آیا هاست بر سئو وب سایت تأثیر می گذارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1399 اردیبهشت 14

آیا هاست بر سئو وب سایت تأثیر می گذارد؟

بازاریابی اینترنتی رو به رشد است و سازمان ها مشتاق دیدن وب سایت های خود در بالای صفحه جستجوی گوگل هستند. در دنیای مدرن همه چیز مربوط به سئو سایت است و اگر یک وب سایت در صفحه اول گوگل رتبه ای نداشته باشد ، انتظار می رود که به هیچ وجه مورد توجه قرار نگیرد.

قبل از انتخاب هاست خوب و مناسب برای سایت خودتان تمام موارد لازم را چک کنید و اطلاعات و موارد لازم را بررسی کنید. هیچوقت برای بدست آوردن سود بیشتر و یا کاهش هزینه‌ها از هاست رایگان استفاده نکنید. این موضوع را فراموش نکنید که نوع کسب و کار شما در انتخاب نوع هاست تاثیرگذار است.

درباره طراحی وب سایت بیشتر بدانید.

 


 همانطور که می گویند "بهترین مکان برای مخفی کردن یک وب سایت، صفحه دوم گوگل است".


 

وب سایت هایی که سریع و درست کار می کنند، احتمالاً رتبه های سئو بهتر را به دست می آورند و این تنها زمانی ممکن است که وب سایت، یک هاست درجه یک داشته باشد. این سؤال متداول است كه آیا میزبان وب بر سئو یک وب سایت تاثیر گذار است یا نه ؟! باید بگوییم جواب بله است.

 

تاثیر و اهمیت هاست بر سئو سایت

در اینجا چگونگی تأثیرگذاری یک هاست ضعیف بر سئو وب سایت و اهمیت انتخاب هاست قابل اعتماد را برای شما شرح می دهیم:

مدت از کارافتادگی سرور

این در اصل اولین آزمایش میزبان وب است. اگر وب سایت شما به طور مکرر از خرابی سرور وب رنج می برد ، اولین نشانه از غیر قابل اطمینان بودن هاست شما است.

Downtime نه تنها بر عملکرد کلی وب سایت تأثیر می گذارد بلکه SERP و SEO را نیز پایین می آورد. بیایید به صورت عملی به آن نگاه کنیم.

وب سایت در موتور جستجو نشان داده نشده است. موتور جستجو محتوای مرتبط را برای نمایش در نتیجه پیدا نمی کند و در نتیجه باعث کاهش رتبه سئو سایت می شود. بنابراین برای جلوگیری از خرابی و در دسترس بودن همیشگی وب سایتتان ، باید بهترین میزبان وب موجود را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

 

زمان بارگذاری صفحه

دومین فاکتور برای آزمایش یک هاست زمان بارگذاری یک وب سایت است. اگر یک وب سایت کند است و زمان زیادی برای بارگیری دارد، از نقاط ضعف هاست آن وب سایت محسوب می شود.

این یک واقعیت است که اگر زمان لود سایت بیش از 2 ثانیه طول بکشد کاربران وب سایت شما را ترک کرده و وب سایت رقبایتان را چک می کنند. از این رو، زمان بارگذاری صفحه وب سایت یک عامل بسیار مهم در سئو به حساب می آید.

علاوه بر این، یک وب سایت با زمان لود زیاد باعث افزایش نرخ بانس ریت در سایت می شود که به طور مستقیم در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. رکود در سئو وب سایت منجر به کاهش نرخ تبدیل می شود. یک هاست خوب با استفاده از آخرین فن آوری زمان لود سایت را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید، کاهش زمان لود سایت به معنای بازدید بیشتر سایت است.

 

برخی از بهترین ابزارهای آنلاین برای اندازه گیری زمان بارگذاری صفحه عبارتند از:

Google Page Speed Tool

GT Metrix

Pingdom

هاست

هاست در چه کشوری قرار دارد؟

موقعیت سرور نقش مهمی در بازدید از وب سایت شما دارد. برخورداری از موقعیت سرور نزدیک به مخاطبان هدف، باعث تغییر مسیر سریع مخاطبان به سایت شما می شود. از این رو مهم است که همه دارندگان وب سایت بدانند که محل میزبانی وب بر سئو تأثیر می گذارد. بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند اگر بخش عمده‌ای از کاربران و بازدید کنندگان وب سایت شما از داخل کشور هستند، بهتر است از هاست ایران برای میزبانی استفاده کنید.

دلیل ساده است، هر وب سایت به یک آدرس IP اختصاص داده شده است که مستقیماً به موقعیت جغرافیایی وب سایت شما مربوط می شود. با انتخاب هاست در داخل کشور، هدف قرار دادن مخاطبان آسان خواهد شد و درنهایت باعث بهبود رتبه موتورهای جستجوی وب شما خواهد شد.

آدرس IP سرور یا موقعیت مکانی آن در قرار دادن وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نقش مهمی دارد و به معنای ترافیک بیشتر برای وب سایت مربوطه است. محل سرور نقش کمی در زمان بارگذاری صفحه وب نیز دارد. اگر محل سرور نزدیک به مخاطبان سایت باشد، سریعاً داده را بارگیری می کند زیرا سرعت بارگیری در مقایسه با مکان سرور دوردست نسبتاً سریع تر خواهد شد.

 

Geo-Targeting را در ابزار کنسول جستجو تنظیم کنید

هدف گذاری جغرافیایی یک ویژگی عالی از ابزار جستجوی کنسول گوگل است. این ابزار بدون در نظر گرفتن موقعیت سرور شما، به هدفمند کردن مخاطبان مناسب در سطح جهانی کمک می کند.

اگر وب سایت شما دامنه محلی مانند (.au ، .co ، .uk . ir) دارد ، نباید در مورد هدف قرار دادن مخاطبان مربوطه نگران باشید زیرا این احتمال وجود دارد که به صورت خودکار آن را بدست آورید. اما اگر دامنه شما مانند (.com) جهانی است، شما باید کشور مورد نظر خود را در کنسول جستجو شناسایی کنید.

اگر کشور هدف را در کنسول جستجو قرار ندهید، گوگل آدرس IP را پیگیری می کند تا کشور وب سایت را که می تواند به دردسر تبدیل شود. استفاده از کنسول جستجو در نهایت به یک دامنه جهانی کمک می کند تا یک کشور خاص را هدف قرار دهد.

 

مروری بر انواع سرورهای هاستینگ

غیر از سرورهای اصلی مانند سرور ابری، سرور اشتراکی و...، انواع دیگری از سرورهای بهینه‌سازی شده هم در بازار در دسترس هستند که متناسب با نیازهای وبسایت‌های کوچک و بزرگ امکان استفاده از آنها وجود دارد. بعضی از این موارد را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • سرورهای مدیریت شده یا آماده: این نوع از سرورها برای وبسایت‌های شخصی، وبلاگ‌های وردپرس، وبسایت‌های شرکتی ایستا، کاتالوگ‌های آنلاین محصولات و مانند اینها طراحی شده‌اند. استفاده از این سرورها نیاز به دانش فنی بالایی ندارد و آشنایی با اصول کاربری کامپیوتر برای مدیریت آنها کافی است.
  • سرور داخلی یا سلف-سرویس: بعضی از وبسایت‌های بزرگ به جای استفاده از خدمات هاستینگ شرکت‌های تخصصی، ترجیح می‌دهند زیرساخت‌های لازم را در محل شرکت مستقر کنند. برای این کار تامین امکانات قابل توجهی مثل مرکز داده، سیستم خنک‌کننده، پهنای باند، اتصال اینترنت، سخت‌افزار و امنیت شبکه مورد نیاز است.
  • سرور مکان‌مشترک: تفاوت این نوع از هاستینگ با سرور اختصاصی یا ابری در این است که وبسایت به جای اجاره یک سرور و دریافت اشتراک شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، سرور را خریداری می‌کند. سرور در محل ارائه‌دهنده خدمات باقی می‌ماند و از امکانات زیرساختی آن بهره می‌برد و وبسایت هزینه کمتری بابت دریافت این خدمات می‌پردازد.

 

انتخاب یک هاست خوب و مناسب کار پیچیده‌ای نیست؛ اما بدلیل وجود رقابت زیاد کمی سخت شده‌است. تعداد زیاد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست و میزبانی باعث می‌شود که این شرکت‌ها قیمت‌های پایین‌تری نسبت به یکدیگر برای به‌دست آوردن مشتری بیشتر ارائه دهند. برای انتخاب یک ارائه دهنده هاست که در سئو وبسایت شما مناسب باشد، مواردی مانند سابقه فعالیت و اعتبار شرکت، نظرات مشتریان، دیتا سنتر و... را در نظر بگیرید.

وب سایتی که در یک هاست بد قرار دارد، به یک فاجعه تبدیل می شود.

برای تجربه هاستینگ خوب و استفاده از بهترین هاست می توانید از کارشناسان ما در ایده پویا مشاوره بگیرید و مناسب ترین هاست را برای وب سایتتان انتخاب کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر