چگونه پست‌های خود را در اینستاگرام وایرال کنیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1398 آذر 17

چگونه پست‌های خود را در اینستاگرام وایرال کنیم؟

چطور پست‌های خود را در اینستاگرام وایرال کنیم؟ اینستاگرام را می‌توان یکی از معروف‌ترین، پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان دانست. شبکه‌ای که اکثرا افراد عادی جامعه در آن فعالیت می‌کنند و بیشتر به دنبال سرگرمی یا ارتباط با مجموعه‌ای از مخاطبان خود هستند. محبوبیت بالای اینستاگرم باعث شده تا برخی افراد در این شبکه اجتماعی به یک چهره تبدیل شوند و حتی از این طریق بتوانند درآمدهای هنگفت به دست آورند. از طرفی برخی از کسب‌وکارها نیز با حضور در آن توانسته‌اند تا به میزان قابل توجهی به اهداف تبلیغاتی خود و همچنین فروش محصولات دست پیدا کنند.

با وجود آنکه فعالیت در این شبکه آسان بوده، اما مشهور شدن در آن و امکان وایرال شدن پست‌ها (رفتن در اکسپلور اینستاگرام) کار چندان آسانی نیست. شاید به همین دلیل است که بسیاری از خود می‌پرسند که چرا پست‌های آنها برخلاف پست‌های دیگران وایرال نمی‌شوند. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که فقط پست‌های افراد مشهور و سلبریتی‌ها قابلیت وایرال شدن را خواهد داشت. این در حالی است که با به کار بردن برخی اصول می‌توان به این هدف دست یافت.

در این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب ایده پویا، قصد داریم تا به نکاتی اشاره کنیم که به شما کمک می‌کند بتوانید پست‌های خود را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار وایرال کنید تا بهتر دیده شوند و صفحه شما با سرعت بیشتری در ایسنتاگرام پخش شود. در واقع وایرال شدن پست‌ها همان بهتر دیده شدن در این برنامه محبوب و رفتن در اکسپلور می‌باشد.

درباره دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام در لینک زیر بیشتر بخوانید:

دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام

 

راهکارهای وایرال کردن پست در اینستاگرام

 

اینستاگرام مارکتینگ

 

پست را در زمان مناسب انتشار دهید

اگر قصد دارید تا پست‌های شما به سرعت به بخش اکسپلورر اینستاگرام بروند و بازدید زیادی داشته باشند، بهترین کلید همان زمان است! باید در زمان مناسب پست‌های خود را انتشار دهید. نمی‌توان به طور دقیق گفت که چه زمانی بهترین زمان مناسب برای انتشار پست در اینستاگرام است. این موضوع کاملا بستگی به مخاطبان شما دارد.

اگر شما شناخت درستی از جامعه مخاطبان خود داشته باشید می‌توانید در خصوص زمان درست برای انتشار پست‌ها تصمیم‌گیری کنید. یکی از راه‌های فهمیدن زمان درست انتشار پست چک کردن بخش آنالیز و تحلیل صفحه شما (در صورتیکه صفحه شما تجاری باشد بخش insight) می‌باشد. در این بخش شما زمان‌های مختلف حضور مخاطبانتان در ایسنتاگرام را می‌بینید و می‌توانید بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال، اگر جامعه مخاطب شما زنان خانه‌دار هستند، آزادی عمل بیشتری در خصوص زمان انتشار پست‌ها دارید. چرا که اکثر این افراد در بسیاری از زمان‌ها در دسترس بوده و آنلاین هستند. این مورد شاید برای جامعه نوجوانان و برخی جوانان نیز صدق کند. اما برعکس چنانچه جامعه هدف شما افراد بزرگسال و کسانی که مشغول به فعالیت هستند باشد، بهتر است کمی در خصوص زمان انتشار پست‌ها احتیاط به خرج دهید.

 باید تلاش کنید که تشخیص دهید چه زمانی جامعه مخاطب شما بیشتر آنلاین بوده و در اینستاگرام حضور دارند. هنگامی که مخاطبان بیشتری پست شما را بازید و لایک کنند، احتمال قرار گرفتن پست در بخش اکسپلورر اینستاگرام بالا می‌رود. به طور کل می‌توان گفت که در روزهای تعطیل از هفته یا ساعات اولیه شب بهترین زمان‌ها برای انتشار پست هستند. در عوض معمولا نیمه‌های شب که اکثر افراد در حال استراحت هستند، زمان مناسبی نخواهد بود.

 

شرکت طراحی سایت

 

با افراد تاثیرگذار در اینستاگرام دوست شوید

فالوورهای شما نقش اساسی در معرفی صفحه و پیج شما را به صورت ناخواسته بر عهده خواهند داشت. لایک‌ها، کامنت‌های آنها باعث دیده شدن پست‌هایتان برای جامعه مخاطب آنها خواهد شد. به همین خاطر هر اندازه با افراد معروف و تاثیرگذار در اینستاگرام دوست شوید، می‌توانید بیشتر به فکر وایرال شدن پست‌های خود باشید. البته تنها دوست شدن با اینگونه افراد کافی نیست و بهتر است که آنها پست‌های شما را لایک کرده و در زیر آنها اظهارنظر کنند. این کار تاثیر زیادی در قرار گرفتن پست‌ها در بخش سرچ اینستاگرام خواهد داشت. خصوصا آنکه افرادی که فالوورهای زیادی داشته و دارای تاثیرگذاری بالایی هستند این کار را انجام دهند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اینگونه افراد معمولا سلبریتی‌ها یا افراد بسیار مشهور هستند. در حالی که این یک تصور نادرست بوده و حتی برخی از دوستان صمیمی شما نیز ممکن است این ویژگی را دارا باشند. بهتر است ابتدا به لیست فالوورهای خود نگاه کنید. افرادی که دارای تعداد فالورر زیادی بوده یا پست‌های آنها لایک و کامنت زیادی دارد، جزء این دسته از افراد قرار می‌گیرند. علاوه بر آنها می‌توانید متناسب با اهداف پیج خود و محتوایی که تولید می‌کنید، با افراد معروف مرتبط با پیج خود ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، اگر شما در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنید، می‌توانید با مدل‌ها این حوزه ارتباط برقرار کنید. هر اندازه که این ارتباط دوستانه‌تر و نزدیک‌تر باشد به شما کمک بیشتری خواهد کرد. در حالت بسیار مطلوب این افراد حتی می‌توانند پست‌ها و پیج شما در استوری‌های خود معرفی کنند که بدین ترتیب می‌توانید فالوورهای زیادی را جذب کنید. بنابراین افراد تاثیرگذار لزوما برای همه افراد مهم نخواهند بود و بسته به حرفه و نوع محتوایی که شما تولید می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

پست‌های خود را خلاقانه و سرگرم‌کننده کنید

دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام

 

باید پذیرفت که اینستاگرام شبکه اجتماعی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت است. حتی افرادی که برای فعالیت شغلی در این شبکه فعالیت می‌کنند باید در انتشار پست‌های خود جنبه‌ای از سرگرمی را لحاظ کنند. بنابراین بهتر است که محتوا خلق شده سرگرم‌کننده باشد نه آنکه یک متن خشک و بی‌روح باشد. این موضوع در خصوص عکس‌ها و ویدئوها نیز کاملا صدق می‌کند.

سعی کنید که در پست‌های خود از آنها سوال کنید، به روش‌های مختلف برای آنها سرگرمی ایجاد کرده یا حس کنجکاوی آنها را تحریک کنید. برخی افراد با انتشار کپشن‌های بسیار طولانی و بدون فاصله بین پاراگراف‌ها خوانندگان را کاملا از خواندن متن منصرف می‌کنند. بنابراین بهتر است که در بین جملات و پاراگراف‌ها فاصله بیندازید.

 

از هشتگ‌ های تاثیرگذار و محبوب استفاده کنید

هشتگ‌ها در این شبکه اجتماعی واقعا معجزه می‌کنند. کاربران همیشه در جستجوی پست‌هایی با هشتگ‌های مشخص هستند. به همین دلیل قبل از انتشار پست در خصوص هشتگ‌های محبوب و پرطرفدار آن جستجو کنید. استفاده از هشتگ‌های محبوب باعث می‌شود تا پست شما برای آن دسته از افراد که مرتبط با آن هشتگ هستند، نمایش داده شود. البته اگر به درستی نتوانید از هشتگ استفاده کنید، این موضوع حتی می‌تواند اثر منفی بر روی پست شما داشته باشد.

بهتر است حداکثر از 10 هشتگ در هر پست استفاده کنید و استفاده بیش از حد نه تنها باعث اسپم شدن پست شده بلکه حس بدی به خوانندگان هنگام دیدن متن می‌دهد. نباید هر کلمه‌ای را به عنوان هشتگ انتخاب کرد. ممولا کلمات کلیدی هر پست را می‌توان به عنوان هشتگ انتخاب کرد. از طرفی بهتر است که از هشتگ‌های تکراری در تمام پست‌ها استفاده نکنید. به گونه‌ای که اکثر پست‌ها برای خود هشتگ‌های اختصاصی داشته باشند که مرتبط به موضوع پست باشد.

 

به رویدادها و موضوعات روز بپردازید

معمولا موضوعات داغ برای مدتی در بخش سرچ اینستاگرام باقی می‌مانند و چنانچه شما در خصوص آن موضوعات پستی را انتشار دهید، به احتمال زیاد آن پست وایرال خواهد شد و افراد زیادی آن را می‌بینند. البته موضوعات روز در هر حوزه‌ای متفاوت بوده و بستگی به نوع فعالیت صفحه شما دارد. بنابراین بهتر است ترندها و رویدادهای مهم که مرتبط به اهداف پیج شما بوده را دنبال کنید و از آن اطلاع داشته باشید تا در زمان مناسب دست به انتشار یک پست با محتوای جذاب بزنید.

چنانچه بتوانید یک پست با محتوا جذاب و هشتگ‌های مناسب در خصوص رویدادها و ترندهای روز انتشار دهید، به احتمال زیاد آن پست در بخش اکسپلورر اینستاگرام قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، اگر موضوع پیج شما در خصوص فوتبال بوده، می‌توانید به هنگام بازی‌های مهم تیم‌های بزرگ پستی را در این خصوص انتشار دهید. هر چند که برخی موضوعات نیز وجود دارند که چندان رویداد محور نیستند. به عنوان مثال، موضوعاتی از قبیل آشپزی یا سبک زندگی چندان رویدادمحور نبوده و نمی‌توان از این لحاظ بر روی آنها مانور داد. اما در مقابل بسیاری از موضوعات دیگر این قابلیت را دارند.

وایرال شدن پست در اینستاگرام

 

لوکیشن پست‌ را فراموش نکنید

فرض کنید که شما به تازگی به یک کنسرت معروف رفته‌اید و تصاویر آن را در اینستاگرام منتشر می‌کنید. با اضافه کردن لوکیشن و موقعیت جغرافیایی به پست، می‌توانید تا حد زیادی امکان وایرال شدن پست خود را افزایش دهید. با این کار افراد دیگری که به هر نحو با آن مکان یا آن موضوع مرتبط بوده‌اند نیز شما را پیدا خواهند کرد و حتی ممکن است شما را فالوو کنند. استفاده از لوکیشن را می‌توان برای بسیاری از پست‌ها در نظر گرفت. بطور مثال در فصل‌های خاص و رویدادهای ویژه آن زمان و مکان حتما از لوکیشن استفاده کنید تا افراد دیگر در جستجو شما را راحت پیدا کنند.

 

با افراد مشهور عکس بگیرید

مرتبط با محتوایی که برای صفحه خود منتشر می‌کنید، با افراد مشهور آن حوزه ارتباط برقرار کرده و عکس‌ها و تصاویر خود از دیدار با آنها را منتشر کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام شبکه اجتماعی تصاویر بوده و بیشتر مردم تحت تاثیر تصاویر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، اگر پیج شما در زمینه ورزش بوده، می‌توانید با ورزشکاران معروف عکس بگیرید. یا اگر در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنید، بهتر است با سلبریتی‌های این حوزه عکس دو نفره بگیرید. ارسال عکس با یک چهره معروف باعث افزایش ترافیک در صفحه شما می‌شود و هر اندازه فالوورها با آن پست بیشتر درگیر شوند، احتمال وایرال شدن آن نیز بالا می‌رود.

 

به انواع روش‌ها و راهکارها برای وایرال شدن پست‌ها در اینستاگرام اشاره کردیم. اتخاذ این رویکردها باعث می‌شود تا پست‌های شما به مرور در بخش اکسپلورر اینستاگرام ظاهر شده، لایک و کامنت بیشتری دریافت کنند و در نهایت بتوانید فالوورهای بیشتری نیز جذب کنید. اما اکنون وقت تمرین و تکرار است. پس همین حالا می‌توانید روش‌های فوق را در انتشار پست‌های خود تمرین کنید. چرا که بسیاری از این راهکارها را با سعی و خطا می‌توان به آنها دست یافت. برای استفاده از مشاوره رایگان تیم ایده پویا با ما در ارتباط باشید.

 

سئو سایت seo

 

  • 53
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر