درباره چت جی پی تی Chat GPT چقدر اطلاعات دارید؟

تاریخ انتشار خبر : 1402 تیر 19

درباره چت جی پی تی Chat GPT چقدر اطلاعات دارید؟

 

دنیای تکنولوژی در مسیر پیشرفت قدم برداشته و هرروزه شاهد رونمایی‌هایی جدیدی در این دنیا هستیم. پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی نیز بسیار سریع بوده و اخبار آن به سرعت منتشر می‌شود. یکی از خبرهای جدیدی که در این باره منتشر شده، مربوط به چت جی پی تی بوده که در واقع یک پردازنده زبان هوش مصنوعی به حساب می‌آید. این پردازنده که در سال 2022 راه‌اندازی شد، توانست در مدت‌زمان کوتاهی به محبوبیتی حتی بیشتر از اینستاگرام و تیک تاک دست پیدا کند.

در ادامه به ارائه توضیحات کامل درباره نحوه کار کردن با Chat GPT در ایران و محدودیت‌های آن می‌پردازیم.

 

آشنایی کامل با ChatGPT

چت جی پی تی در واقع یک ربات است که با هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. این ربات منبعی از دانش بوده و می‌تواند هر سؤالی را به کاربران خود به ‌راحتی پاسخ دهد. مقادیر بی‌پایانی از داده‌های متنی و برنامه‌ریزی‌شده به این ربات داده ‌شده است تا بتواند یک ارتباط مناسب با انسان برقرار کرده و بعد از درک سؤال‌ها، به آن‌ها پاسخ دهد. این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند چندین فعالیت مرتبط با زبان مانند ترجمه، خلاصه‌نویسی، تکمیل متن، پاسخگویی به پرسش‌ها و حتی دیکشنری انسانی را به بهترین نحو انجام دهد.

یک ربات پاسخگو در این زمینه می‌تواند حتی پیچیده‌ترین مسائل در سطح دانشگاهی را نیز برای انسان حل کرده، مطالب وبلاگی تولید کند و ... که هرکدام از آن‌ها به تنهایی به مهارت و زمان بسیار زیادی نیاز دارند. این هوش مصنوعی به میزان شگفت‌انگیزی فوق‌العاده بوده و تا حد زیادی دیالوگ محور است. در این قسمت تا حدودی با این ربات هوش مصنوعی آشنا شدیم. در ادامه نیز با ما همراه باشد تا توضیحات بیشتری درباره عملکرد این تکنولوژی جدید و همچنین نحوه استفاده از آن ارائه دهیم.

 

چن جی پی تی

 

معرفی قابلیت‌های چت جی پی تی

برای آشنایی هرچه بیشتر با هوش مصنوعی چت جی پی تی، لازم است تا با قابلیت‌های آن و همچنین موارد کاربردی که افراد برای آن در نظر دارند نیز آشنا شویم.

دسترسی آسان

ربات چت جی بی تی به دسترسی آسان و همیشگی شهرت دارد. شما می‌توانید به سادگی در هر زمان و هر مکانی به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید و نیاز خود را برآورده کنید. پس اگر در شرایطی بودید که نیاز بسیار فوری به پاسخ یک سؤال داشتید، می‌توانید به راحتی از جی پی تی استفاده کرده و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.

پاسخگویی سریع

از دیگر قابلیت‌های چت جی پی تی می‌توان به پاسخگویی فوق‌العاده سریع آن اشاره کنیم. این ربات به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند به ‌صورت لحظه‌ای و با سرعت زیادی، پاسخ شما را بدهد. پس هنگام کار کردن با آن، شما به هیچ عنوان نیاز به زمان انتظار نداشته و وقتتان هدر نخواهد رفت.

تنوع بالا در پاسخگویی

تنوع بسیار بالا و گسترده را نیز می‌توان از دیگر قابلیت‌های این ربات در نظر گرفت. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی، مشاوره شغلی، سؤالات فنی و تکنیکی و ... از این دستیار هوشمند استفاده کرده و پاسخ مناسبی دریافت کنید.

خدمات آنلاین

چت جی بی تی به ‌صورت آنلاین به شما خدمات داده و هیچ نیازی به روبه‌رو شدن با آن ندارید. همین موضوع باعث شده تا این ربات هوشمند بتواند از حریم شخصی و خصوصی شما به‌ خوبی محافظت کند. پس شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت افشای هویت خود، به سادگی پاسخ سؤالاتتان را از آن دریافت کنید.

 

ترفندهای chat gpt

 

کاربردهای چت جی پی تی

دستیار هوش مصنوعی chatgpt توانایی‌های متعددی داشته و به همین دلیل در زمینه‌های مختلف به کار برده می‌شود. چند نمونه از اصلی‌ترین کاربردهای این محصول را در این قسمت معرفی می‌کنیم تا شما بیشتر با این تکنولوژی فوق‌العاده آشنا شوید.

  1. حل مسائل برنامه‌نویسی

یکی از کاربردهای این هوش مصنوعی که نسبت به مدل‌های زبانی پیشین ارتقا یافته، درک و تولید کدهای برنامه‌نویسی است. شما می‌توانید از این ربات بخواهید تا مسئله‌های کد نویسی را برایتان حل کند. همچنین برای درک کدهای دارای خطا نیز می‌توانید از این دستیار کمک‌های بسیار زیادی بگیرید.

  1. تولید پست‌های وبلاگی

دیگر کاربرد این هوش مصنوعی در فضای وبلاگی قابل ‌مشاهده است. در واقع چت جی پی تی توانسته تحول بسیار عظیمی را در این فضا برای افراد به وجود آورد. شما می‌توانید با کمک این دستیار، به ‌صورت صفر تا صد، شروع به ساختن پست‌های وبلاگی کنید. امکان تولید قالب‌ها و طرح‌های اختصاصی نیز با این ربات وجود دارد. تولید محتوا و نوشتن زیر تیترها نیز توسط چت جی پی تی امکان‌پذیر است. تنها نکته‌ای که در این زمینه وجود داشته و باید به آن توجه کنید، نحوه سؤال پرسیدن از این ربات است.

شما باید برای اینکه به نتیجه دلخواه و مطلوبتان دست پیدا کنید، نحوه سؤال پرسیدن را به ‌خوبی یاد بگیرید. بهترین راهکار این است که سوالتان را به‌گونه‌ای عنوان کنید که چت جی پی تی بتواند پاسخ مناسب‌تر و مرتبط‌تری را به شما ارائه داده و یک محتوای مناسب تولید کند. بعد از این اقدام، شما می‌توانید به بهترین نحو ممکن از این ابزار استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به جای تولید محتوای صفر تا صد توسط این ربات، از آن به عنوان یک دستیار استفاده کرده تا در نهایت بتوانید یک محتوای خوب و مناسب برای وبلاگ خود تولید کنید.

  1. جست‌وجوی اطلاعات

شما می‌توانید از این ربات هوش مصنوعی به ‌عنوان یک موتور جست‌وجو نیز استفاده کرده و پاسخ سؤالاتتان را از آن دریافت کنید. در این راستا باید بدانید که این ربات با داده‌های پیش از سال 2021 آموزش داده شده و درباره موارد اخیر و به‌روز، نمی‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد.

 

کاربردهای چت جی پی تی

نحوه استفاده از هوش مصنوعی چت جی پی تی

حال که به ‌صورت کلی با چت جی پی تی و همچنین قابلیت‌ها و کاربردهای مربوط به آن آشنا شدیم، لازم است تا با نحوه کار کردن و استفاده از این ابزار نیز آشنا شویم تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز در راستای اهداف خود، از آن بهره ببریم. بنابراین در این بخش با نحوه استفاده از این هوش مصنوعی آشنا می‌شویم.

به ‌صورت کلی استفاده از این ربات هوش مصنوعی برای مردم در کشورهای مختلف به ‌سادگی امکان‌پذیر است و مردم می‌توانند به‌ صورت کاملا رایگان به آن در دسترسی داشته باشند. این موضوع در حالی است که کاربران ساکن در ایران به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده، نمی‌توانند از مزایای این ربات هوشمند بهره‌مند شوند. کاربران ایرانی تنها با استفاده از شماره‌های مجازی و تغییر IP خود می‌توانند از طریق ثبت‌نام، به این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

  • برای شروع استفاده از این ربات هوش مصنوعی، باید به وب‌سایت openAL و صفحه chatGPT رفته و بر روی گزینه try chatGPT کلیک کنید.
  • چنانچه پیش از این در این سایت، اکانتی برای خود نساخته‌اید، در این مرحله نیاز به ثبت‌نام دارید.
  • در صورتی که قبلا اکانت ساخته‌اید، لازم است تا وارد حساب کاربری خود در وب‌سایت شوید.
  • برای ورود باید بر روی گزینه Log in و برای ساخت اکانت بر روی گزینه sign in کلیک کنید.
  • سپس باید یک شماره تلفن وارد کنید و ایمیل خود را تایید نمایید. برای این کار نیاز به شماره تلفن مجازی دارید که از طریق سایت‌های مختلف ایرانی قابل دسترس هستند. زیرا شماره‌های ایران در این سایت بلاک شده‌اند و کدی برای آنها ارسال نمی‌شود.
  • پس در این مرحله باید به یکی از سایت‌های فروش شماره مجازی رفته و شماره‌ای خریداری کنید که با IP فعلی شما همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر IP بر روی انگلستان تنظیم شده، بهتر است شماره انگلستان را بخرید.
  • پس از وارد کردن شماره، صبر کنید تا کد تایید بر روی پنل شما بر روی وبسایت فروش شماره مجازی ظاهر شود و کد ارسال شده را وارد کادر مربوطه کنید.
  • دقت داشته باشید که تا زمان به پایان رسیدن اعتبار شماره باید صبر کنید و دکمه ارسال مجدد کد را نزنید. زیرا این شماره‌ها تنها برای یک کد اعتبار دارند و اگر دکمه را فشار دهید، ممکن است سایت به شما مشکوک شده و به صورت کلی به شما خدمات ارائه ندهد.
  • در صورتی که به هر دلیلی کد را دریافت نکردید، حتما با پشتیبانی وبسایت فروشنده شماره مجازی تماس بگیرید تا مشکل شما را برطرف کند.

بعد از طی کردن این مراحل، می‌توانید به ‌راحتی از چت جی پی تی استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

نحوه استفاده از ChatGPT

 

نحوه استفاده از ChatGPT

استفاده از این ربات هوش مصنوعی نیاز به هیچ دانش فنی و پیش‌زمینه‌ای ندارد. تنها کافی است شما به صورت طبیعی و محاوره‌ای، سؤالات خود را از آن پرسیده و پاسخ‌های مناسب را دریافت کنید. در حال حاضر این ابزار با استفاده ساده و رایگان در دسترس است، اما اینکه در آینده تبدیل به یک ابزار پولی شود یا خیر، اصلا مشخص نیست. در صورتی که بخواهید به‌ صورت مستقیم به این ربات دسترسی داشته باشید، کافی است عبارت chat.openai.com را در مرورگر خود جست‌وجو کنید. در نتیجه جست‌وجو، صفحه گفت‌وگو با این ربات باز شده و می‌توانید شروع به پرسیدن سؤالات خود کنید.

در قسمت پایین صفحه، یک کادر برای وارد کردن متن و گفت‌وگو وجود دارد که شما باید در آنجا شروع به نوشتن پیام‌های خود کنید. به‌تازگی این ربات هوشمند شروع به پشتیبانی از زبان فارسی کرده است و جواب‌های خوبی برای فارسی‌زبانان به آن آموزش داده ‌شده است.

 

جمع‌بندی

امروزه هوش مصنوعی تأثیر بسیار زیادی در کل دنیا داشته است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را کتمان کرد. در سال‌های اخیر ربات‌های هوشمند متعددی نیز در این زمینه ارائه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته‌اند. یکی از مدل‌های جدید که در این زمینه ارائه ‌شده است، chatGPT نام دارد که می‌تواند به تمام سؤال‌های شما در زمینه‌های مختلف به‌ خوبی پاسخ دهد. در بخش‌های قبلی به‌ صورت کلی با قابلیت‌ها و کاربردهای این هوش مصنوعی و همچنین نحوه استفاده از آن آشنا شدیم تا شما در صورت تمایل بتوانید به نحو احسن از آن بهره ببرید.

 

  • 29
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر