بررسی ویژگی‌های سایت ترب و نحوه تبلیغات آن

تاریخ انتشار خبر : 1401 شهریور 06

بررسی ویژگی‌های سایت ترب و نحوه تبلیغات آن

 

بازاریابی دیجیتالی و دنیای تجارت اینترنتی، روزبه‌روز ما را بیشتر از قبل شگفت‌زده می‌کند. ترب یکی از این شگفتی‌ها است که در چند سال اخیر، نام آن را زیاد می‌شنویم. یک ایده ساده با زیرساختی بسیار قوی و امن و با کمک به دیده شدن سایر فروشگاه‌ها، امروز به جایگاه بالایی در موتورهای جستجو رسیده است.

موفقیت باورنکردنی سایت ترب، تنها به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فرد وب‌سایت و تبلیغات خاص آن امکان‌پذیر شده است. در ادامه به‌طور گسترده‌تری به بررسی رمز و راز موفقیت ترب و ویژگی‌های اصلی آن می‌پردازیم. همچنین در صورت نیاز به طراحی سایت مشابه ترب می‌توانید با قسمت فروش شرکت طراحی سایت ایده پویا تماس بگیرید و در این زمینه از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایده پویا

 

سایت موفق ترب؛ از کاشت ایده تا برداشت!

بهترین تعریف برای سایت ترب، معرفی آن به‌عنوان یک موتور جستجوی خرید است که فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را دور هم جمع می‌کند. ایده اولیه سایت ترب، ارائه شفافیت بیشتر در مورد قیمت‌ها و ایجاد امکان مقایسه هم‌زمان محصول تعداد زیادی از فروشگاه‌های معتبر کشور برای مشتریان بوده است. این ایده منحصربه‌فرد در سال 1393 توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف ارائه شد و درنهایت در سال 1395 به‌عنوان یک سرویس اینترنتی توسط شرکت «فن گستران پیشرو بازار» به ثبت رسید. در حال حاضر، تمام حقوق سایت ترب به این شرکت تعلق دارد.

با راه‌اندازی سایت و انجام تبلیغات خلاقانه و مؤثر، سایت ترب توانست در کمتر از 5 سال حتی از دیجی کالا که به‌عنوان غول فروشگاه‌های دیجیتالی ایران شناخته می‌شود، پیشی بگیرد. بااین‌حال، مهم‌ترین دلیل موفقیت ترب را می‌توان اصل اولیه آن، یعنی امکان مقایسه قیمت‌ها دانست. باوجود سایت‌هایی مانند دیجی کالا، راه برای اعتمادسازی سایت ترب هموارتر بوده است. بنابراین، حفظ اعتماد کاربران از طریق پیگیری سفارشات و شکایت‌ها و همچنین حفظ رضایت مشتری و فروشنده توانست موفقیتی بزرگ برای صاحبان این کسب‌وکار رقم بزند.

 

ویژگی‌های وب سایت ترب

ویژگی‌های ترب را می‌توان از دید دو شخص بررسی کرد؛ فروشنده و خریدار. شاید تابه‌حال به این نکته دقت نکرده باشید؛ اما فروشگاه‌هایی مانند طلافروشی‌ها، بوتیک‌ها و کفش‌فروشی‌ها اغلب در نزدیکی یکدیگر هستند. این سیستم هم به نفع خریدار و هم به سود فروشندگان است. خریداران در این بازار می‌توانند تنوع محصولات و قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و در مدت‌زمان کمتری، یک خرید مقرون‌به‌صرفه را انجام دهند. در این میان، رقابتی که میان فروشندگان به وجود آمده، باعث کاهش قیمت برخی محصولات و بهره‌مندی خریداران از تخفیف‌های ویژه می‌شود.

 

دلیل موفقیت سایت ترب

 

همان‌طور که بیان شد، اعتماد از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین ویژگی‌های خرید اینترنتی است که سایت ترب همواره برای حفظ آن در تلاش بوده است. خریداران با مراجعه به بخش «ثبت بازخورد و شکایات» می‌توانند هرگونه تخلف فروشگاه موردنظر را ثبت کنند. سایت ترب این شکایت را پیگیری می‌کند و درصورتی‌که تعداد شکایت‌های یک فروشگاه بالا باشد، اقدامات لازم برای حذف آن را انجام می‌دهد. به‌این‌ترتیب، فضایی کاملاً امن و قابل‌اعتماد برای خریدوفروش در این سایت حفظ می‌شود.

در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل هستند. این در حالی است که سایت‌های شناخته‌شده‌ای مانند دیجی کالا جایگاه خود را در صفحه اول تثبیت کرده‌اند و شانس دیده شدن بسیاری از فروشگاه‌ها بسیار کم است. ترب توانسته است به راهی برای دیدن تعداد بیشتری از فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شود و درآمد طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

 

استقبال فروشگاه‌های اینترنتی در سایت ترب

درحالی‌که رساندن مشتری به صفحه خرید خیلی سخت است، سایت ترب پر از مشتریان بالقوه‌ای است که آماده پرش به صفحه لندینگ وب‌سایت شما و انجام خرید هستند. این بازار شلوغ با چند ویژگی دل‌چسب خود توانسته است 1600 فروشگاه اینترنتی معتبر را جذب کرده و روزبه‌روز مشتریان بیشتری داشته باشد. این ویژگی‌ها و مزایا عبارتند از:

  1. ارزان‌تر و مؤثر از تبلیغات

در بسیاری مواقع دیده‌ایم که حتی انجام تبلیغات نیز نتوانسته رونقی به میزان فروش بدهد و از شکست کسب‌وکارها جلوگیری کند. بااین حال، سایت ترب توانسته است به راهی مؤثر و سریع برای تبدیل کردن بازدیدها به مشتری و افزایش میزان فروش تبدیل شود. از طرفی، سایت ترب تنها به ازای کلیک کاربران بر روی لینک فروشگاه هزینه دریافت می‌کند. این روند حتی می‌تواند از تبلیغات کلیکی نیز مقرون‌به‌صرفه تر و مؤثرتر باشد. زیرا احتمال انجام خرید توسط کاربران سایت ترب از افرادی که بر روی تبلیغات کلیک کرده‌اند، بیشتر است.

 

  1. عدم نیاز به دانش فنی

برای پیوستن به جمع فروشندگان یک محصول در سایت ترب، نیازی به اضافه کردن دستی محصول و برخورداری از دانش فنی برای مدیریت محصولات نیست. وب‌سایت ترب با برخورداری از یک ربات پیشرفته، محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی شما را شناسایی کرده و قیمت و موجودی آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک به‌روزرسانی می‌کند. به‌این‌ترتیب، تنها کافی است که شما در کنار زمین نشسته و از شوت شدن توپ در دل دروازه لذت ببرید!

 

  1. افزایش درآمد فروشگاه

فرقی ندارد که فروشنده چه نوع اجناسی هستید؛ محصولات دیجیتالی، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم‌تحریر یا  هر کالای دیگری. به‌هرحال، شما می‌توانید مشتری‌های خود را از طریق سایت ترب پیدا کنید. سایت ترب با تبلیغات مؤثر و حفظ محیط امن و سالم خود توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های اینترنتی برای خریداران و فروشندگان تبدیل شود و میزان فروش بسیاری از فروشگاه‌های معتبر را افزایش دهد.

 

  1. سازگاری با فروشگاه سازها و پلاگین‌ها

فروشگاه سازهای مختلفی وجود دارند که سایت‌های مختلف از آن‌ها برای مدیریت فروشگاه خود استفاده می‌کنند. بنابراین، ترب سعی کرده که با طیف گسترده‌ای از آن‌ها سازگاری پیدا کند. هیکاشاپ، شاپفا، پرتال، سازیتو و... ازجمله فروشگاه سازهایی هستند که می‌توانند از ترب استفاده کنند. البته اگر سایت شما وردپرسی است، با استفاده از پلاگین رسمی ترب می‌توانید از به‌روزرسانی سریع‌تر قیمت‌ها و موجودی محصولات سایت خود مطمئن شوید.

سئو سایت ترب

بررسی سئو SEO سایت ترب

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل موفقیت سایت ترب، سئو مناسب آن است. اگر بخواهیم سئو وب سایت را ازنظر UI و UX موردبررسی قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که ترب از جهت UI حرف زیادی برای گفتن ندارد. بنابراین، هر موفقیتی به دست آمده باشد، می‌توانیم آن را مدیون UX سایت بدانیم. UX خوب یعنی سایت ترب هر چیزی که کاربران نیاز دارند را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر و با وضوح بالا برای آنها به نمایش می‌گذارد. مهم‌ترین ویژگی‌های وب‌سایت که UX آن را بهبود بخشیده، شامل موارد زیر هستند:

  • چینش پیشنهادات ارائه‌شده، با توجه به نیاز کاربر است.
  • پیچیدگی در سایت وجود ندارد و همه‌چیز به‌سادگی بیان شده است.
  • محصولات پیشنهادی این سایت خیلی زیاد هستند. کاربر با جستجوی یک محصول می‌تواند ده‌ها و حتی صدها محصول مشابه را مشاهده کند.
  • مهم‌ترین ویژگی ترب، امکان مقایسه قیمت‌ها است و در این راستا، پایین‌ترین قیمت هر محصول را به مشتری نشان می‌دهد.

 

موفقیت وبسایت ترب

 

تبلیغات خلاقانه؛ راز موفقیت وبسایت ترب

ترب برای سریع‌تر دیده شدن و نشان دادن مزیت‌های رقابتی خود به مشتریان هدف، از یک ترفند کاربردی و خلاقانه استفاده کرد. تیم تبلیغات سایت ترب، نقاط قوت آن را با استفاده از میم‌های کمدی و تصاویر وایرال شده در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

 

تکرار همین روش تبلیغاتی توانست بیشتر از بسیاری از بنرها و ویدئوها جذاب و کارساز باشد. میزان اشتراک‌گذاری این تبلیغات و بازدید میم‌های کمدی، تا حد چشمگیری توانست به دیده شدن و شناخته شدن ترب کمک کند.

 

استراتژی دیگری که ترب برای تبلیغات خود به کار گرفت، استفاده از برنامه جذاب «مهمونی ایرج طهماسب» بود. ترب به‌جای استفاده از تبلیغات میان برنامه‌ای یا نمایش بنر تبلیغاتی در گوشه‌ای از صفحه ‌نمایش، تصمیم گرفت به بخشی از دیالوگ‌های نمایش تبدیل شود.

 

به‌این‌ترتیب، نه کسی آن را با فشار دادن یک دکمه رد می‌کند و نه می‌تواند تبلیغ را نادیده بگیرد. این ایده خلاقانه توانست یک‌بار دیگر نام ترب را به گوش مخاطب برساند؛ بدون اینکه تکراری و خسته‌کننده به نظر بیاید.

 

ترب یا ایمالز؟ مسئله این است!

با وجود سایت‌های مشابه مانند ایمالز، وب‌سایت ترب همچنان توانسته است در صدر باقی بماند. طرح‌های مقرون‌به‌صرفه، UX منحصربه‌فرد، نرخ تبدیل بالاتر، پشتیبانی عالی و پیگیری سریع و جدی شکایات، نرخ بازگشت سرمایه بالاتر و... از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که ترب را از دید مشتریان به سایت بسیار بهتری نسبت به سایت‌های مشابه تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، میانگین مدت‌زمانی که هر سشن ورودی از ترب در صفحه محصول باقی می‌ماند، 14 درصد بیشتر از ایمالز است.

 

سخن پایانی

پیش‌تر بیان شد که ایده راه‌اندازی سایت ترب از کجا شکل گرفت و این سایت با چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی توانست دیده شود. شکی در این نیست که استراتژی‌های تبلیغاتی خاص و خلاقانه ترب توانسته‌اند کارساز باشند؛ اما تبلیغات بدون عملکرد و زیرساخت خوب نمی‌تواند چنین نتیجه مثال‌زدنی را به وجود بیاورد. طراحی سایت ترب کاملاً مهندسی‌شده و قوی است. به همین دلیل، امروز شاهد فعالیت یک موتور جستجوی کالا هستیم که توسط بسیاری افراد توصیه می‌شود.

 

شرکت طراحی سایت

  • 120
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر