ترفندهای طلایی سئو سایت در سال 2022

تاریخ انتشار خبر : 1401 اردیبهشت 20

ترفندهای طلایی سئو سایت در سال 2022

 

سئو نقش بسیار مهمی در بالا بردن ترافیک وبسایت شما و بهبود رتبه‌‌بندی آن در گوگل دارد. هر ساله گوگل الگوریتم‌ها، به‌روزرسانی‌ها و قوانین جدیدی را برای رتبه‌بندی یک وبسایت ارائه می‌کند که همه این‌ها برای جستجوی بهتر محتوا و ارائه مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران است. در این مطلب از ایده پویا خواهیم دید که ترفند‌های طلایی سئو سایت در سال 2022 کدامند و کدام یک از روند‌های جدید سئو سایت، قوانین وب‌مسترها را برای رتبه‌بندی سایت‌ها در این سال بیشتر تغییر داده است؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

ترفندهای طلایی سئو سایت در سال 2022

1- استفاده از الگوریتم گوگل MUM

الگوریتم گوگل MUM یا Multitask Unified Model مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند روی سئو وبسایت و افزایش عملکرد آن در سال 2022 تاثیر قابل توجهی داشته باشد. این الگوریتم محدودیت زبانی ندارد و داده‌های جمع آوری شده از وبسایت‌های گوناگون را به زبان مدنظر شما ترجمه می‌کند. ویژگی چند حالته بودن این الگوریتم باعث می‌شود تا ترجمه و تفسیر جامعی از اطلاعات، به کاربر ارائه داده شود. در واقع MUM داده‌هایی که دریافت می‌کند را کاملاً درک کرده و مانند یک انسان، به تجزیه و تحلیل آن‌ها می‌پردازد تا بتواند به پاسخ دقیق‌تری برای ارائه به کاربر دست پیدا کند.

 این فناوری جدید گوگل می‌تواند شکل‌های مختلف محتوا مثل تصاویر، صداها، فیلم‌ها و متن را به 75 زبان مختلف کاملاً درک کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند و در نهایت پاسخ‌های دقیق و ظریفی را برای کاربر آماده نماید.

 

الگوریتم گوگل MUM

 

 افزودن گوگل MUM، به دلیل اینکه همواره مطالب کاربردی و جذابی که مطابق خواست کاربر است را ارائه می‌کند، به احتمال زیاد روی عملکرد بازاریابی نیز تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. در واقع، محیط بصری این برنامه باعث می‌شود که کاربران کمتر به سراغ کلمات کلیدی و محتوای نوشته شده بروند و بیشتر از رسانه‌های صوتی و تصویری استفاده نمایند. البته ذکر این مطلب به این معنا نیست که شما کاملاً محتوا را رها کنید و به کیفیت آن اهمیت ندهید؛ چون هر چقدر هم که تکنیک‌های سئو در حال پیشرفت باشند، باز هم بهترین راه برای استفاده از MUM تولید یک محتوای با کیفیت و جذاب است و بدون یک محتوای خوب، MUM اصلا اجرا نمی‌شود؛ زیرا این برنامه بهترین محتوا را برای پاسخ به سوالات کاربر انتخاب می‌کند.

 

2- بهینه‌سازی تصاویر وبسایت

 نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سئو کردن سایت فقط مختص محتوای متنی نیست؛ زیرا در بسیاری از مواقع، افراد ترجیح می‌دهند که از قسمت ویدیوها و تصاویر جستجوی خود را انجام دهند. پس برای بهبود رتبه سایت خود، این مورد را هرگز فراموش نکنید؛ زیرا سئو ویدیوها و تصاویر در وبسایت شما علاوه بر اینکه آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند، باعث درک بهتر مطلب و جذب کاربران برای خواندن محتوای متنی هم خواهد شد. دقت به این نکته یکی دیگر از تکنیک‌های بسیار پرکاربرد در سال 2022 خواهد بود.

استفاده از عکس‌های با‌کیفیت، متنوع و متناسب با محتوا، به خواننده کمک می‌کند که مطلب را بهتر درک کرده و خیلی سریع تر به اصل موضوع پی ببرد؛ اما چیزی که اینجا مطرح است این است که تصاویر با‌کیفیت، حجم زیادی دارند و باعث می‌شوند که سرعت وبسایت شما کاهش پیدا کند. برای حل این مشکل، یکی از راه‌ حل‌ها کم کردن سایز تصاویر است. وبسایت‌های معتبری در این زمینه وجود دارند که بدون پایین آوردن کیفیت عکس، حجم فایل‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. این وبسایت‌ها برای کاهش حجم ویدیو‌ها هم کاربرد دارند.

کار دیگری که برای بهینه سازی تصاویر سایت می‌توانید انجام دهید، استفاده از عکس‌های دسته اول است. منظور از عکس دسته اول، عکسی است که از سایت اصلی و سازنده آن عکس دانلود می‌شود. تصاویر شما حتماً باید یک نام مناسب داشته باشند؛ زیرا گوگل از طریق نام فایل، تصاویر را تشخیص می‌دهد و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. در واقع، تصاویر شما مطابق با چیزی که کاربر سرچ کرده است، نمایش داده می‌شود.

 از اقدامات دیگری که برای بهبود تصاویر سایت می‌توان انجام داد، استفاده از متن جایگزین تصاویر است. متن جایگزین در مواقعی که امکان دیدن تصویر به هر دلیلی وجود ندارد، به کار می‌آید و در آن تمام جزئیات و ماهیت تصویر به کاربر ارائه داده می‌شود. مورد مهم دیگر هم انتخاب فرمت مناسب برای ذخیره سازی عکس‌ها است. دو نمونه از فرمت‌های رایج در ذخیره سازی تصاویر عبارتند از: JPEG و PNG

 

3- افزایش سرعت سایت

 یکی از مولفه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در افزایش ترافیک ارگانیک سایت که همواره باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش سرعت سایت است. هیچ کاربری دوست ندارد که پس از جستجوی مطالب مورد نظر خود در گوگل، زیاد منتظر بماند. اگر این زمان بیشتر از ۲ تا ۳ ثانیه طول بکشد، کاربر را خسته می‌کند و ممکن است او از بازدید این سایت کاملاً منصرف شود. روش‌هایی که برای بهبود سرعت سایت می‌توان انجام داد عبارتند از:

 

افزایش سرعت سایت

 

کاهش حجم عکس‌ها

همان‌طور که قبلا هم ذکر شد، این روش یکی از راه‌های ساده برای بالا بردن سرعت وبسایت است. برای انجام این کار می‌توانید به سایت‌هایی که حجم تصاویر را کاهش می‌دهند مراجعه کنید. چند نمونه از این سایت‌ها را در اینجا برایتان آورده‌ایم:

  • app
  • io
  • com
  • tiny jpg

شما حتی می‌توانید از پلاگین‌های فشرده‌سازی تصاویر وردپرس هم استفاده کنید. البته غیر از پلاگین‌های وردپرسی و وبسایت‌هایی که گفته شد، ابزار و ویژگی‌هایی هم وجود دارند که حجم تصاویر را کاهش می‌دهند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

1- استفاده از ویژگی save for web

2-استفاده از نرم افزار Rito

حذف کدهای اضافی و فشرده سازی فایلها

 کد نویسی‌های اشتباه یا  اضافه، روی سرعت سایت تاثیر منفی می‌گذارند. یکی از مشکلات وبسایت‌های وردپرسی کد نویسی اشتباه است که منجر به بهینه نشدن سرعت لود سایت هم می‌شود. در واقع، شما در کنار طراحی جذاب و زیبا، باید سعی کنید که سرعت سایت خود را به کمک پلاگین‌های حرفه‌ای بهبود ببخشید. در اینجا به برخی از این پلاگین‌های پرطرفدار اشاره کرده‌ایم:

1- افزونه :Lite speed cache for word press این افزونه از بهترین پلاگین‌های بهینه‌سازی سرعت سایت است که به فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JS می پردازد.

2- افزونه WP Rocket: این پلاگین محبوب هم فایل‌های Html، CSS، JS را بهینه می‌کند.

3- افزونه WP Fastest cache: این افزونه با استفاده از کش کردن وبسایت شما، به بهینه‌سازی تصاویر فایل‌های CSS و همچنین فشرده‌سازی html و JS می‌پردازد. به این ترتیب باعث بهبود سرعت لود سایت هم خواهد شد. 4-افزونه Speed Booster Pack: این افزونه هم فایل‌های JS و CSS را فشرده می‌کند.

 

4- استفاده از کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی تاثیر قابل توجهی در بهبود رتبه سئو سایت و بهینه‌سازی آن دارند؛ زیرا استفاده از کلمات کلیدی کوتاه دسته‌بندی‌های متعددی دارد و کاربر را به صفحات گوناگونی هدایت می‌کند. این در حالی است که بهینه کردن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی بلند، کاربر را دقیقاً به آن چیزی که می‌خواهد سوق می‌دهد و به جستجوی کاربر بسیار نزدیک‌تر است.

شما با انتخاب این کلمات کلیدی می‌توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید؛ زیرا وقتی اکثریت سایت‌ها کلمات کلیدی پر جست و جستجو را در صفحه‌شان استفاده کنند، شانس دیده شدن وبسایت شما بسیار پایین می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جستجو کلمات کلیدی کلیک کنید.

 

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

 

5- بهبود تجزیه و تحلیل سئو

 گوگل ابزار‌های بسیار کارآمدی را برای تجزیه و تحلیل سئو سایت در اختیار کاربران قرار داده است که در صورت استفاده صحیح از آن‌ها، می‌توانید نتایج بسیار خوبی را نسبت به سایر رقبای خود کسب کنید. برخی از این ابزارهای مهم و پرکاربرد که از ضروریات تکنیک‌های سئو در سال ۲۰۲۲ هم تلقی می‌شوند عبارتند از:

سرچ کنسول گوگل: به کمک این ابزار می‌توان از وضعیت فعلی سایت مثل ورودی‌ها، امنیت و سرعت سایت، مشکلات فنی، آمار بک لینک‌ها و ... مطلع شد.

گوگل آنالیتیکس: این ابزار تحلیلگر، ترافیک ورودی به سایت، نوع رفتار کاربران در وبسایت، نرخ تبدیل و اطلاعات مفید دیگری را در اختیار مدیران وبسایت قرار می‌دهد.

تگ منیجر: این ابزار به صورت واسطه‌ای برای مدیریت تگ‌های سایت عمل می‌کند. منظور از تگ‌های سایت همان کدهایی هستند که برای جمع‌آوری اطلاعات خاص مثل میزان زمانی که کاربر در یک صفحه است و تشخیص بیشترین کلیک کاربران استفاده می‌شود.

گوگل ترندز: به کمک این ابزار هم می‌توان آمار کلمات کلیدی که توسط کاربران سرچ شده است را به دست آورد و آن را با کلمات کلیدی دیگر مقایسه کرد. علاوه بر این، می‌توان از آمار جستجوی لحظه‌ای، کشوری که جستجو را انجام می‌دهد و بازه زمانی نیز اطلاع پیدا کرد.

از دیگر ابزارهای تجزیه و تحلیل پرکاربرد گوگل می‌توان به گوگل پیج اسپید، گوگل آلرتس و گوگل دیتا استدیو اشاره کرد.

 

کلام آخر

با ورود هوش مصنوعی، جستجوی صوتی و تصویری، شبکه‌های اجتماعی و ... لازم است که هر ساله برای یادگیری و ارتقای تکنیک‌های سئو خود تلاش نماییم و با جایگزین‌های بهتر و پیشرفته‌تر به بهبود رتبه سایت نیز کمک کنیم. البته بسیاری از تاکتیک‌های سئو و اصول اولیه آن همیشه ثابت باقی خواهند ماند و تغییری نخواهند کرد. با این حال، سئو همواره در حال تکامل است تا سعی کند تا آنجا که می‌تواند خود را با اهداف کاربر مطابقت دهد.

 

سئو سایت حرفه ای

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر