گرفتن بک لینک بر سئو سایت چقدر تاثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 بهمن 24

گرفتن بک لینک بر سئو سایت چقدر تاثیر می‌گذارد؟

 

گوگل و موتورهای جستجو بک لینک‌های باکیفیت را معیاری مهم در ارزیابی محتوای ارزشمند یک سایت در نظر می‌گیرند. تاثیر بک لینک بر سئو سایت به‌خصوص وقتی از چندین منبع معتبر باشد غیرقابل‌انکار است. طراحی استراتژی و ایجاد بک لینک یکی از وظایف سئو فنی یا خارجی سایت است، اما بدون داشتن محتوای ارزشمند و یونیک در صفحه‌های سایت، این کار به نتیجه نمی‌رسد.

اگر می‌خواهید بیشتر با تاثیر بک لینک بر سئو سایت، مزایای آن و نحوه تاثیر آن در رتبه‌بندی سایت در نتایج موتورهای جستحو بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب از شرکت طراحی سایت ایده پویا را دنبال کنید.

 

آیا بک لینک بر سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

بک لینک‌ها به‌خصوص برای سئو سایت اهمیت دارند چرا که به عنوان «رای اعتماد» یک سایت به سایت دیگر محسوب می‌شوند. به‌این‌ترتیب بک لینک‌ها به موتورهای جستجو این سیگنال را می‌دهند که سایت‌های دیگر محتوای سایت شما را ارزشمند می‌دانند. اگر چندین سایت به یک صفحه مشخص از سایت شما بک لینک بدهند، موتورهای جستجو این نتیجه را می‌گیرند که محتوای این صفحه ارزش لینک دادن دارد، و می‌تواند رتبه بالایی در نتایج موتور جستجو داشته باشد. در نتیجه به دست آوردن این بک لینک‌ها می‌تواند نقشی کاملا مثبت در رتبه‌بندی سایت در گوگل و موتورهای جستجو داشته باشد. درواقع از ویژگی بک لینک خوب تاثیر مستقیم آن بر بهینه سازی سایت است.

تاثیر بک لینک بر سئو سایت

نقش بک لینک حرفه ای و خوب در سئو سایت

لینک سازی یا ایجاد بک لینک یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئو فنی سایت است که باعث بهبود رتبه و اعتبار سایت در موتورهای جستجو می‌شود. در بعضی موارد مثل بک لینک گرفتن از سایت‌های معتبر و پربازدید تاثیر بک لینک بر سئو سایت بیشتر است. بک لینک‌هایی که از سایت‌های قابل‌اعتماد، محبوب، و با اعتبار بالا از نوع Do Follow باشند ارزشمندترین بک لینک‌ها برای سئو هستند و در مقابل، بک لینک‌هایی که از سایت‌های کم اعتبار یا دارای محتوای اسپم باشند، ارزش بسیار کمی دارند. بک لینک‌های ارزشمند به‌شکل لینک ظاهر می‌شوند و کاربران با کلیک روی آنها می‌توانند وارد صفحه مورد نظر شوند.

اما این باعث نمی‌شود بک لینک‌هایی که NoFollow هستند کاملا بی‌ارزش باشند. در حقیقت فقط قرار گرفتن لینک یک صفحه به سایت در یک سایت معتبر و محبوب می‌تواند باعث افزایش قابل‌توجه ترافیک و اعتبار سایت و برند شما شود. همان‌طور که در لینک‌سازی به سایت‌های دیگر مواردی مثل اعتبار سایت، محتوا، دسترسی در موتورهای جستجو و انواع متا تگ‌ها در افزایش کیفیت نقش دارند، در بک لینگ گرفتن هم این ویژگی‌ها تاثیر آشکاری بر عملکرد و ارزشمندی بک لینک دارند.

 

سئو سایت

 

مزایای بک لینک برای بهینه سازی حرفه ای سایت

بک لینک سازی یکی از موثرترین راه‌های افزایش اعتبار یک سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. ایجاد بک لینک‌های مناسب و باکیفیت مزایای زیادی برای یک سایت دارد که در ادامه بعضی از مهم‌ترین آنها مرور می‌شوند.

افزایش آگاهی از برند

معمولا وقتی افراد یک محتوای آنلاین را مطالعه می‌کنند اول متوجه لینک‌ها در آن می‌شوند. آنها وقتی در یک مقاله یا رپورتاژ نام یک برند را چند بار ببینند، ناخودآگاه نام برند با موضوع یا کلمه کلیدی در ذهن آنها ثبت می‌شود. این اتفاق در کنار رتبه‌بندی بهتر سایت و نمایش صفحه‌های آن در نتایج موتور جستجو باعث افزایش آگاهی از برند و نفوذ آن بین کاربران آنلاین می‌شود.

 

سرنخ‌ها و روابط جدید

داشتن بک لینک‌های ارزشمند زیاد به کسب‌وکار و سایت کمک می‌کند دوستان و سرنخ‌های فروش جدیدی به دست بیاورد و ارتباط با مشتریان فعلی را بهبود ببخشد. وقتی یک کاربر محتوایی ارزشمند پیدا می‌کند و آن را می‌خواند، شانس بالایی وجود دارد که روی لینک‌های داخل آن کلیک کند تا ببیند این محتوا توسط چه کسی و چه سایتی تولید شده است. اگر این شخص واقعا از محتوای سایت لذت ببرد به احتمال زیاد پروفایل آن در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند و مطالب جدید آن را پیگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب یک بک لینک ساده می‌تواند مشتریان جدیدی برای کسب‌وکار به دست بیاورد.

 

پروموشن و تبلیغ

بک لینک‌ها راهی برای پیشنهاد دادن و تبلیغ یک وبسایت یا محصولات آن از طریق کامنت گذاشتن در سایت‌های امتیازدهی و اشتراک روی شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. اما این اتفاق فقط زمانی می‌افتد که صفحه‌های بک لینک شده دارای محتوای ارزشمند، مرتبط و جامع باشد. بدیهی است اگر محتوای سایت کیفیت مناسبی نداشته باشد یا چیزی برای عرضه در بازار رقابتی وبسایت‌ها نداشته باشد، مدت بسیار بیشتری طول می‌کشد تا بک لینک‌ها باعث بهبود رتبه آن در نتایج موتور جستجو شوند.

 

ترافیک ریفرال یا ارجاعی

با اینکه بیشتر ترافیک وبسایت‌ها معمولا از موتورهای جستجو تامین می‌شود، ترافیک ریفرال یا ارجاعی معمولا کیفیت بیشتری دارد و کاربران مصمم به خرید یا ثبت نام را جذب می‌کند. ترافیک ریفرال به سادگی شامل کاربرانی می‌شود که با خواندن یک محتوا به آن علاقمند شده و روی لینک‌های ارجاعی در داخل آن کلیک می‌کنند تا وارد صفحه سایت شما شوند. در بیشتر موارد ترافیک ریفرال هدف‌گیری مجدد می‌شود و شانس بالایی برای تبدیل دارد و معمولا نرخ ریزش یا بانس ریت اندکی دارد.

 

رتبه‌بندی ارگانیک

در نهایت یکی از مهم‌ترین موارد تاثیر بک لینک بر سئو سایت بهبود رتبه‌بندی ارگانیک سایت است. به‌این‌ترتیب وقتی کاربران موتورهای جستجو یک موضوع یا کلمه کلیدی را جستجو کنند، سایت شما بالاتر از سایت‌های رقیب در نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود و شانس بیشتری برای جذب ترافیک بیشتر دارد. هر چه سایت شما بک لینک بیشتری از سایت‌های دیگر بگیرد، در موتورهای جستجو اعتبار بیشتری پیدا می‌کند و بالاتر از رقبا در نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرد.

 

بک لینک گرفتن برای بهبود سئو

 

چگونه بک لینک درست در نشان دادن نتایج گوگل اثر می گذارد؟

همان‌طور که می‌دانید گوگل و موتورهای جستجو عوامل متعددی را برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج موتور جستجو ارزیابی می‌کنند. داشتن بک لینک درست و طبیعی یکی از این عوامل است که به گوگل سیگنال می‌دهد محتوای یک صفحه ارزشمند است و نیت کاربران از جستجوی یک موضوع یا کلمه کلیدی را برآورده می‌کند. هر بک لینک مانند یک رای اعتماد برای این تحلیل محسوب می‌شود و شانس بهبود رتبه در نتایج گوگل را بالا می‌برد. لینک سازی و نظارت بر سئو فنی یا خارج-صفحه یک وظیفه تخصصی است و افرادی که به آن تسلط دارند از ابزارهای گوناگونی برای دستیابی به نتایج مناسب و بهبود سئو بهره می‌برند.

 

نحوه افزایش بک لینک‌های سایت

بسیاری از فعالیت‌های تولید بک لینک جنبه کاملا فنی و تخصصی دارند. با این حال نکته کلیدی در عملکرد مناسب آنها طبیعی ظاهر شدن و غیر آزارنده بودن آنها است. در بسیاری از موارد لینک‌سازی افراطی یا غیر طبیعی نه فقط باعث بهبود سئو سایت نمی‌شود، که جریمه‌هایی در پی دارد که هیچ سایتی مایل نیست در معرض آنها قرار بگیرد. به‌هرترتیب، بعضی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که منجر به افزایش بک لینک می‌شوند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

تولید محتوای ارزشمند

وقتی صفحه‌های سایت برای کلمات کلیدی و موضوعات مشخصی بهینه‌سازی شوند و محتوای آن اطلاعات ارزشمندی داشته باشد که خواننده را درگیر و سرگرم کند، صفحه‌ها به صورت طبیعی توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی و روی وبسایت‌های دیگر منتشر می‌شوند. این نوع بک لینک‌ها تاثیر قابل توجهی بر سئو سایت دارند و به گوگل و موتورهای جستجو سیگنال می‌دهند که محتوای یک صفحه بهتر می‌تواند نیت کاربران از جستجو را برآورده کند.

 

کامنت گذاشتن

کامنت گذاشتن زیر پست‌های وبسایت‌های دیگر و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی که فعالیت مرتبط با فعالیت وبسایت دارند یکی دیگر از راهکارهای افزایش بازدید و ایجاد بک لینک است. بهتر است در انجام این کار کاملا طبیعی رفتار کرده و فقط در مورد موضوعاتی که محتوای مرتبط در وبسایت دارند کامنت گذاشته شود. نیازی به گفتن نیست که برای این کار لازم است لینک صفحه سایت بعد از کامنت قرار بگیرد تا خوانندگانی که با کامنت مواجه می‌شوند بتوانند وارد صفحه سایت شوند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایده پویا، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، تاثیر بک لینک بر سئو سایت مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مناسب برای افزایش بک لینک‌ها به نحوی که منجر به بهبود سئو سایت شود معرفی شد. بک لینک‌ها به سادگی اعتبار سایت را به کاربران و موتورهای جستجو نشان می‌دهند. کاربران با خواندن محتوای ارزشمند و سرگرم‌کننده آن را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های خود بازنشر می‌کنند و به صورت طبیعی برای یک صفحه بک لینک ایجاد می‌کند. این اتفاق به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای یک صفحه بیشتر با نیت مخاطبان همخوانی دارد و لایق رتبه‌بندی بهتری است.

نکته کلیدی در ایجاد بک لینک توجه به طبیعی بودن لینک‌ها و استفاده نکردن از روش‌هایی است که گوگل و موتورهای جستجو آنها را جریمه می‌کنند. برای همین بهتر است ایجاد بک لینک در استراتژی بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ به نحوی گنجانده شود که در بلند مدت رتبه صفحه‌های سایت بهبود یابد. برای دریافت مشاوره و خدمات دیجیتال مارکتینگ برای بهبود سئو سایت خود همین حالا می‌توانید با ایده پویا تماس بگیرید.

 

خدمات شرکت ایده پویا

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر