گوگل ادوردز Google Adwords چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1397 آذر 17

گوگل ادوردز Google Adwords چیست؟

نمایش سایت در صفحه اول گوگل خواسته نهایی هر وب سایت می باشد. گوگل ادوردز یکی از سرویس هایی است که گوگل در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار داده است تا در ازای پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل وب سایت شما دیده شود. گوگل ادوردز سیستمی است که گوگل برای کمک به بازاریابی اینترنتی شما ارائه کرده است تا از این طریق محصول و یا خدمات شما در موتور های جستجو نمایش داده شود.

در این سیستم شما تصمیم می گیرید که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ درج شده چه مبلغی را به گوگل پرداخت می کنید. به این سیستم پرداخت به ازای کلیک (pay per click یا ppc) نیز می گویند. در نظر داشته باشید که تبلیغات گوگل ادوردز برای دامنه های .ir امکان پذیر نمی باشد.

بیشتر بخوانید؛ اهمیت استفاده از گوگل آنالیز

 

گوگل ادوردز Google Adwords چیست؟

عملکرد گوگل ادوردز عبارتی با استفاده از کلمات کلیدی مشخص شده، توضیحات و لینک url به سایت و صفحه هدف است. تبلیغات گوگل ادوردز معمولا در ابتدا و انتهای لیست جستجوی گوگل نمایش داده می شوند. بدیهی است جایگاه تبلیغ شما هر چقدر بالاتر باشد تعداد کلیک بیشتری را دریافت کرده و بازدید کنندگان وبسایت شما افزایش می یابد.

آموزش google adwords

چرا از گوگل ادوردز باید استفاده کنیم؟

گوگل ادوردز از جمله ابزاری است که بازاریابی اینترنتی را برای کسب و کار شما راحت تر می کند و به خصوص برای وبسایت های نوپا با رقابت بالا بهترین انتخاب می باشد؛ چرا که از این طریق دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای ایندکس شدن وب سایتتان نیست و از طریق گوگل ادوردز در کوتاه ترین زمان می توانید بازدید کنندگان وب سایتتان را افزایش دهید.

تفاوت بسیار زیادی بین بازدید کنندگان معمولی سایت و بازدید کنندگانی که از طریق تبلیغات وارد سایت شده اند وجود دارد و رفتار بازدید کنندگان در این دو حالت کاملا با یکدیگر تفاوت دارند؛ چرا که افرادی که سایت را در نتیجه جستجو عادی پیدا می کنند لزوما مشتری محصول و یا خواهان کسب و کار شما نیستد ولی فردی که از طریق تبلیغ وارد سایت شما می شود به دنبال خدمات شما می باشد. شما نیز به هر بازدید کننده ای برای وب سایتتان احتیاج ندارید بلکه به بازدید کنندگان هدفمند احتیاج دارید که این تعداد از طریق تبلیغات گوگل وارد سایت می شوند.

 

مدیریت گوگل ادوردز

راه اندازی گوگل ادوردز چندان کار سختی نیست ولی اگر تبلیغات را مدیریت نکنید، عملا بودجه ای را که در نظر گرفته اید بر باد خواهید داد. در اثر مدیریت نادرست تبلیغات گوگل ادوردز، ممکن است کاربر پس از ورود به سایت به دلیل عدم مرتبط بودن تبلیغ و محتوای سایت از سایت شما خارج شود و در این صورت  یک کلیک از تبلیغ شما بیهوده از بین رفته است.

 

برای تبلیغ در گوگل چه باید کرد؟

این‌طور نیست که شما بعد از ساخت اکانت گوگل ادوردز شروع به پرداخت هزینه برای تبلیغات کرده و بتوانید به‌صورت بی‌نهایت کرسی تبلیغات گوگل را از آن خود کنید. این موتور جست‌وجو برای نمایش تبلیغات هرازچندگاهی یک مزایده برگزار می‌کند و با توجه به مبالغ پیشنهادی شرکت‌کنندگان در مزایده جایگاه تبلیغ را به یکی از آن‌ها اختصاص می‌دهد. زمان این مزایده‌ها زمان دقیقی نیست. درواقع این‌طور نیست که شما منتظر بمانید تا گوگل زمانی را برای مزایده تعیین کرده و در آن ثبت‌نام کنید.

ثبت‌نام در گوگل ادوردز Google ads و ثبت کلمات کلیدی موردنظر و مبلغ پیشنهادی برای هر کلیک به معنای ثبت‌نام در مزایده است. گوگل به ازای هر جست‌وجویی که توسط کاربران در این فضا انجام می‌شود، یک مزایده برگزار کرده و لینک‌هایی با بیشترین مبلغ پیشنهادی را به کاربران نمایش می‌دهد. با توجه به اینکه روزانه میلیاردها جست‌وجو در گوگل انجام می‌شود، هرروز میلیاردها مزایده برگزار خواهد شد و به همین دلیل شانس نمایش تبلیغ شما در گوگل بیشتر خواهد شد.

 

آموزش گوگل ادوردز

 

محل قرار دادن تبلیغ چگونه انتخاب می‌شود؟

این‌طور نیست که در اکانت گوگل ادوردز Google Adwords گزینه‌ای وجود داشته باشد که از طریق آن بتوانید محل تبلیغ را مشخص کرده و مطمئن باشید که تبلیغ شما حتما در لینک او نمایش داده می‌شود. گوگل با توجه به قیمت پیشنهادی برای هر کلیک و امتیازی که برای کیفیت تبلیغ شما تعیین کرده است، محل آن را مشخص می‌کند.

بدیهی است که هرچه این امتیاز بیشتر باشد، محل بهتری نصیب تبلیغات شما خواهد شد. امتیاز کیفیت در گوگل با توجه به مرتبط بودن تبلیغ با لینک و مفید بودن آن تعیین می‌شود. همچنین تعداد کلیک بر روی تبلیغ و تجربه کاربر در برخورد با لندینگ پیج آن می‌تواند باعث افزایش یا کاهش این امتیاز شود.

 

برای تبلیغات در گوگل ادوردز چقدر باید هزینه کنید؟

ساخت اکانت در گوگل ادوردز رایگان بوده و کاری بسیار آسان و سریع است و برای نمایش تبلیغ در بخش‌های مختلف صفحه اول گوگل نیز لازم نیست هزینه‌ای را پرداخت کنید. گوگل به ازای تعداد کلیک‌هایی که کاربران بر روی لینک تبلیغ شما می‌کنند هزینه دریافت می‌کند. تعیین مقدار این هزینه بستگی به رقم پیشنهادی دیگر رقیبان شما داشته و بسته به کلمه کلیدی متفاوت است.

ممکن است رقیبان شما از جذب هر کاربر از طریق کلمه کلیدی خاصی سود زیادی ببرند و به همین دلیل هزینه زیادی را برای تبلیغات بر روی آن پرداخت می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این هزینه در کل برای تبلیغ‌کنندگان چندان بالا نیست تا آن‌ها به قرار دادن تبلیغ خود در گوگل تشویق شوند. اما ممکن است در برخی موضوعات پررقیب بیشتر از سایر موضوعات باشد و این موضوع باعث افزایش هزینه‌های تبلیغات شما می‌شود.

توجه داشته باشید که با توجه به دلاری بودن هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادوردز لازم است که این کار را با دقت انجام دهید تا کلیک‌های شما هدر نرود. به‌منظور شناسایی روش درست انجام تبلیغات و هزینه معقولی که برای هر کلیک باید بپردازید، حتما با یک شخص متخصص مشورت کنید و مطمئن شوید که بخش زیادی از هزینه‌ای که برای تبلیغ پرداخته‌اید به شما برمی‌گردد و از این طریق می‌توانید به سود خوبی برسید.

 

آیا استفاده از گوگل ادوردز برای سایت‌های ایرانی مفید خواهد بود؟

نکته مهمی که قبلا هم به آن اشاره کردیم این است که شما نمی‌توانید از این تبلیغات برای دامنه‌های .ir استفاده کنید؛ پس اگر صاحب سایتی با این دامنه هستید بهتر است گوگل ادوردز را کاملا فراموش کنید. اما در دامنه‌های دیگر مانند .com، .org، .co و... مدیریت صحیح تبلیغات و شناسایی درست کاربران هدف تاثیر زیادی در دیده شدن وب‌سایت شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید که استفاده از این خدمات تبلیغاتی کاری تخصصی است و شما نمی‌توانید به‌تنهایی از پس آن بربیایید. پس حتما باید به یک متخصص در این حوزه مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید هدر نرفته است.

 

سئو سایت

  • 11
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر