راهنمایی

راهنمایی برای ایجاد صفحات فرود با کارایی بالا

راهنمایی برای ایجاد صفحات فرود با کارایی بالا

تاریخ انتشار خبر : 1401 خرداد 28

راهنمایی برای ایجاد صفحات فرود با کارایی بالا

 

به دنبال جذب بیشتر مخاطب هستید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ صفحات فرود یک مؤلفه کلیدی برای افزایش نرخ تبدیل هستند! صفحه فرود دقیقاً چیست و مهم‌تر از همه چگونه یک صفحه مؤثر ایجاد کنیم؟ در این مقاله، به اصول اولیه صفحه فرود (لندینگ پیج) از جمله نکاتی برای ایجاد طراحی بهتر صفحه فرود، ابزارهایی برای ساده‌سازی این فرآیند و آزمایش صفحه فرود پرداخته‌ایم. همچنین برای مطالعه درباره تکنیک بالا بردن نرخ تبدیل لندینگ پیج کلیک کنید و مقاله ما را مطالعه کنید.

 

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یک صفحه وب است که یک هدف واحد را که معمولاً افزایش نرخ تبدیل است، دنبال می‌کند. برخلاف صفحه اصلی شما، که ممکن است تمام خدماتی را که کسب و کار شما ارائه می‌دهد فهرست کند، یک صفحه فرود کاربران را تشویق می‌کند تا یک اقدام خاص را انجام دهند. در اینجا به یک نمونه صفحه فرود برای ابزار Ubersuggest اشاره کرده‌ایم:

 

landing page

هدف اصلی این صفحه تشویق کاربران به امتحان ابزار با وارد کردن دامنه یا کلمه کلیدی است. در این قسمت همچنین شرح کوتاهی از کاری که این ابزار انجام می‌دهد نوشته شده است. در این صفحه، طراح تصمیم گرفته است که دکمه‌های ناوبری را در بالا نگه دارد، اما بسیاری از صفحات فرود به طور کامل آن‌ها را حذف می‌کنند. توصیه می‌کنیم هر دو روش را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک باعث جذب بیشتر برای کسب و کار شما می‌شود.

 

چرا به صفحات فرود نیاز دارید؟

مزیت اصلی صفحات فرود، متمرکز نگه داشتن توجه کاربر بر روی یک هدف است. این صفحات، شلوغی و حواس پرتی را که ممکن است کاربران را از هدف اصلی دور کند، از بین می‌برند. در این قسمت به چند دلیل دیگر که چرا برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال به صفحات فرود نیاز دارید، اشاره کرده‌ایم:

  • داده‌ها و اطلاعات بیشتر: با ردیابی ترافیک و رفتار در صفحه فرود خود، بینش منحصر به فردی در مورد جذب، رفتار کاربر و غیره دریافت می‌کنید.
  • بهبود عملکرد تبلیغاتی: اکثر پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی از «امتیاز کیفیت» برای تعیین اینکه کدام تبلیغ نمایش داده شود استفاده می‌کنند. تبلیغاتی که به صفحات فرود مرتبط منتهی می‌شوند، دارای امتیاز و کیفیت بالاتری هستند و بنابراین بیشتر دیده می‌شوند.
  • نرخ تبدیل بیشتر: صفحات فرود بیش از هر چیز بر افزایش نرخ تبدیل تمرکز دارند. این تمرکز تنها به هدایت کاربران در جهت درست بدون حواس‌پرتی کمک می‌کند. از آنها به درستی استفاده کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
  • افزایش آگاهی از برند: صفحات فرود از رنگ‌ها، لحن و آرم‌های مشابه در قسمت‌های دیگر وب سایت شما استفاده می‌کنند. این کار به تثبیت برند شما در ذهن مشتریان بالقوه کمک می‌کند.

صفحات فرود بسیار متنوع هستند. شما می‌توانید از آنها برای افزایش ثبت نام ایمیل، افزایش فروش، بهبود کمپین‌های تبلیغاتی پولی و موارد دیگر استفاده کنید.

 

خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ

 

7 نکته برای ایجاد صفحات فرود

آیا برای ایجاد یک صفحه فرود که باعث رشد کسب و کار شما می‌شود آماده اید؟ این هفت نکته به شما کمک می‌کند تا صفحات فرود با نرخ تبدیل بالا ایجاد کنید.

  1. 1. Calls to Action را در صفحه فرود خود قرار دهید.

Call-to-Action (CTA) مهمترین بخش صفحه فرود شماست. فراخوان شما باید به طور خاص با هدف شما مرتبط باشد و توسط هر چیز دیگری در صفحه، از عنوان و متن گرفته تا تصاویر و طرح بندی کلی پشتیبانی شود. CTA خود را شفاف نگه دارید و مطمئن شوید که کاربران از مرحله بعدی مطلع هستند. در اینجا چند CTA به عنوان نمونه آورده شده است:

  • همین حالا خرید کنید.
  • ثبت نام
  • آموزش رایگان خود را شروع کنید.
  • به طور رایگان آزمایش کنید.
  • یک قرار ملاقات رزرو کنید.

از قرار دادن CTAهای نامفهوم مانند «ارسال» که به کاربران نمی‌گوید مراحل بعدی چیست خودداری کنید.

 

  1. از فرم‌های ساده در صفحه فرود خود استفاده کنید.

اگر صفحه شما دارای فرم است، مطمئن شوید که فقط مهم ترین اطلاعات را از کاربر بگیرد. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را وادار کنید تا برای یک خبرنامه ایمیلی ثبت نام کنند، مطمئن شوید که فقط نام و آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید. مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید.

اگر از آن‌ها می‌خواهید خرید کنند، اطلاعات صورت‌حساب و حمل‌ونقل را دریافت کنید و قبل از اینکه سفارش خود را انجام دهند، صفحه‌ای برای تأیید اطلاعات قرار دهید. سپس منتظر بمانید تا بعد از اینکه آنها سفارش خود را ثبت کردند، اطلاعات بیشتری دریافت نمایید. درخواست اطلاعات بیش از حد زودهنگام، شانس کاربر را برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهد، کاهش می‌دهد.

 

  1. 3. اطمینان حاصل کنید که متن‌های صفحه فرود واضح و مختصر است.

متن صفحه فرود باید واضح، خواندن آن آسان و نکته خاصی را ذکر کند. از بولت‌ها، سرفصل‌ها و فونت‌های پررنگ استفاده کنید تا مطالب راحت تر خوانده شوند. کاملاً مشخص است که اکثر افرادی که از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند از قبل به آنچه می‌خواهید بگویید علاقه مند هستند، زیرا آنها از طریق تبلیغات یا ایمیل PPC به صفحه شما وارد شده‌اند. با این حال، فقط این دلیل که آنها از قبل به محتوای شما علاقه‌مند بوده‌اند، به این معنی نیست که اگر شما به اصل موضوع نرسیدید، خرید خود را تکمیل کرده یا به هدف اصلی شما دست یابند. هر جمله و کلمه در صفحه فرود باید هدفی را دنبال کند و آن هدف باید حمایت از فراخوان برای اقدام باشد. اگر این کار را انجام نداد، آن را حذف کنید.

 

  1. 4. اطلاعات حیاتی را در بالای صفحه فرود خود قرار دهید.

صفحات فرود یکی از صفحاتی است که ابتدای صفحه در آن بسیار مهم است. CTA شما باید در نزدیکی بالای صفحه قرار داشته باشد، جایی که افراد بتوانند بدون نیاز به پیمایش روی آن کلیک کنند. این لزوماً به این معنی نیست که بازدیدکنندگان، صفحه را برای خواندن اطلاعات بیشتر به پایین حرکت نمی‌دهند. به این دلیل که امیدواریم حداقل درصد کمی از بازدیدکنندگان شما به محض ورود به صفحه فرود، آماده خرید باشند؛ یا ایمیل یا پیوندی که آنها را به آنجا آورده قبلاً آنها را متقاعد کرده است و یا این که اولین بار نیست که شخص از صفحات فرود شما بازدید می‌کند.

 

  1. 5. مطمئن شوید که صفحات فرود ظاهر و طراحی مشابهی با کمپین یا تبلیغات شما دارند.

اگر صفحه شما به یک کمپین ایمیلی یا کمپین تبلیغاتی متصل است، مطمئن شوید که صفحه فرود ظاهر و احساس تبلیغات یا ایمیل را منعکس می‌کند. اگر طرح‌های این دو بسیار متفاوت باشد، بازدیدکنندگان ممکن است دچار سردرگمی شوند که آیا به جای درستی آمده‌اند؟! ساده ترین راه برای انجام این کار این است که از فونت‌ها، تصاویر و رنگ‌ها موجود در کمپین، در صفحه فرود خود استفاده کنید. این روش، به ویژه برای تبلیغات پولی کاربرد دارد، زیرا می‌تواند کیفیت کار شما را افزایش دهد.

 

  1. 6. A/B صفحه فرود خود را تست کنید.

یافتن موثرترین طراحی برای صفحه فرود یک موضوع آزمون و خطا است. تست A/B به معنای اجرای دو صفحه فرود مختلف و تغییر تنها یک عنصر برای مشاهده بهترین عملکرد است. برای مثال، ممکن است از دو تصویر مختلف استفاده کنید و ببینید کدام یک بیشترین نرخ تبدیل را برای شما به همراه دارد. چند ویژگی دیگر برای آزمایش عبارتند از:

  • CTA
  • عنوان
  • اندازه و محل دکمه
  • تعداد فیلدهای فرم
  • تصاویر
  • طراحی ستون‌های سمت راست، چپ یا وسط
  • رنگ‌ها

فقط به یاد داشته باشید که هر یک از این ویژگی‌ها را یکی یکی آزمایش کنید، اگر پنج عنصر مختلف را با هم تغییر دهید، نمی‌دانید کدام یک تاثیرگذار بوده است.

 

  1. 7. از تصاویر کمتر و فونت بزرگ در صفحات فرود خود استفاده کنید.

هدف استفاده از یک یا دو تصویر است، نه بیشتر. به هم ریختگی بصری، پیام و CTA‌ها را کم می‌کند. اندازه فونت بزرگتر نیز ایده خوبی برای متمرکز نگه داشتن چشم بازدیدکنندگان بر روی آنچه مهم است و کاهش فشار چشم می‌باشد. فقط زیاده روی نکنید و همه چیز را در یک فونت با اندازه مناسب قرار دهید. طول خط ایده آل برای خوانایی 39 کاراکتر است، بنابراین فونت (و عرض ستون) خود را بر اساس آن اندازه‌گیری کنید.

 

ابزارهای ایجاد صفحه فرود و یا لندینگ پیج

شما می‌توانید صفحات فرود خود را از ابتدا ایجاد کنید، اما اکثر ما زمان یا تخصص کافی برای صرف ساعت‌ها جهت کدنویسی مباحث جدید نداریم. خبر خوب این است که شما می‌توانید با چندین ابزار آماده صفحات فرود خود را به سرعت بسازید. در زیر تعدادی از این ابزار صفحات فرود که محبوبیت ویژه‌ای دارند را نام برده‌ایم:

  1. Swipe Pages

Swipe Pages یک ابزار صفحه فرود است که به ایجاد صفحات فرود با کارایی بالا کمک می‌کند. در جایی که سایر ابزارها علاوه بر ابزارهای دیگر شامل ایجاد صفحه فرود اولیه می‌شوند، Swipe Pages به طور خاص بر ساخت بهترین صفحات فرود تمرکز دارد.

 

نمونه هایی از صفحات فرود

 

ویژگی‌های این ابزار شامل تعداد زیادی الگو، ویرایشگر کشیدن و رها کردن، تایمر شمارش معکوس و امکان افزودن ویژگی‌هایی مانند فرم‌ها، سلول‌ها، جداول قیمت‌گذاری و موارد دیگر، بدون هیچگونه کدنویسی است. این ابزار همچنین ابزارهای تست A/B، ویژگی‌های متن پویا و زمان بارگذاری سریع‌تری را ارائه داده تا برتری خود را نسبت به رقبا نشان دهد.

 

  1. Hubspot

Hubspot یک ابزار صفحه فرود رایگان است. ویژگی‌های این ابزار شامل کتابخانه‌ای از قالب‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل، ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن، فرم‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی است.

 

Hubspot ابزار صفحه فرود رایگان

 

شایان ذکر است که نسخه رایگان این ابزار دارای ویژگی‌های محدودی می‌باشد. با Hubspot رایگان، شما به 20 صفحه فرود با نام تجاری Hubspot محدود شده‌اید و نمی‌توانید از دامنه سفارشی استفاده کنید. برای دسترسی به ویژگی‌هایی مانند محتوای پویا، آزمایش و ویژگی‌های بهینه سازی، باید برای Hubspot هزینه کنید. هزینه این موارد از 45 دلار در ماه شروع می‌شود.

 

  1. 3. MailChimp

MailChimp بیشتر به دلیل ابزارهای بازاریابی ایمیلی خود شناخته شده است، اما همچنین یک سازنده صفحه فرود نیز می‌باشد. ویژگی‌های MailChimp شامل طیف گسترده‌ای از قالب‌ها، تجزیه و تحلیل صفحه فرود (مانند بازدیدکنندگان، کلیک‌ها و نرخ تبدیل‌ها)، فرم‌ها و قابلیت‌های تست است.

 

MailChimp

 

Mailchimp به شما امکان می‌دهد صفحات فرود نامحدود را به صورت رایگان ایجاد کنید، اما برای دسترسی به صفحات بدون نام تجاری و ویژگی‌های اضافی، مجبور به پرداخت هزینه هستید که از 11 دلار در ماه شروع می‌شود. اگر قبلاً از Mailchimp برای بازاریابی ایمیلی استفاده کرده‌اید، ارزش آن را دارد که ابزار صفحه فرود آن‌ها را نیز بررسی کنید.

 

نمونه‌هایی از صفحات فرود عالی

یک صفحه فرود خوب چیست؟ حقیقت این است که استراتژی‌های متفاوتی برای مشاغل مختلف کار می‌کنند. بیایید نگاهی به سه صفحه فرود موفق بیندازیم و در مورد اینکه از چه چیزی برای ایجاد صفحه خود الهام گرفته‌اند بحث کنیم.

We Can Code It

این صفحه (WeCanCodeIt) افراد را با کمپ‌های بوت کدنویسی به هم متصل می‌کند. این صفحه فرود برای تبلیغی است که برای جستجوی «کمپ‌های بوت کدنویسی در نزدیکی من» نمایش داده می‌شود.

 

بهترین لندینگ پیج

صفحه فرود آن ساده است و فقط چند خط متن دارد. تصویر کمی شلوغ است، اما دکمه صورتی روشن جلب توجه می‌کند. متن واضح و مختصر است و سوالی در مورد این که آنها چه چیزی را تبلیغ می‌کنند، وجود ندارد. جعبه چت پاپ آپ این صفحه نیز جذاب است و کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری دریافت کنند.

البته به نظر ما، متن دکمه می‌تواند کوتاه تر باشد، زیرا کمی طولانی است و خیلی واضح نیست. با این حال، ممکن است سازندگان این صفحه، آن را امتحان کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این متن باعث افزایش نرخ تبدیل بیشتری می‌شود.

 

SEMrush

SEMrush یک پلت فرم SEO است، بنابراین صفحات فرود بسیار قوی دارند. در اینجا به یکی از ابزار آنها که به عنوان یک تبلیغ در جستجوی ارگانیک نشان داده شد، اشاره کرده‌ایم:

 

SEMrush پلت فرم SEO

 

این صفحه محتوای بیشتری نسبت به بسیاری از صفحات فرود دارد، اما تفاوت اندازه، خواندن آن را آسان می‌کند. دکمه در وسط کادر، مشخص می‌کند که قدم بعدی شما چه خواهد بود. سرفصل اصلی بر مزیت کلی تمرکز دارد (دید آنلاین خود را افزایش دهید) و خط سوم روی یک مزیت کلیدی دیگر تمرکز دارد (شما فقط به یک پلت فرم نیاز دارید). این برای بازاریاب‌هایی که در حال استفاده از ابزارهای زیادی هستند جذاب است.

 

برنامه Bullet Journal

در این قسمت مثالی وجود دارد که برخی از قوانین را زیر پا می‌گذارد، اما به نظر ما هنوز به خوبی کار می‌کند. Bullet Journals یک سبک محبوب از ژورنال نویسی هستند که به کاربران کمک می‌کند با استفاده از لیست‌ها سازماندهی شوند. آنها همچنین دارای یک برنامه یا اپلیکیشن هستند. در زیر صفحه فرود این برنامه نشان داده شده است:

 

برنامه Bullet Journal

 

مانند سایر صفحات فرود، محتوای این صفحه محدود است. سازندگان این صفحه از یک عنوان، CTA و تصاویر برای نشان دادن نحوه عملکرد برنامه استفاده کرده‌اند. CTA آنها «مشاهده نسخه نمایشی» است که در مقایسه با آنچه که برندهای دیگر معمولاً استفاده می‌کنند کمی نرم‌تر است. احتمالاً آن‌ها تست‌ها و تحقیقات لازم را انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که افراد در این صفحه فرود هنوز کاملاً آماده خرید نیستند.

محتوا در این صفحه بسیار کم است و دقیقاً بیان نمی‌کنند که برنامه چیست یا چه کاری انجام می‌دهد. با این حال، گمان می‌کنیم که این کار عمدی باشد. این صفحه فرود یک مثال کامل از اینکه چرا تست A/B بسیار مهم است را بیان می‌کند. ممکن است با مشاهده این صفحه، از اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است، تعجب کنید.

 

سوالات متداول در مورد صفحات فرود

آیا باید صفحات فرود خود را برای سئو بهینه کنید؟

بله، صفحات فرود باید برای افزایش ترافیک واقعی بهینه شوند. حتی اگر صفحه فرود شما برای یک کمپین تبلیغاتی پولی باشد، تمرکز بر سئو می‌تواند ترافیک و اعتماد را در صفحه فرود شما افزایش دهد.

یک صفحه فرود باید شامل چه مواردی باشد؟

اجزای اصلی یک صفحه فرود عبارتند از یک عنوان اصلی، عنوان فرعی و CTA. بسته به هدف شما و آنچه که تست A/B به شما می‌گوید، صفحه فرود ممکن است شامل تصاویر، بولت‌ها و غیره نیز باشد.

آیا گوگل صفحات فرود را دوست دارد؟

گوگل ذاتاً صفحات فرود را دوست ندارد. صفحات فرود محتوا و لینک‌های کمتری دارند که از عوامل اصلی رتبه بندی الگوریتم جستجو هستند. با این حال، یک صفحه فرود بهینه شده، همچنان می‌تواند رتبه خوبی در جستجوی گوگل داشته باشد.

برای وب سایت خود به چند صفحه فرود نیاز داریم؟

صفحات فرود فقط روی یک هدف تمرکز می‌کنند، به این معنی که برای هر هدف باید یک صفحه فرود داشته باشید. به عنوان مثال، شما به یک صفحه فرود برای یک دوره آزمایشی رایگان، یک صفحه فرود برای ثبت نام در وبینار، یک صفحه فرود برای دانلود کتاب الکترونیکی و غیره نیاز دارید.

 

نتیجه گیری؛ صفحات فرود با کارایی بالا

صفحات فرود جزء اصلی بازاریابی آنلاین هستند. چه بخواهید آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کنید، چه وبینارها را برای به دست آوردن سرنخ‌ها میزبانی کنید یا بخواهید محصولات بیشتری بفروشید، باید با صفحات فرود آشنا شوید. چیزی که اکثر مردم آن را نادیده می‌گیرند این است که ایجاد صفحات فرود می‌تواند بسیار ساده باشد. زمان زیادی را صرف بحث در مورد عنوان‌ها نکنید. در عوض، از یکی از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید، دو نسخه از صفحه فرود خود را ایجاد کرده و اجازه دهید تست A/B شما را به نتیجه برساند.

آزمایش کنید، مشاهده و تکرار کنید، در نهایت یک صفحه فرود بی‌نظیر خواهید داشت! اگر تجربه ایجاد صفحات فرود را دارید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

رسیدن به رتبه یک گوگل

 

  • 2
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر