چگونه با استفاده از صفحه خطا 404 خود، بهینه‌سازی سئو و تغییرات وب‌سایت را انجام دهیم؟

چگونه با استفاده از صفحه خطا 404 خود، بهینه‌سازی سئو و تغییرات وب‌سایت را انجام دهیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 آبان 29

چگونه با استفاده از صفحه خطا 404 خود، بهینه‌سازی سئو و تغییرات وب‌سایت را انجام دهیم؟

 

در حالت ایده‌آل، شما هرگز با صفحه خطای 404 مواجه نمی‌شوید. لینک‌ها هرگز خراب نمی‌شوند. تمام منابع در یک مکان باقی می‌مانند و بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک‌ها، خیلی راحت در وب‌سایت شما چرخ می‌زنند؛ اما با وجود تمام تلاش‌ها، هنوز هم خطای 404 اتفاق می‌افتد.

این خطا، رایج‌ترین خطایی است که بازدیدکنندگان سایت با آن مواجه می‌شوند. خطای 404 به این معنی است که صفحه‌ای که بازدیدکننده سعی دارد به آن برسد، پیدا نمی‌شود. این مشکل می‌تواند به دلیل انتقال صفحه به یک URL جدید یا به دلیل حذف آن از وب‌سایت باشد.

در حالی که شما باید هنگام یافتن این خطاها، اقداماتی را برای اصلاح آن انجام دهید، ایجاد یک صفحه خطای 404 نیز اهمیت دارد تا به بازدیدکنندگان کمک کند، در صورت مواجهه با این خطا، آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستند، پیدا کنند. در صورتی که این کار به‌درستی انجام شود، صفحه‌های 404 حتی می‌توانند برای پیشرفت سئو سایت و کمک کردن به تغییرات استفاده شوند. در این مقاله از شرکت طراحی سایت ایده پویا به شما خواهیم گفت که چگونه از این خطا برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

بهینه سازی صفحه خطای 404 

روش‌هایی برای بهینه سازی صفحه خطای 404

  • قرار دادن محصولات خود در جایگاه مناسب
  • ارائه نظرات کاربران
  • جذب مشتریان جدید
  • تأثیرگذار باشید.
  • آن‌ها را در مسیر درست راهنمایی کنید.
  • پیشنهاد دادن موارد باارزش
  • آن را ساده نگه دارید.
  • راه‌های تعاملی را فراهم کنید.
  • قدرت نفوذ کلمات کلیدی
  • اپ خود را در مرکز و نمای کار قرار دهید.
  • ارتباطات ایجاد کنید.
  • اجتماعی باشید.

مشتریان از دیدن صفحه 404 خوشحال نخواهند شد و شرکت‌ها لینک‌های خراب را نمی‌خواهند، زیرا هر دوی این موارد منجر به کاهش فرصت‌های فروش می‌شوند؛ اما همه‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد، بد نیست. با استفاده از یک رویکرد درست، کسب و کارها می‌توانند صفحات 404 خود را برای ارائه ارزش‌ها بهینه کنند. ما در این مقاله به شما راه‌هایی برای بهبود صفحات خطای 404 خواهیم گفت.

 

  • قرار دادن محصولات خود در جایگاه مناسب

در اولین گام، از صفحه 404 خود به‌عنوان فرصتی برای جایگاه مؤثر محصولاتتان استفاده کنید. به بازدیدکنندگان، منتخبی از محبوب‌ترین پیشنهادات خود را به همراه لینک‌های هر محصول نشان دهید. در حالی که ممکن است مشتریان فعال شما به دنبال این موارد خاص نباشند، این رویکرد راهی برای جذب بازدیدکنندگان از صفحه 404 شما به صفحات فعال سایت ارائه می‌دهد.

نکته بسیار مهم در این مورد این است که همیشه تصاویر را اضافه کنید. درست است که لینک دادن به محصولات از هیچ‌چیز بهتر است، اما پیوندهای حاوی تصاویر در جلب نظر مشتریان، مؤثرتر خواهد بود. تصویر زیر مربوط به شرکت لوازم جانبی Steve Madden است که نمونه‌ای از رویکرد محصول در صفحه 404 را نشان می‌دهد.

 

صفحات دارای ارور 404

 

  • ارائه نظرات کاربران

شما می‌توانید صفحات 404 خود را با درج نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات خود بهبود ببخشید. دلیل این کار این است که وقتی کاربران با صفحه 404 روبه‌رو می‌شوند، به ‌طور طبیعی ناامید خواهند شد. آن‌ها مطمئن نیستند که چه اشتباهی رخ ‌داده است، اما می‌دانند چیزی را که به دنبال آن بودند، پیدا نکرده‌اند. در نتیجه، آزرده‌خاطر شدن آن‌ها باعث می‌شود که احتمال خرید محصولات توسط آن‌ها کاهش پیدا کند.

 

  • از کلمات کلیدی استفاده کنید.

صفحه 404 می‌تواند به افزایش بهینه‌سازی موتور جستجو شما کمک کند. به این صورت که به‌جای ارسال یک پیام کوتاه و عذرخواهی برای صفحه 404، تعدادی از محبوب‌ترین کلمات کلیدی خود را به همراه لینک‌های مرتبط اضافه کنید. این به ارزش یک صفحه خراب کمک می‌کند و به کاربران نیز راهنمایی می‌کند تا آنچه را می‌خواهند، به ‌راحتی پیدا کنند.

فرض کنید شرکتی هستید که خدمات مراقبت از حیوانات خانگی را ارائه می‌دهد. می‌توانید کلمات کلیدی مانند خدمات حیوانات خانگی یا مهدکودک سگ را همراه با لینک‌ها در صفحه 404 خود قرار دهید. در واقع می‌توانید یک یا چند جمله بعد از پیام 404 خود اضافه کنید، مانند ((در جستجوی صفحه مهدکودک ما هستید؟)) یا ((به بهترین خدمات حیوان خانگی نیاز دارید؟ ببینید چه چیزی برای ارائه داریم.))

 

  • جذب مشتریان جدید

شروع صفحه 404 با عذرخواهی یک تاکتیک قوی است، اما می‌توانید با ایجاد سرنخ‌های جدید، صفحه 404 را بهبود ببخشید. شما می‌توانید با پیام ((متأسفیم این کار نمی‌کند))، راهی برای مشتریان ارائه دهید تا با شما تماس بگیرند یا یک نسخه نمایشی رایگان از خدمات یا محصول خود را ارائه دهید. می‌توانید در قسمتی از این صفحه از کاربران خود بخواهید تا آدرس ایمیل خود را ارسال کنند و آن‌ها را از راه‌های ارتباطی جدید خود باخبر کنید. به لینک HubSpot در مثال زیر توجه کنید:

 

دلیل صفحه 404 چیست

 

  • تأثیرگذار باشید.

اگر توانایی انجام کاری را ندارید که مشتریان بمانند، حداقل آن‌ها را بخندانید. می‌توانید از یک شوخی یا ویدئو خنده‌دار که حتی ربطی به برند شما نداشته باشد، استفاده کنید. طنز می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و به مشتریان کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند. بازدیدکننده‌ای را در نظر بگیرید که در صفحه 404 شما قرار می‌گیرد، ویدئو خنده‌دار شما را تماشا می‌کند و می‌خندد. دفعه بعد که تبلیغات برند شما را در رسانه‌های اجتماعی ببیند، به احتمال زیاد تأثیر مثبت صفحه 404 خنده‌دار شما کاری می‌کند تا او دوباره برای دیدن صفحه شما برگردد.

 

  • آن‌ها را در مسیر درست راهنمایی کنید.

در حالی که ممکن است ندانید مشتریان هنگام ورود به صفحه 404 شما دقیقاً به دنبال چه چیزی بودند، اما می‌توانید حدس‌های دقیقی بزنید. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و ابزارهای تجزیه و تحلیل، می‌توانید مجموعه‌ای از عبارت‌های رایج جستجوی مشتریان را ایجاد کنید که می‌تواند به اطلاع‌رسانی طراحی 404 شما کمک کند. به‌ عنوان‌ مثال، اگر شما یک برند تجارت الکترونیک پوشاک هستید و محبوب‌ترین جستجوهای شما برای کت‌های زمستانی، کت‌های بارانی و چکمه‌های ضدآب است، لینک‌های هر سه دسته از این محصولات را در صفحه 404 خود قرار دهید تا در نشان دادن مسیر درست به مشتریان خود کمک کنید.

 

  • پیشنهاد دادن موارد باارزش

اگر نمی‌توانید آنچه که مشتریان می‌خواهند را پیدا کنید، چیزی ارزشمند به آن‌ها پیشنهاد دهید. برای مثال می‌توانید از پنجره‌های بازشونده استفاده کنید. البته درست است که مردم این مدل پنجره‌ها را دوست ندارند، اما این رویکرد یک استثناء را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با ایجاد پنجره‌هایی که قبل از خروج کاربران از صفحه 404 شما ظاهر می‌شوند و تخفیف یا قیمت فروش را همراه با کد ارائه می‌دهند، آن‌ها را متقاعد کنید که ارزش دارد به این صفحه بازگردند و آن چیزی که به دنبالش بودند را پیدا کنند.

 

  • آن را ساده نگه دارید.

وقتی صحبت از صفحه 404 می‌شود، موضوع آن‌قدرها هم پیچیده نیست. تنها لازم است که توضیح دهید، چه چیزی باعث این مشکل شده است و یک روش مؤثر برای کمک به حل مشکل ارائه دهید، اما نیاز به نوشتن پاراگراف‌هایی طولانی برای توضیح مشکل و درخواست حسن نیت مشتریان نیست. چرا؟ زیرا آن‌ها، این متن طولانی را نمی‌خوانند. در عوض عذرخواهی خود را ساده کنید و سپس لیستی از لینک‌های رایج مانند صفحه اصلی، صفحه جستجو و صفحات راهنما را به سایت خود اضافه کنید.

 

  • راه‌های تعاملی را فراهم کنید.

شاید شما بتوانید صفحه 404 را سرگرم‌کننده‌تر کنید. برخی از برندها ترجیح می‌دهند، بازی‌های ویدئویی کوچکی بسازند که چند دقیقه سرگرمی برای مشتریان فراهم کند و سپس به محتوای یک سایت دیگر لینک می‌دهند. این یک راه عالی برای ایجاد یک چرخش مثبت در یک تجربه منفی است.

با اجازه دادن به مشتریان برای منفجر کردن بیگانگان می‌توانید گزش ناشی از فرود در صفحه 404 را بکاهید. Kualo این کار را با صفحه 404 خود انجام می‌دهد. با فشار دادن کلید فاصله، بازدیدکنندگان می‌توانند به بیگانگان در فضا شلیک کنند، در حالی که آن‌ها در سراسر صفحه به شکل لوگوی برند حرکت می‌کنند.

 

برطرف کرد صفحه 404

 

  • اپ خود را در مرکز و نمای کار قرار دهید.

گزینه دیگری که به افزایش صفحه 404 شما کمک می‌کند، افزودن پیوندی برای دانلود اپلیکیشن موبایل خود است. این کار بسیار مؤثر خواهد بود. شما با قرار دادن اپلیکیشن موبایل خود، می‌توانید نشان دهید که پیدا کردن آنچه می‌خواهند، با استفاده از اپ برای مشتریان آسان‌تر است.

 

ساخت صفحه 404 متمرکز بر بازاریابی

اگر به دنبال راه‌هایی برای بازاریابی بهتر خود هستید می‌توانید از گزینه‌های زیر در صفحه 404 استفاده کنید:

صفحه ارور 404

  • نوار جستجو

یکی از ویژگی‌های عالی این است که یک نوار جستجو داشته باشید که به ‌طور برجسته در صفحه ‌نمایش داده شود. اگر بازدیدکننده شما نتواند آن چیزی که به دنبالش بوده را به‌ راحتی پیدا کند، با کمک نوار جستجو می‌تواند خیلی سریع به آن دسترسی داشته باشد.

  • منوی پیمایش

شما باید یک منوی پیمایش برای سایت خود در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند بدون نیاز به بازگشت به صفحه، به ‌مرور سایت شما ادامه دهند.

  • موارد سرگرم‌کننده

برخی از وب‌سایت‌ها دوست دارند، عذرخواهی‌های عجیب‌وغریب را در صفحات 404 خود قرار دهند. شاید استفاده این موارد سرگرم‌کننده کاملاً ضروری نباشد، اما می‌توانند باعث آرام کردن بازدیدکننده‌ای شوند که ناامید شده است.

 

سخن آخر

در حالی که اجتناب کامل از صفحه 404 غیرممکن است، اما می‌توان به آن ازنقطه‌نظر مثبت نگاه کرد. با در نظر گرفتن آنچه مشتریان ممکن است به دنبال آن باشند و استفاده از داده‌های بازاریابی مرتبط و اطمینان از این‌که صفحه 404 شما موقعیت برند شما را منعکس می‌کند، می‌توانید صفحه 404 را از متغیرهای ساده به سئو و عملکردهای بازاریابی تغییر دهید.

 

سئو سایت 

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر