آموزش کامل سرچ کنسول گوگل (1)

تاریخ انتشار خبر : 1399 دی 07

آموزش کامل سرچ کنسول گوگل (1)

یکی از مشکلاتی که تازه‌واردان دنیای دیجیتال مارکتینگ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کار کردن با گوگل سرچ کنسول یا GSC است. البته این ابزار تنها مخصوص افراد مبتدی نیست. حتی افراد حرفه‌ای نیز می‌توانند با یادگیری تاکتیک‌ها و استراتژی‌های پیشرفته رتبه سایت خود را بالا و بالاتر برده و به لینک‌های اول نتایج گوگل تبدیل شوند.

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزار های سئو و بهینه سازی سایت است که امروزه بسیار استفاده می شود. بعد از طراحی وبسایت کسب و کار خود باید به فکر گرفتن جایگاه بالا در جستجوی گوگل یا همان سئو سایت باشید. به همین دلیل در این مطلب به سراغ این ابزار کارآمد رفته‌ایم تا شما را با زیر و بم آن آشنا کنیم.

 

بخش اول: شروع کار با گوگل سرچ کنسول

مرحله اول: نحوه افزودن سایت خود به GSC

ابتدا وارد گوگل سرچ کنسول شده و بر روی گزینه add property کلیک کنید.

گوگل سرچ کنسولسپس آدرس URL صفحه اصلی وب سایت خود را در بخش domain کپی کنید.

گوگل سرچ کنسول

اکنون زمان آن رسیده است که سایت خود را تایید کنید. به طور کلی 7 راه برای تایید سایت وجود دارد که 3 تا از ساده‌ترین آن‌ها را در ادامه بیان می‌کنیم. پس از انجام هریک از این روش‌ها می‌توانید به سراغ قدم دوم بروید.

  • فایل HTML: یک فایل HTML منحصر به فرد را در سایت خود بارگذاری کنید.
  • رکورد CNAME یا TXT: در این روش باید یک رکورد خاص CNAME یا TXT را ر تنظیمات دامنه خود وارد کنید.
  • قطعه کد HTML: در این روش ساده لازم است یک قطعه کد HTML را در بخش <head> کد صفحه اصلی سایتتان وارد کنید.

مرحله دوم: انتخاب کشور هدف

گوگل به خوبی می‌تواند از پس تشخیص کشور هدف شما بربیاید. گوگل این کار را از طریق بررسی اطلاعات زیر انجام می‌دهد. به همین دلیل هرچه اطلاعات بیشتری در خصوص سایت خود در اختیار گوگل قرار دهید، برای شما بهتر است.

- ccTLD (که برای سایت‌های ایرانی .ir است)

- آدرس وب‌سایت شما

- مکان سرورها

- کشوری که بیشترین بک لینک را از آن دریافت می‌کنید.

- زبان سایت

با اینکه گوگل خود بخشی از این مرحله را برای شما انجام می‌دهد، بهتر است خودتان کشور هدف را به طور دقیق مشخص کنید. برای این کار باید ابتدا بر روی لینک international targeting کلیک کنید.

سرچ کنسولپس از آن وارد بخش country شده و تیک عبارت target users in را فعال کنید.

سرچ کنسول

در مرحله بعد می‌توانید از لیست کشویی باز شده کشور هدف خود را انتخاب کنید. پس از انجام همه این مراحل کشور هدف شما به درستی انتخاب شده است.

سرچ کنسول

مرحله سوم: پیوند google analytics با گوگل سرچ کنسول

از سال 2013 به بعد گوگل همه دامنه‌های HTTP را به HTTPS تبدیل کرد. این کار باعث شد که امنیت فضای اینترنت تا حد زیادی بالا برود. اما این موضوع یک مشکل بزرگ ایجاد کرد و آن از بین رفتن داده‌های کلمات کلیدی بی‌ارزش در google analytics بود. البته این موضوع در حال حاضر دیگر یک مشکل نیست. چرا که شما می‌توانید با پیوند google analytics و حساب گوگل سرچ کنسول برخی از داده‌های کلمه کلیدی را برگردانید. اما برای این کار چه مراحلی را باید طی کرد؟

در اولین قدم google analytics خود را باز کنید و در پایین منوی سمت چپ بر روی گزینه admin کلیک کنید.

سرچ کنسولسپس بر روی property settings بزنید و صفحه را به سمت پایین بکشید.

سرچ کنسول

 با این کار گزینه adjust search consol پیش روی شما ظاهر می‌شود که باید بر روی آن کلیک کرده و گزینه add را بزنید.

سرچ کنسول

سرچ کنسول

در مرحله بعد مجددا صفحه را به سمت پایین بکشید تا آدرس وب‌سایت خود را پیدا کنید. تیک کنار آن را فعال کرده و گزینه save را بزنید. اکنون حساب گوگل سرچ کنسول به درستی با google analytics پیوند خورده است.

سرچ کنسول

اما مسئله اصلی اینجا است که این کار دقیقا چه فایده‌ای دارد؟ با پیوند این دو حساب شما می‌توانید لندینگ پیج‌ها را با تعداد دفعات نمایش و کلیک مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید تعداد کلیک‌ها و CTR را نیز به تفکیک کشور ببینید. اما مهم‌ترین فایده انجام این پیوند دسترسی به داده‌های کلمات کلیدی است.

سرچ کنسول

سرچ کنسول

مرحله 4: مشکلات امنیتی را بررسی کنید.

در مرحله آخر باید مشکلات امنیتی سایت را بررسی کنید. منظور از مشکلات امنیتی نکاتی است که ممکن است به سئوی سایت شما آسیب برساند. برای بررسی این مشکلات وارد بخش security Issues شده و پیغام گوگل را مشاهده کنید.

گوگل سرچ کنسول

در بیشتر موارد پیغام No issues detected را مشاهده خواهید کرد. اما فراموش نکنید که موارد استثنا ممکن است به سایت شما آسیب برساند. پس بررسی این موضوع را دست کم نگیرید.

گوگل سرچ کنسول

مرحله 5: افزودن نقشه سایت

توجه کنید که انجام این مرحله برای صاحبان سایت‌های کوچک ضروری نیست. اما اگر یک سایت بزرگ با چندین صفحه مختلف دارید، لازم است که این کار را انجام دهید. برای افزودن نقشه سایت ابتدا باید آن را ایجاد کنید. در صورتی که از وردپرس با افزونه yoast استفاده می‌کنید، نقشه سایت شما آماده است. در غیر این صورت به بخش Yoast رفته و در بخش General/Features گزینه نقشه سایت XML را روی on قرار دهید. حال بر روی لینک see the XML Sitemap کلیک کرده و نقشه سایت خود را ببینید.

گوگل سرچ کنسول

اگر از yoast استفاده نمی‌کنید، به سایت iteite.com/sitemap.xml بروید و نقشه سایت خود را دریافت کنید. البته این سایت تنها زمانی نقشه سایت را به شما تحویل می‌دهد که قبلا آن را ایجاد کرده باشید. در غیر این صورت باید نقشه سایت خود را درست کنید. پس از ایجاد و دریافت نقشه سایت مراحل زیر را برای افزودن آن انجام دهید.

گوگل سرچ کنسول

ابتدا URL نقشه سایت خود را کپی کرده و بر روی گزینه sitemaps کلیک کنید.

گوگل سرچ کنسول

سپس URL را در کادر ظاهر شده paste کرده و گزینه submit را بزنید.

گوگل سرچ کنسول

اکنون نقشه سایت شما به گوگل سرچ کنسول افزوده شده است.

گوگل سرچ کنسول


طراحی سایت ایده پویا

 

 

بخش دوم: بهینه‌سازی سئوی سایت با استفاده از گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول برای برطرف کردن مشکلات سئوی سایت و افزایش رتبه آن امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این بخش به برخی از این امکانات اشاره می‌کنیم.

  • از گزارش index coverage برای یافتن و حل کردن مشکلات ایندکسینگ استفاده کنید.

گوگل سرچ کنسول

اگر سایت شما هیچ مشکلی از نظر سئو نداشته باشد، گوگل به راحتی آن را یافته و ایندکس می‌کند. اما گاهی اوقات وجود برخی مشکلات موانعی در این مسیر به وجود خواهد آورد. در صورتی که قصد دارید گوگل همه صفحات سایت شما را به درستی ایندکس گذاری کند، باید از مشکلات سایتتان مطلع شوید. اینجا است که گزارش index coverage در GSC به کمک شما خواهد آمد.

در این گزارش لیست همه صفحات سایت شما که در گوگل وجود دارند آورده شده است. علاوه بر آن مشکلاتی که باعث ایندکس نشدن دیگر صفحات سایت شما شده نیز در این گزارش آورده شده است. خبر خوب اینکه کنسول جدید جست‌وجوی گوگل به راحتی این گزارش را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما خبر بد این است که این گزارش بسیار پیچیده است. به همین دلیل در این مقاله ما تنها ویژگی‌های اصلی گزارش را بررسی خواهیم کرد.

 

رفع خطاهای ایندکسینگ

گوگل سرچ کنسول

در بالای گزارش indexing coverage چهار بخش اصلی وجود دارد. این بخش‌ها شامل error، valid with warnings، valid و excluded می‌شوند. در بخش خطا یا error تعداد خطاهای سایت و نمودار تغییرات آن‌ها در طول زمان نشان داده شده است. اگر به بخش‌های پایینی این صفحه سر بزنید، لیست کامل خطاها برای شما نشان داده شده است. هریک از این خطاها با یک کد مشخص نشان داده می‌شوند. به عنوان مثال کد 404 مربوط به پیدا نشدن صفحه و کد 301 یا 302 مربوط به تغییر آدرس است.

زمانی که روی error status کلیک می‌کنید، می‌توانید لیست صفحاتی را که دارای این مشکل هستند پیدا کنید. اما سوال اینجا است که این خطاها چگونه برطرف می‌شوند؟ برای رفع خطای 404 روی یکی از URL های موجود در لیست کلیک کنید. پس از آن صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که دارای 4 گزینه است. پیش از آن که دست به چیزی بزنید، URL را در یک مرورگر امتحان کنید و بررسی کنید که آیا واقعا در نتیجه جست‌وجوی آدرس خطای 404 نمایش داده می‌شود یا نه.

سرچ کنسول

ممکن است شما واقعا قصد داشته باشید این صفحه را از رده خارج کنید. برای این کار پس از اطمینان از وجود خطای 404 دو راهکار پیش روی شما است. راهکار اول این است که به گوگل اجازه دهید که آن را از رده خارج کند. راهکار دوم نیز می‌تواند ارجاع این آدرس به صفحات محصولات مشابه یا دیگر صفحات مرتبط در سایتتان باشد.

اما اگر صفحه شما واقعا وجود داشت چه باید کرد؟ در این زمان نیز آدرس URL را در بخش بررسی وارد کرده و گزینه test live URL را می‌زنید. پس از آن ربات گوگل به صفحه موردنظر رفته و آن را پیدا می‌کند. پس از مشاهده پیغام URL is available to Google وارد بخش visit tested page شده و در بخش more info موانعی را که باعث ایندکس نشدن صفحه شده است مشاهده کنید. با بررسی این اطلاعات و برطرف کردن موانع می‌توانید خطای 404 را برطرف کنید. شیوه برطرف کردن دیگر خطاها نیز به همین صورت است. تنها باید توجه کنید که پیش از فشردن گزینه request indexing همه خطاهای مربوط به صفحه را به درستی برطرف کرده باشید.

سرچ کنسول

 

 

رفع هشدارها در گزارش indexing coverage

هشدارها مواردی است که برطرف کردن آن‌ها برای سئوی سایت شما بسیار بهتر است. بنابراین ساده از کنار آن‌ها نگذرید. یکی از معروف‌ترین هشدارها در GSC مسدود شدن صفحه توسط robots.txt است. برای حل این مشکل باید صفحه را رفع انسداد کنید. اما موضوع اینجا است که آیا شما واقعا قصد دارید صفحه موردنظر ایندکس گذاری شود؟

سرچ کنسول

اگر نمی‌خواهید صفحه را ایندکس گذاری کنید، لازم است که برچسب follow, noindex را به صفحه اضافه کرده، آن را رفع انسداد کنید و سپس با استفاده از ابزار حذف URL صفحه موردنظر را از صحنه روزگار محو کنید. برای حذف URL باید از کنسول قدیمی جست‌وجوی گوگل استفاده کنید. برای این کار از منوی کناری وارد بخش legacy tools and reports شده و بر روی گزینه removals کلیک کنید.

سرچ کنسول

 سپس URL موردنظر را وارد کرده و گزینه حذف را بزنید. فراموش نکنید که پیش از حذف صفحه از درستی آدرس آن مطمئن شوید. چرا که برگرداندن صفحات پاک شده کار چندان راحتی نیست.

سرچ کنسول

 

در بخش valid چه چیزی می‌گذرد؟

سرچ کنسول

در این بخش می‌توان صفحاتی را که به درستی ایندکس گذاری شده‌اند مشاهده کرد. اما در این صفحه چه اطلاعاتی حائز اهمیت است؟

1- افت یا افزایش ناگهانی صفحات ایندکس شده

سرچ کنسول

این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکلی در صفحه باشد. این مشکل ممکن است ناشی از مسدود شدن صفحه توسط ربات گوگل یا افزودن ناخواسته برچسب no index به صفحه باشد. به هر حال شما باید موضوع را بررسی کرده و اشکال آن را برطرف کنید. فراموش نکنید که افزایش ناگهانی در نمودار نشان داده شده نیز می‌تواند نشانه بروز مشکل باشد. این مشکل ممکن است در اثر رفع انسداد ناخواسته صفحات مسدود شده یا مواردی از این قبیل ایجاد شده باشد.

2- بالا رفتن غیرعادی تعداد صفحات ایندکس شده

در بخش published شما می‌توانید تعداد پست‌های منتشر شده را مشاهده کنید. این تعداد باید با تعداد صفحات لیست شده در گزارش index coverage یکسان باشد. اما در بعضی موارد ممکن است تعداد صفحات موجود در گزارش بیش از تعداد صفحات موجود در سایت باشد. در این مورد باید وارد بخش index status شده و عدد موجود در این بخش را مشاهده کنید. این عدد همان تعداد پست‌های شما خواهد بود. بنابراین هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

 

مطمئن شدن از ایندکس گذاری صفحات استثنا

سرچ کنسول

به طور کلی گوگل ممکن است به دلایل مختلفی یک صفحه را ایندکس نکند. ممکن است این صفحه یک صفحه ورود باشد یا صفحه‌ای با محتوای تکراری یا محتوای بی‌کیفیت باشد. منظور ما از بی‌کیفیت بودن محتوا کیفیت آن از نظر سئو است. در واقع ممکن است مطالب صفحه برای کاربران مفید باشد اما از نظر موتور جست و جو صفحه مفیدی تلقی نشود.

سرچ کنسول

شما باید مطمئن شوید که گوگل صفحاتی را که قصد ایندکس گذاری آن‌ها را دارید حذف نخواهد کرد. با پایین رفتن در بخش exclude می‌توانید دلایل ایندکس نشدن یک صفحه استثنا توسط گوگل را مشاهده کنید. اما دلیل این امر چیست؟

- صفحه با URL هدایت شده

این موضوع به این معنا است که صفحه به URL دیگری هدایت می‌شود. این اتفاق اساسا مشکلی ندارد اما اگر بک لینک‌ها یا لینک‌های داخلی که به URL اصلی صفحه اشاره کنند در آن وجود نداشته باشد، گوگل صفحه اصلی را ایندکس نخواهد کرد.

- صفحه جایگزین با برچسب متعارف

در این حالت گوگل نسخه دیگری از این صفحه را در جای دیگری پیدا کرده است. این همان کاری است که یک URL متعارف انجام می‌دهد. بنابراین مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

- مشکلات خزنده‌ها

این مشکلات می‌توانند به شکل‌های متعددی ایجاد شود. گاهی اوقات صفحه موردنظر شما توسط خزنده‌ها پیدا شده اما گوگل آن را ایندکس گذاری نکرده است. گاهی اوقات نیز خطای 404 در نتیجه جست‌وجوی URL به شما نشان داده می‌شود. متاسفانه گوگل دلایل دقیق این کار را نمی‌گوید. اما معمولا علت آن سئوی نامناسب صفحه است که باعث می‌شود صفحه در نتایج جست و جو جایگاهی نداشته باشد. بدون شک برای رفع این مشکل باید سئوی صفحه را بهبود داده و با افزودن محتوای مناسب یا اصلاح آن‌ها سئوی صفحه را تقویت کنید.

- نامتعارف بودن URL صفحه

یکی از دلایل ایندکس نشدن صفحه استفاده از URL نامناسب است. در واقع در این حالت دو صفحه با URL متفاوت دارای محتوای یکسانی هستند و به همین دلیل گوگل آن‌ها را ایندکس گذاری نمی‌کند. برای رفع این مشکل بهتر است صفحات تکراری را با استفاده از برچسب noindex مشخص کنید تا تنها صفحه موردنظر باقی بماند.

- مسدود شدن صفحه توسط robots.txt

خزنده‌های گوگل نمی‌توانند به صفحاتی که از این طریق مسدود شده‌اند نفوذ کنند. ممکن است این مشکل بدون وجود هیچ مسئله‌ای در صفحه رخ داده باشد. در این صورت تنها باید به robots.txt اجازه دهید کار خود را انجام دهد.

- صفحات PDF

ممکن است تعدادی از صفحات PDF سایت شما حاوی مطالب سایت‌های دیگری باشد. این مسئله شاید چندان مهم نباشد اما بهتر است این صفحه‌ها را با استفاده از robots.txt مسدود کنید. به این ترتیب گوگل تنها بر روی محتوای اصلی ایندکس می‌گذارد.

 

بخش سوم: ترافیک ارگانیک بیشتری را با گزارش عملکرد دریافت کنید.

گزارش عملکرد چیست؟

سرچ کنسول

گزارش عملکرد قسمتی از Google Search Console است که عملکرد جستجوی کلی سایت شما را در گوگل نشان می‌دهد. در این گزارش هم تعداد کلیک‌ها به شما نمایش داده خواهد شد و هم می‌توانید از نتایج آن CTR و میانگین رتبه خود را در گوگل استخراج کنید. گزارش عملکرد یک ابزار جدید است که جایگزین Search Analytics در کنسول جستجوی قدیمی و ابزارهای گوگل وب مستر قدیمی شده است.

هرچند بسیاری از اطلاعات همان چیزی است که از Search Analytics استخراج می‌شود، اما در این امکان جدید می‌توانید کارهای جالبی مانند استفاده از فیلتر "فقط نتایج AMP" را انجام دهید. با استفاده از ابزار قدیمی سرچ کنسول گوگل تنها می‌توانستید داده‌های جستجو را در 90 روز گذشته مشاهده کنید.

سرچ کنسول

 این در حالی است که Performance Report به شما امکان مشاهده داده‌های جستجو در 16 ماه گذشته را خواهد داد.

سرچ کنسول

 

چگونه با استفاده از Performance Report، CTR خود را بهبود ببخشیم؟

CTR یکی از اصلی‌ترین عوامل در رتبه بندی گوگل است. بهترین ابزار برای بهبود CTR استفاده از گزارش عملکرد GTS است. برای استفاده از این امکان ابتدا باید صفحات با CTR کم را پیدا کنید. بنابراین در ابتدا باید تب‌های "Average CTR" و "Average Position" را هایلایت کنید.

سرچ کنسول

 پس از این کار برای تمرکز بر روی صفحاتی که رتبه آن‌ها از 5 کمتر است، باید موقعیت‌های 1 تا 4 را فیلتر کنید. برای انجام این کار روی دکمه Filter کلیک کرده و Position را علامت بزنید.

سرچ کنسول

حال در جعبه ظاهر شده باید گزینه Greater than 4.9 را انتخاب کنید.

سرچ کنسول

میدانیم که صفحات با موقعیت شماره 5 در گوگل باید CTR در حدود 4.35 درصد داشته باشند.

سرچ کنسول

بنابراین شما می‌توانید برای دسترسی به کلمات کلیدی با رتبه 5 و پایین‌تر و CTR کمتر از 4.35 درصد، در قسمت Filter تیک گزینه CTR را فعال کرده و آن را روی حالت smaller than 4.35% قرار دهید.

سرچ کنسول

در اینجا می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به تعداد زیاد تکرار شده‌اند اما تعداد کلیک‌های آن‌ها کم بوده است.

گوگل سرچ کنسول

پس از یافتن این کلمات کلیدی باید صفحه‌ای از سایتتان را پیدا کنید که بر اساس این کلمه کلیدی رتبه بندی شده است. برای انجام این کار تنها بر روی کوئری که CTR خوبی نداشته کلیکی کنید و گزینه Pages را انتخاب نمایید. پس از یافتن صفحه می‌توانید همه کلمات کلیدی را که صفحه مورد نظر شما بر اساس آن رتبه بندی شده است، ببینید. باید بدانید که هیچ اجباری وجود ندارد که شما CTR خود را تنها با یک کلمه کلیدی بهبود ببخشید.

گوگل سرچ کنسول

گزارش عملکرد همه کلمات کلیدی را که برای رتبه دهی به سایت شما استفاده شده‌اند، به شما نشان خواهد داد. برای استفاده از این امکان کافی است بر روی +New در قسمت بالایی کلیک کرده و Page را انتخاب کنید.

گوگل سرچ کنسول

در این قسمت باید URL صفحه‌ای را وارد کنید که می‌خواهید کوئری‌ها برای آن نمایش داده شوند. با این کار فهرستی از کلمات کلیدی که صفحه بر اساس آن رتبه دهی شده است، نمایش داده خواهد شد. از این طریق شما می‌توانید تعداد نمایش صفحه در نتایج، تعداد کلیک‌ها و در نتیجه CTR صفحه را مشاهده کنید.

گوگل سرچ کنسول

حال می‌توانید برای به دست آوردن کلیک بیشتر عنوان و توضیحات متای خود را بهینه کنید. برای این کار می‌توانید از Power words استفاده کنید. این‌ها کلماتی هستند که به صورت مختصر و مفید به مخاطب شما، هر آنچه را از محتوای شما دریافت خواهد کرد خواهند فهماند. به عنوان مثال شما می‌توانید از کلماتی مانند امروز، همین الان، سریع، گام به گام، آسان، بهترین و ساده در عنوان یا توضیحات خود استفاده کنید تا مخاطب خود را تشویق کنید تا از میان SERP های نمایش داده شده، شما را انتخاب کند.

گوگل سرچ کنسول

پس از اضافه کردن Power Word ها به عنوان و توضیحات باید حداقل 10 روز صبر کنید. در این مدت زمان به گوگل فرصت می‌دهید که صفحه شما را دوباره ایندکس گذاری کند. پس از ایندکس گذاری باید صفحه جدید حدود یک هفته فعال باشد تا تحلیل‌های معناداری به دست آید.

گوگل سرچ کنسول

پس از این مدت زمان می‌توانید با استفاده از فیلتر تاریخ، نتایج را قبل و بعد از اعمال تغییرات با هم مقایسه کنید. نتایج احتمالا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. زیرا همان کلمات کلیدی که کمترین کلیک را داشتند، اکنون با موفقیت وظیفه افزایش CTR را بر عهده گرفته‌اند.

گوگل سرچ کنسول

نکته مهم: در این فرایند خواهید دید که قالب‌های مختلف برای عنوان در بخش‌های مختلف به گونه متفاوتی عمل می‌کنند و نتایج متفاوتی به دنبال دارند. بنابراین برای یافتن بهترین قالب نیاز به آزمون و خطا دارید. اما خبر خوب این است که Search Console داده‌های لازم را برای انجام این کار در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوگل سرچ کنسول

 

چگونه می‌توان با استفاده از گزارش عملکرد گوگل سرچ کنسول opportunity Keywords را استخراج کرد؟

منظور از opportunity Keyword عبارتی است که از نظر نرخ کلیک یا CRT در جایگاه بالا معمولا بین هشت تا بیست قرار دارد و تعداد قابل توجهی از نتایج جست و جو را به خود اختصاص می‌دهد. اما چرا استفاده از این کلمات یک فرصت بزرگ است؟ دلیل اول این ست که گوگل صفحه شما را از نظر به‌کارگیری کلمات کلیدی مناسب شمرده و آن را در نتایج جست و جو نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است به صفحات سایت خود TLC اضافه کنید تا در جایگاه‌های اول نتایج جست و جو قرار بگیرید.

دلیل دوم این است که افراد معمولا به داده‌های iffy برای حجم کلمات کلیدی اطمینان نمی‌کنند. به طور خاص اطلاعاتی که از گوگل سرچ کنسول پیدا می‌کنید، دقیقا می‌تواند میزان ترافیک مورد انتظار را برای شما مشخص کند. اما چگونه opportunity keyword را در گوگل سرچ کنسول پیدا کنیم؟ برای این کار باید سه مرحله ساده را انجام دهید.

در مرحله اول محدوده تاریخ را روی 28 تنظیم کنید.

گوگل سرچ کنسول

در مرحله دوم گزارش عملکرد را به گونه‌ای فیلتر کنید که کلمات کلیدی با رتبه بندی بالاتر از 7.9 را به نمایش بگذارد.

گوگل سرچ کنسول

پس از آن فیلتر نهایی را بر اساس ipressions تنظیم کنید تا لیست کاملی از این کلمات کلیدی پیش روی شما قرار گیرد. حال باید برای بالا بردن رتبه صفحه چه کارهایی انجام داد؟

گوگل سرچ کنسول

1- موضوع را با جزییات INSANE پوشش دهید.

گوگل محتوایی که 100 درصد یک موضوع را پوشش می‌دهد بسیار دوست دارد. احتمالا به همین دلیل است که تعداد کلمات اولین لینک در نتایج به طور متوسط 1890 کلمه است. پس بهتر است مطمئن شوید که محتوای شما یک محتوای یکتا و بسیار کامل است که همه جوانب موضوع را پوشش می‌دهد.

گوگل سرچ کنسول

2- زمان Dwell را با استفاده از فیلم بهبود ببخشید.

منظور از زمان Dwell مدت زمانی است که مخاطب در صفحه‌های سایت شما می‌گذراند. اگر این زمان را افزایش دهید رتبه سایتتان به طرز چشمگیری بالا خواهد رفت. یکی از مطالعات ویستیا نشان داده است که کاربران به طور متوسط 2.6 برابر وقت بیشتری را به صفحات دارای ویدیو اختصاص می‌دهند. بنابراین اکنون که محتوای خود را جامع و کامل کرده‌اید، وقت آن رسیده است صفحات سایتتان را با قرار دادن ویدیوها جذاب‌تر کنید.

3- اگر به دنبال راه آسان افزایش رتبه می‌گردید، لینک‌های داخلی را اضافه کنید.

گوگل سرچ کنسول

افزودن تعدادی لینک داخلی به هر نوشته می‌تواند باعث بهبود آسان و سریع رتبه صفحات شود. توجه کنید که در استفاده از لینک‌های داخلی زیاده‌روی نکنید. تعداد اندکی از لینک‌های داخلی در محل مناسب می‌تواند به سرعت شما را در نتایج جست و جو بالا بکشد.

 

4- استفاده از بک لینک‌های جدید راهی مطمئن برای افزایش رتبه است.

خوشبختانه گوگل هنوز هم به بک لینک‌ها اهمیت زیادی می‌دهد. شما می‌توانید با ایجاد بک لینک‌های باکیفیت جایگاه خود را در رتبه بندی گوگل بهبود دهید.

نکات مهم

  • محتوای متنی خود را بر اساس opportunity keyword بهینه‌سازی کنید و بر اساس صدها کلمه کلیدی دیگر رتبه بگیرید.

گوگل سرچ کنسول

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید، می‌توانید در رتبه بندی صدها و حتی هزاران کلمه کلیدی دیگر قرار بگیرید. این موضوع باعث می‌شود سایت شما در نتیجه جست‌وجوی تعداد زیادی از افراد نشان داده شده و بازدیدهای سایت بالا برود. فراموش نکنید که الگوریتم‌های گوگل آن‌قدر هوشمند شده‌اند که بتوانند کلمات کلیدی مترادف را تشخیص دهند. بنابراین اگر متن شما برای یکی از این کلمات بهینه شده باشد کافی است. گوگل کار خود را خواهد کرد.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول لیست کلمات کلیدی را که صفحات سایتتان بر اساس آن‌ها رتبه بندی شده‌اند مشاهده کنید. این لیست به شما کمک می‌کند که در مطالب بعدی از کلمات کلیدی درست استفاده کرده و رتبه سایتتان را افزایش دهید.

گوگل سرچ کنسول

- قدرت سوالات پرتکرار را دست کم نگیرید.

یکی دیگر از نکات مهمی که می‌تواند به بهبود رتبه بندی سایت شما کمک کند، یافتن سوالات متداول و پاسخ به آن‌ها است. شما می‌توانید برای این کار از ابزار answer the public استفاده کنید. تنها کافی است کلمه کلیدی موردنظر را در ابزار وارد کنید و آنگاه حجم عظیمی از پرتکرارترین سوالات جست و جو شده در گوگل پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول

- از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

پیش از این در همین مقاله روش پیدا کردن کلمات کلیدی با رتبه‌های بین 8 تا 20 را توضیح دادیم. اما موضوع مهم اینجا است که شما لزوما نباید خود را به کلمات کلیدی با رتبه بالا محدود کنید. برخی کلمات کلیدی با رتبه‌های پایین‌تر باز هم تعداد کلیک خوبی را به سایت شما هدیه می‌دهند که با تکیه بر آن‌ها می‌توانید به رتبه یک شدن نزدیک‌تر شوید.

گوگل سرچ کنسول

ادامه این مطلب را در مقاله بعدی مشاهده کنید ...


 

 

  • 17
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر