قالب‌ آماده برای طراحی سایت

تاریخ انتشار خبر : 1400 اردیبهشت 22

قالب‌ آماده برای طراحی سایت

 

طراحی سایت یکی از نخستین گام‌هایی است که باید برای موفقیت در دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی بردارید. در این میان قالب سایت نیز نخستین چیزی است که هر کاربر به‌محض ورود به سایت با آن برخورد می‌کند. به عبارت بهتر قالب سایت شما به‌نوعی معرف سلیقه شما است و ویترین کار شما به شمار می‌رود. به همین دلیل انتخاب آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج بدهید.

بهترین کار این است که شما طراحی سایت و انتخاب قالب سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای و باتجربه بسپارید. به این صورت مطمئن خواهید بود که تمامی معیارهای لازم در این انتخاب در نظر گرفته شده‌اند و شما دقیقا همان چیزی را دریافت می‌کنید که انتظارش را داشتید.

شرکت ایده پویا از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در تهران است که به‌طور تخصصی به طراحی سایت اشتغال دارد. با استفاده از خدمات این شرکت می‌توانید با طراحی یک سایت اصولی و انتخاب یک قالب زیبا همه نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب کرده و کسب‌وکار خود را گسترش دهید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی قالب‌های آماده‌ای بپردازیم که به‌طورمعمول برای طراحی وب سایت استفاده می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید یک ویترین همه‌چیزتمام را برای مشتریان خود طراحی کنید، با ادامه این مقاله همراه شوید.

 

سئو سایت

 

قالب در سایت چیست؟

در ابتدای پیدایش اینترنت، صفحات وب صفحات ساده‌ای بودند که تنها از چند متن، تعدادی باکس رنگی و یک یا چند تصویر ساخته شده بودند. اما امروزه ظاهر سایت از این حالت ساده و ابتدایی خارج شده و به مکانی تبدیل شده است که طراحان برای ارائه زیباترین طرح‌ها در آن به رقابت می‌پردازند. زمانی که شما شروع به ساختن یک وب‌سایت می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که قالبی را برای سایت خود انتخاب نمایید. قالب سایت به زبان ساده طرحی است که پلتفرم روی محتوای شما اعمال می‌شود. قالب سایت معمولا به‌عنوان پوسته نیز شناخته می‌شود.

قالب‌ها عناصر ظاهری وب‌سایت را مانند فونت، رنگ، زمینه، چیدمان، طرح عناصر ناوبری، طراحی عناصر محتوایی و تصاویر و چیدمان لینک‌ها و اطلاعات مربوط به سایت یا کاربر شامل می‌شود.

قالب سایت را می‌توان به‌عنوان نمای یک ساختمان در نظر گرفت. زمانی که شما در مقابل یک ساختمان می‌ایستید، می‌توانید به‌راحتی به همه قسمت‌های بیرونی آن اشراف داشته باشید. در قالب سایت نیز مهم‌ترین نکته دسترسی راحت به همه قسمت‌های سایت است. محتواها معمولا در پنجره‌ها قرار می‌گیرند و از طریق درها کاربران می‌توانند با سایت ارتباط برقرار کنند.

 

طراحی سایت وردپرس

قالب آماده طراحی سایت

 

قالب‌های آماده برای طراحی سایت چه چیزهایی هستند؟

قالب آماده سایت یا تمپلیت یک صفحه وب است که از پیش طراحی شده اما محتوا یا تصویری در درون آن قرار ندارد. بزرگ‌ترین مزیت قالب‌های آماده این است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند بدون نیاز به داشتن دانش کد نویسی از آن‌ها استفاده کنند و ظاهر مناسبی را برای وب‌سایت خود به ارمغان آورند. قالب‌های آماده برای طراحی سایت بسته به نوع سایت در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر قالب آماده طراحی شده برای یک سایت شرکتی یا صنعتی با قالب طراحی شده برای سایت خبری یا توریستی متفاوت است.

قالب‌های آماده ساده معمولا به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. اما در مواردی که طراحی قدری پیچیده‌تر است، کاربر باید برای دریافت قالب آماده هزینه‌ای را پرداخت کند. قالب‌های آماده‌ای که رایگان عرضه نمی‌شوند، نسبت به قالب‌های رایگان از طراحی پیچیده‌تری برخوردار هستند. به‌علاوه در ساخت آن‌ها از آخرین ترفندها و نوآوری‌ها در صنعت استفاده شده است. این قالب‌ها ویژگی‌های اضافه‌ای دارند و تنظیم آن‌ها ساده‌تر است. به دلیل اینکه بیشتر افراد به دنبال قالب‌های رایگان می‌روند، بیشتر قالب‌های غیر رایگان دست‌نخورده باقی می‌مانند. درنتیجه می‌توانند به وب‌سایت شما جلوه‌ای منحصربه‌فرد ببخشند.

. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از قالب‌های آماده برای طراحی سایت، کاهش هزینه‌ها است. با این کار شما دیگر نیازی به استخدام یک برنامه‌نویس و طراح وب‌سایت ندارید. بلکه می‌توانید به‌عنوان مدیر سایت در اینترنت جستجو کرده و با استفاده از تصاویر پیش‌نمایش آماده شده، بهترین گزینه را انتخاب کنید. هرچند که بدون شک استفاده از تجربه افراد یا تیم‌های ماهر و مشورت کردن با آن‌ها، به شما در داشتن یک انتخاب آگاهانه کمک خواهد کرد.

 

قالب آماده سایت

 

نکات مهم در انتخاب قالب‌ آماده برای طراحی سایت

انتخاب قالب وب‌سایت برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری در فضای اینترنت، یک تصمیم مهم است. در انتخاب یک قالب موارد بسیاری هستند که باید در نظر داشته باشید. از نوع وب‌سایتی که می‌خواهید ایجاد کنید تا ویژگی‌های مختلف، گزینه‌های سفارشی‌سازی و تجربه‌ای که در ویرایش قالب‌های آماده دارید. در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین معیارها را برای انتخاب قالب آماده در طراحی وب‌سایت بیان کنیم تا این فرایند برای شما ساده‌تر شود.

  • پاسخ دادن به چند سوال مهم

پیش از انتخاب قالب آماده برای طراحی سایت باید به چند سوال مهم پاسخ دهید. اول باید بدانید که می‌خواهید چه نوع وب‌سایتی بسازید. زیرا قالب سایت تعیین‌کننده ساختار سایت، عملکردها و نحوه نمایش آن است. دوم باید بدانید که چه نوع چیدمان و طراحی متناسب با نیاز شما است؟ نوع طراحی قالب تعیین‌کننده این موضوع است که اطلاعات در وب‌سایت شما چگونه ساختار پیدا می‌کنند. در زمان انتخاب قالب مناسب باید به طراحی عرض محتوا، عرض هدر، طراحی نوار پیمایش، قرار دادن لوگو و تجربه کاربری دقت کنید.

  • توجه به ویژگی‌های کلی و امکان سفارشی‌سازی

بیشتر قالب‌های آماده برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید ویژگی‌های آن‌ها را متناسب با نام برند خود سفارشی‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید رنگ و نوع فونت را تغییر دهید و یا اینکه لوگوی شرکت خود را به قالب اضافه کنید. قالب‌های آماده معمولا طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند. به همین دلیل در زمان انتخاب باید تمامی قالب‌های آماده را با ویژگی‌هایی که شما نیاز ندارید یا هرگز از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حذف نمایید. برای تشخیص درست اینکه وب‌سایت شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، می‌توانید وب‌سایت‌های رقیب خود را بررسی کرده و قسمت‌های مختلف آن‌ها را ارزیابی نمایید.

  • پشتیبانی مشتری و ملاحظات مالی

فرقی نمی‌کند که قالبی را انتخاب کنید که به‌سادگی به‌روزرسانی شود یا تجربه کاربری خوبی داشته باشد، درهرصورت باید یک توسعه‌دهنده قالب سایت را در گروه خود داشته باشید که بتواند در صورت مواجه شدن با هر مشکلی، درست شما را راهنمایی کند. بنابراین قالبی را انتخاب کنید که بتوانید به‌راحتی از طریق تلفن، ایمیل یا چت آنلاین با طراح آن ارتباط داشته باشید. در این صورت می‌توانید سوالات فنی خود را در رابطه با نحوه استفاده از قالب از طراح بپرسید.

 

 طراحی سایت حرفه ای

 

انواع قالب‌ آماده برای طراحی سایت

به‌طورکلی دو نوع قالب اصلی وب‌سایت وجود دارد که می‌توانید برای طراحی سایت خود از آن‌ها استفاده کنید. این دو نوع شامل الگوهای استاتیک یا HTML و قالب وردپرس هستند. در ادامه نگاهی دقیق به این دو خواهیم داشت.

 

  • قالب‌ استاتیک

قالب‌های استاتیک به قالب‌هایی گفته می‌شوند که به‌طور عمده از ترکیب HTML و CSS برای نمایش طراحی و محتوای وب‌سایت ساخته شده‌اند. در این قالب‌ها از جاوا اسکریپت نیز برای اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند نمایش اسلاید یا فرم اعتبارسنجی استفاده می‌شود. با استفاده از این نوع قالب‌ها نیازی به پشتیبان گیری منظم یا نصب به‌روزرسانی نیست. یعنی درصورتی‌که وب‌سایت شما فعال باشد، همان پشتیان گیری اولیه کافی خواهد بود.

به‌علاوه الگوهای استاتیک از PHP یا پایگاه داده‌ای مانند MySQL استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل می‌توانند در یک سرور ارزان‌تر با منابع موردنیاز کمتر اجرا شوند. به‌این‌ترتیب هزینه میزبانی شما کاهش پیدا می‌کند. بااین‌حال اگر به CSS یا HTML آشنایی ندارید، ممکن است نیاز به استخدام یک توسعه‌دهنده پیدا کنید و حتی ناچار شوید انجام ساده‌ترین کارها را به او بسپارید.

زیرا افزودن یک ویژگی ساده به قالب و ایجاد تغییر در آن، نیاز به تخصص دارد. بنابراین حتی اگر قالب استاتیک بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد و هزینه‌های میزبانی چندانی را برای شما به دنبال نداشته باشد، اگر تغییرات زیادی نیاز داشته باشید، به‌سرعت هزینه‌هایتان افزایش خواهد یافت. بنابراین در صورتی باید به سراغ قالب‌های آماده استاتیک بروید که کاملا مطمئن باشید که نمی‌خواهید چیز جدیدی به وب‌سایت خود اضافه کنید. البته اگر خودتان به زبان‌های برنامه‌نویسی موردنیاز تسلط دارید، هیچ مشکلی از این بابت برایتان وجود نخواهد داشت.

 

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی وب

 

  • قالب‌ آماده وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با زبان PHP و MySQL برای پایگاه داده ساخته شده است. سپس این داده‌ها از طریق CSS یا HTML و جاوا اسکریپت به‌صورت پویا در وب‌سایت شما نما‌یش داده می‌شوند. بنابراین مولفه‌های بیشتری در مقایسه با یک الگوی ساده سایت در قالب‌های وردپرس وجود دارند. شما می‌توانید به تمامی این مولفه‌ها دسترسی پیدا کرده و وب‌سایت خود را از طریق رابط وردپرس راه‌اندازی کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن پلاگین، وب‌سایت خود را مدیریت کنید. بزرگ‌ترین مزیت هر سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، امکان به‌روزرسانی وب‌سایت شما از طریق یک رابط کاربرپسند است. به لطف این رابط کاربری بصری، به‌روزرسانی صفحات در سایت برای شما بسیار ساده خواهد بود. همچنین هزاران قالب آماده وردپرس وجود دارد که می‌توانید برای طراحی سایت از آن‌ها استفاده کنید. این قالب‌ها در کنار رابط کاربرپسند به شما امکان می‌دهد که تنها با چند کلیک ساده، رنگ، فونت، طرح و موارد دیگر را تغییر دهید.

وردپرس دارای یک کتابخانه قدرتمند از پلاگین‌ها است که به شما امکان می‌دهد عملکرد وب‌سایت خود را بیشتر گسترش دهید. به‌علاوه یادگیری استفاده از وردپرس آسان است و مبتدیان می‌توانند در زمان نسبتا کوتاهی این نرم‌افزار را یاد بگیرند. اما مهم‌ترین نکته در زمان استفاده از وردپرس این است که باید به‌طور دائمی تمامی پلاگین‌ها را به‌روز نگه دارید. زیرا عدم انجام این کار می‌تواند به یک تهدید امنیتی جدی برای سایت شما تبدیل شود. اگر می‌خواهید هر زمان که اراده کردید وب‌سایت خود را تغییر داده و به‌روز کنید، وردپرس گزینه‌ بسیار خوبی است. به‌علاوه در زمانی که می‌خواهید از بازاریابی محتوا به‌عنوان استراتژی رشد اقتصادی خود استفاده کنید، وردپرس گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

نمونه‌هایی از بهترین قالب‌های آماده برای طراحی سایت در سال 2020

آشنایی با تعدادی از بهترین قالب‌های آماده برای طراحی سایت در سال 2020 به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک قالب سایت خوب را برای خود انتخاب کنید. شما می‌توانید با دقت ویژگی‌های این قالب‌های برتر را بررسی کرده و درنهایت بهترین معیارها را برای قالب مدنظر خود به دست آورید. به همین دلیل در این بخش از مقاله می‌خواهیم تعدادی از قالب‌های آماده وردپرس را که در سال 2020 موردتوجه قرار گرفته‌اند، به شما معرفی کنیم.

  • قالب Marcell، یک قالب مینیمالیستی جذاب

 

قالب Marcell

 

برای افرادی که طرفدار سبک‌های ساده و مینیمال هستند، قالب Marcell انتخاب مناسبی است. ساده بودن این قالب می‌تواند سرعت کار با آن را افزایش داده و کاربران را به سوی خود جلب کند. این قالب با مهم‌ترین پلاگین‌های وردپرس ترکیب شده و کد نویسی بسیار حرفه‌ای دارد. به‌علاوه می‌تواند به‌راحتی با مرورگرهای وب سازگار شده و سرعت بارگذاری بالایی را برای شما به ارمغان آورد.

در این قالب تنظیمات بسیار پیشرفته‌ای وجود دارند که به شما در شخصی‌سازی وب‌سایت کمک خواهند کرد. تاجایی‌که حتی می‌توان فونت‌ها را نیز شخصی‌سازی کرده و ویژگی‌های دلخواه را به آن اضافه کرد. قالب Marcell به‌صورت کاملا واکنش گرا طراحی شده و با آخرین نسخه وردپرس سازگار است.

 

  • قالب Bonfire

 

قالب Bonfire

 

قالب Bonfire یک قالب قدرتمند و درعین‌حال انعطاف‌پذیر است که با همه افزونه‌های مهم وردپرس سازگاری دارد. در این قالب برای شخصی‌سازی استایل سایت، طرح‌ها و رنگ‌های زیادی در نظر گرفته شده است. همچنین می‌توان با استفاده از پنل تنظیمات پیشرفته، به‌طور کامل وب‌سایت را شخصی‌سازی کرد. این قالب به‌گونه‌ای طراحی شده که با سئو سازگاری کامل داشته و کد نویسی آن کاملا بهینه شده است.

 

  • قالب Bege

 

قالب Bege

 

قالب Bege برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنند. همچنین می‌توان از آن برای ساخت سایت‌های چندمنظوره نیز استفاده کرد. این قالب کاملا واکنش گرا است. درنتیجه سایت شما به‌راحتی در قالب وسایل الکترونیکی مختلف درآمده و هیچ اطلاعاتی از دست نخواهد رفت. همچنین با پلاگین‌های زیادی در وردپرس سازگار بوده و دموهای فراوانی دارد. در کنار این‌ها با استفاده از سوپر فرم در این قالب، می‌توان به‌صورت اختصاصی فرم ساخت.

 

انتخاب قالب سایت یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید در زمان طراحی سایت انجام داد. قالب سایت درواقع ویترین سایت است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای سایت خود از قالب‌های رایگان استفاده نکنید. زیرا قالب‌های غیر رایگان معمولا ویژگی‌های گسترده‌تری را ارائه می‌دهند و منحصربه‌فردتر هستند. همچنین باید با توجه به نیاز و تخصص خود از میان قالب‌های آماده وردپرس یا HTML یک گزینه را انتخاب کنید.

در تمامی این مراحل مشورت با یک متخصص می‌تواند کمک ویژه‌ای به شما کند. شرکت طراحی سایت ایده پویا از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ در تهران است که می‌تواند خدمات مختلفی را در حوزه طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال به شما ارائه دهد‌. متخصصان شرکت ایده پویا علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، کلیه خدمات پشتیبانی را نیز بر عهده گرفته و با استفاده از قوانین سئو SEO می‌توانند شما را به رتبه برتر در نتایج جستجوی گوگل تبدیل کنند.

 

 

شرکت طراحی وب

 

 
  • 32
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر