استفاده

استفاده از وب‌سایت بهترین گزینه برای پیج های فروش اینستاگرامی

استفاده از وب‌سایت بهترین گزینه برای پیج های فروش اینستاگرامی

تاریخ انتشار خبر : 1401 آبان 10

استفاده از وب‌سایت بهترین گزینه برای پیج های فروش اینستاگرامی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، زندگی همه افراد دچار تغییر و تحول بسیاری شده است. به وجود آمدن شغل‌های جدید را می‌توان یکی از این تغییرات دانست. فروش اینترنتی محصولات مختلف در پلتفرم اینستاگرام، از مشاغل پرطرفدار این روزها محسوب می‌شود. از آنجایی که خرید اینترنتی مزایای زیادی به همراه دارد، مردم استقبال بسیار گرمی از این پیج‌ها کرده‌اند.

با توجه به خطرات و فیلترینگ‌هایی که همواره در کمین اینستاگرام هستند، بهتر است که صاحبان این کسب و کارها یک جایگزین برای صفحه خود داشته باشند. در ادامه این موضوع از شرکت طراحی سایت و آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، به بررسی استفاده از وب‌سایت برای این افراد می‌پردازیم. همراه ما باشید.

جهت مشاهده نمونه پروژه‌های طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

 

شرکت طراحی وب سایت

 

فروش اینترنتی با وبسایت یا اینستاگرام؟

فروش اینترنتی محصولات مختلف یکی از مشاغل نسبتا جدید است که درآمد بسیار خوبی برای افراد به دنبال دارد. امروزه اینستاگرام تبدیل به یک بستر مناسب برای رشد این مشاغل شده است که همه می‌توانند به‌ راحتی از آن استفاده کنند.

بسیاری از افراد هنگام شروع فعالیت خود بر سر دوراهی بزرگی قرار می‌گیرند. آن‌ها مردد می‌شوند که فروش خود را از طریق یک وب‌سایت شروع کنند یا اینکه مستقیم به سراغ یک پیج فروش اینستاگرامی بروند؟ این مقایسه شاید کار درستی نباشد، اما اغلب افراد درگیر آن می‌شوند و نمی‌توانند به‌ راحتی تصمیم بگیرند. در این قسمت ما قصد داریم تا با بازگو کردن نکاتی ویژه در این زمینه، تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنیم.

 

فروش اینترنتی در اینستاگرام

اینستاگرام در مدت‌زمانی کوتاه پس از ظهور، تبدیل به یک بستر فوق‌العاده برای فروش و کسب درآمد شد. همه ما به مزایا و نکات مثبت آن تا حدودی واقف هستیم. استفاده رایگان، ارتباط مستقیم و راحت با مشتری، کاربری راحت و ساده و ... از مزایای داشتن پیج فروش در این پلتفرم هستند. در این قسمت ما قصد داریم تا به بررسی معایب وابستگی فروش در این برنامه بپردازیم. بدون شک وقتی شما نسبت به این معایب آگاهی کافی داشته باشید، می‌توانید بهتر و راحت‌تر برای آینده کاری خود تصمیم بگیرید.

 

محدودیت فروش اینترنتی در اینستاگرام 

 

  1. عدم وجود دسته‌بندی برای محصولات

اگر شما قصد فروش محصولات متنوع در زمینه‌های مختلف را دارید، در اینستاگرام با مشکل جدی دسته‌بندی روبه‌رو می‌شوید. در این پلتفرم امکان ایجاد دسته‌بندی برای محصولات مختلف وجود ندارد. این موضوع می‌تواند به صورت مستقیم بر روی فروش شما تأثیر بگذارد؛ چراکه کاربر را مجبور می‌کند که تمام محصولات را زیر و رو کند تا بتواند گزینه مورد نظر خود را بیابد. این وضعیت اصلا دلخواه کاربر نبوده و ممکن است او را از خرید منصرف کند.

  1. وجود نداشتن امکان جست‌وجو

ممکن است شما صدها پست از محصولات خود در صفحه اینستاگرامتان منتشر کرده باشید؛ در این صورت پیدا کردن پست‌های قدیمی بسیار دشوار می‌شود. چراکه هیچ گزینه‌ای برای جست‌وجو در این برنامه وجود ندارد.

  1. امکان به‌روزرسانی وجود ندارد

در شرایط بازار کنونی قیمت محصولات همواره در حال تغییر است؛ از طرف دیگر ممکن است موجودی آن‌ها نیز دچار تغییر شود. تغییر دادن اطلاعات قیمت و موجودی محصولات در اینستاگرام کار دشواری بوده و وقت زیادی از شما می‌گیرد؛ به‌خصوص در شرایطی که کار شما گسترش پیدا کرده باشد. زمانی که تعداد پست‌های شما زیاد باشند، به سختی می‌توانید هر روز همه آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

  1. عدم امکان پرداخت آنلاین

در فروش‌های اینستاگرامی، امکان پرداخت آنلاین و اتصال به درگاه پرداخت وجود ندارد. در این شرایط نحوه پرداخت فقط به ‌صورت انتقال وجه امکان‌پذیر است. پس شما باید برای تمام مشتریان خود به‌ صورت تک‌به‌تک شماره کارت ارسال کرده و سپس منتظر فیش واریزی آن‌ها باشید تا در نهایت بتوانید سفارش را برایشان ثبت کنید. این کار بسیار زمان‌بر و طاقت فرسا است؛ به‌خصوص زمانی که فروش شما گسترش پیدا کرده باشد.

  1. خطر فیلترینگ و بلاک شدن

اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی همواره در خطر فیلترینگ است. همین موضوع باعث می‌شود تا امنیت شغلی شما به خطر افتاده و نتوانید با اطمینان‌خاطر کامل، به فعالیت خود ادامه دهید. بنابراین، شما نباید همه کسب و کارتان را بر مبنای این شبکه اجتماعی قرار دهید. از طرف دیگر، در برخی مواقع دیده شده که اینستاگرام بدون دلیل قبلی و اعلام کردن از قبل، برخی از پیج‌ها را حذف و از دسترس خارج کرده است. پس شما باید تدابیر لازم را برای مواجه شدن با چنین شرایطی از پیش اندیشیده باشید.

  1. سختی در جلب اعتماد مشتریان

راه‌اندازی یک پیج اینستاگرامی و شروع فروش آنلاین، کار نسبتا ساده‌ای است که هرکسی می‌تواند انجام دهد. همین امر باعث شده که مشتریان به ‌سختی بتوانند به پیج‌های مختلف اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنند.

ارائه راهکار

 همان‌طور که اشاره کردیم، متأسفانه با شرایط حاکم، احتمال به خطر افتادن پیج‌های فروش اینستاگرامی و از دست رفتن آن‌ها همواره برای افراد وجود دارد. پس شما باید به دنبال یک راهکار باشید تا در این شرایط دچار مشکل نشده و مجبور نشوید که از صفر شروع کنید. اکثر دیجیتال مارکترها و فعالان در این حوزه، توصیه می‌کنند که در راستای پیج فروش اینستاگرامی خود، در وب‌سایت فروشتان نیز فعالیت کنید.

پیش بردن هم‌زمان وب‌سایت و پیج اینستاگرام شاید سخت به نظر برسد، اما بدون شک بسیار ایمن‌تر است و در شرایط بحرانی مانند فیلترینگ اینستاگرام، به شما کمک فراوانی می‌کند. این اقدام هوشمندانه باعث می‌شود تا شما مخاطبان و مشتریان همیشگی‌تان را از دست ندهید و در هر شرایطی، درآمد خاص خود را داشته باشید.

 

مزایای استفاده از وب‌سایت برای پیج‌های فروشگاهی

 

استفاده از سایت برای پیج فروشگاهی

 

شاید با توضیحات داده‌شده در این زمینه، باز هم برای استفاده از وب‌سایت فروش قانع نشده باشید و به نظرتان کماکان اینستاگرام بستر مناسب‌تری برای فروش باشد. در این قسمت با چند نمونه از مزایایی که سایت فروش برای شما به دنبال دارد، آشنا می‌شویم.

  • عدم بلاک شدن و یا فیلترینگ
  • امکان جابه‌جایی آسان پول
  • ریسک‌پذیری بالا
  • عدم محدودیت در بازدید صفحات
  • عدم محدودیت به قوانین و الگوریتم‌های اینستاگرام
  • جلب اعتماد هرچه بیشتر مشتری
  • کسب اعتبار بیشتر در زمینه فروش
  • امکان دسته‌بندی محصولات فروش
  • امکان جست‌وجو در بین محصولات
  • به‌روزرسانی قیمت و موجودی محصولات به ‌سادگی

تمام مواردی که در قسمت قبلی به ‌عنوان معایب اینستاگرام شمرده شدند، در این قسمت تحت عنوان مزایای وب‌سایت فروش به شمار آمدند. در چنین حالتی شما می‌توانید کمبودهای اینستاگرام را از طریق یک وب‌سایت فروشگاهی جبران کرده و فعالیت خود را در حوزه فروش، گسترش دهید.

در کنار موارد نام‌برده، شما با داشتن وب‌سایت فروشگاه خود و فعالیت در آن، توسط گوگل نیز دیده می‌شوید و با کمی تلاش بیشتر و بهینه‌سازی سایت، می‌توانید در رتبه‌بندی این موتور جست‌وجو، به یک جایگاه ویژه برسید. در اینستاگرام مخاطبان شما محدود به فالوورهایتان می‌شوند؛ اما زمانی که فعالیتتان را در گوگل گسترش دهید، در سطح جهانی دیده می‌شوید و می‌توانید به نتایج به مراتب بهتری دست پیدا کنید.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم یکی از مشاغل جدیدی که پیشرفت تکنولوژی به ارمغان آورده، فروش اینترنتی است. مقایسه فروش اینترنتی در اینستاگرام و وب‌سایت کار چندان درستی نیست؛ چراکه زیرساخت‌های این دو پلتفرم با یکدیگر متفاوت هستند. به عبارتی می‌توان این دو بستر را مکمل یکدیگر دانست که می‌توانند محدودیت‌های یکدیگر را جبران کنند. در شرایط کنونی و خطر فیلترینگ دائمی اینستاگرام، طراحی سایت و فعالیت در وب‌سایت فروشگاه برای به فروش رساندن محصولات، بهترین گزینه محسوب می‌شود. در این زمینه نباید از بهینه‌سازی و سئو سایت و تأثیر آن بر میزان فروش غافل شوید.

 

 تلفن شرکت طراحی سایت ایده پویا

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر