کدام پیام رسان ایرانی ویژگی و قابلیت های بهتری دارد؟

کدام پیام رسان ایرانی ویژگی و قابلیت های بهتری دارد؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 مهر 24

کدام پیام رسان ایرانی ویژگی و قابلیت های بهتری دارد؟

 

پیام رسان، برنامه‌ای است که عملکرد پیام خصوصی را بین دو یا چند نفر فعال می‌کند. با افزایش روزافزون برنامه‌های پیام رسان که هر روز تولید می‌شوند، این نوع فناوری به سرعت به محبوب ترین راه برای ارسال پیام‌های متنی تبدیل شده و جایگزین SMS و MMS به عنوان اولویت اکثر مصرف کنندگان شده است.

مکالماتی که در برنامه‌های پیام رسان رخ می‌دهد پویا و دو طرفه هستند و امکان مکالمه متنی را در زمانی که کاربر با برنامه درگیر است، فراهم می‌کند. آنها روشی بسیار موثر و جذاب برای تعامل با مشتریان و بالا بردن امتیاز رضایت مشتری هستند. امروزه بسیاری از پیام رسان‌های ایرانی ما را به سمت این تکنولوژی سوق داده و راه را برای ارتباط با دنیای ارتباطات آسان کرده‌اند.

آیا انواع مختلف شبکه های اجتماعی را می‌شناسید؟ کلیک کنید.

 

شرکت طراحی وب سایت

 

آشنایی با پیام رسان‌های ایرانی

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در ایران رایج هستند که بسیاری از افراد از این فناوری برای ارتباط و فعالیت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند، در این بخش از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایده پویا برخی از پیام رسان‌های ایرانی و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

 

پیام رسان ایتا

یکی دیگر از پیام رسان‌های ایرانی که محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران ایرانی پیدا کرده است، پیام رسان ایتا (Eitaa) است. مهم‌ترین ویژگی این پیام رسان، شباهت زیاد آن به تلگرام بوده و بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته، هدف سازندگان این برنامه، تولید تلگرام دوم بوده است.

از ویژگی‌های پیام رسان ایتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای رابط کاربری شبه به تلگرام که بین ایرانی‌ها محبوب است.
  • وجود ربات‌های هوشمند که مانند ربات تلگرام عمل کرده و کاربران می‌توانند با راه اندازی ربات دلخواه خود، بسیاری از عملکردهای روزانه را به صورت روتین انجام دهند.
  • پیام رسان ایتا برخلاف سایر پیام رسان‌های ایرانی، قابلیت فعال شدن روی پلت فرم‌های دیگر به غیر از اندروید را فراهم کرده و قبل از درخواست کاربران، خود نسخه وب آن را راه اندازی کرده است. نسخه وب این اپلیکیشن نیز کاملاً همانند برنامه تلگرام طراحی شده است. به جز نسخه وب، ایتا دارای نسخه ویندوز نیز می‌باشد.
  • در پیام رسان ایتا می‌توانید به راحتی گروه و کانال بسازید. محدودیت خاصی برای تعداد اعضای گروه‌ها در این اپلیکیشن وجود ندارد. همچنین برای کانال نیز محدودیت خاصی بیان نشده است.
  • ترافیک محاسبه شده برای کاربران پیام رسان ایتا در ایران 50 درصد است. به این معنی که باتوجه به داخلی بودن سرورهای این پیام رسان، اینترنت آن با 50 درصد تخفیف محاسبه می‌شود.
  • در ایتا می‌توانید به صورت نامحدود از فضای ابری برای ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده کنید؛ که نسبت به سایر اپلیکیشن‌های ایرانی ارتقا یافته است.

 

پیام رسان بله

پیام رسان بله علاوه بر امکان چت گروهی و خصوصی، دارای قابلیت‌هایی از جمله انتقال پول و خرید اینترنتی نیز می‌باشد. این قابلیت در سایر پیام رسانی‌های ایرانی وجود نداشته و تنها یک ویژگی برای این اپلیکیشن محسوب می‌شود. بنابراین همه افرادی که این پیام رسان را دانلود نمایند، در واقع یک برنامه با قابلیت‌های مختلف مانند ارسال فایل، ایجاد گروه و کانال و یک برنامه برای مدیریت حساب، انتقال پول و خرید اینترنتی دریافت کرده‌اند. این برنامه زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی بوده و به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام رسان بله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال راحت کارت به کارت پول
  • ایجاد کیف پول شخصی
  • خرید اینترنتی
  • خرید مستقیم از کانال‌های عرضه کننده محصولات
  • خرید شارژ
  • پرداخت قبوض و سایر خدمات بانکی

علاوه بر این موارد امکاناتی که کاربران می‌توانند به راحتی باهم ارتباط برقرار کنند مانند:

  • امکان چت به صورت گروهی و فردی
  • امکان ارسال فایل با فرمت‌های مختلف
  • قابل استفاده از انواع پلتفرم‌ها مانند دسکتاپ، وب و موبایل
  • پشتبانی از انواع استیکرها
  • ساخت و استفاده از ربات
  • دارای فضای ابری برای ذخیره سازی اطلاعات
  • ساخت کانال و گروه
  • دارای API قابل دسترس

 

پیام رسان سروش

این پیام رسان یکی از راه‌های ارتباطی رایگان است که به وسیله آن می‌توانید با دوستان و آشناسان خود ارتباط برقرار کرده، پیام‌های خود را ارسال و دریافت کنید، گروه تشکیل داده و حتی تماس صوتی رایگان برقرار کنید. این پیام رسان مانند بسیاری از پیام رسان‌های خارجی مانند تلگرام و واتساپ بوده با این تفاوت که توسط متخصصین و برنامه نویسان ایرانی طراحی شده است.

 

پیام رسان روبیکا

پیام رسان روبیکا توسط شرکت توسکا طراحی شده است. این اپلیکیشن که از اولین تولیدات این شرکت است، به محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار دست یافته است. این پیام رسان بیشتر در دوره همه گیری کرونا و با شروع آموزش‌های آنلاین محبوبیت پیدا کرد که از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به برگزاری کلاس‌های آنلاین اشاره کرد. پیام رسان روبیکا دارای امکانات جالب دیگری نیز هست که از جمله این امکانات استفاده از خدمات آنلاین بدون استفاده از حجم اینترنت برای مشترکین اپراتورهای ایرانسل و همراه اول می‌باشد.

به طور کلی ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیام رسان روبیکا را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • برقرار تماس
  • خرید بسته‌های شارژ سیم کارت و اینترنت
  • امکان تماشای فیلم و سریال‌های ایرانی، خارجی، ترسناک، کمدی، آموزشی، سرگرمی، انیمیشن، فیلم‌های ویژه ناشنوایان، تئاتر و..
  • کانال رسمی ورزش سه
  • فروشگاه آنلاین کتاب
  • دسترسی به برخی از کانال‌های پرمخاطب
  • ایجاد کیف پول برای خرید راحت‌تر درون برنامه
  • دسترسی به خبرگزاری‌های مختلف مانند خبرگزاری مهر، ایسنا، تسنیم و فارس
  • انجام کارهای نیکوکارانه در بخش دنیای احسان

 

پیام رسان آی گپ

آی گپ (iGap) یکی از دیگر از پیام رسان‌های محبوب ایرانی است که علاوه بر داشتن قابلیت گفتگو و چت، از امکانات بی‌نظیر دیگری برخوردار است. در ضمن امنیت این پیام رسان نسبت به سایر اپلیکیشن‌های ایرانی بسیار بالاست. این برنامه با الگوریتم رمزنگاری پیشرفته‌ای، ارتباط در بستر اینترنت را فراهم می‌کند.

 

چه برنامه ای جایگزین بهتری برای واتساپ و تلگرام است؟

از زمانی که مساله امنیت واتساپ مطرح شد، کاربران بسیاری به دنبال جایگزینی برای واتساپ بودند. اخیرا نیز با مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی به نظر می‌رسد که باید شاهد مهاجرت کاربران واتساپ و تلگرام به سوی پیام رسان‌های ایرانی باشیم. اما چه برنامه‌های جایگزین بهتری برای واتساپ و تلگرام موجود است؟ در این بخش به جایگزین‌هایی که می‌توانید در ایران استفاده کنید اشاره کرده‌ایم:

  1. سروش: این برنامه که در حال حاضر با نام سروش پلاس در دسترس است و نیز با تمام مشکلاتی که بر سر راه این پیام رسان ایرانی وجود داشت، اما باز هم یکی از پیام رسانی‌های محبوب ایرانی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای واتساپ و تلگرام باشد. شما می‌توانید به راحتی از طریق آن تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.
  2. پیام رسان بله: همان طور که در بالا اشاره کردیم این پیام رسان از قابلیت‌های بی‌نظیری برخوردار است و به لطف پشتیبانی بانک مرکزی، قابلیت مهمی از جمله برخورداری از خدمات بانکی آنلاین در اختیار کاربران خود قرار داده است. پیام رسان بله همچنین جایگزین بهتری برای واتساپ و تلگرام است تا بتوانید با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنید.
  3. گپ: این پیام رسان نیز به عنوان یک اپلیکیشن داخلی مشابه واتساپ عمل کرده و نسبت به سایر پیام رسان‌ها از امنیت بالاتری برخوردار است.

چه برنامه‌ای جایگزین مناسبی برای اینستاگرام است؟

علاوه بر واتساپ و تلگرام، بسیاری از کاربران به دنبال اپلیکیشن‌هایی برای جایگزین شدن با اینستاگرام هستند. برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی جایگزین اینستاگرام عبارتند از:

  1. شبکه اجتماعی ویسگون: این برنامه بستری مناسب برای به اشتراک گذاری عکس و ویدئو در ایران است. این اپلیکیشن شباهت زیادی به نرم افزار اینستاگرام دارد و تقریبا تمام امکانات یه شبکه اجتماعی را داراست. شما می‌توانید به راحتی از طریق این برنامه پست و استوری ارسال کنید، چت کرده و پیام خصوصی ارسال کنید، کامنت و هشتک گذاری کرده و پیام دوستان خود را لایک کنید، فالو، آنفالو و گزارش تخلف و نمایش مطالب مرتبط نیز از دیگر قابلیت‌های ویسگون است.
  2. شبکه اجتماعی نزدیکا: این برنامه نیز جایگزین مناسبی برای اینستاگرام است که علاوه بر به اشتراک گذاشتن تصویر، می‌توانید متن و ویدیو نیز به اشتراک بگذارید. از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی ایرانی می‌توان به لایک، کامنت، هشتک گذاری، منشن کردن، پیدا کردن افراد نزدیک، چت خصوصی و... اشاره کرد. نزدیکا هم روی اندروید و هم روی آی او اس قابل نصب است.
  3. فیس نما: این شبکه اجتماعی بیشترین شباهت را به فیس بوک دارد، اما با این حال جایگزین مناسبی برای اینستاگرام است. ارسال پست و استوری، ساخت گروه، لایک و کامنت، بازنشر مطالب، منشن کردن و بسیاری از امکانات دیگر از طریق این شبکه اجتماعی قابل دسترس است.
  4. لنزو: این شبکه اجتماعی نیز برای اشتراک گذاری تصویر فعالیت خود را آغاز کرد. شما می‌توانید به راحتی در این برنامه تصاویر خود را طبقه بندی کرده و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لنزو برای کاربران اندروید و هم IOS در دسترس است و همچنین می‌توانید از طریق وب نیز آن را مدیریت کنید.

 

پرسرعت ترین پیام رسان داخلی کدام است؟

سرعت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در هر پیام رسانی است. اگر بتوانید فایلی را خیلی سریع برای دوستان خود ارسال کرده یا آن را دریافت نمایید، بدون شک رضایت بیشتری از آن پیام رسان خواهید داشت. پس از بررسی‌هایی که روی پیام رسان‌های ایرانی صورت گرفت، مشخص شد که پیام رسان گپ در رتبه اول دانلود قرار گرفته و پرسرعت‌ترین پیام رسان ایرانی معرفی شد. در رتبه دوم پیام رسان سروش و پیام رسان ایتا، آی گپ و روبیکا در رتبه سوم قرار گرفتند. در نهایت رتبه چهارم به پیام رسان بله رسید و متاسفانه عملکرد مناسبی در دانلود فایل نداشت.

 

 

امن ترین پیام رسان داخلی

تعیین امنیت پیام رسان‌های داخلی از آنجایی که اطلاعات تخصصی زیادی از آن‌ها در دسترس نیس، کار چندان ساده‌ای نیست، اما با این وجود با بررسی‌هایی که در بخش محرمانگی اطلاعات آن صورت گرفت، محققان به اطلاعاتی دست یافتند و امن‌ترین پیام رسان ایرانی را به صورت زیر معرفی کردند:

امنیت پیام رسان سروش:

این پیام رسان علاوه بر محبوبیت بالایی که دارد، از نظر طراحانش به عنوان یک پیام رسان امن نیز معرفی می‌شود. با این حال باز هم بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته سروش نتوانسته چندان دل کاربران خود را به دست آورد. از آنجایی پیام رسان سروش از شماره موبایل کاربران خود برای آی دی استفاده می‌کند، همین عامل و عدم رمزنگاری روی کل packet ارسالی سبب شد تا شماره موبایل بسیاری از افراد که جزو محرمانگی آن ها محسوب می‌شود، فاش شود.

بله؛ امن ترین پیام رسان ایرانی:

این پیام رسان به عنوان امن‌ترین پیام رسان‌های ایرانی معرفی شده است. این اپلیکیشن، در هنگام ارسال پیام، کل Packet ارسالی را با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری، رمزنگاری کرده و از این جهت بدون داشتن کلید ارتباط، به هیچ عنوان نمی‌توان به داده‌ها دسترسی داشت.

امنیت پیام رسان ایتا:

به طور کلی می‌توان گفت امنیت ایتا به گونه‌ای نیست که به راحتی به خطر بیفتد. این پیام رسان مانند سایر پیام رسان‌های ایرانی از پشتیبانی نهادهای مهم کشور و وزارت ارتباطات برخوردار است.

در پایان اگر شما نیز از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اید و تجربه استفاده از آن‌ها را دارید، در قسمت نظرات همین پست از ایده پویا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

طراحی سایت حرفه ای 

 

  • 98
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر