چرا در سال 2022 باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید؟

چرا در سال 2022 باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 اردیبهشت 18

چرا در سال 2022 باید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید؟

 

در سال 2021 بیشتر از دو سوم افرادی که قصد خرید کالا یا خدماتی داشته‌اند، قبل از خرید در اینترنت در مورد آن تحقیق کرده‌اند. برندها و کسب‌وکارهایی که در کار خود جدی هستند از مدت‌ها قبل وب سایت حرفه ای ایجاد کرده و برای افزایش آگاهی از برند و نفوذ آن تلاش کرده‌اند. با این حساب حالا دیگر بعید است یک کسب‌وکار بدون داشتن یک وب سایت حرفه ای شانسی برای تبدیل شدن به برند و گسترش کسب‌وکار داشته باشد.

اما وب سایت حرفه ای چیست و چه فرقی با گزینه‌های دیگر، برای مثال استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا قالب‌های وردپرسی دارد؟ برای آشنایی با ویژگی‌‌های متفاوت یک سایت حرفه ای و ضرورت اقدام برای آن در سال 2022، ادامه این مطلب از ایده پویا را دنبال کنید.

 

ضرورت داشتن وب سایت حرفه ای در سال 2022

وب سایت یک کسب‌وکار نماینده تمام عیار آن در دنیای اینترنت و فضای مجازی محسوب می‌شود. مشتریان امروزی قبل از معامله کردن با یک کسب‌وکار حداقل یک بار نام آن را در اینترنت جستجو می‌کنند. به‌‌این‌ترتیب اولین برخورد آنها با کسب‌وکار از طریق وب سایت انجام می‌شود. مواجهه با سایتی که بد طراحی شده، درست کار نمی‌کند، و اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد به جای جذب مشتری، باعث خارج شدن از سایت و جستجوی کسب‌وکاری دیگر می‌شود.

در سال 2022 یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رقابت بین کسب‌وکارها در هر صنف و صنعتی که فعالیت داشته باشند، اینترنت است. از شرکت‌های تولید کننده قطعات صنعتی و لوازم ساختمانی گرفته تا فروشگاه‌های هدیه فروشی و رستوران‌های محلی، امروزه هر کسب‌وکاری که بخواهد تبدیل به برند شده و رابطه‌ای ماندگار و بلند مدت با مشتریان خود برقرار کند از یک وب سایت حرفه ای برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند.

 

 

مزایای وب سایت حرفه ای

اگر بتوانیم با خرید یک قالب وردپرسی شیک و جذاب که قیمتی کمتر از 200 هزار تومان دارد در چند ساعت یک سایت ایجاد کنیم، چرا باید برای طراحی سایت حرفه ای که حداقل یک ماه و معمولا سه تا شش ماه زمان می‌برد وقت و هزینه بگذاریم؟ کسب‌وکارهای شناخته شده و برندهای معتبر برای بهره‌برداری از مزایای ارزشمند طراحی وب سایت حرفه ای است که هزینه می‌کنند.

در واقع طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال روش‌های بازاریابی بسیار کم‌خرجی هستند که تاثیر چشم‌گیری بر بازده و عملکرد کسب‌وکارها دارند. بعضی از مهم‌ترین مزایایی که باعث می‌شوند هزینه طراحی سایت حرفه ای جنبه سرمایه‌گذاری بلند مدت پیدا کند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

ایجاد برخورد اول تاثیرگذار

اولین برخورد افراد با یک کسب‌وکار نقشی کلیدی در اعتماد کردن آنها دارد. یک وب سایت حرفه ای با آگاهی از این موضوع طراحی می‌شود و با ارائه عناصری متمایز و منحصربه‌فرد که ریشه در هویت کسب‌وکار دارند، اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. استفاده از راهکارهای دم دستی و قالب‌های از پیش آماده تکراری برعکس عمل کرده و باعث اعتماد نکردن کاربران به یک کسب‌وکار می‌شود.

 

عملکرد رقابتی بهتر

در سال 2022 بعید است بتوانید صنف یا صنعتی پیدا کنید که فعالان آن از اینترنت و وب سایت برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده نکنند. طراحی وب سایت حرفه ای به کسب‌وکارها امکان می‌دهد با استفاده از جدیدترین گرایش‌ها و روندهای طراحی وب عملکرد بهتری از رقبا در جذب کاربران اینترنتی و تبدیل آنها به مشتری داشته باشند.

 

رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل

طراحی وب سایت حرفه ای با در نظر گرفتن معیارهای موثر بر بهبود رتبه نتایج جستجوی گوگل باعث می‌شود یک کسب‌وکار بتواند بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری جذب کند. کاربران گوگل و موتورهای جستجو به وب سایت‌هایی که در رتبه بالاتر قرار می‌گیرند بیشتر اعتماد می‌کنند و حداقل اول آنها را بررسی می‌کنند.

 

افزایش فروش

در دنیای اینترنت و فروش آنلاین، افزایش ترافیک ارگانیک و بازدید از سایت رابطه مستقیم با افزایش فروش کسب‌وکار اداره کننده سایت دارد. یک وب سایت حرفه ای یک کانال فروش و ارتباطی ایجاد می‌کند که از طریق آن درآمد کسب‌وکار افزایش پیدا می‌کند.

 

کاهش نرخ ریزش کاربران

یکی از معیارهایی که در طراحی وب سایت حرفه ای مورد توجه قرار می‌گیرد ایجاد جاذبه برای کاربران و ارائه محتوای سرگرم‌کننده و ارزشمند به آنها است. کاربران امروزی زمان زیادی برای سپری کردن در سایت‌های غیرحرفه‌ای نمی‌گذارند و ترجیح می‌دهند برای پیدا کردن راهکارهای مورد نیاز خود به یک وب سایت حرفه ای مراجعه کنند.

 

هویت برند یکپارچه

تمام عناصری که در طراحی وب سایت حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، از گرافیک و طراحی بخش‌های سایت گرفته تا محتوای متنی و تصویری که در آن ارائه می‌شود با هویت برند یا کسب‌وکار مطابقت داده می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود کاربران راحت‌تر با ارزش‌های برند ارتباط برقرار کرده و متوجه منحصر‌به‌فرد بودن خدمات آن بشوند.

 

ویژگی های متفاوت یک سایت حرفه ای

در یک سایت حرفه ای تمام عناصر، از رنگ‌ها و گرافیک مورد استفاده گرفته تا دکمه‌ها، میان‌برها، ساختار بخش‌های سایت و حتی فونت‌ها به صورت اختصاصی برای بهبود عملکرد کسب‌وکار طراحی می‌شوند. این کار با هدف دستیابی به اهداف و مزایایی که در بخش قبل معرفی شدند انجام می‌شود. بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث تمایز یک سایت حرفه ای از سایت‌های ناموفق با طراحی بد می‌شوند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

گرافیک جذاب و اختصاصی

قالب‌های از پیش آماده ممکن است زیبا و جذاب باشند، اما همزمان به صدها مشتری فروخته می‌شوند و به سرعت برای کاربران تکراری می‌شوند. در مقابل در طراحی سایت حرفه ای گرافیک سایت به نحوی طراحی می‌شود که با عناصر هویت تصویری برند و فعالیت کسب‌وکار مطابقت داشته باشند. این ویژگی چیزی نیست که از چشم کاربران امروزی که زمان زیادی در اینترنت سپری می‌کنند دور بماند.

 

ناوبری و ساختار سایت حرفه ای

یک وب سایت حرفه ای با توجه به مدل فعالیت کسب‌وکار به نحوی طراحی می‌شود که کاربران تازه وارد به سرعت متوجه موضوع فعالیت آن شوند و به بخش‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. در سایت‌های حرفه ای از منوهای اصلی سایت گرفته تا دکمه‌های میان‌بر و لینک‌ مطالب مرتبط به صورت اختصاصی برای جلب اعتماد کاربر و حرفه ای نشان دادن کسب‌وکار طراحی می‌شوند.

 

طراحی وب سایت حرفه ای

 

محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد

کاربران موتورهای جستجو به دنبال راهکار یا پاسخ‌هایی برای مشکلات خود هستند و کسب‌وکارها از طریق برآورده کردن همین نیازها پول در می‌آورند. محتوای ارزشمند قبل از هر چیز محتوایی است که با شناسایی نیت‌های کاربران و با هدف پاسخگویی به آنها تولید و منتشر می‌شود. سایت های حرفه ای از طریق محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد برای خود اعتبار کسب می‌کنند و هرگز برای پر کردن صفحه‌های سایت از محتوای کپی و تکراری استفاده نمی‌کنند.

 

سئو حرفه ای

برای اینکه یک سایت در گوگل رتبه بالاتری از یک سایت دیگر به دست بیاورد، لازم است نکات سئو سایت حرفه ای در آن رعایت شوند. گوگل در ارزیابی سایت‌ها بیشتر از 200 معیار را مورد بررسی قرار می‌دهد که بسیاری از آنها به طراحی سایت حرفه ای مربوط می‌شوند. از سرعت لود شدن صفحات گرفته تا استفاده از داده‌های ساختاریافته برای معرفی عناصر وب سایت به موتورهای جستجو، تمام ویژگی‌های یک سایت حرفه ای برای بهبود رتبه در صفحه نتایج جستجو بهینه سازی می‌شوند.

 

طراحی ریسپانسیو و موبایل پسند

امروزه بیشتر کاربران موتورهای جستجو از موبایل و تبلت برای مرور وب استفاده می‌کنند. طراحی ریسپانسیو و موبایل پسند یک سایت حرفه ای باعث می‌شود تمام عناصر مهم سایت به درستی و به شکل مناسب روی موبایل، تبلت و البته کامپیوتر نمایش داده شوند. این ویژگی همزمان که باعث می‌شود سایت رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل و موتورهای جستجو پیدا کند، باعث جلب رضایت بیشتر کاربران هم می‌شود.

 

برندسازی دیجیتال

شرکت‌های حرفه ای طراحی سایت به خوبی می‌دانند که یک سایت نماینده کسب‌وکاری است که آن را اداره می‌کند و در طراحی سایت به شکل‌های مختلف هویت برند و ارزش منحصربه‌فرد آن را به کاربر نشان می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود کسب‌وکارهای کوچک و نوپا با داشتن یک سایت حرفه ای بتوانند برندسازی دیجیتال انجام داده و آگاهی از برند خود را در اینترنت افزایش بدهند.

 

طراحی وبسایت حرفه ای با بهترین شرکت طراحی سایت

طراحی وبسایت حرفه ای فرایندی تخصصی و جمعی است که توسط مجموعه‌ای از کارشناسان طراحی سایت، برنامه‌نویس، گرافیست، تولید محتوا و البته تیم‌های تحقیقات بازار انجام می‌شود. نیاز به همکاری متخصصان و کارشناسان رشته‌های گوناگون در طراحی یک سایت حرفه‌ای باعث می‌شود این کار به تجربه مدیریتی قابل توجهی هم نیاز داشته باشد. در نتیجه تصور اینکه کار طراحی یک سایت توسط یک فرد قابل انجام باشد از پایه تصوری اشتباه است که منجر به ایجاد سایت‌های ناکارآمد می‌شود.

انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت با ارزیابی سابقه کار و اعتبار شرکت امکان‌پذیر است. قبل از انتخاب یک شرکت برای طراحی یک سایت حرفه ای لازم است به نمونه‌کارهای قبلی آن توجه کنید و ببینید تا چه حد این سایت‌ها موفق عمل کرده‌اند. شرکت‌های حرفه ای طراحی سایت بخشی برای ارائه نمونه کارها و معرفی مشتریان خود دارند که به مشتریان جدید امکان می‌دهد عملکرد آنها را به خوبی ارزیابی کنند.

 

شرکت طراحی سایت

 

  • 6
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر