با

با انواع روش‌های تبلیغات در وبسایت‌ها آشنا شوید

با انواع روش‌های تبلیغات در وبسایت‌ها آشنا شوید

تاریخ انتشار خبر : 1401 اردیبهشت 24

با انواع روش‌های تبلیغات در وبسایت‌ها آشنا شوید

 

با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت، روش‌های تبلیغاتی به سمت و سویی جدید پیش رفته‌اند. امروزه بسیاری از پلتفرم‌های اینترنتی این فرصت را برای مشتریان فراهم کرده‌اند که از این طریق با یکدیگر در تعامل باشند و بتوانند تبلیغ کنندگان را پیدا کنند. تبلیغات معمولا به صورت بنر یا ویدیو ارائه می‌شوند و هنگامی که کاربر روی آگهی کلیک می‌کند، به صفحه مربوطه هدایت می‌شود.

افراد می‌توانند با ورود به آن صفحه اطلاعات بیشتری در مورد محصول به دست آورده و یا محصول را به صورت مستقیم خریداری کنند. شکی نیست که تبلیغات اینترنتی به بسیاری از مشاغل کمک کرده است تا برند خود را معرفی کنند و به فروش هدفمند دست یابند.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا قصد داریم به بررسی مزایای تبلیغات اینترنتی بپردازیم و سپس انواع روش‌های تبلیغات در وبسایت‌ها را معرفی کنیم.

 

مزایای تبلیغات در وبسایت‌ها

 

روش های تبلیغات در وب سایت ها

 

منحصر به فرد بودن

 ماهیت فضای اینترنت، تبلیغات اینترنتی را به یک استراتژی منحصر به فرد تبدیل کرده است. امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از شبکه جهانی وب استفاده نکند. تبلیغات اینترنتی به دلیل تعداد زیاد کاربران جهانی شانس بسیار بالاتری برای دیده شدن دارند.

هزینه

در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، هزینه‌های مربوط به تبلیغات اینترنتی نسبتاً کمتر است و این فرصت بسیار خوبی را برای مشاغل کوچک فراهم کرده تا بتوانند تعداد مشتریان خود را هر چه بیشتر افزایش دهند. علاوه بر این، زمانی که بازدیدکنندگان بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند و آن را می‌بینند، مبلغی به تبلیغ کنندگان پرداخت می‌شود.

کنترل

 در تبلیغات اینترنتی، کاربران کنترل کاملی بر آگهی‌های خود دارند و با استفاده از ابزارهای گوناگونی مانند گوگل آنالیتیکس، می‌توانند عملکرد تبلیغاتی خود را ردیابی و نظارت کنند.

پیدا کردن مخاطب هدف

بر خلاف روش‌های سنتی که تبلیغات در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و روزنامه‌ها نمایش داده می‌شود و هر فردی ممکن است آن‌ها را ببیند، تبلیغات وب بخش‌های خاصی از گروه‌ها را هدف قرار می‌دهد و تبلیغ کنندگان می‌توانند گروه مورد نظر خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، جنسیت، سن و علایق شخصی فرد فیلتر کنند و پس از آن تبلیغات خود را بر اساس نیازهای آن‌ها به نمایش بگذارند.

فرمت‌های تبلیغاتی مختلف

در آگهی‌های وب، فرمت‌های تبلیغاتی مختلفی مانند لینک‌ها، هشتگ‌ها، ویدیو‌ها، مسابقات رسانه‌ای اجتماعی و... وجود دارد که هر کسب و کاری با توجه به استراتژی بازاریابی آنلاین خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند.

بدون محدودیت زمانی

 هیچ محدودیت زمانی برای تبلیغات اینترنتی وجود ندارد و بازدیدکنندگان می‌توانند در 24 ساعته شبانه روز و تا زمانی که به اینترنت متصل هستند، تبلیغات را مشاهده نمایند.

دسترسی به سراسر جهان

رسانه‌های تبلیغاتی سنتی مثل روزنامه، رادیو و تلویزیون در گستره محدودی انتشار پیدا می‌کنند. این درحالی است که تبلیغات صفحات وب را می‌توان به کل جهان ارائه داد.

 

انواع روش‌های تبلیغات آنلاین در وبسایت‌ها

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان در وبسایت‌ها، در کنار محتوای معمولی که بر اساس جستجوی طبیعی کاربر انجام می‌شود، قرار می‌گیرند و تنها با علامت Ad از آن‌ها جدا می‌گردند. تبلیغات همسان وبسایت‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از:

 

تبلیغات همسات در اینترنت

 

همسان عادی: در این نوع تبلیغات، هیچ محدودیتی برای کاربر وجود ندارد و مخاطب در هر سایتی که باشد و با هر موضوعی که ورود پیدا کند، می‌تواند این تبلیغات را مشاهده نماید. این روش تبلیغ برای کسانی که هدف آن‌ها آگاهی از برند است، گزینه مناسبی خواهد بود.

همسان ریتارگتینگ: تنها کاربرانی می‌توانند تبلیغات همسان ریتارگتینگ شما را ببینند که لااقل یکبار به وبسایت شما سرزده باشند. شما می‌توانید این مخاطبان را با تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب در خصوص محصول خود، مجدداً به سایت بازگردانید.

همسان هدفمند: تبلیغات همسان هدفمند به سه روش همسان موضوعی، رفتار محور و کلید واژه تقسیم می‌شود. در تبلیغات همسان موضوعی، تبلیغات فقط در صفحه‌هایی با موضوع مورد نظر شما نمایش داده می‌شوند. در تبلیغات همسان رفتار محور هم، تبلیغات شما فقط به علاقمندان در یک حوزه خاص نمایش داده خواهد شد. تبلیغات همسان کلید واژه‌ای نیز بدین صورت هستند که شما چند واژه را انتخاب می‌کنید و آگهی شما در صفحه‌هایی که آن کلید واژه‌ها وجود دارند، نمایان می‌شود.

 

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری از قدیمی‌ترین مدل‌های تبلیغات آنلاین به شمار می‌روند و در قالب‌های مختلفی مثل گرافیک، تصاویر، ویدیو‌ها و متن نمایش داده می‌شوند. هدف تبلیغات بنری، تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند و بالا بردن ترافیک وبسایت است. در صورتی که شما روی این تبلیغات کلیک کنید، به وبسایت تبلیغ کننده وارد خواهید شد.

تبلیغات بنری در قسمت‌های مختلفی از وبسایت که مختص تبلیغات است، نمایان می‌شوند و می‌توانند به صورت متحرک یا ثابت باشند. انواع تبلیغات بنری عبارتند از:

تبلیغات Over lays: این دسته از تبلیغات در قسمت بالای صفحه وبسایت ظاهر می‌شوند و در صورتی که تمایل به دیدن آن نداشته باشید، می‌توانید آن‌ها را ببندید.

تبلیغات Rich media ads: این دسته از تبلیغات آن‌هایی هستند که هنگام بارگذاری صفحه ظاهر می‌شوند. البته تا جایی که با موس روی آن‌ها حرکت نکنید، ثابت باقی خواهند ماند.

تبلیغات نمایشی یا interstitials: این نوع آگهی‌ها قبل از اینکه کاربر وارد وبسایت شود یا به صفحه دیگر برود، نشان داده می‌شوند.

 

تبلیغات ویدیویی

 تبلیغات ویدیویی یک نمونه دیگر از استراتژی‌های بازاریابی هستند. تبلیغ کننده در یک کلیپ یا ویدیو کوتاه، محصول یا خدمات خود را معرفی و تبلیغ می‌کند. ساخت ویدیو به آگاهی از برند، برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و ایجاد حس اعتماد در مشتریان کمک می‌نماید. اکثر کاربران وقتی بخواهند در مورد یک محصول اطلاع پیدا کنند، ویدیو را به سایر اشکال تبلیغات ترجیح می‌دهند. تبلیغات ویدیویی بسته به نیاز تبلیغ کننده انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

 

تبلیغات ویدئویی

 

تبلیغات ویدیویی خطی: تبلیغات در ابتدا، وسط یا انتهای یک کلیپ تبلیغاتی ظاهر می‌شوند و کل صفحه نمایش را در بر می‌گیرند.

تبلیغات ویدیویی غیرخطی:  تبلیغات هنگامی که ویدیو اصلی در حال پخش است ظاهر می‌شوند و در صورتی که کاربر تمایل به دیدن تبلیغ داشته باشد، روی آن کلیک می‌کند تا به صفحه مورد نظر هدایت شود.

تبلیغات ویدیویی Over lay: این نوع تبلیغات فضای بسیار اندکی از ویدیو اصلی را اشغال می‌کنند. به طوری که نمی‌توان توضیحات مهم محصول را در آن ذکر کرد. با این حال چون ابعاد کوچکی در صفحه دارند، می‌توانند به صورت دائمی در بالای صفحه قرار بگیرند و همواره در معرض دید باشند.

تبلیغات ویدیویی Non Over lay: درست برعکس تبلیغات ویدیویی Over lay، این تبلیغات با کلیک کردن کار‌بر روی ویدیو اصلی پخش می‌شوند؛ بنابراین کاربر مجبور است ویدیو تبلیغاتی را کامل ببیند.

تبلیغات ویدیویی Revel: گاهی اوقات تبلیغات ویدیویی درون متن قرار می‌گیرند و کاربر هنگامی که متن را می‌خواند، آن‌ها را مشاهده می‌کند.

 

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن (PUSH NOTIFICATION)

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن پیام‌هایی به صورت تصویر و متن هستند که در صورت عضویت افراد و اجازه دادن به مرورگرهای وب از سمت کاربران، به دستگاه لپ‌تاپ و موبایل آن‌ها ارسال می‌شود. البته شما روزانه تعداد محدودی از این پیام‌ها را دریافت خواهید کرد و هر وقت که بخواهید می‌توانید دریافت پیام را به کلی لغو کنید.

 

تبلیغات آنلاین در فضای مجازی

 

این نوع تبلیغات یک تکنیک بازاریابی قدرتمند هستند و به شما کمک می‌کنند که کاربران را مجدداً به وبسایت خود بازگردانید و بدین طریق ترافیک سایت و فروش خود را افزایش دهید. از آنجایی که کاربران می‌توانند این نوع تبلیغات را در هر دو مرورگر موبایل و دسکتاپ دریافت کنند، به این اعلان‌های تبلیغاتی، تبلیغات مرورگر نیز گفته می‌شود.

شاید بهترین مزیت استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن این باشد که کاربران برای دریافت آگهی‌ها نیاز به حضور در وبسایت شما ندارند و برخلاف خبرنامه‌های ایمیلی، لازم نیست که منتظر بمانید تا کاربر ایمیل خود را بررسی کند. علاوه بر این، شما می‌توانید زمانی که کاربران فعال نیستند هم پیام ارسال کنید.

 

تبلیغات هدفمند یا ریتارگتینگ (Retargeting)

در بازاریابی آنلاین، تبلیغاتی هستند که به مخاطب خاصی ارائه می‌شوند. این مخاطبان می‌توانند جمعیت خاص یک گروه و حتی یک فرد باشند. این نوع تبلیغات متنی، افراد را بر اساس رفتارشان و اینکه چه جستجوهای انجام داده‌اند و از چه وبسایت‌هایی بازدید کرده‌اند، هدف قرار می‌دهند. داده‌های حاصل از چنین رفتارهایی، شاخص‌هایی از علایق افراد، به تبلیغ کننده می‌دهند و او را در مورد تبلیغاتی که باید به آن‌ها ارائه شود راهنمایی می‌کنند.

 

تبلیغات کلیکی

 تبلیغات کلیکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌روند. در این روش شما به ازای هر کلیک که کاربر روی تبلیغات انجام می‌دهد، پول پرداخت می‌کنید. نتایج حاصل از تبلیغات کلیکی بسیار سریع هستند و شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای آن‌ها را مشاهده کنید. مهم‌ترین مزیت این نوع تبلیغات، هدفمند بودن آن است. بدین معنا که شما می‌توانید در مورد منطقه جغرافیایی کاربر، زمان نمایش تبلیغات، نوع دستگاهی که استفاده می‌کند و ... اطلاع پیدا کنید و تبلیغات خود را بر اساس نیازهای او به نمایش بگذارید.

 

بازاریابی اینترنتی

 

  • 4
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر