهمم جذب بازدید کننده به سایت

نصب برنامه تردز

 

ویژگی‌های مهم تردز اینستاگرام

در راستای آشنایی با این برنامه، لازم است تا درباره مهم‌ترین ویژگی‌های آن اطلاعات کافی به دست آوریم. شرکت متا پلتفرم تردز را در 100 کشور مختلف و سازگار با 30 زبان متنوع برای گوشی‌های ios و اندروید عرضه کرده است. بر این اساس شما به‌ راحتی می‌توانید این شبکه اجتماعی را بر روی انواع گوشی‌ها نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در راستای آشنایی بیشتر این محصول مارک زاکربرگ، باید به برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن بپردازیم.

نوشتن پست‌های طولانی تا 500 کاراکتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم که از همان ابتدا توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند، توانایی نوشتن پست‌ها و کپشن‌های طولانی تا 500 کاراکتر است. این در حالی است که در توییتر کاربران با محدودیت 280 کاراکتری روبه‌رو هستند و نمی‌توانند مطالب طولانی‌تری را به اشتراک بگذارند. بر این اساس شما با استفاده از قابلیت‌های تردز، می‌توانید محتواهای طولانی‌تری را از افکار خود برای مخاطبانتان تولید کنید.

کاربران متعدد

نرم‌افزار تردز در کمتر از یک هفته بعد از رونمایی، توانست کاربران خود را از مرز 100 میلیون نفر افزایش دهد. سرعت پیشرفت تردز فوق‌العاده بالا بوده و در میان همه اپلیکیشن ها به ‌نوعی رکورددار محسوب می‌شود. بر این اساس احتمال وجود مخاطبان شما در این برنامه بسیار بالا است.

همان‌طور که اشاره کردیم، تردز به‌نوعی زیرمجموعه‌ای از اینستاگرام محسوب می‌شود؛ بنابراین شرایطی را فراهم کرده است که شما بتوانید به مخاطبان خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. در واقع امکان دنبال کردن افرادی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید، وجود دارد. در صورتی که شما در زمان نصب و راه‌اندازی اکانت تردز خود این مجوز را به برنامه بدهید، دسترسی شما به این افراد به ‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

ارتباط آسان با دیگران

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تردز که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، آسانی تعامل با سایر افراد است. در این پلتفرم آیکون‌های مختلفی قرار داده ‌شده است که شما از طریق آن‌ها می‌توانید همواره با مخاطبان خود در تعامل باشید. چنانچه تجربه فعالیت در اینستاگرام را دارید، بدون شک با این آیکون‌ها به ‌صورت کامل آشنا خواهید بود. در این زمینه می‌توانیم به لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاری، انتشار مجدد و ... اشاره کنیم. همچنین شما این قابلیت را دارید که پست‌های مخاطبان خود را در پلتفرم‌های دیگری هم منتشر کنید.

عدم نمایش تبلیغات

در حال حاضر این برنامه هیچ قابلیت و برنامه‌ای برای تبلیغات و درآمدزایی از این طریق ندارد. از این رو شما می‌توانید بدون وقفه و مزاحمت، از این پلتفرم استفاده کنید. لازم به ذکر است که احتمال دارد در آینده این شرایط تغییراتی داشته باشد.

امکان انتقال تیک آبی از اینستاگرام به تردز

یکی از نشانه‌های حساب‌های اینستاگرامی معتبر و بزرگ در اینستاگرام، تیک آبی است. حساب‌هایی که در اینستاگرام تیک آبی دارند، به‌ صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به اجرای اقدامات خاص، در تردز هم اکانت آبی خواهند گرفت. بر این اساس دیگر احتیاجی نیست که مجددا فرایند دریافت تیک آبی را در تردز هم طی کنید.

توانایی تشخیص حساب‌های جعلی

شما برای اینکه حساب اصلی تردز یک فرد را پیدا کنید، می‌توانید به سراغ پروفایل اینستاگرام او بروید. در این راستا کافی است که صفحه اینستاگرام را باز کرده و بر روی لینک تردز که در قسمت بیو قرار دارد، کلیک کنید. در چنین حالتی به ‌صورت کاملا مستقیم به اکانت تردز شخص مورد نظر وارد می‌شوید. از این رو اطمینان خاطر خواهید داشت که اکانت مربوطه، متعلق به کاربر مورد نظر بوده و هیچ‌گونه اکانت فیکی نیست.

 

بازاریابی شبکه اجتماعی | دیجیتال مارکتینگ ایده پویا

 

امکانات برنامه تردز

 

نصب و استفاده از تردز

در راستای بررسی کامل نرم‌افزار تردز و آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی، لازم است تا درباره نحوه نصب و استفاده از آن هم اطلاعات جامعی به دست آوریم. در این بخش قصد داریم تا بیشتر به این موضوع بپردازیم تا شما بتوانید به ‌راحتی از ویژگی‌های تردز استفاده کرده و اکانت شخصی خود را داشته باشید. برای اولین مرحله در این زمینه، لازم است اپلیکیشن تردز را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. بعد از دانلود باید این برنامه را با موفقیت در گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این برنامه، باید اینستاگرام را در گوشی یا تبلت خود نصب داشته باشید. در این حالت حتی نیازی به اطلاعات ورود برای ساخت اکانت هم نخواهید داشت. بعد از نصب برنامه و اجرای آن، به شما پیشنهاد می‌دهد که برای ورود از اکانت اینستاگرام خود بهره ببرید. در صورتی که از چند اکانت به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنید، می‌توانید اکانت تردز خود را به یکی از آن‌ها متصل کنید. امکان تعویض اکانت هم وجود دارد و شما در مواقع مورد نیاز، می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

آشنایی با بخش‌های مختلف تردز

در راستای بررسی این برنامه، لازم است تا با بخش‌های مختلف و آیکون‌های اصلی آن هم آشنا شده و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. در ابتدای امر باید بگوییم که کار کردن با این شبکه اجتماعی، به سادگی امکان‌پذیر بوده و هیچ‌گونه چالشی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. اصلی‌ترین بخش‌های این برنامه مشابه با اینستاگرام بوده و شما به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Home

بخش Home یا خانه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار دهد. این قسمت به‌نوعی می‌تواند نقش اکسپلور را در این شبکه اجتماعی ایفا کند. شما در این بخش به تازه‌ترین و جدیدترین پست‌ها و محتواهای منتشرشده دسترسی خواهید داشت. علائم و نشانه‌های موجود در این قسمت، تفاوت چندانی با اینستاگرام ندارند. علامت‌های کامنت، لایک، بازنشر و اشتراک‌گذاری دقیقا مشابه با اینستاگرام هستند و شما می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در گزینه اشتراک گذاری شما با دو حالت Add to Story و   Post to Feedروبه‌رو شده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جستجو

بخش دیگری که در شبکه اجتماعی تردز وجود داشته و تا حد زیادی با اینستاگرام مشابه است، قسمت جستجو یا همان search است. آیکون مربوط به این قسمت، همان آیکون معروف ذره‌بین است. اگر به دنبال مخاطب خاصی هستید، می‌توانید از طریق جستجوی یوزرنیم، او را در این بخش پیدا کنید.

Activity

قسمت دیگری که باید به آن بپردازیم، مربوط به فعالیت‌های شما می‌شود. اطلاعات موجود در این بخش هم دقیقا مشابه با قسمت فعالیت‌های شما در اینستاگرام هستند. شما در این قسمت می‌توانید اطلاعات مربوط به لایک‌ها، کامنت‌ها، پاسخ، منشن و ... را مشاهده کنید.

پروفایل

بخش دیگری که در شبکه اجتماعی تردز وجود داشته و برای کاربران ناشناخته نیست، قسمت پروفایل برنامه است. برای مشاهده تردزهای خود و سایر اطلاعات مربوط به خودتان، باید به این قسمت وارد شوید. در این قسمت دو قابلیت تحت عناوین اشتراک‌گذاری پروفایل و تغییر یا ویرایش آن وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

ترفندهای برنامه تردز

 

مزایا و معایب برنامه تردز

در نهایت باید به بررسی مزایا و معایب این برنامه بپردازیم تا بدانیم که شرایط استفاده از آن به چه صورت است. از آنجایی ‌که تردز به ‌عنوان یکی از بزرگترین رقیبان توییتر عرضه ‌شده است، مزایا و معایب این شبکه اجتماعی بر اساس توییتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مزایا

مزایا و نقاط قوت تردز بسیار گسترده هستند و همین باعث شده تا کاربران زیادی به سمت آن روانه شوند. برخی از اصلی‌ترین مزایای این برنامه به شرح زیر هستند:

  • کاربری ساده و به دور از پیچیدگی
  • امکان نوشتن تا 500 کاراکتر
  • توانایی قرار دادن ویدئو تا 5 دقیقه
  • سوییچ مستقیم به اینستاگرام

معایب

در کنار مزایای نام‌برده، شبکه اجتماعی تردز دارای معایبی است که باید با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن از برنامه استفاده کنید. از اصلی‌ترین معایب این برنامه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • الزام وجود اکانت اینستاگرام برای استفاده از شبکه اجتماعی تردز
  • فیلتر بودن این برنامه در ایران
  • عدم توانایی ویرایش پست‌های منتشرشده در تردز
  • دارا نبودن هشتگ مانند توییتر و اینستاگرام

 

سخن پایانی

امروزه با رشد و گسترش فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های متنوعی عرضه‌ شده‌اند که شما می‌توانید به‌ سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. یکی از جدیدترین برنامه‌های عرضه‌شده در این زمینه، تردز اینستاگرام است. شبکه اجتماعی تردز را می‌توانیم یک زیرشاخه یا زیرمجموعه از اینستاگرام بدانیم.

در بخش‌های قبلی به ‌صورت کامل به معرفی و بررسی برنامه تردز، قسمت‌های مختلف آن و همچنین مزایا و معایب این برنامه پرداختیم. با در اختیار داشتن این اطلاعات شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

  • 10
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر