مزایای تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

مزایای تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 دی 05

مزایای تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

 

اقتصاد امروز، تحت سلطه تبلیغات قرار دارد و مطمئنا بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند به افزایش درآمد برندها کمک کنند. در واقع، حجمی از درآمد برندها ناشی از تبلیغات درون برنامه‌ای است. با این حال، تبلیغ‌کنندگان باید تعادل ظریفی را در ارائه آگهی و نشان دادن تبلیغ به کاربران اعمال کنند؛ به‌گونه‌ای که به جای اذیت کردن آن‌ها با نشان دادن بیش از حد آگهی، تجربه استفاده کاربر از محصول را بهبود بخشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای تبلیغات در اپلیکیشن و تبلیغات درون برنامه‌ای بپردازیم.

 

شرکت خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

تبلیغات درون برنامه‌ای در اپلیکیشن‌های موبایل مانند بازی، اپ‌های اجتماعی و کاربردی قابل نشان دادن به کاربران هستند و به کسب درآمد برندها کمک می‌کنند؛ البته روش‌های مختلفی برای نمایش و سنجش عملکرد این تبلیغات در افزایش درآمد برندها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مزیت تبلیغات در اپلیکیشن‌ها چیست؟

ما در دنیای موبایل‌ها زندگی می‌کنیم؛ به طوری که  اغلب افراد در طول روز بیش از 88 درصد از زمانشان صرف استفاده از تلفن همراه می‌شود. از این رو ارائه کردن تبلیغ در مکان و زمان مناسب، کاربران را تشویق می‌کند تا با تبلیغات ارتباط برقرار کنند؛ این کار به نوبه خود باعث افزایش تعامل و در نهایت ایجاد درآمد می‌شود. به عنوان مثال، تماشای ویدئوهای تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های بازی به کاربران جایزه (معمولاً ارز درون بازی) می‌دهد که در تعامل با کاربر اثرگذار است. علاوه بر این، به ‌عنوان یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن، شما این قدرت را دارید که یک تبلیغ را در برنامه خود، در زمانی که فکر می‌کنید مؤثرترین خواهد بود، پخش‌کنید.

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل

چالش‌های استفاده از تبلیغات درون برنامه‌ای

  1. متمایز شدن از سایرین

طبق تحقیقات، بیش از دو سوم از برندها (68 درصد) در درجه اول، برای کمک به ایجاد آگاهی از وجود یک برند از تبلیغات درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. این بدان معناست که تبلیغات زیادی در هنگام کار با برنامه به کاربران نشان داده می‌شوند و اطمینان از اینکه نام تجاری شما در چنین بازار شلوغی مورد توجه قرار گیرد، یک چالش است؛ زیرا این فضا جایی است که کاربر علاقه بیشتری به نادیده گرفتن تبلیغات و ادامه دادن به کار با خود برنامه دارد. برای مقابله با این موضوع، باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما به‌موقع پخش شده و همچنین مورد علاقه کاربر واقع می‌شود.

  1. مبارزه با کلاهبرداری

به طور معمول، فعالیت‌های کلاهبرداری در برنامه‌های جعلی اتفاق می‌افتند. از طرفی تشخیص برنامه و تبلیغات جعلی راحت‌تر شده است؛ اما کلاهبرداران نیز حیله‌گرتر شده‌اند و روند جعل تبلیغات درون برنامه‌ای با تماشای یک تبلیغ، ثبت‌نام و خرید از سایت و اپلیکیشن‌ها وجود دارد. در نتیجه، بدون آشنایی با تکنیک‌های این نوع فعالیت‌های کلاهبردارانه، تبلیغ‌کنندگان از عملکرد واقعی تبلیغات خود بی‌اطلاع خواهند بود و چنین سوءتفاهمی می‌تواند منجر به علاقه‌مندی توسعه‌دهندگان از یک شبکه جعلی شود. در نهایت، باید گفت که تبلیغ‌کنندگان بایستی از روند کلاهبرداری در تبلیغات درون برنامه‌ای آگاه باشند و بتوانند تا حد خوبی اطمینان افراد را جلب کنند.

 

کارایی تبلیغات در اپ های موبایل

 

چرا ارزیابی کارایی تبلیغات درون برنامه‌ای اهمیت دارد؟

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، ارزیابی دقیق عملکرد و اثربخشی تبلیغات یک برند می‌تواند چالشی برای بازاریابان موبایل باشد. اگر کمپین‌ها به ‌درستی اثربخشی تبلیغات را ارزیابی نکنند، بازاریابان نمی‌دانند کدام کانال‌ها یا شیوه‌ها برای شناساندن برندها به کاربران کمک می‌کنند و به همان اندازه کدام کمپین‌ها نیاز به گونه‌ای خاص برای معرفی برند خود دارند.

برندهای ارائه‌دهنده تبلیغات درون برنامه‌ای، نیاز به ایجاد تعادل بین ایجاد شبکه تبلیغاتی، دستیابی به مخاطبان هدف و استفاده از خلاقیت‌ در ارائه پیام‌های خود به کاربران دارند. اگر حتی به یکی از این موارد توجه نشود، به احتمال زیاد برند به هدف خود نخواهد رسید. با این حال، با ارزیابی هر عنصر به‌ طور جداگانه می‌توانند مواردی که موجب مشکل می‌شوند را تشخیص دهند و برای اصلاح آن‌ها تلاش کنند؛ البته ممکن است این ارزیابی منجر به یک اصلاح کوچک شود، اما بدون ارزیابی کامل نمی‌توانید به‌ خوبی این موارد را تشخیص دهید.

داده‌های سطح کاربر، غنی‌ترین شکل از داده‌ها هستند؛ زیرا اطلاعاتی در مورد هر کاربر دارند. فرقی نمی‌کند این ارزیابی در نسخه‌های موجود در Android باشد یا IOS، ولی بسیار ارزشمند است که  برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد کاربران این موارد را بررسی کنید.

 

شیوه‌های تبلیغات درون برنامه‌ای و اپلیکیشن های موبایل

طیف وسیعی از روش‌های مختلف برای نمایش یک تبلیغ به کاربر وجود دارد. برخی از آن‌ها معمول هستند؛ در حالی که برخی دیگر، عمداً در فرایند معرفی یک برند یا کمپین، اختلال ایجاد می‌کنند یا نیاز به تعامل بیشتر با کاربر دارند.

  • تبلیغات بنری

تبلیغات بنر مانند، احتمالاً برای کاربران آشناترین نوع از تبلیغات میان برنامه‌ای هستند. آن‌ها معمولاً به‌ صورت متن همراه با یک تصویر در بالا یا پایین صفحه، در کنار محتوای برنامه ظاهر می‌شوند.

  • تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی معمولاً کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی هستند که اغلب قبل از تماشای ویدیوی اصلی ظاهر می‌شوند (به ‌طور مثال، قبل از ویدیویی که می‌خواهید در YouTube تماشا کنید، تبلیغات را مشاهده می‌کنید). آن‌ها بسیار جذاب بوده و از نرخ تأثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

  • تبلیغات ویدیویی با ارائه جایزه به کاربر

این نوع از تبلیغات اغلب در اپلیکیشن‌های بازی استفاده می‌شوند و ارزشمند هستند. مثلا شما یک تبلیغ را تماشا می‌کنید و به شما جوایزی داده می‌شود. ویدیوهای جایزه‌دار می‌توانند در تعامل با کاربر بسیار مؤثر باشند؛ به‌خصوص اگر در روزهای متوالی تماشا شوند، میزان جایزه اهداشده افزایش می‌یابد.

  • تبلیغات میان برنامه‌ای

این نوع از تبلیغات در مقایسه با سایر تبلیغات، مزاحمت کمتری برای کاربران ایجاد می‌کنند و جذابیت بیشتری دارند؛ زیرا در طول برنامه ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال هنگام اتمام یک مرحله از بازی نشان داده می‌شوند. آن‌ها اشکال غنی معرفی محتوا هستند و می‌توانند شامل عکس یا ویدیو باشند.

  • تبلیغات مطابق با خود برنامه

تبلیغات مطابق با خود برنامه در جریان منظمی از ارائه محتوا ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال به شکل آگهی توسط یک موتور پیشنهاددهنده محتوا که در محتوای یک برنامه یا وب‌سایت وجود دارند، به ‌عنوان محتوا به کاربر نشان داده می‌شوند. هدف آن‌ها این است که با ظاهر خود برنامه ترکیب شوند و در حین اسکرول توجه شما را به خود جلب کنند.

  • تبلیغات با امکان ارائه استفاده از برنامه

این تبلیغات به کاربران این فرصت را می‌دهند که با اجرای یک نسخه از بازی، قبل از تصمیم به نصب، آن برنامه را امتحان کنند. این نوع از تبلیغات سرگرم‌کننده و تعاملی هستند؛ به همین دلیل است که برخی از بالاترین نرخ‌های رضایت‌مندی مشتری در این نوع از تبلیغات به دست می‌آید.

 

تبلیغات در برنامه‌ موبایل

 

بهترین شیوه‌های تبلیغات درون برنامه‌ای چیست؟

وقتی صحبت از بهترین شیوه‌های تبلیغات درون برنامه‌ای به میان می‌آید، نکات و ترفندهایی برای کمک به افزایش امکان موفقیت وجود دارند؛ اما بسته به هر برندی این شیوه می‌تواند متفاوت باشد. تنها راه‌حل، امتحان کردن است.

  • آزمون و خطا

درک اینکه چه ترکیبی بهترین نتایج را به برندها ارائه می‌دهند، تنها با آزمون ‌و خطا امکان‌پذیر است؛ بنابراین شیوه‌های مختلف را تست کنید تا متوجه شوید کدام قالب تبلیغ برای هر کمپین بهترین کارایی را دارد. به ‌طور مثال، مدل‌های مختلف قیمت‌گذاری را تست کنید و ببینید کدام‌یک برای اپلیکیشن شما مناسب‌تر است و کدام سطح رضایت مشتری بیشتری را برای شما پدید خواهد آورد.

  • رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی

تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به حریم خصوصی مصرف‌کنندگان می‌تواند تأثیرات منفی بر برند شما بگذارد. در واقع، بسیار مهم است که دستورالعمل‌ها را رعایت کنید و مطمئن شوید که برنامه شما مطابق با الزامات کار می‌کند.

  • سرمایه‌گذاری روی خلاقیت

تبلیغ‌کنندگان حدود 1.7 ثانیه فرصت دارند که کاربر علاقه خود را از دست بدهد یا تبلیغات را جدی بگیرد. داشتن خلاقیت‌های چشم‌نواز که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، راهی عالی برای افزایش تعامل با کاربر است.

  • بررسی میزان تاثیرگذاری

طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط رسانه‌ها، نمایش تبلیغات نمایشگر تلفن همراه تنها در صورتی تاثیرگذار است که معیارهای خاصی در رابطه با گرافیک و زمان‌بندی داشته باشد. به ‌طور مثال50 درصد یا بیشتر از پیکسل‌های موجود در آگهی مشاهده شوند و حداقل یک ثانیه پیوسته این پروسه طول بکشد. بدون این دو شرط، تبلیغ شما اثرگذار نخواهد بود؛ بنابراین بسیار مهم است که آزمایش کنید و مطمئن شوید که این موارد را در نظر می‌گیرید.

  • عدم تبلیغ بیش از حد

شما می‌توانید کاربران را به کسانی که علاقه‌مند به تبلیغات هستند و تبلیغات را می‌بینند و آن‌هایی که توجهی به تبلیغات ندارند، تقسیم کنید.

 

جمع‌بندی

تبلیغات در برنامه های موبایل و گوشی یک جریان مهم برای تبلیغ‌کنندگان به حساب می‌آیند. از این رو فرمت‌های تبلیغاتی مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک بالاترین تعامل با کاربران را به شما ارائه می‌دهد. همچنین به یاد داشته باشید که بیش از حد تبلیغ نکنید؛ زیرا ممکن است باعث کاهش جذابیت برند شما و منجر به سرگردانی کاربران شود. نسبت به فعالیت‌ها و روندهای کلاهبردارانه نیز هوشیار باشید؛ چراکه بسیار مهم است روندهایی که از آن‌ها برای معرفی برند خود بهره می‌برید، هم‌زمان با جلب ‌توجه مشتری، اعتماد او را نیز جلب کند. در نهایت، باید گفت که ارزیابی تبلیغات درون برنامه‌ای، اقدامی کلیدی برای موفقیت برند شما است.


 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر