قابلیت ها و امکانات فراوان سایت دیجی کالا

تاریخ انتشار خبر : 1401 شهریور 20

قابلیت ها و امکانات فراوان سایت دیجی کالا

 

سایت فروشگاهی دیجی کالا DigiKala بزرگ‌ترین سایت فعال در زمینه تجارت الکترونیک در کشور است که در طول روز بیش از دو میلیون کاربر از آن بازدید می‌کنند. قطعا رسیدن به این آمار شگفت‌انگیز، رمز و رازهای زیادی را در پشت خود پنهان کرده است. اینکه چه شد که دیجی کالا به اینجا رسید و اصلا دیجی کالا چه قابلیت‌هایی دارد که بقیه فروشگاه‌های اینترنتی ندارند، احتمالا از سوالاتی است که برای شما هم پیش آمده است.

در این مطلب از شرکت طراحی وب و آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، تلاش می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم. رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها می‌تواند مسیر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که آرزوی دیجی کالایی شدن دارند را تغییر دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی کامل سایت دیجی کالا

این سایت فروشگاهی بزرگ توسط برادران محمدی در سال ۱۳۸۵ ایجاد شد. تعداد کارکنان آن، در ابتدا ۵ نفر بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر رسید. رشد دیجی کالا به حدی بود که به‌طور مرتب بر تعداد کارکنان آن افزوده می‌شد تا جایی که تعداد پرسنل این مجموعه در سال 1393 به ۷۰۰ نفر رسید و در شهریورماه سال ۱۳۹۷ نیز نزدیک به ۲۲۰۰ نفر برای دیجی کالا مشغول به فعالیت شدند.

اینجاست که می‌توان گفت یک سایت فروشگاهی کوچک، تنها با مدیریت درست و استفاده از قابلیت‌های کاربردی می‌تواند به‌تدریج پیشرفت کند و حتی به بزرگ‌ترین سایت فروشگاهی یک کشور یا منطقه تبدیل شود. ضمن اینکه، فروشگاه مجازی دیجی کالا از نظر سایت الکسا در رتبه سوم در بین کاربران ایرانی قرار دارد و بعد از دو سایت قدرتمند گوگل و آپارات قرار گرفته است. این آمار بی‌نظیر، از معروفیت و محبوبیت digikala نزد ایرانیان خبر می‌دهد.

جالب است بدانید ۷۰ درصد از سهم خریدهای اینترنتی داخل ایران متعلق به دیجی کالا است که این آمار، اعتماد مردم به این سایت و عملکرد رضایت‌بخش آن را نشان می‌دهد. یکی از دلایل مهم دستیابی به این درصد، تنوع بسیار بالای محصولات در این سایت است؛ به طوری که به‌راحتی می‌توان انواع کالای مورد نیاز خود را در بستر آن تهیه کرد.

 


آموزش صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی را با ما همراه باشید؛ کلیک کنید.


 

ویژگی های سایت فروشگاه آنلاین حرفه ای و کامل

طراحی سایت فروشگاهی معروف و بزرگ از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که در قسمت زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

 

  • سازگاری سایت فروشگاهی با موبایل

بیشتر کاربران فروشگاه‌های اینترنتی را افرادی تشکیل می‌دهند که از طریق موبایل‌ خود وارد سایت می‌شوند؛ به همین خاطر ریسپانسیو بودن سایت از اهمیت زیادی برخوردار است و گوگل نیز ارزش بیشتری برای سایت‌های سازگار با موبایل قائل می‌شود. بنابراین سایت‌های فروشگاهی باید دارای خاصیت ریسپانسیو باشند و ساختار آن‌ها در صفحات موبایل نیز به‌صورت مرتب به نمایش در بیاید. این خاصیت، در تمام سایت‌های بزرگ فروشگاهی جهان فعال است.

 

 

  • برخورداری از رابط کاربری ساده و زیبا

رابط کاربری ساده و درعین‌حال زیبا، از ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی ایده‌آل است. درواقع، فروشگاه‌های آنلاین باید به صورتی طراحی شوند که تمام کاربران، حتی افرادی که سواد زیادی ندارند، بتوانند در محیط آن‌ها به‌راحتی کار کنند. برای نمونه، با قرار دادن دکمه افزودن به سبد خرید یا دکمه افزایش تعداد خرید محصول، انتخاب رنگ آن و... می‌توان به کاربر کمک کرد تا خرید راحتی را تجربه کند.

توجه داشته باشید که کاربران به دلیل راحت بودن خرید اینترنتی از آن استقبال می‌کنند؛ به همین خاطر هر نوع پیچیدگی در سایت و فرایند خرید، باعث خروج زودهنگام آن‌ها می‌شود. بنابراین با تقسیم‌بندی محصولات و همین‌طور درج فیلد جستجو، می‌توان رضایت بیشتر کاربران را کسب کرد.

 

  • معرفی جامع محصولات همراه با عکس

فروشگاه‌های اینترنتی موفق مانند دیجی کالا، عملکرد خوبی در معرفی محصولات خود دارند. محصولاتی که توسط دیجی کالا عرضه می‌شوند، در بخش مخصوص به خود دارای توضیحات مناسبی هستند و ویژگی‌های کامل آن‌ها در اختیار کاربران قرار داده شده است. ضمن اینکه، تمام محصولات دارای عکس نیز هستند که این موضوع، برای هر محصول اهمیت زیادی دارد.

درواقع، کاربران تمایلی به خرید محصول فاقد عکس ندارند؛ به همین خاطر بسیار مهم است که هر محصول دارای عکس واضح باشد. تصاویر نیز بایستی متناسب با سایت فروشگاهی تعیین شوند؛ یعنی فاقد لوگو و دارای کیفیت عالی باشند. در این راستا، می‌توان عکاسی حرفه‌ای را برای گرفتن تصاویر باکیفیت و متفاوت با سایر رقبا استخدام کرد یا اینکه تصویر محصول را از خود شرکت تولیدی گرفت و در بخش مربوطه قرار داد.

 

  • برخورداری از بخش نظرات

تمام فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ از آمازون گرفته تا دیجی کالا، دارای بخش نظرات هستند. توجه داشته باشید بسیاری از کاربران تنها با هدف مطالعه بخش نظرات خریداران قبلی یا سایر کاربران، وارد بخش دیدگاه‌ها می‌شوند و زمان زیادی را در این بخش صرف می‌کنند که این ماندگاری کاربر در سایت، برای گوگل اهمیت زیادی دارد و باعث اعطاء ارزش و رتبه عالی به سایت فروشگاهی می‌شود.

بنابراین وجود بخش نظرات و دیدگاه‌های کاربران بسیار مهم است. به‌عبارتی‌دیگر، کاربران تمایل به خرید محصولاتی دارند که دیدگاه‌های مثبتی درباره آن‌ها ثبت شده است. بیش از ۶۰ درصد آن‌ها ابتدا به سراغ بخش نظرات می‌روند و در صورت راضی بودن سایر کاربران از محصول، برای سفارش آن اقدام می‌کنند.

قابلیت ها و امکانات سایت دیجی کالا

در این قسمت با قابلیت‌ها و امکانات سایت دیجی کالا که باعث شهرت روزافزون آن شده است، آشنا خواهید شد. این سایت قدرتمند سه ویژگی که در بالا مطرح شد را دارد و با سایر قابلیت‌های کاربردی خود، موفق شده است جزو ۳ سایت برتر ایران قرار بگیرد. این قابلیت‌های کاربردی عبارتند از:

 

  • امکان پرداخت وجه به چند روش مختلف

دیجی کالا جزو معدود سایت‌های ایران است که امکان پرداخت وجه درب منزل را دارد. به‌این‌ترتیب، مشتریان می‌توانند بعد از مشاهده حضوری محصول، نسبت به خرید آن اقدام کنند. همچنین امکان عودت محصول نیز مهیا شده است.

 

  • نمایش اجناس مشابه محصول مورد نظر کاربر

قابلیت‌های ویژه‌ای در فروشگاه آنلاین دیجی کالا فراهم شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، همین امکان مشاهده محصولات مشابه کالای مدنظر کاربر است. بنابراین کاربران این فرصت را دارند تا محصول مورد نظر خود را با سایر محصولات مشابه مقایسه کنند و بهترین خرید را با توجه به بودجه خود داشته باشند.

 

  • امکان انتخاب فروشنده محصول در حین سفارش

مراکز فروش بی‌شماری در حال همکاری با دیجی کالا هستند و هر محصول توسط چندین فروشنده عرضه می‌شود. در این حالت، مشتریان می‌توانند قیمت فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و در نتیجه محصول را از مرکز فروش مدنظر خود سفارش دهند.

 

  • اعمال تخفیفات مناسب بر روی برخی از محصولات

اعمال تخفیفات ویژه بر روی محصولات پرفروش، باعث جذب بسیاری از کاربران توسط دیجی کالا شده است. تخفیفات، گاهی تا هفتاد یا هشتاد درصد و حتی بیشتر هم می‌رسد که این موضوع باعث اختلاف قیمت قابل‌توجه محصولات سایت با بازار سنتی شده است. ضمن اینکه خریدهای مداوم از دیجی کالا، باعث اعطاء جوایزی به مشتریان می‌شود و طرح‌های تشویقی خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

  •  قابلیت پیگیری سفارش خود و تحویل محموله در زمان تعیین شده

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با وجود اینکه میلیون‌ها بازدید در طول روز دارد و سفارش‌های زیادی را در هر لحظه ثبت می‌کند، از نظم خوبی در ارسال سفارشات برخوردار است. تمام مراحل ارسال سفارش، از بسته‌بندی آن گرفته تا بارگیری، به اطلاع مشتری می‌رسد و روز تحویل آن نیز به او ابلاغ می‌شود تا در منزل حضور داشته باشد. به جرات می‌توان گفت که دیجی کالا یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی حال حاضر در زمینه ارسال دقیق و منظم محصولات به سراسر کشور است.

 

  • ارسال پیامک های هدفمند به کاربران دیجی کالا

ارسال پیامک‌های مختلف به کاربران، باعث افزایش تعامل با آن‌ها می‌شود که البته تعداد این پیامک‌ها نباید به حدی باشد که باعث آزار افراد شود. فروشگاه دیجی کالا به‌خوبی از این قابلیت بهره گرفته و از این طریق با کاربران خود در تعامل است. همچنین افراد می‌توانند از طریق ارسال ایمیل یا تماس با مرکز دیجی کالا با پرسنل ین فروشگاه اینترنتی به تعامل بپردازند و مشکلات خود را مانند ارسال اشتباه محصول یا هر مسئله دیگری در میان بگذارند تا مشکل آن‌ها در اسرع وقت رفع شود.

 

  • امکان فیلتر کردن نتایج جستجو جهت افزایش سرعت آن

یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر وب سایت فروشگاه آنلاین دیجی کالا، قابلیت فیلتر کردن نتایج جستجو است. کاربر با این امکان، می‌تواند محصول مد نظرش را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کند. درواقع، داخل فروشگاه‌های بزرگی مانند Digikala محصولات بی‌شماری در حال عرضه هستند. طبیعتا یافتن محصول مورد نظر از بین میلیون‌ها کالا کار سختی است؛ به همین خاطر با استفاده از این قابلیت می‌توان بر سرعت جستجوی کالای هدف افزود.

 

  • صدور سریع فاکتور خرید و ارسال آن برای مشتری

سرعت بالای سایت دیجی کالا در تمام زمینه‌ها، از بارگذاری صفحه گرفته تا صدور فاکتور، مشهود است. کاربران بلافاصله بعد از خرید می‌توانند فاکتور آن را مشاهده کنند. حتی این فاکتور در پیش از خرید نیز قابل مشاهده است و می‌توان به‌راحتی در آن تغییراتی را اعمال کرد. بنابراین تمام مراحل خرید محصول، از انتخاب آن گرفته تا پرداخت وجه و تحویل کالا در دیجی کالا به‌صورت حرفه‌ای صورت می‌گیرد که همین سبک فعالیت باعث شهرت این برند شده است.

 

سخن پایانی

دیجی کالا به‌عنوان جامع‌ترین فروشگاه‌ اینترنتی ایران، مسیر سختی را برای دستیابی به موفقیت طی کرده است و در این زمینه تجربه‌ زیادی دارد. افرادی که تمایل به راه‌اندازی کسب‌وکار خود دارند، می‌توانند با بهره‌گیری از این تجارب، یک کسب‌وکار مطمئن برای خود ایجاد کنند. امروزه اگر هر فردی بخواهد یک فروشگاه مجازی کوچک یا بزرگ راه‌اندازی کند، باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهد تا سریع‌تر به هدفش برسد. برای دستیابی به این هدف نیز، نخست باید سایت فروشگاهی با قابلیت‌های کاربردی طراحی کند و مطالب آن را به‌صورت مرتب انتشار دهد تا به‌تدریج بازدیدهای سایت افزایش یابد و به رتبه قابل قبولی در ایران برسد.

 

شرکت طراحی وب سایت

 

  • 88
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر