معرفی و بررسی افزونه‌ های (پلاگین) سئو وردپرس

تاریخ انتشار خبر : 1400 شهریور 17

معرفی و بررسی افزونه‌ های (پلاگین) سئو وردپرس

 

راه‌اندازی یک سایت و مدیریت آن می‌تواند کار دشواری باشد؛ بخصوص اگر دانش تخصصی چندان زیادی در این زمینه نداشته باشید. با توجه به اینکه قوانین و معیارهای موتورهای جستجوگر مانند گوگل همواره به‌روزرسانی می‌شوند، این امر دشوارتر نیز شده است. بااین‌حال، فعالیت در فضای مجازی تقریباً به یکی از الزامات توسعه کسب‌وکار، برندینگ و افزایش درآمد تبدیل‌شده است. به همین منظور، اکثر افراد از وردپرس بهره می‌گیرند که به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های مدیریت محتوا شناخته می‌شود.

سئو (SEO) امری پیچیده است که بهره‌گیری از آن می‌تواند به ارتقاء جایگاه وب‌سایت شما در گوگل کمک کند و مانع از پرت شدن محتواهای سایت به صفحات سوم به بعد جستجو شود. با بهینه‌سازی سایت می‌توانید بازدید سایت، ترافیک ورودی، نرخ تبدیل و میزان فروش خود را افزایش دهید. به‌منظور تحقق این هدف می‌توانید از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس که در این مطلب معرفی می‌کنیم، بهره بگیرید.

شرکت طراحی سایت ایده پویا همواره آماده ارائه بهترین خدمات سئو سایت و بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت‌ داینامیک و پکیجی، طراحی انیمیشن‌های تحت وب، طراحی لوگو و... برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار و تجارت شما عزیزان است.

 

افزونه‌ های سئو وردپرس دقیقاً چیست؟

افزونه‌ها (Add_on) یا پلاگین‌ها (Plug_in) ازجمله مؤلفه‌های نرم‌افزاری هستند که یک قابلیت جدید را به آن اضافه می‌کنند. افزونه‌های سئو با افزودن قابلیت‌های متعدد به نرم‌افزار وردپرس، امکان بهینه‌سازی سایت و محتواهای آن را می‌دهد. شما به‌عنوان مدیر سایت باید بتوانید قوانین مختلف سئو را در محتوای خود گنجانده و آن را بهینه‌سازی کنید. شاید با خود فکر می‌کنید که این کار به‌صورت دستی نیز ممکن است و نیازی به پلاگین‌ها نخواهید داشت؛ اما قطعاً باوجود یک چک‌لیست کامل، احتمال فراموش کردن موارد متعدد کاهش پیدا می‌کند.

افزونه‌های سئو برای سایت وردپرس درواقع به سایت شما کمک می‌کنند که بهتر توسط موتور جستجو تشخیص داده شوند و بتوانند امتیاز کسب کنند. به‌این‌ترتیب، محتوا و سایت شما فرصت دیده شدن را به دست می‌آورد. این افزونه‌ها امکان بهینه‌سازی محتواهای تصویری و متنی، ساخت نقشه سایت، بررسی لینک‌ها و صفحاتی با خطای 404، ریدایرکت لینک‌ها به یکدیگر و قابلیت استفاده از Open graph، Snippet creator، داده‌های ساخته یافته، کش وردپرس به‌منظور افزایش سرعت سایت و... را میسر می‌سازد.

 

افزونه های سئو وردپرس

 

معرفی بهترین پلاگین‌ و افزونه های سئو وردپرس

اکنون‌که با چیستی پلاگین‌های سئو وردپرس آشنا شده‌اید، وقت تصمیم‌گیری رسیده است. در حال حاضر چندین افزونه‌ (Add_on) سئو در برنامه وردپرس وجود دارند که در نسخه‌های رایگان یا پریمیوم در اختیار شما قرار می‌گیرند. بااین‌حال، استفاده از تمام آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. بهتر است یکی از بهترین پلاگین‌های سئو وردپرس را انتخاب کرده و نصب کنید. این عملکرد درواقع مانع از افت سرعت و بروز اختلال در افزونه می‌شود. اما بهترین پلاگین‌های سئو وردپرس کدام هستند و بهتر است از کدام‌یک از آن‌ها بهره گرفت؟ در ادامه به معرفی چند افزونه سئو برتر می‌پردازیم که انتخاب و تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر می‌کنند:

 

  • افزونه یواست سئو (Yoast SEO)

اگر سایت‌های گوگل را زیرورو کرده و یا به دنبال یافتن بهترین افزونه سئو وردپرس از وبمسترها و ادمین‌های سایت پرس‌وجو کنید، افزونه یوست سئو را به‌عنوان یکی از بهترین‌ها به شما معرفی می‌کنند که قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 5 میلیون نصب فعال ازجمله رکوردهایی است که این افزونه برای خود ثبت کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل این میزان محبوبیت در میان کاربران وردپرس، رابط کاربری بسیار عالی و امکان استفاده از تمام قابلیت‌های افزونه در همان تجربه اول است. این افزونه از قابلیت بسیار بالایی در بهینه‌سازی محتوای متنی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سایت به شمار می‌آید، برخوردار است.

افزونه یواست سئو (Yoast SEO)افزونه یواست سئو یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهره‌گیری از نقشه سایت، ریدایرکت و بهینه‌سازی قابلیت‌های افزودن متا تگ و کلمات کلیدی متا به صفحه اصلی، متن و هر برگه از سایت است. با استفاده از این پلاگین سئو همچنین امکان بهینه‌سازی محتواهای تصویری با عنوان‌ها و توضیحات مطلوب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی برای شما میسر می‌شود.

افزونه یواست سئو می‌تواند کلمات کلیدی را تنظیم کرده و سئو On Page را محقق سازد. ویرایش فایل‌های robots.txt و htaccess نیز در دستور کار این پلاگین موفق قرار دارد. آنچه توسط نسخه پریمیوم Yoast SEO در اختیار شما قرار می‌گیرد، شامل لینک سازی داخلی Yoast، outgoing و incoming به‌منظور بهبود لینک سازی بلاگ و افزایش پیمایش کاربران در آن وب‌سایت است.

 

  • افزونه All in one SEO peck

یکی دیگر از افزونه‌های پیشنهادی ما، پلاگین معروف All in one SEO peck است که قابلیت‌های متعددی را برای بهینه‌سازی محتوا و سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از این پلاگین بسیار راحت است و شما را دچار سردرگمی و دشواری نمی‌کند. این پلاگین با استفاده از Robot.txt و خبردار کردن خزنده‌های وب از وجود محتوای قوی شما، به امتیاز گرفتن و ارتقاء سایت شما کمک می‌کند. بعد از قرار دادن محتوا در سایت، این پلاگین به‌صورت اتوماتیک برای صفحه جدید متا تگ ایجاد کرده و عنوان آن را بهینه‌سازی می‌کند.

 

 افزونه سئو All in one SEO peck

 

این پلاگین از AMP، API، RSS  و نقشه XML سایت پشتیبانی می‌کند. پلاگین All in one SEO peck قابلیت شناسایی محتوای تکراری و بهینه‌سازی تصاویر وب‌سایت شما را دارد و از این طریق، مانع از کاهش امتیاز سایت و کاهش جایگاه سایت در موتور جستجو می‌شود. URL های کانونیکال پیشرفته، سئو ای کامرس و قابلیت نشانه‌گذاری اسکیما ازجمله ویژگی‌های دیگر پلاگین All in one SEO peck به شمار می‌آیند.

 

  • افزونه Rank Math

افزونه سئو Rank Math یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان به‌منظور کنترل و بهبود سئو داخلی (on-page) از آن بهره گرفت. این پلاگین قدرتمند را می‌توان نسخه پیشرفته و ادغام‌شده چندین افزونه سئو وردپرس دانست که به‌منظور جلوگیری از نصب چندین افزونه باقابلیت‌های مطلوب، تمام ویژگی‌های برتر را در قالب یک نسخه سبک با رابط کاربری عالی ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب، درروند بهینه‌سازی متن‌ها، برگه‌ها، محصولات و ... خبری از اختلال و کاهش سرعت وردپرس نخواهد بود. پلاگین Rank Math به شما اجازه می‌دهد همواره سئو سایت خود را تجزیه‌وتحلیل کرده و از عملکرد مطلوب آن مطمئن شوید.

 

افزونه وردپرس Rank Math

 

کنترل متا تگ noindex/nofollow/noarchive تمام صفحات و محتواهای سایت با استفاده از پلاگین Rank Math برای شما میسر می‌شود. تمام فعالیت‌های مرتبط با سئو داخلی شامل لینک سازی، افزودن لینک به کلمه کلیدی، تغییر مسیر پیوندهای سایت و... با استفاده از این پلاگین قدرتمند میسر می‌شوند. ازجمله جذابیت‌های دیگر پلاگین Rank Math می‌توان به امکان مشاهده و بررسی رتبه‌بندی کلمات کلیدی در کنسول جستجوی خاص شما در وردپرس اشاره کرد.

ادغام شدن این پلاگین با سرچ کنسول گوگل موجب تأمین اطلاعات موردنیاز شما از پیشخوان شده است که ازجمله مزایای Rank Math به شمار می‌آید. شما می‌توانید رتبه‌بندی خود در کلمات کلیدی و خطاهایی که از طرف گوگل دریافت می‌کنید را نیز با استفاده از این پلاگین مشاهده کنید.

 

  • افزونه SEOPress

اگر به دنبال یک پلاگین باقابلیت‌های متعدد، قدرتمند و بدون تبلیغات می‌گردید، SEOPress بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با استفاده از پلاگین SEOPress می‌توانید اقدام به ساخت نقشه XML سفارشی خود کنید، مدیریت تغییر مسیرها را به دست بگیرید و با تحلیل و آنالیز محتوا طبق کلمات کلیدی، پیشرفت سایت خود را تضمین کنید. ادغام این افزونه با گوگل آنالیتیکس (Google Analitics) به پیگیری فعالیت‌های شما در بهینه‌سازی سای کمک می‌کند.

 

پلاگین وردپرس SEOPress

 

ابزارهای مختلفی که توسط پلاگین SEOPress در اختیار شما قرار می‌گیرند، به بهبود مهارت‌های شما در تولید محتوا و بالا رفتن کیفیت محتواهای شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم هوک‌های اضافی را اعمال کنید تا از یک پلاگین سفارشی‌سازی شده و کاملاً کاربردی برخوردار شوید.

شما با استفاده از این پلاگین موفق می‌توانید بهینه‌سازی سایت را به‌صورت رایگان یاد بگیرید و بر شبکه‌های اجتماعی نظارت و کنترل پیدا کنید. پلاگین SEOPress از Noindex و کلمات کلیدی نامحدودی پشتیبانی می‌کند و با بهره‌گیری از URL های کانونیکال سفارشی،  بهینه‌سازی تصاویر و افزودن عناوین پویا و متا تگ‌های سئو شده به صفحات سایت شما، امتیاز بیشتری برای سایت شما جمع می‌کند.

 

  • افزونه و پلاگین Smush it

بسیاری از سایت‌ها مانند فروشگاه‌ها باید از تصاویر متعددی در سایت خود استفاده کنند. این امر در حالت عادی ممکن است موجب کاهش سرعت لود صفحات شود؛ اما با استفاده از یک افزونه سئو وردپرس باقابلیت بهینه‌سازی تصاویر، این مشکل نیز برطرف می‌شود.

پلاگین Smush it تصاویر را به‌منظور افزایش سرعت لود و بارگذاری سایت بهینه می‌کند. با بالا رفتن سرعت لود سایت، قدم بزرگی به سمت افزایش بازدید سایت برمی‌دارید؛ زیرا مشاهده‌ها نشان داده‌اند به ازای هر ثانیه کاهش سرعت لود، تعداد قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان تصمیم به خروج از سایت می‌گیرند و بازدید صفحات و ترافیک ورود سایت افت پیدا می‌کند.

 

افزونه و پلاگین Smush it

 

تغییر سایز و فشرده‌سازی تصاویر بدون نیاز به نرم‌افزارهای خارج از وردپرس، کاهش حجم تصاویر با حذف داده‌های مرتبط با آن، فشرده‌سازی سازی با تعیین محدوده‌های عرض و ارتفاع و کاهش حجم و فشرده‌سازی چندین تصاویر (حداکثر 50 تصویر) به‌صورت هم‌زمان ازجمله قابلیت‌های این افزونه به شمار می‌آیند. علاوه بر آنچه گفته شد، امکانات دیگری مانند بررسی گزارش‌هایی که در مورد میزان فشرده‌سازی و وضعیت بهینه‌سازی هر تصویر آپلود شده در سایت نیز برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

 

  • افزونه Broken Link Checker

یکی از نقطه‌ضعف‌های سایت که موجب برخورد با صفحاتی حاوی خطای 404 می‌شود، وجود لینک‌های شکسته است. این امر می‌تواند توجه موتور جستجوی گوگل را به خود جلب کرده و موجب کاهش امتیاز سایت شما شود. به همین دلیل، بسیاری از وبمسترها از افزونه‌هایی باقابلیت تشخیص اتوماتیک لینک شکسته بهره می‌گیرند. از بین بردن این لینک‌ها با استفاده از افزونه Broken Link Checker یکی از ترفندهای عالی برای نجات سایت از نزول است.

 

بهترین افزونه سئو

 

  • افزونه WP Pocket

همان‌طور که میدانید، سرعت‌بالای لود در یک سایت ازجمله بایدها و مسائل حیاتی پلاگین WP Pocket به شمار می‌آید. این امر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه کاربری سایت بگذارد که در یک سال اخیر به مسائل قابل‌توجه سئو افزوده‌شده است. بنابراین، موتور جستجوی گوگل در حال حاضر حساسیت بالایی به این مؤلفه پیداکرده است.

بسیاری افراد با عوامل مؤثر بر کاهش یا افزایش سرعت لود سایت آشنایی ندارند. این افراد می‌توانند با استفاده از پلاگین WP Pocket سرعت لود سایت خود را افزایش دهند. استفاده از این افزونه نیازی به مهارت در برنامه‌نویسی و دانش تخصصی در زمینه مدیریت سایت ندارد. با فعال کردن سرویس cash در پلاگین WP Pocket می‌توانید به هدف خود برسید.

 

پلاگین وردپرس WP Pocket

 

  • افزونه MonsterInsights

انتخاب و پیروی از یک نقشه مارکتینگ می‌تواند برای بسیاری افراد دشوار باشد؛ اما این امر توسط پلاگین MonsterInsights تسهیل پیداکرده است. بهترین نقشه توسط این افزونه  تشخیص داده‌شده و به شما پیشنهاد می‌شود. به این ترتب، شما می‌توانید نقشه راه را دنبال کرده و به هدف خود یعنی بهینه‌سازی و ارتقاء رتبه سایت برسید.

این افزونه را می‌توان یک گوگل آنالیتیکس برای وردپرس نیز دانست. برترین محتواهای سایت شما توسط این افزونه تشخیص داده می‌شوند. از این طریق می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره سلیقه کاربران و مخاطبان خود کسب کنید و با جهت دادن به مطالب و محتواهای خود، میزان بازدید، تعداد مخاطبان وفادار، کلیک و پیمایش داخل سایت و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

 

افزونه سئو برای وردپرس

 

این افزونه به شما اجازه می‌دهد رفتار مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت خود را مشاهده و تحلیل کنید. برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی را مدیریت می‌کنید، این افزونه به شما نشان می‌دهد کدام محصولات معمولاً بیشتر استعلام موجودی می‌شوند، کدام محصولات طرفداران بیشتری دارند و دلیل ز دست دادن مشتری‌ها در یک دوره زمانی چه بوده است.

 

  • پلاگین The SEO Framework

افزونه The SEO Framework نیز در میان گزینه‌های برتر و کاملاً کاربردی قرارگرفته و تاکنون بیش از 100 هزار نصب فعال داشته است. این پلاگین از دو نسخه رایگان و پریمیوم باقابلیت‌ها و امکانات متنوع برخوردارند. اگرچه نسخه پریمیوم دارای قابلیت‌های بیشتر و تکمیلی‌تر است؛ اما قابلیت‌های اصلی و مهم با نسخه اول در اختیار شما قرار می‌گیرند و در بسیاری موارد برای تهیه نسخه پرو آن احساس نیاز نمی‌کنید. افزونه The SEO Framework برای طیف گسترده‌ای از افراد حرفه‌ای و مبتدی قابل‌استفاده است. اگر دانش تخصصی در این زمینه ندارید، افزونه The SEO Framework به‌صورت اتوماتیک می‌تواند برای شما پیکربندی و قابل‌استفاده شود.

درواقع پلاگین The SEO Framework بسیاری از فعالیت‌ها را بدون زحمت دادن به شما و به‌صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌دهد. برای مثال، با بهره‌گیری از این پلاگین شاهد باقی ماندن لینک‌های شکسته، بروز خطاهای 404 و کانونیکال و ایندکس شدن دسته‌بندی‌های خالی نخواهید بود. در هر شرایطی شما از تمام هشدارها و وضعیت سایت خود مطلع خواهید شد.

 

پلاگین وردپرسی برای سئو

 

پلاگین The SEO Framework با هشدارهای قرمز به شما اطلاع می‌دهد که خطایی رخ‌داده است، توسط هشدار زردرنگ به شما اطلاع می‌دهد که به وضعی بخش‌های مختلف سایت رسیدگی کنید، توسط هشدار آبی وضعیت کلی سایت را به شما خاطرنشان می‌شود و توسط هشدارهای سبز به شما خبرهای خوب از نکات مثبت محتواها و سایت می‌رساند.

قابلیت‌های زیادی توسط این پلاگین در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای مثال، افزودن متا تگ، ریدایرکت، اتصال سایت به سرچ کنسول، استایل دهید به نقشه سایت، آگاه کردن موتور جستجو از تغییرات سایت توسط نقشه سایت و ... در اختیار شما قرار می‌گیرند. با استفاده از نسخه پرو همچنین می‌توانید از اکستنشن‌ها، ابزارهای آنالیز گوگل مانند گوگل آنالیز و اسپمر هانی پارت بهره بگیرید. نسخه پرو همچنین از AMP، آنالیز وضعیت سئو سایت و حذف کامنت کدها پشتیبانی می‌شود.

 

  • افزونه Squirrly SEO

افزونه Squirrly SEO نیز از دو نسخه رایگان و پریمیوم برخوردار است که البته نسخه رایگان آن نیز طرفداران زیادی دارد. لازم به ذکر است که مکانیسم این افزونه سئو با نمونه‌های قبلی کاملاً متفاوت است و می‌تواند تجربه جدیدی برای شما ایجاد کند. استفاده از افزونه‌ها  بهره‌گیری از تمام قابلیت‌های آن برای برخی افراد دشوار است.

Squirrly SEO

اینجا مسئله رابط کاربری نیست؛ بلکه روند کار پلاگین است. این در حالی است که پلاگین Squirrly SEO شما را در میانه راه تنها نمی‌گذارد و همواره به‌عنوان یک دستیار شخصی به شما کمک می‌کند. برای مثال، این پلاگین در بررسی سئو یک محتوا به شما علامت می‌دهد که مسیر را تا کجا درست آمده‌اید و با رعایت هر یک از فاکتورهای بهینه‌سازی، یک چراغ سبز برای شما روشن می‌کند.

پلاگین Squirrly SEO به‌صورت هفتگی به ما وضعیت سئو سایت را گزارش می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از گزارش‌های آماری تهیه‌شده توسط پلاگین از رتبه گوگل و سوشال سیگنال، به بهبود عملکرد شما کمک کند. پلاگین Squirrly SEO مشکلات سئو مانند لینک‌های شکسته و خطای 404 را رفع می‌کند. امکان ایجاد نقشه سایت XML، آنالیز کلمات کلیدی و افزودن اسنیپت و متا تگ به محتواها با بهره‌گیری از این افزونه در اختیار شما قرار می‌گیرد. پلاگین Squirrly SEO همچنین از ابزار Analitics و Google Webmaster Tool پشتیبانی می‌کند.

 

  • افزونه Rankie

افزونه Rankie

کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مسائل سئو سایت است که به محتوای شما فرصت پیدا شدن و دیده شدن توسط موتور جستجو و کاربران را می‌دهد. پلاگین‌های مختلفی وجود دارند که بهینه‌سازی کلمات کلیدی، آمار سئو کلمات کلیدی و وضعیت محتواهای شما در رتبه‌بندی کلمات کلیدی مختلف را ارائه می‌دهند؛ اما اگر به دنبال یک افزونه قدرتمند در این زمینه هستید که سایت شما را ازنظر کلمات کلیدی به بهترین وضعیت ممکن برساند، افزونه Rankie گزینه‌ای بسیار عالی است.

افزونه Rankie بهترین کلمات کلیدی مرتبط با سایت و محتوای شما را تعیین می‌کند و امکان ردیابی رتبه سایت شما در هر کلمه کلیدی و مشاهده آماری سایت در موتور جستجو را برای شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید تعدادی کلمه کلیدی را انتخاب کرده و در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید. انتخاب کلمات کلیدی از مو research به شما کمک می‌کند تا 10 مورد از بهترین کلمات کلیدی مرتبط را پیداکرده و در محتوای خود به کار ببرید. شما می‌توانید وضعیت سایت خود را در رتبه‌بندی این کلمات کلیدی پیگیری کنید.

 

در این مطلب برخی از بهترین پلاگین‌های سئو وردپرس را معرفی و بررسی کردیم که هر یک از آن‌ها به‌گونه‌ای می‌توانند در محقق شدن بهینه‌سازی و ارتقاء جایگاه سایت شما کمک کنند. شما می‌توانید با انتخاب یکی از افزونه‌های مذکور که با نیازها و اهداف سایت شما هماهنگی بیشتری دارد، محتواها و سایت خود را بهینه‌سازی کنید. به‌این‌ترتیب، فرصت بیشتری برای دیده شدن توسط موتور جستجو و ورود به صفحه نخست سرچ پیدا می‌کنید. شما همچنین می‌توانید از خدمات سئو و بهینه سازی سایت شرکت ایده پویا بهره بگیرید که توسط متخصصان کار بلد و باتجربه به شما ارائه می‌شوند. شرکت طراحی سایت ایده پویا همواره پیشنهادهای خلاقانه‌ای برای طراحی سایت، بازاریابی و طراحی لوگو تجارت آنلاین شما دارد.

 

سئو سایت

 

  • 3
  • 2
نظرات کاربران (2)
  • avatar
    آزاده عربعلی

    سلامو وقت بخیر. خسته نباشید. غیر این افزونه های سئو که معرفی کردید باز هم افزونه های کاربردی وجود داره؟ ممنون

    avatar
    مدیر سایت

    سلام دوست عزیز. افزونه و پلاگین های زیادی برای وردپرس وجود داره ولی ما سعی کردیم مهمترین و کاربردی ترینش رو معرفی کنیم.

ثبت نظر