چگونه

چگونه به یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketing) تبدیل شویم؟

چگونه به یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketing) تبدیل شویم؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 تیر 20

چگونه به یک بازاریاب وابسته (Affiliate Marketing) تبدیل شویم؟

به عنوان یک رشته در بازاریابی، بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) یک منبع قدرتمند درآمد غیرفعال برای برندها و مشاغل در سراسر بخش‌ها است. همچنین یک حرفه مدرن با ارزش و بالقوه پرسود است. با توجه به ترکیبی از سازمان‌های متخصص، بازاریابان وابسته در حال حاضر از سوی برندها تقاضای زیادی جهت همکاری دارند، به طوری که بسیاری از برندهای پیشرو تأیید می‌کنند که ۲۵ درصد از فروش آنها از تاکتیک‌ها، محتوا و شبکه‌های مبتنی بر وابسته است.

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک بازاریاب افیلیت شوید و یک مسیر شغلی جدید هیجان انگیز را در حوزه دیجیتال مارکتینگ شروع کنید، به جای درستی آمده‌اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بازاریابی وابسته چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

افیلیت مارکتینگ فرآیندی است که در آن برندها یا تبلیغ‌کنندگان به شرکای وابسته (که اغلب به عنوان شرکای کمیسیون شناخته می‌شوند) سفارش می‌دهند تا محصولات یا خدماتشان را برای بخش‌های خاصی از مخاطبان خود تبلیغ کرده و از این طریق سود دریافت کنند.

قسمتی از عملکرد و همچنین بازاریابی محتوا، به صورت برنامه‌های وابسته یا کمپین‌ها بر اساس جلب توجه مصرف‌کننده با تولید محتوای متقاعدکننده در کانال‌ها و ترغیب آن‌ها به کلیک کردن روی پیوندی با هدف ایجاد فروش است. اگر یک بازدیدکننده به وسیله یک محتوای وابسته به مصرف کننده و خریدار تبدیل شود، برند، کمیسیونی به شرکت وابسته می‌پردازد.

برای توضیح دقیق‌تر در مورد این مفهوم، در زیر به نکاتی در مورد بازاریابی وابسته اشاره کرده‌ایم.

به عنوان یک بازاریاب وابسته، شما مسئول مدیریت روابط حرفه‌ای و ایجاد انواع کمپین‌های محتوا محور برای جذب مخاطبان هدف در زمان‌هایی خواهید بود که به احتمال زیاد آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند. در اینجا برخی از وظایف و مسئولیت‌های کلیدی که به عنوان یک بازاریاب وابسته به عهده خواهید داشت آورده شده است:

  • منبع یابی شبکه‌های وابسته و شرکای مناسب
  • مدیریت و پرورش روابط شریک وابسته
  • همکاری با بخش‌های مختلف داخلی و بازاریابان برای توسعه طرح‌های کمپین
  • توسعه، سرپرستی و ایجاد محتوای بازاریابی مفید و قانع‌کننده در کانال‌ها، رسانه‌ها و نقاط تماس
  • مدیریت کمپین‌ها، بررسی نتایج و توسعه مستمر استراتژی بازاریابی وابسته کسب و کار شما

در حالی که دستمزدها یا درآمدها بسته به عوامل مختلفی از جمله دنبال کننده‌ها، جایگاه ویژه و روندهای فعلی صنعت متفاوت است اما، تأثیرگذاران پیشرو درآمد بسیار زیادیم از صنعت خود به دست می‌آورند، به خصوص زمانی که برند خود را به روش درست بسازند که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

 

افیلیت مارکتینگ

 

نحوه تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته: نکات ضروری

اکنون شما می‌دانید که یک بازاریاب وابسته چه می‌کند و چقدر می‌توانید از این شاخه هیجان‌انگیز دیجیتال مارکتینگ درآمد کسب کنید. حال بیایید به نحوه تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته بپردازیم:

صنعت خود را بشناسید.

اول از همه، برای تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته، باید صنعت خود را از ریشه بشناسید و این به این معنی است که آن را از درون نگاه کنید. برای به دست آوردن درک کامل از این صنعت و به روز ماندن با آخرین اخبار یا به روز رسانی‌های این حرفه، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • نشریات بازاریابی وابسته و بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید.
  • به پادکست‌های بازاریابی وابسته گوش دهید.
  • برای وبینارها و کنفرانس‌های دیجیتالی که موضوعات بازاریابی وابسته را پوشش می‌دهند، ثبت نام کنید.
  • متخصصان بازاریابی وابسته را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله لینکدین، توییتر، اینستاگرام و فیس بوک دنبال کنید. از سوال پرسیدن نترسید و برای دریافت راهنمایی و مشاوره با متخصصان این زمینه صحبت کنید.
  • ثابت قدم باشید و در طول زمان به پرورش مهارت‌ها و محتوای خود ادامه دهید.

 

حوزه فعالیت خود را کشف کنید.

بازاریابی وابسته یک حرفه پر از تنوع است. با این اوصاف، داشتن دانش و تخصص کافی برای کار با شرکا، خدمات و محصولات مختلف ضروری است؛ اما اگر بتوانید یک حوزه تخصصی نیز داشته باشید (که در آن می‌توانید سطح بیشتری از مهارت، دانش، تخصص یا شراکت را نشان دهید)، می‌توانید فرصت‌های بیشتری داشته و به این ترتیب درآمد خود را افزایش دهید.

هنگامی که در حال تصمیم گیری در مورد حوزه فعالیت خود هستید، باید این سوالات را از خود بپرسید:

1- آیا من به اندازه کافی دانش دارم یا به محصولات یا خدماتی که به دنبال ترویج آن هستم معتقدم؟ به یاد داشته باشید، شما باید این محصولات یا خدمات را به مصرف کنندگان واقعی بفروشید و مشتری‌های خود را برای خرید تشویق کنید، به همین دلیل این امر بسیار حیاتی است.

2- آیا تقاضای بازار برای بازاریابان وابسته در جایگاه بالقوه من وجود دارد؟ به عنوان مثال، حوزه‌هایی مانند فناوری‌های نوظهور و سفر، ممکن است دامنه و پایداری شغلی بیشتری نسبت به لوازم جانبی مد روز یا ابزارهای مد روز داشته باشند.

 

مهارت‌های مناسب را کسب کنید.

هنگامی‌که به چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته فکر می‌کنید، مهم است که برای کسب مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مناسب جهت جذب مشتریان یا کارفرمایان بالقوه اقدام کنید. به‌عنوان یک بازاریاب وابسته، نه تنها باید با جنبه‌های اساسی راه‌اندازی یک برنامه بازاریابی وابسته از جمله روش‌ها، تاکتیک‌ها و بهترین شیوه‌های به‌روز دنیا آشنا باشید، بلکه باید با آن‌ها نیز کنار بیایید. شما بهتر است مهارت‌های زیر را داشته باشید:

  • کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا
  • تبلیغات پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها و بازاریابی مبتنی بر داده

برای داشتن همه این عناصر کلیدی با هم و همچنین مهارت‌هایی که برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی مهم به عنوان یک بازاریاب وابسته نوپا نیاز دارید، کسب مدرک حرفه ای لازم است.

اندرو دیویس: «محتوا باعث ایجاد روابط می‌شود. روابط بر اساس اعتماد ساخته می‌شود. اعتماد باعث افزایش درآمد می‌شود.»

 

همین حالا سفر بازاریابی وابسته خود را شروع کنید.

کسب مدرک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ نه تنها شما را برای کارفرمایان بالقوه جذاب تر می‌کند و تخصص شما را تایید می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند پتانسیل درآمد خود را نیز افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای دریافت مدرک بازاریابی دیجیتال جهت کسب مهارت‌ها، تخصص و مفاهیم ضروری که برای پیشرفت در بازاریابی به آن نیاز دارید، اقدام کنید.

 

روش های دیجیتال مارکتینگ

 

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر