ترفندهایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1396 اردیبهشت 30

ترفندهایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام

 

با اینکه تعداد فالورهای هر کمپانی در فیس بوک به مراتب بیشتر از سایر رسانه های اجتماعی است، اما اینستاگرام تنها پلت فرمی است که مشارکت کابران در آن از همه رسانه ها بالاتر است. در اینستاگرام، مخاطبین بیشتری داریم که از عکس های ما دیدن کرده، کامنت هایمان را لایک کرده و آن را با سایر دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. در همین فضای مجازی حتی می توانیم محصولات کمپانی خود را با صلابت بیشتری تبلیغ کنیم و آن‌ها را به فروش برسانیم.

بیشتر بخوانید؛ مهارت های بلاگینگ

در حال حاضر در کشور ما و سایر کشورهای جهان اینستاگرام به محلی برای کسب درآمد افراد تبدیل شده و بسیاری تلاش می‌کنند که با جذب فالوور بیشتر درآمد بالاتری به دست آورند. به یاد داشته باشید که فعالیت فالوورها در پیج اینستاگرام همان چیزی است که تعیین‌کننده میزان مفید بودن پیج شما بوده و تعرفه تبلیغات را بالا می‌برد.

به همین دلیل در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، قصد داریم روش هایی بسیار ساده برای افزایش تعداد فالورهای اینستاگرام به شما معرفی کنیم.

 

ترفندهایی افزایش فالوور در اینستاگرام

  • برای بازاریابی در اینستاگرام توجه خود را به بسته بندی و بازاریابی محصولات خود معطوف کنید

 سعی کنید به بهترین وجه ممکن محصولات و مواد اولیه خود را در معرض دید افراد قرار دهید. اینکه محصولات خود را تنها در اختیار مشتریان پای ثابت خود قرار دهید، شانس کمتری در مقایسه با معرفی محصولات خود در همه پلت فرم ها و همه کانال های اینستاگرام و در نتیجه افزایش تعداد فالورهای اینستاگرام شما از هر مکانی دارد.

در زمان بازاریابی محصولات باید به مخاطبین بگویید که دقیقا چه چیزی را می‌خرند و این محصول برای حل کدام‌یک از مشکلات آن‌ها فایده خواهد داشت. روراست بودن با مخاطبین همان چیزی است که باعث می‌شود آن‌ها به پای ثابت پیج شما تبدیل شده و آن را دنبال کنند. به یاد داشته باشید که دوره تبلیغات دروغین و غلوآمیز گذشته است و مخاطبین خیلی راحت می‌توانند دروغ‌های تبلیغاتی را به رختان کشیده و دیگران را از خرید محصولات شما منصرف کنند.

 

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

افزایش فالوور در اینستاگرام

 

  • محصولات خود را به تاثیرگذارترین کاربران اینستاگرامی ارسال کنید

کدام دسته از حساب های مشتریان شما، بیشترین بازدید از محصولات شما را در بازار دارند؟ این کاربران را جستجو کرده و ببینید آیا پست ویژه ای برای شما ارسال کرده اند؟ به طور ایده آل، این کاربران در بیشتر پست های خود اینچنین عنوان کرده اند که تمایل به دریافت کالا بدون هزینه های پستی دارند. با این حال در بسیاری از اوقات، دستمزدهایی برای ارسال کالا از شما درخواست می کنند. در صورتی که سایت های شما کدهای تبلیغاتی را مجاز می شمارد، بررسی کرده و ببینید آیا این افراد و کاربران تاثیرگذارموافق این کدهای تبلیغی هستند یا نه. هر زمان که یکی از فالورهای تاثیرگذار شما سفارشی دریافت کند، هم او و هم خود شما برنده شده اید.

 

  • کامنت ها در اینستاگرام

جهت بازاریابی در اینستاگرام بهتر است برای ایجاد تعامل بیشتر با سایر کاربران ، کامنت هایی ایجاد کنید. لایک کردن تصاویر، بسیار زیباست. اما وقتی کامنت ویژه ای در سایت خود قرار می دهید، پست هایی که برای این کامنت توسط بازدیدکنندگان ایجاد می شود، به مراتب چشم گیرتر و موثرتر از لایک کردن تصاویر می باشد.

کامنت‌ها می‌توانند نشان‌دهنده میزان رضایت مشتریان از محصولات یا خدمات شما بوده و دیگر دنبال کنندگان یا افرادی که از طریق اکسپلور به صفحه شما رسیده‌اند را به استفاده از آن‌ها تشویق کنند. به همان اندازه نارضایتی مشتریان در کامنت‌ها نیز کاملا به چشم خواهد آمد. از ادمین پیج خود بخواهید پاسخ کامنت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدهد و از مشتریان ناراضی دلایل عدم رضایت را بپرسد. پاسخ‌دهی به کامنت‌ها و استفاده از عبارت‌های خلاقانه و جذاب برای تشکر از مشتریان یا پاسخ به سوالات آن‌ها تاثیر زیادی در جذب افراد به صفحه شما خواهد داشت.

 

اپلیکیشن‌های اینستاگرام برای موبایل

بازاریابی در اینستاگرام

 

  • دوستان خود را در پست های اینستاگرام تگ کنید

در اینستاگرام شما میتوانید دوستان خود را روی عکس تگ کنید. با این کار مخاطبین اصلی تان، شما را با افراد و چهره هایی آشنا خواهند کرد که تاکنون نام شما را هم نشنیده اند. اخیرا، رویکردهایی در فضای مجازی ارائه شده که با استفاده از این رویکردها می توانیم علاوه بر تگ کردن دوستان، یک شکلک مخصوص (emoji)  در بخش story اینستاگرام در رابطه با آنها نیز الحاق کنیم.

 

  • به مردم توضیح دهید دلیل اینکه باید شما را در اینستاگرام فالو کنند، چیست؟

به جای این که تنها به این جمله بسنده کنید:" ما را در اینستاگرام دنبال کنید"، دلیل آن را نیز توضیح دهید. برای نمونه، کمپانی معروفی هدف نیکوکارانه داشته و ما از کاربران می خواهیم صفحه ما را بازدید کنند تا با آخرین اهداف نیکوکارانه آشنا شوند . بهتر است تا می توانید از محتوایی استفاده کنید که مخاطبان را ترغیب و وسوسه کنید. تنها به عبارت ما را در اینستاگرام دنبال کنید!" اکتفا نکنید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه مردم ممکن است با این جملات ترغیب شده و شما را دنبال کنند؛ اما زمانی که در صفحه‌تان چیزی برای عرضه نداشته باشید و محتوای باکیفیتی تولید نکنید، در آن باقی نمی‌مانند. همان‌قدر که تبلیغاتتان صفحه‌تان جذاب و گیراست، محتوای جذاب و محصولات و خدمات باکیفیت در آن قرار دهید تا افراد متقاعد به باقی ماندن در آن شوند.

 

  • برای حضور در اینستاگرام استراتژی داشته باشید.

اگر هرازگاهی در پیج خود پست می‌گذارید یا با استفاده از استوری حضور خود را به مخاطبین یادآوری نمی‌کنید، بهتر است قید فالوورهای بیشتر را بزنید. حضور منظم و برنامه‌ریزی‌شده در اینستاگرام باعث می‌شود که افراد به این موضوع که برای آن‌ها اهمیت قائل هستید پی برده و محتواهای شما را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این موضوع عدد فالوورهای شما را حتما افزایش خواهد داد.

 

  • محتوا همه‌چیز است.

تا زمانی که چیزی برای عرضه به مخاطب نداشته باشید، هیچ‌یک از راهکارهای گفته‌شده به کارتان نمی‌آید. در قدم اول باید تلاش کنید محتوای خوبی داشته باشید و آن را به طرزی خلاقانه در اختیار مخاطبین قرار دهید. زمانی که محتوای پست‌ها و استوری‌ها جذاب بوده و افراد از آن‌ها خوششان بیاید، آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند و مخاطبان صفحه شما بالا خواهد رفت.

 

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

 

  • زمان مناسب برای انتشار پست، استوری، IGTV و... را شناسایی کنید.

بر اساس استراتژی‌های اینستاگرام لایک، کامنت و سیو در ساعات اولیه انتشار پست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است زمانی را که بخش زیادی از مخاطبین شما آنلاین هستند را شناسایی کرده و پست‌های خود را در آن زمان منتشر کنید. به‌عنوان‌مثال اگر مخاطبین شما اغلب شاغل هستند، شب‌ها بهترین زمان برای انتشار پست است.

 

  • از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار استفاده کنید.

هشتگ‌ها (#) به دیده شدن پیج شما توسط افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند کمک خواهند کرد. استفاده از هشتگ در کپشن پست و IGTV، استوری، بیوی پیج و کامنت‌ها می‌تواند باعث دیده شدن مطالب پیج شما شود. به یاد داشته باشید که همان‌قدر که هشتگ‌های مرتبط باعث افزایش بازدید از صفحه و درنتیجه افزایش فالوور می‌شوند، هشتگ‌های نامرتبط به پیج ضربه می‌زنند. پس بهتر است به دنبال هشتگ‌هایی باشید که کار شما را معرفی می‌کنند؛ نه چیزهایی که صرفا بازدید زیادی دارند.

 

  • مخاطبین را به ماندن در صفحه خود تشویق کنید.

بیشتر از جذب تعداد زیادی فالوور، نگه داشتن آن‌ها اهمیت دارد. شما باید مخاطبین خود را با تولید محتوای جذاب در صفحه‌تان نگه دارید. علاوه بر این برگزاری مسابقه‌های مختلف و دادن هدیه، قرعه‌کشی به مناسبت‌های مختلف و موارد این‌چنینی می‌تواند به افزایش فالوورهای اینستاگرام و ترغیب آن‌ها به ماندن در پیج شما کمک کند.

 جمع بندی

همواره به یاد داشته باشید که ترفندهای افزایش فالوور در اینستاگرام تنها باعث افزایش عدد فالوور می‌شود و تا زمانی که شما کاری برای صفحه خود نکنید، منجر به افزایش مشارکت فالوورها و بهبود آمار پیجتان نخواهد شد. این شما هستید که باید با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را تشویق کند ضمن ماندن در پیج شما دیگران را نیز به آن دعوت کند. این ترفندها را به کار بگیرید و خودتان نیز برای برقراری ارتباط موثر با فالوورها تلاش کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

 

بهینه سازی سایت

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر