بهبود محتوای قدیمی برای تقویت نتایج سئو

تاریخ انتشار خبر : 1401 مرداد 30

بهبود محتوای قدیمی برای تقویت نتایج سئو

 

اگر وبسایت مجموعه شما یکی دو سال فعالیت داشته است، احتمالاً به اندازه یک کوه محتوا در خود دارد. بیشتر این محتوا دیگر به مخاطبان یا برند شما کمکی نمی‌کند چرا که تاریخ آن گذشته یا دیگر مرتبط نیست. اما آن‌ها هیچ ضرری هم ندارند، درست؟ خب، در حقیقت این تصور غلط است. محتوای قدیمی تأثیری منفی در رتبه محتوا در نتایج موتور جستجو و تجربه بازدیدکنندگان دارد.

برای مثال محتوای منتشر شده ممکن است به مقالات، گزارش‌های تحقیقی یا صفحه‌های وب مفید دیگر لینک بدهد. به دلایل گوناگون در طول زمان این صفحه‌ها آفلاین می‌شوند. حالا لینک‌های قدیمی ممکن است وارد صفحه‌های از کار افتاده بشوند. این اتفاق به عمل‌کرد سئو آسیب می‌زند چرا که گوگل محتوایی را که لینک‌های خرابی دارد انتخاب نمی‌کند. و تازه مخاطبان هم دیگر آن‌ها را دوست ندارند.

همچنین ممکن است محتواهایی در مورد موضوعاتی داشته باشید که دیگر با محتوای فعلی یا استراتژی کسب‌وکار شما همخوانی ندارند. برای همین دیگر نمی‌خواهید آن صفحه‌ها در جستجو بالا بیایند. در ادامه راه‌کارهایی برای آپدیت و بهبود محتوای قدیمی سایت و تاثیر آن بر سئو وب سایت را می‌خوانید. همچنین درصورت نیاز به کسب اطلاعات درباره الگوریتم های گوگل در نتایج جستجوی سایت ها، کلیک کنید.

 

تاثیر بهبود و آپدیت محتوای قدیمی برای تقویت نتایج سئو

خیلی از برندها در حذف محتوا تعلل می‌کنند، اما نتایج این کار معمولاً به طرز شگفت‌آوری مثبت است. برای نمونه وبسایت هاب‌اسپات (HubSpot) بیشتر از ۳۰۰۰ محتوای تاریخ گذشته را حذف کرد. در مدت چند ماه این سایت به بهبود نتایج سئو رسید.

یکی از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در توییتر با نام کاربری @Fintech_leeLi نوشته «بسیاری از بازاریاب‌ها در حذف محتوای قدیمی تردید به خرج می‌دهند، اما نتایج این کار ارزش آن را دارد».

 

تاثیر محتوای قدیمی بر سئو سایت

 

با ارزیابی محتوا شروع کنید

تجربه هاب‌اسپات به این معنی نیست که شما می‌توانید یا لازم است تمام محتوای قدیمی را پاک کنید. بلکه می‌توانید بیشتر محتوایی که قبلاً منتشر کرده‌اید را بهبود ببخشید تا به بهبود سئو و تجربه مخاطب برسید.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای بهبود محتوایی که پیشتر پست کرده‌اید برای بهبود سئو سایت وجود دارد. خبر بهتر اینکه محتوای آپدیت یا نو شده می‌تواند به همان خوبی پست‌های جدید به خدمت سایت بیاید. برای مثال طبق تحقیق سرچ انجین ژورنال، سایت شما با حذف یا به‌روزرسانی هر چند وقت یک بار محتوای قدیمی ترافیک بیشتری جذب و سئو بهتری پیدا می‌کند.با عمل کردن به این استراتژی‌ها می‌توانید در بلند مدت از هدر رفتن پول برند جلوگیری کنید.

برای اینکه یک قیچی دیجیتال به دست بگیرید تا محتوای نادرست یا قدیمی را هرس کنید، اول باید آن‌ها را پیدا کنید. یعنی باید محتوای خود را ارزیابی کنید. در حالت ایدئال لازم است تمام محتواهای سایت (پست‌های وبلاگی، مطالب آموزشی، پست‌های مصاحبه) را بررسی کنید تا ببینید کدام‌ها کارایی دارند و کدام‌ها دیگر اعتبار شما را تقویت نکرده و مزیت آگاهی‌رسانی به مخاطب هدف ندارند. اگر حجم محتوا به‌قدری است که این وظیفه را دشوار می‌کند، کار را اول با یک دسته (برای نمونه پست‌های وبلاگی) شروع کنید و بعد به بقیه دسته‌ها گسترش بدهید.

برای حذف یا نشانه‌گیری مجدد محتوا معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • محتوایی که به خاطر تغییرات در ترندهای صنف یا تغییر در کسب‌وکار شما دیگر مرتبط نیست
  • برای مخاطب هدف فعلی شما کارایی ندارد

با این کار محتوایی که تصمیم می‌گیرید حفظ کنید احتمالاً از تقویت سئو با روش‌های زیر سود خواهد برد.

 

آپدیت محتوای قدیمی سایت

محتوای خوب اما قدیمی را آپدیت کرده و مجدداً منتشر کنید

اما حالا با پست‌های وبلاگی قدیمی و محتوهای باارزش و درستی که می‌خواهید نگه دارید باید چه کار کنید؟ گوگل عاشق محتوایی است که به تازگی پست شده باشد، پس آن‌ها را مجدداً منتشر کنید.

اما آن‌ها را همان‌طوری که هستند روی سایت دوباره منتشر نکنید؛ این راهی سریع برای جریمه شدن و کاهش رتبه از نگاه کامپیوتری شده الگوریتم موتور جستجوی گوگل است.

به جای این کار، مقاله‌ها را به روش‌های زیر تازه‌سازی کنید:

  • اضافه کردن پاراگراف‌های جدید
  • به‌روز کردن پاراگراف‌های موجود
  • اضافه کردن لینک‌ها و تصاویر جدید

بعد محتوای باکیفیت را با تاریخ فعلی مجدداً منتشر کنید. دیتاباکس که یکی از ابزارهای داشبورد محبوب برای کسب‌وکارها است تخمین می‌زند که بعد از آپدیت کردن بیشتر از ۲۰ پست وبلاگی قدیمی، ترافیک سایت‌ها تا ۷۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وقتی روی آپدیت کردن محتوای قدیمی کار می‌کنید به فرصت‌های زیر توجه داشته باشید.

 

در محتوایی که حفظ می‌کنید ارجاعات به آمارهای قدیمی را حذف کنید

پست‌هایی که استدلال‌های دقیق و مناسبی دارند را اصلاح کنید. تمام اطلاعات نادرست یا ارجاع‌های تاریخ گذشته را ویرایش کنید.

فرض کنید یک پست وبلاگی عالی درباره کسب‌وکار کوچک خود دارید که نحوه استفاده از یک محصول خاص را نشان می‌دهد. این مقاله هنوز مرتبط است اما در آن نکته‌های اطلاعاتی وجود دارد که مال پنج سال قبل هستند. با حذف کردن این جمله‌ها به برند خود لطف می‌کنید.

انجام این کار از آسیب دیدن محتوا به خاطر لینک‌های از کار افتاده جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از خواندن اطلاعات تاریخ گذشته توسط مخاطب هدف شده و جلوی نتیجه‌گیری‌های نادرست در مورد اعتبار و اصالت برند شما را می‌گیرد. بعد از خلاص شدن از این ارجاعات و نکات اطلاعاتی، می‌توانید ارزش سئو صفحه‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند را به جایگزینی آن نکات با موارد جدیدتر افزایش بدهید.

برای پیدا کردن لینک‌های جدید، دقیق و به روز و جایگزینی آن‌ها کافی است یک بار دیگر اینترنت را جستجو کنید. با این روش از کار افتاده نبودن و لینک به منابع معتبر را تضمین می‌کنید. از قدرت و تاثیر شگفت انگیز لینک سازی داخلی سایت خود غافل نشوید.

کمک آپدیت محتوای قدیمی بر سئو سایت

به یاد داشته باشید پست‌های همیشه سبز را هم بررسی و تازه‌سازی کنید

به شکلی مشابه پست‌ها و بلاگ‌های همیشه سبز را بررسی کنید و ارجاعاتی که دیگر درست نیستند یا برای کاربران جذابیت ندارند را اصلاح کنید. همیشه وضعیت فعلی صنف یا صنعت، ترندهای آن و چیزی که مخاطب هدف جستجو می‌کند را در نظر داشته باشید.

بعد از خودکار قرمز ویراستاری را به دست گرفته و شروع به کار کنید. چربی‌های اضافی را از پست‌های قدیمی بردارید، جملات جدید با شناخت تازه اضافه کنید، و بدون اینکه به استخوان‌های محتواهای قبلی دست بزنید آن‌ها را تغییر شکل بدهید. این کار کمتر از تولید محتوای جدید وقت‌گیر است و سئو برند را به شکل قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

 

کلمات کلیدی و لینک‌های سئو قرار بدهید

در نهایت می‌توانید محتوای قدیمی را با اضافه کردن کلمات کلیدی و لینک‌های سئویی که در یک تحقیق جدید به دست آورده‌اید آپدیت کنید.

اگر هنوز مطابق استراتژی محتوایی دارید مرتب محتوای جدید تولید می‌کنید، می‌توانید از تحقیق کلمات کلیدی جدیدی که از قبل دارید برای بهبود محتوای قدیمی استفاده کنید. کلمات کلیدی را با توجه به این تحقیق‌ها آپدیت کنید و به فکر استفاده از چند لینک معتبر و تازه برای مرتبط کردن محتوای قدیمی و افزایش اعتبار آن باشید.

 

جمع‌بندی

تمیز کردن و به‌روز رسانی محتوای قدیمی و مرتبط کردن مجدد آن با نیت مخاطب هدف به کار نیاز دارد. اما خلاص شدن از محتوایی که دیگر کار نمی‌کند و آپدیت کردن محتوایی که کار می‌کند می‌تواند به شکل شگفت‌انگیزی استراتژی بازاریابی محتوایی شما را بهبود ببخشد. به این ترتیب می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری روی محتوای تازه ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید، و بهتر پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشید. این استراتژی‌ها را امتحان کنید تا نتایج آن‌ها را ببینید.

 

سئو و بهینه سازی سایت

 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر