لندینگ پیج سایت چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1400 فروردین 06

لندینگ پیج سایت چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از روش‌هایی است که با استفاده از آن شما می‌توانید برای کسب‌وکار اینترنتی خود یک لید ایجاد کنید. با استفاده از این لید می‌توانید به‌راحتی بازدیدکنندگان سایت را که همان مشتریان بالقوه شما هستند به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و به‌ این ‌ترتیب به ‌راحتی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم که به این پرسش پاسخ دهیم که لندینگ پیج (Landing Page) چیست و چه مزایایی دارد؟ همچنین می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توان از صفحه فرود برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کرد؟

ایده پویا یکی از بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های طراحی سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ است که با داشتن سابقه درخشان در این زمینه و با تکیه بر به‌کارگیری مدرن‌ترین روش‌های طراحی سایت می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما در زمینه طراحی سایت حرفه ای و دیجیتال مارکتینگ باشد.

 

 

اینستاگرام ایده پویا

 

 

معنای لندینگ پیج در طراحی سایت

صفحه فرود به صفحه‌ای در وب‌سایت شما گفته می‌شود که می‌توانید در ازای دریافت اطلاعات تماس بازدیدکننده، خدمتی از کسب‌وکار خود را به او ارائه دهید و عملا در بسیاری از موارد صفحه آغازین ارتباط شما با مخاطب خواهد بود. بازاریابان می‌توانند این اطلاعات تماس را از طریق فرم‌های جذب لید دریافت کنند. این فرم‌ها درواقع جایی هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند جزییاتی مانند نام، آدرس، ایمیل و عنوان شغل خود را در کنار اطلاعات تماس خود وارد کنند.

یک صفحه فرود خوب یا لندینگ پیج وب سایت می‌تواند به یک ابزار رایگان برای افزایش نرخ تبدیل سایت تبدیل شود. به عبارت بهتر یک لندینگ پیج خوب بر روی جریان خاصی از ترافیک تمرکز می‌کند. مثلا ممکن است از یک کمپین ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ یک کتاب الکترونیکی استفاده کند. ازآنجاکه صفحه مقصد تنها افرادی را هدف قرار می‌دهد که به این کتاب الکترونیکی علاقه‌مند هستند، می‌توانید درصد بیشتری از بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را به لیدهایی تبدیل کنید که پس‌ازآن می‌توانید برای ارسال مطالب مرتبط و جذب آن‌ها به محصولات جدید خود پیگیری کنید.

 

نحوه ایجاد لندینگ پیج

برای ایجاد لندینگ پیج می‌توانید با گروه‌هایی همکاری کنید که این کار را به‌طور تخصصی انجام می‌دهند. به‌این‌ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که صفحه فرود شما ویژگی‌های مناسب را برای جذب مخاطب در خود دارد. البته کسانی هم هستند که ترجیح می‌دهند خودشان این کار را انجام دهند. زمانی که ابزار مناسب را برای ایجاد لندینگ پیج انتخاب کردید، می‌توانید از الگوهای از پیش آماده استفاده کنید و یا اینکه طرح را از ابتدا خودتان پایه‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید با انجام تست A /B میزان موفقیت دو طرح مختلف را موردبررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین عناصر طراحی را انتخاب کنید.

در طراحی صفحه فرود باید برای طراحی هر صفحه وقت بگذارید و اهمیت قائل شوید. زیرا هر صفحه به‌خودی‌خود مسیری برای هدایت بازدیدکنندگان به سمت پر کردن فرم اطلاعات تماس است.

 

لندینگ پیج

 

کاربرد و اهمیت صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

از صفحات لندینگ می‌توان برای به دست آوردن اطلاعات بازدیدکنندگان وب‌سایت در ازای ارائه یک محتوا یا محصول خاص به آن‌ها استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید دسترسی به یک کتاب الکترونیکی را در ازای دریافت اطلاعات ایمیل کاربر فراهم کنید. همچنین می‌توانید محتواهایی مانند خبرنامه‌های ایمیل، دوره‌های آنلاین، آزمایش رایگان محصولات، عضویت در انجمن‌های گفتگو و پیامک‌های اطلاع‌رسانی را از این طریق به مخاطب عرضه کرد. به‌این‌ترتیب شما تنها به اطلاعات افرادی دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید با درصد بالایی مطمئن باشید که به چنین محتواهایی علاقه‌مند هستند. درنتیجه احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتریان وفادار بیشتر خواهد بود.

هدف اصلی صفحات فرود ایجاد لیدهایی برای کسب‌وکار شما است. شما می‌توانید این سرنخ‌ها را با استفاده از روش‌های مختلفی تعریف کرده و هر بار یک نوع محتوا یا محصول را از طریق لندینگ پیج ارائه دهید. در ادامه اصلی‌ترین روش‌هایی را که می‌توانید برای شروع ارتباط با مشتریان آینده خود از طریق صفحه فرود استفاده کنید، ارائه داده‌ایم:

  • کتاب‌های الکترونیکی

اگر یک پست در وبلاگ خود نوشته‌اید که درباره موضوع خاصی با مخاطبان شما صحبت می‌کند، می‌توانید همان موضوع را به‌طور مفصل در یک کتاب الکترونیکی توضیح داده و خواننده را برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این کتاب ترغیب کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید پر کردن فرم لید را راهی برای دسترسی به اطلاعات این کتاب یا مقاله چندصفحه‌ای قرار دهید.

  • اشتراک خبرنامه ایمیل

شما می‌توانید با استفاده از یک خبرنامه ایمیل، کاربران خود را در جریان آخرین اخبار مربوط به کسب‌وکار خود و محصولات مرتبط با آن قرار دهید. در پست‌های مختلف وبلاگ می‌توانید با اضافه کردن یک عبارت CTA کاربران را تشویق به عضویت در وبلاگ یا سایت خود کنید. این CTA می‌تواند به یک لندینگ پیج جداگانه لینک شود که کاربر در آن می‌تواند اطلاعات تماس خود را برای عضویت در سایت یا وبلاگ وارد کند.

  • ثبت‌نام دوره آنلاین

در هر صنعتی که باشید، آموزش یکی از ارکان اصلی آن است. به همین دلیل می‌توانید دوره‌های آنلاینی را برای یادگیری مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکار خود برای مخاطبان آماده کنید. با استفاده از صفحات فرود می‌توانید از مخاطبان خود دعوت کنید تا در یک دوره آنلاین شرکت کنند که این کار درنهایت منجر به برقراری ارتباط با مشتری می‌شود.

  • ثبت رویداد

مشابه کلاس‌های آنلاین شما می‌توانید در دوره‌های زمانی مشخص با برگزاری یک رویداد مانند سخنرانی یا همایش آخرین آپدیت‌های مربوط به صنعت یا کسب‌وکار خود را ارائه دهید. شما می‌توانید برای هر رویداد مانند سخنرانی یا جلسات، صفحات فرود خاص تعریف کنید تا بازدیدکنندگان با شرکت در آن‌ها با شما و کسب‌وکارتان آشنا شده و درنتیجه با شما تعامل تجاری داشته باشد.

  • ارائه نسخه آزمایشی یک محصول به‌صورت رایگان

مخاطب شما می‌تواند برای دسترسی رایگان به نسخه آزمایشی یک محصول می‌تواند از لندینگ پیج مخصوص به خود استفاده کند. شما می‌توانید برای این ارائه رایگان محصول، اطلاعات تماس و سایر اطلاعات لازم را از مخاطب دریافت کنید.

  • عضویت در انجمن

اگر کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای است که از طریق گفتگو با مخاطب رونق می‌گیرد، می‌توانید صفحه‌ای را به گفتگو بین کاربران و پرسش و پاسخ اختصاص دهید. درواقع این یک روش عالی برای تولید لید از طریق افرادی است که می‌خواهند عضو انجمن شما شوند.

  • دانلود یک برنامه

ایجاد یک اپلیکیشن برای تلفن همراه می‌تواند به مشتری شما این تجربه را بدهد که شما همیشه همراه او هستید. این کار راهی است که شما با استفاده از آن می‌توانید از مخاطب خود لید بگیرید. یک لندینگ پیج بهینه‌شده با لید که کاربران را به دانلود یک برنامه دعوت می‌کند، یک روش رایج برای جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی دیجیتال است.

 

مزایای لندینگ پیج

 

مزایای لندینگ پیج

  • صفحات فرود می‌توانند منجر به افزایش تبدیل شوند.

داشتن یک لندینگ پیج هدفمند که مستقیما با یک پیشنهاد خاص مرتبط باشد، برای تامین ارزش اولیه بسیار حیاتی است. این کار می‌تواند بازدیدکنندگان جدید سایت را به ارائه اطلاعات خود در ازای دریافت یک پاداش ملموس فوری ترغیب کند. فرم‌های دریافت اطلاعات معمولا در انتهای صفحات لندینگ قرار می‌گیرند تا به کاربر فرصت کافی برای دستیابی به شناخت نسبت به محصول یا خدمت ارائه‌شده داده شود. یک صفحه فرود خوب و بهینه‌شده می‌تواند ضمن بهبود تجربه کاربر، به افزایش تبدیل‌ها کمک کند.

به‌علاوه یک صفحه فرود به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام نوع از محتوا را برای تولید لیدهای سریع‌تر و موثرتر به بازدیدکنندگان خاص ارائه دهید. زمانی که میدانید جریانی از ترافیک با یک هدف خاص به سمت صفحه شما سرازیر می‌شود، بهترین راه برای استفاده بهینه از این جریان ساختن یک صفحه هدف خوب برای افزایش احتمال تبدیل ترافیک به لید است.

  • صفحات هدف می‌توانند یک بینش خوب درباره مخاطبان هدف در اختیار شما قرار دهند.

با ایجاد صفحات فرود مختلف که پیشنهادهای متنوعی در آن‌ها ارائه شده است، می‌توانید موضوعات را با بالاترین نرخ تبدیل کنید. به‌این‌ترتیب می‌تواند یک بینش بسیار خوب از علایق مخاطبان خود به دست آورید. شما می‌توانید از داده‌هایی که از طریق لندینگ پیج جمع‌آوری می‌کنید، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی هدفمند استفاده کنید. به‌علاوه صفحات فرود فقط علایق مخاطب را برای شما روشن نمی‌کنند، بلکه برای شما مشخص می‌کنند که مخاطبان شما کدام کانال ارتباطی را ترجیح می‌دهند. به‌این‌ترتیب تیم بازاریابی شما قادر خواهد بود که استراتژی خود را بهینه کرده و بهترین روش را برای تبلیغ محتوا انتخاب کند.

  • صفحات فورد می‌توانند فهرست مشترکان ایمیل شما را رشد دهند.

در صفحات فرود برای دریافت مطالب و محصولات ارائه‌شده از کاربر خواسته می‌شود که ایمیل و نام خود را وارد کند. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا به‌سرعت لیست مشترکان ایمیل خود را رشد دهید و این لیست را برای ارائه ایمیل‌های پیگیری شخصی‌تر، تقسیم‌بندی کنید. افرادی که در ازای دریافت محتوا یا اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمت شما، فرم را پر کرده و راه‌های ارتباطی خود را در اختیار شما قرار داده‌اند، بدون شک به محصول شما علاقه‌مند هستند. به‌این‌ترتیب بدون شک ایمیل‌های شما را می‌خوانند و سایر محصولات مرتبط را دنبال خواهند کرد. درنتیجه یک امکان فروش بالقوه برای شما فراهم می‌شود.

  • صفحات لندینگ قابل‌آزمایش هستند.

لندینگ پیج اغلب اوقات فرصتی خارق‌العاده برای خلاقیت و آزمایش طرح‌های مختلف است. با استفاده از نتایج به دست آمده از طریق این آزمایش شما خواهید فهمید که کدام‌یک از تصاویر و متن‌ها بیشتری تاثیر مثبت را بر روی مخاطب شما خواهند داشت. به‌علاوه آزمایش یک صفحه فرود جدید به‌جای ایجاد تغییرات اساسی در کل وبلاگ یا زیرساخت وب‌سایت معمولا خطر کمتری دارد.

  • صفحات لندینگ اجازه سنجش معیارهای مرتبط با اهداف تجاری را می‌دهند.

اگر برای بازاریابی محصول یا خدمت جدید خود یک لندینگ پیج خاص باز کرده‌اید، می‌توانید از صفحه مقصد برای سنجش معیارهای مرتبط با تجارت خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال فرض کنید تیم بازاریابی شما وظیفه دارد فروش ابزار جدید شما را افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف تیم شما یک کمپین با یک صفحه فرود ایجاد می‌کند که در این صفحه نسخه آزمایشی ابزار شما به‌صورت رایگان عرضه شده است. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید معیارهای تبدیل را در آن صفحه مقصد اندازه‌گیری کنید تا بتوانید میزان موفقیت کمپین خود را تشخیص دهید. علاوه بر این می‌توانید صفحاتی را که بالاترین میزان تبدیل را برای شما به ارمغان می‌آورند، بررسی کرده و منابع بیشتری را برای بازاریابی خود در این صفحات یا رسانه‌های اجتماعی قرار دهید.

  • صفحات فورد ارزش برند را افزایش می‌دهند و به ایجاد اولین برداشت خوب کمک می‌کنند.

یک صفحه فرود زیبا می‌تواند بازدیدکنندگان جدید را تحت تاثیر قرار داده و با نشان دادن محتوای ارزشمندی که شرکت شما می‌تواند ارائه دهد، آن‌ها را به لید تبدیل کند. لندینگ پیج فضایی است که می‌توانید با استفاده از آن به بازدیدکنندگان خود بگویید که چه محصول یا خدمتی را ارائه می‌دهید و این محصول چگونه می‌تواند مشکل آن‌ها را برطرف کند. حتی اگر بازدیدکنندگان شما بلافاصله تبدیل به مشتری نشوند، یک صفحه فرود خوب با طراحی مناسب می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد. بنابراین باید زمان بگذارید و یک لندینگ پیج جذاب، تعاملی و جالب طراحی کنید تا بازدیدکنندگان را در ارزش برند شما متقاعد کند.

 

چه چیزی لندینگ پیج را موثرتر می‌کند؟

  • محدود کردن تعداد ورودی‌های صفحه

شما با داشتن یک صفحه فرود خوب می‌توانید ترافیک هدفمندی را به سمت صفحه مقصد هدایت کنید. بنابراین محدود کردن تعداد ورودی‌های صفحه فرود می‌تواند بازدیدکنندگان شما را بر روی پر کردن فرم متمرکز کند. برای این کار می‌توانید عناصر ناوبری وب‌سایت را در صفحات فرود حذف کنید.

  • اشتراک‌گذاری را فعال کنید.

شما می‌توانید هر مخاطب خود را تبدیل به یک بازاریاب قدرتمند و تاثیرگذار کنید. برای این کار باید به صفحه مقصد خود لینک‌های اشتراک‌گذاری را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را برای به اشتراک‌گذاری محتوا با مخاطبان خود تشویق کنید.

  • پیشنهادهای ارزشمند ارائه دهید.

مهم‌ترین نکته در یک لندینگ پیج ارائه پیشنهاد ارزشمندی است که بازدیدکنندگان شما را برای استفاده از این پیشنهاد تشویق به ارائه دادن اطلاعات تماس خود کند. از خود بپرسید که آیا پیشنهاد شما برای مخاطبان جذاب است یا نه و مطمئن شوید که لندینگ پیج این ارزش را به‌خوبی منتقل می‌کند.

  • صفحه فرود خود را کوتاه نگه دارید.

هرچه لندینگ پیج شما طولانی‌تر باشد، روند تولید لید سخت‌تر خواهد شد. کوتاه و سرراست نگه داشتن فرم لید می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. بهتر است قسمت‌های مربوط به تماس را در یک خط قرار دهید و تا حد امکان فرم جذب لید را کوتاه کنید. از زمینه‌های بی‌اهمیت دوری کنید. گاهی اوقات تمام آن چیزی که شما نیاز دارید یک نام و نام خانوادگی و یک آدرس ایمیل است.

  • آزمایش مداوم

لندینگ پیج شما همیشه می‌تواند از نتایج تست‌های مختلف برای پیشرفت بیشتر استفاده کند. مطمئن شوید که یک ابزار ایجاد لندینگ پیج دارید که به شما امکان می‌دهد تا صفحات فرود مختلف را ایجاد و آزمایش کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید تشخیص دهید که چه چیزی برای کسب‌وکار شما بهتر است.

 

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر