صفر

صفر تا صد زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت را بدانید

صفر تا صد زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت را بدانید

تاریخ انتشار خبر : 1400 خرداد 23

صفر تا صد زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت را بدانید

طراحی سایت یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها در جهان امروز است که روزبه‌روز پیشرفت کرده و توسعه پیدا می‌کند. این حوزه از فناوری به دلیل ضرورتی که در مشاغل مختلف با هر زمینه کاری و اندازه‌ای دارد، بسیار اهمیت داشته و افراد زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است. علاوه بر این طراحی وبسایت یک کار بسیار تخصصی است که برای انجام آن در دنیای امروز زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی زبان‌های برنامه‌ نویسی برای طراحی سایت پرداخته و مزایا و معایب هریک را بررسی کنیم. همچنین تلاش کرده‌ایم تا این زبان‌های برنامه‌نویسی را در دو بخش توسعه وبسایت و طراحی پوسته سایت بررسی کنیم تا شما بتوانید به‌راحتی زبان موردنظر خود را انتخاب کنید. بااین‌حال درنهایت برای یافتن بهترین زبان برنامه نویسی باید به یک متخصص مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

ایده پویا یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی وبسایت حرفه‌ای است که خدمات مختلفی را به شما ارائه می‌دهد. متخصصان این مجموعه آماده هستند تا شما را در تمامی حوزه‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ راهنمایی کرده و در هیچ مرحله‌ای شما را تنها نخواهند گذاشت. با مراجعه به این شرکت نه‌تنها می‌توانید بهترین خدمات را در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید، بلکه مطمئن خواهید بود که باکیفیت‌ترین خدمات نیز به شما ارائه می‌شود و در هیچ نقطه از مسیر خود دچار ابهام نخواهید شد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.activeidea.net نمونه کارهای این شرکت را مشاهده کرده و با حوزه‌های کاری آن آشنا شوید. 


 سئو سایت

 

نکات مهم قبل از انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت

توسعه وب یا Web Developing اصطلاحی است که برای اشاره به روند ایجاد یک وبسایت استفاده می‌شود و می‌تواند از توسعه یک صفحه ساده تا یک سری صفحات پیچیده باشد. توسعه وب شامل بخش‌های مختلفی است که طراحی وبسایت یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS به‌عنوان یک رابط کاربری میان کاربر و پایگاه داده مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما حتی این واسطه‌های قدرتمند نیز نتوانسته‌اند نیاز به داشتن تخصص در زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت را برطرف کنند.

زبان‌های برنامه‌نویسی برای کنترل عملکرد یک ماشین استفاده می‌شوند. بیشتر زبان‌های برنامه‌نویسی دارای قوانین خاصی هستند که به ما در تعریف یا علامت‌گذاری ساختار داده و روش اجرای دستورات کمک می‌کنند. ازآنجاکه انواع مختلفی از زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارند، ممکن است تصمیم‌گیری برای انتخاب میان آن‌ها برای یک توسعه‌دهنده وب مشکل باشد. به همین دلیل برای انتخاب زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت، معیارهایی باید در نظر گرفته شوند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

زبان برنامه نویسی جدید

 

  • سیستم‌عامل

نخستین چیزی که باید به آن دقت کنید، این است که برنامه قرار است کجا اجرا بشود. همه زبان‌ها قادر به اجرا در انواع سیستم‌عامل‌ها نیستند. مثلا برنامه‌ای که به زبان سی نوشته شده باشد، کامپایلرها را مجبور به اجرا در سیستم‌های مبتنی بر ویندوز و لینوکس می‌کند.

  • تطبیق دامنه زبان

زبان برنامه نویسی باید بر اساس دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اید، انتخاب شود. برای داشتن بهترین انتخاب بهتر است از زبانی استفاده کنید که دیگران در حوزه‌های کاری مشابه شما از آن بهره گرفته‌اند.

  • کارایی

باید زبانی را انتخاب کنید که با کامپایلرها مطابقت داشته باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید کارایی و سرعت عملکرد زبان را بالا ببرید.

  • انعطاف‌پذیری

زبانی که انتخاب می‌کنید باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا بتوانید برنامه‌ها یا ویژگی‌های بیشتری را در آن اضافه کنید. همچنین شما به‌عنوان طراح وب باید با عملکرد کلی زبان احساس راحتی کرده و ارتباط برقرار کنید.

  • در دسترس بودن کتابخانه‌ها

باید زبانی را انتخاب کنید که کتابخانه‌های در دسترسی داشته باشد. به‌این‌ترتیب سرعت کار خود را بالا می‌برید و می‌توانید مشکلات خود را راحت‌تر حل کنید.

  • اندازه پروژه

در انتخاب زبان برنامه نویسی باید دقت کنید که آیا اندازه پروژه شما محدود است یا گسترده؟ بنابراین می‌توانید زبانی را انتخاب کنید که با هدف و اندازه پروژه شما تطابق کافی را دارد.

  • بیان و زمان تولید

اطمینان حاصل کنید که زبانی بسیار رسا را انتخاب کرده‌اید و زمان تولید برنامه‌ها یا کدها برای شما آزاردهنده نیست.

  • پشتیبانی از ابزار

یک زبان ابزارگرا انتخاب کنید که عناصر و روش‌های زیادی برای ویرایش، کنترل و کار به شما ارائه دهد.

زبان برنامه نویسی در طراحی سیات

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی در طراحی سایت

زبان جاوا اسکریپت

JavaScript یکی از محبوب‌ترین و پویاترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که برای ایجاد و توسعه وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این زبان می‌تواند به موارد مختلفی مانند کنترل مرورگر، ویرایش محتوای نمایش داده‌شده، امکان نوشتن اسکریپت‌های سمت مشتری و ارتباطات ناهم‌زمان دستیابی پیدا کند. زبان جاوا اسکریپت برای طراحی وبسایت توسط Netscape توسعه داده شده است و بیشتر روش‌های خود را از زبان C وام می‌گیرد. از جاوا اسکریپت علاوه بر طراحی سایت، به‌طور گسترده برای ایجاد برنامه‌های دسکتاپ و توسعه بازی‌ها نیز استفاده می‌شود.

یکی از بهترین مزایای جاوا اسکریپت برای شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده یا مالک وبسایت این است که توسط همه مرورگرهای اصلی پشتیبانی می‌شود. به عبارت بهتر جاوا اسکریپت یکی از معدود زبان‌های برنامه‌نویسی است که بدون نیاز به کامپایلر یا افزونه با همه مرورگرها سازگار خواهد شد. همچنین با استفاده از این زبان برنامه نویسی می‌توانید بر روی سیستم‌عامل‌هایی که تحت وب نیستند مانند ویجت‌های دسکتاپ و اسناد PDF کار کنید. به عبارت بهتر جاوا اسکریپت یک زبان چند پارادایمی است. به این معنی که ترکیبی از ویژگی‌ها را دارد. همچنین جاوا اسکریپت از سبک‌های برنامه‌نویسی کاربردی و شی‌ءگرا پشتیبانی می‌کند.

 

زبان جاوا اسکریپت

 

در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های جاوا اسکریپت اشاره خواهیم کرد:

  • ساختاریافته

جاوا اسکریپت یک زبان کاملا ساختاریافته با یک روش مناسب و برنامه‌ریزی‌شده است که از C الهام گرفته شده است.

  • پویا

انواع موجود در جاوا اسکریپت با متغیرها مرتبط نیستند بلکه با مقادیر ارتباط دارند. زبان برنامه نویسی JavaScript یک زبان پویا است که شما را قادر می‌سازد نوع شی‌ء را به روش‌های مختلف آزمایش کنید. همچنین در این زبان همه اشیا، آرایه‌های انجمنی هستند.

  • عملکردی

همه توابع در جاوا اسکریپت، شی‌ء و درجه‌یک هستند. آن‌ها عملکرد و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به‌عنوان‌مثال یک تابع درون تابع دیگر در این زبان، تابع تودرتو نامیده می‌شود. جاوا اسکریپت از تابع ناشناس نیز پشتیبانی می‌کند.

 

زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و پرکاربرد در طراحی سایت است. این زبان یک زبان شی‌ءگرا، کلاس محور و هم‌زمان است که توسط Sun Microsystems در دهه 1990 توسعه یافته است. از آن زمان به بعد این زبان همچنان بیشترین تقاضا را دارد و به‌عنوان یک پلتفرم استاندارد برای شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان موبایل و بازی در سراسر جهان استفاده می‌شود. این زبان به‌گونه‌ای طراحی شده که در چندین نوع سیستم‌عامل کار می‌کند. بنابراین اگر برنامه‌ای روی سیستم‌عامل Mac نوشته شده باشد، می‌تواند بر روی سیستم‌عامل‌های مبتنی بر ویندوز نیز اجرا شود.

جاوا در ابتدا برای تلویزیون تعاملی توسعه یافته بود. اما توسعه‌دهندگان دریافتند که این زبان و فناوری برای صنعت نیز بسیار کاربردی است. در ادامه پنج هدف اصلی که طراحان جاوا برای رسیدن به آن‌ها با این زبان برنامه نویسی تلاش کردند، آورده شده است:

  • جاوا باید یک زبان برنامه نویسی مطمئن و قوی باشد.
  • جاوا باید یک زبان شی‌ءگرا باشد که به‌زودی در سرتاسر جهان توسعه پیدا کند.
  • جاوا باید قابلیت اجرا با عملکرد بالا را داشته باشد.
  • جاوا باید رشته‌ای و پویا باشد.
  • جاوا باید ازنظر معماری خنثی باشد.

 

زبان برنامه نویسی جاوا

 

زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار پرکاربرد و چندمنظوره است که ماهیتی پویا دارد. ماهیت پویا بودن به این معنا است که شما به‌عنوان یک طراح سایت می‌توانید بدون نیاز به کامپایلر، کد را بنویسید و اجرا کنید. طراحی زبان به‌گونه‌ای است که از خوانایی کد پشتیبانی می‌کند. به این معنا که شیوه کار این زبان به‌گونه‌ای است که برای بیان یک نکته یا مفهوم، تنها به چند خط کد نیاز است. این مفهوم خوانایی کد در مورد جاوا، C++ و سایر زبان‌ها نیز تا حدی وجود دارد. اما پایتون این مفهوم را در معنای واقعی جامه عمل پوشانده است. پایتون یک زبان سطح بالا یا پیشرفته است که درعین‌حال درک آن برای مبتدیان نیز کار سختی نیست.

معروف‌ترین برنامه‌هایی که بر پایه پایتون نوشته شده‌اند، اینستاگرام و Pinterest هستند. علاوه بر این، برخی از سیستم‌عامل‌های وب مانند یاهو، گوگل، NASA و Django نیز توسط پایتون پشتیبانی می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های زبان برنامه نویسی پایتون می‌توان به مدیریت خودکار حافظه، کتابخانه بسیار گسترده و پشتیبانی از پارادایم‌های بسیار اشاره کرد.

پایتون با این هدف طراحی شده است که بتواند به‌راحتی در برنامه‌های موجود ادغام یا تعبیه شود. هدف توسعه‌دهندگان این زبان سرگرم‌کننده این بود که بتوانند تا حد امکان مدت‌زمان بهینه‌سازی را کاهش می‌دهند. در پایتون یک سری اصول اصلی وجود دارد که هم در طراحی آن و هم در برنامه‌هایی که به این زبان نوشته می‌شوند، رعایت شده‌اند:

  • خوانایی مهم است.
  • مجتمع بهتر از پیچیده است.
  • زیبا بهتر از زشت است.
  • ساده بهتر از پیچیده است.
  • صریح بهتر از ضمنی است.

 

زبان برنامه نویسی CSS

CSS یا Cascading Style Sheets یک زبان نشانه‌گذاری است که می‌تواند برای انواع مختلفی از اسناد ازجمله اسناد ساده، XML، SVG و XUL استفاده شود. زمانی که این زبان با HTML جفت می‌شود، به یک توسعه‌دهنده وب اجازه می‌دهد تا درباره شکل نهایی یک صفحه وب یا یک وبسایت تصمیم بگیرد. به عبارت بهتر این زبان در طراحی سایت به طراح کمک می‌کند تا شکل ظاهری وبسایت را طراحی کرده و تصمیم بگیرد که وبسایت چگونه برای بازدیدکنندگان در بستر وب ظاهر می‌شود. اندازه قلم، فونت، طرح کلی، رنگ‌ها و سایر عناصر طراحی، عناصری هستند که CSS در آن‌ها تاثیر دارد.

برای بیشتر وب‌سایت‌های سراسر جهان، CSS بستری است که در طراحی وبسایت برای کمک به ایجاد جذابیت‌های بصری استفاده می‌شود. این زبان نه‌تنها در ایجاد برنامه‌های وب که در ایجاد برنامه‌های تلفن همراه نیز کاربرد دارد. شیوه کاری CSS کاملا شبیه به HTML و XHTML است. به همین دلیل به‌خوبی می‌تواند در ترکیب با این دو مورد کار کند. تب‌های موجود در CSS تنها شامل یک انتخاب‌گر و یک اعلام‌کننده هستند. این زبان به حدی ساده است که در آن تنها می‌توان از چند واژه انگلیسی برای تعریف خصوصیات ظاهری طراحی استفاده کرد.

 

زبان PHP

PHP یک زبان پردازشگر متن است که به‌عنوان یک زبان برنامه نویسی رایگان سمت سرور شناخته می‌شود. این زبان نه‌تنها برای طراحی سایت استفاده می‌شود بلکه به‌عنوان یک پلتفرم برنامه‌نویسی با اهداف عمومی نیز طراحی شده است. PHP یک زبان پرکاربرد است که در سال 2004 ایجاد شده و اکنون بیش از دو میلیون وبسایت در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. مشهورترین وب‌سایت‌هایی که توسط این پلتفرم طراحی شده‌اند، فیس‌بوک، وردپرس و Digg.com هستند.

PHP یک زبان اسکریپت تفسیر شده است. یعنی معمولا توسط یک مفسر پردازش می‌شود. به همین دلیل یکی از بهترین زبان‌ها به‌عنوان زبان برنامه نویسی سمت سرور که وظایف سرور را به‌طور مکرر انجام می‌دهد، است. این زبان معمولا زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که روند توسعه وبسایت فعال است. با استفاده از نکات زیر می‌توانید PHP را بهتر درک کنید:

  • PHP یک زبان اپن سورس و یک زبان نمونه‌سازی سریع است.
  • این زبان با سیستم‌عامل مبتنی بر UNIX و سیستم‌عامل Windows سازگار است.
  • بیشتر در برنامه‌های تبلیغاتی، سازمان‌های کوچک نرم‌افزاری و آژانس‌های رسانه‌ای از PHP استفاده می‌شود.
  • این زبان می‌تواند به‌طور مستقیم در HTML جاسازی شود.

 

زبان برنامه نویسی Ruby

Ruby در سال 1993 توسعه یافته است. این زبان یک زبان برنامه نویسی پویا است که برای برنامه‌نویسی برنامه‌های موبایل و طراحی وبسایت مورداستفاده قرار می‌گیرد. Ruby یک زبان مقیاس‌پذیر است و در برنامه‌نویسی کاربردی و ضروری کاربرد دارد. فهم این پلتفرم اپن سورس بسیار ساده بوده و یادگیری آن نیز فرایند چندان دشواری نیست.

اگر شما یک طراح سایت هستید که می‌خواهید Ruby را بیاموزید، باید خود را به دانش Ruby on Rails هم مجهز کنید. این یک چارچوب جداگانه است که می‌تواند ویژگی‌های جالبی را به رابی اضافه کند. برای کسانی که علاقه‌مند به ایجاد نرم‌افزارهای تجاری کوچک هستند و یا دوست دارند در زمینه طراحی خلاقانه فعالیت کنند، Ruby یک زبان برنامه نویسی بسیار عالی است. زبان Ruby ازنظر برنامه‌نویسی بازده زیادی داشته و درعین‌حال کد نویسی مختصر و ساده‌ای دارد. رابی بیشتر در وب سرورهایی که بازدید وبسایت زیاد است، استفاده می‌شود.

 

معرفی زبان های برنامه نویسی پیشرفته

 

زبان برنامه نویسی C++

C++ یک زبان برنامه نویسی وب کامپایل شده و حساس به حروف است. این زبان می‌تواند امکاناتی را برای دست‌کاری سطح پایین حافظه نیز فراهم کند. ازآنجاکه این زبان هم می‌تواند در سطوح پایین و هم در سطوح پیشرفته مورداستفاده قرار گیرد، به‌عنوان یک زبان سطح متوسط در نظر گرفته می‌شود. C++ توسط Bjarne Stroustrup از سال 1979 توسعه داده شد و بعدا در سال 1983 اصلاح و تغییر یافت. ازآنجاکه C++ یک زبان شی‌ءگرا است، از 4 اصل توسعه شی‌ءگرا یعنی چندشکلی، کپسوله سازی، وراثت و پنهان‌سازی داده‌ها پشتیبانی می‌کند.

C++ از بسیاری جهات به زبان C شبیه است. به همین دلیل برخی آن را زیرمجموعه C می‌نامند. این بدان معنی است که هر برنامه‌ای از زبان C یک برنامه از زبان C++ نیز هست. این زبان دارای جزییات فنی بسیاری است. اما کلید یادگیری C++ برای شما این است که در این جزییات گم نشوید و تنها مفاهیم را مدنظر قرار دهید.

C++ از سه قسمت مهم تشکیل شده که در ادامه آورده شده است:

  • کتابخانه استاندارد C++ قادر است ترکیبی از ویژگی‌ها مانند رشته‌ها و مجموعه‌های دست‌کاری شده را ارائه دهد.
  • کتابخانه استاندارد الگو یا STL قادر به ارائه مجموعه‌ای غنی از روش‌های دست‌کاری ساختار داده‌ها و سایر عناصر است.
  • زبان اصلی C++ این قابلیت را دارد که به عناصر ساختمان مانند حروف واقعی، انواع داده‌ها و متغیرها برسد.

 

زبان برنامه نویسی C

C یک زبان برنامه نویسی عمومی دیگر است که در طراحی سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این زبان در دهه 70 توسعه یافته و به C++ شباهت دارد. در حال حاضر زبان C به‌عنوان یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های برنامه‌نویسی شناخته می‌شود که عناصر ساختاری را برای زبان‌های دیگر مانند C++، پایتون و جاوا اراده می‌دهد. این زبان‌ها، ویژگی‌هایی مانند ساختارهای کنترل، شیوه کلی و کتابخانه‌های استاندارد را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از C می‌گیرند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی یاد بگیرید، توصیه می‌شود که از C و C++ شروع کنید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این زبان عبارت‌اند از: سیستم نوع ساکن، دامنه متغیر واژگانی، بازگشت و برنامه‌نویسی ساخت‌یافته.

برای درک بهتر طراحی کلی زبان C می‌توانید موارد زیر را مطالعه کنید:

  • C یک زبان رویه‌ای یا اجباری است.
  • این زبان به‌گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از یک کامپایلر ساده می‌توان به‌راحتی آن را جمع‌آوری کرد.
  • این زبان برای دسترسی سطح پایین به حافظه طراحی شده است.

 

زبان برنامه نویسی HTML

HTML طرح و ساختار وبسایت شما را تشکیل می‌دهد. این زبان پویا است و به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کد کمتر، وب‌سایتی زیبا ایجاد کنید. HTML برای ایجاد یک نقطه شروع در طراحی سایت استفاده می‌شود و همان چیزی است که بیشتر صفحات ثابت شما از آن استفاده می‌کنند. به عبارت بهتر زبان برنامه نویسی HTML، مانند اسکلتی است که عناصر وبسایت شما را در کنار هم نگه می‌دارد.

 

زبان SQL

SQL یک زبان جستجوی پایگاه داده است که وقتی وبسایت شما مقدار زیادی داده را محاسبه می‌کند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از SQL به شما امکان می‌دهد تا داده‌های پایگاه داده‌های مختلف را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای تهیه وبسایت خود با مخاطبان موردنظر خود استفاده کنید. این زبان معمولا به‌تنهایی استفاده نمی‌شود. بلکه می‌تواند با دیگر زبان‌ها جفت شده تا شما بتوانید از پایگاه داده مشتری و توسعه وبسایت (Web Developing) خود بیشترین بهره را ببرید.

 

زبان .NET

دات نت چارچوبی است که دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل می‌تواند برای توسعه طیف گسترده‌ای از برنامه‌های وب تا تلفن همراه و برنامه‌های مبتنی بر ویندوز مورداستفاده قرار گیرد. چارچوب دات نت می‌تواند با چندین زبان برنامه نویسی وب مانند C#، VB.NET، C++ و #F کار کند. دات نت مجموعه عظیمی از کتابخانه‌های از پیش تعریف‌شده یا کدهای از پیش نوشته شده را دارد که از ساختار داده‌های ساده و پیچیده پشتیبانی می‌کنند.

 

برنامه نویسی با ANGULAR

آنگولار یک پلتفرم نرم‌افزار متن‌باز مبتنی بر TypeScript است که توسط تیم Angular در گوگل و توسط جامعه‌ای از افراد و شرکت‌ها هدایت می‌شود. آنگولار درواقع بازنویسی کامل از همان تیمی است که AngularJS را ساخته است. این زبان درواقع بستری است که طراحی سایت و ساخت برنامه‌ها با وب را آسان می‌کند. آنگولار الگوهای اعلانی، تزریق وابستگی، ابزار E2E و بهترین روش‌های یکپارچه را برای حل چالش‌های توسعه وب ترکیب می‌کند. آنگولار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌هایی را که در وب، تلفن همراه یا دسکتاپ استفاده می‌شوند، بسازند.

 

صفحه اینستاگرام ایده پویا

 

محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در ایران کدام زبان‌ها هستند؟

تا اینجای کار زبان‌هایی را برای طراحی سایت بیان کردیم که در سطح جهان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اما در ایران برخی از این زبان‌ها محبوبیت بیشتری دارند. درنتیجه اگر می‌خواهید به یک طراح سایت موفق در ایران تبدیل شوید، می‌توانید روی یادگیری این زبان‌ها تمرکز کنید.

  • PHP

این زبان برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کار طراحی وبسایت را به‌طور مستقل انجام دهند. به عبارت بهتر PHP زبان فریلنسرهای طراحی وبسایت است.

  • جاوا اسکریپت

البته یادگیری جاوا اسکریپت زمانی ارزشمند است که شما بتوانید زبان‌های HTML و CSS را نیز در کنار آن یاد بگیرید.

  • جاوا

جاوا بیشتر از اینکه در طراحی سایت برای شما موقعیت شغلی ایجاد کند، در کنار برنامه‌نویسی اندروید برایتان درآمد به ارمغان خواهد آورد.

  • دات نت

هرچند جاوا در سطح جهان نسبت به دات نت از محبوبیت بیشتری برخوردار است، اما در ایران این دات نت است که حرف اول را در طراحی سایت میزند.

  • پایتون

پایتون به دلیل سادگی و چندمنظوره بودن، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. با یادگیری این زبان خیلی راحت می‌توانید به درآمدزایی برسید. پایتون یکی از بهترین زبان‌ها برای افراد مبتدی است.

 

برنامه سایت ساز

 

در دنیای امروز زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار زیادی وجود دارند که برای طراحی سایت مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل برای فردی که در ابتدای کار قرار گرفته است، انتخاب میان این زبان‌ها کار بسیار دشواری است. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی وبسایت در جهان و ایران پرداختیم. اگر مبتدی هستید و چیز زیادی از برنامه‌نویسی نمی‌دانید، پایتون بهترین انتخاب برای شما است. اما درهرصورت بهتر است که کار طراحی سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا دیگر با چنین دغدغه‌هایی وقت خود را تلف نکنید.

شرکت ایده پویا از بهترین‌های طراحی وبسایت در ایران است. این شرکت در کنار انجام کارهای مربوط به طراحی سایت از صفر تا صد، در دیگر حوزه‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ نیز مانند بهینه‌سازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی گرافیک و چاپ نیز فعالیت دارد.

 

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 21
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر