چگونه به رتبه یک گوگل برسیم؟

تاریخ انتشار خبر : 1401 اردیبهشت 11

چگونه به رتبه یک گوگل برسیم؟

 

رسیدن به رتبه اول گوگل، با سئو سایت امکان پذیر است. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، فرآیند و انجام مراحلی است که کارشناس سئو از آن کمک می‌گیرد تا محتوای سایت در نتایج جست‌و‌جو، در رتبه بالاتری قرار گیرد. وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند گوگل، آن را در بالای صفحه نشان می‌دهند.

البته شیوه کار به همین راحتی‌ نیست؛ زیرا برای اینکه این اتفاق بیفتد و وبسایت شما بالاتر از همه وبسایت‌های دیگر قرار گیرد، باید دستورالعمل‌های خاصی را رعایت کنید و این همان چیزی است که سئو به آن می‌پردازد. برای درک بهتر این که چگونه می‌توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو به رتبه بالاتری برسانید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را بدانید.

در این مطلب از ایده پویا، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید رتبه برتر را در نتایج گوگل کسب کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

نکات طلایی برای رسیدن به رتبه یک گوگل

یکی از اولین کارهایی که برای سئو وب سایت خود باید انجام دهید، این است که مشخص کنید آیا وبسایت شما واقعاً در گوگل و سایر جستجوگرها  قرار دارد یا خیر. برای فهمیدن اینکه وب سایت شما در دایرکتوری گوگل قرار دارد می‌توانید با جستجوی نام یا  URL وب سایت خود در گوگل از این موضوع مطلع شوید. پس از آنکه وب سایت خود را در گوگل مشاهده کردید، اکنون می توانید اقداماتی را برای افزایش ترافیک صفحه‌تان انجام دهید.

 وقتی صحبت از رسیدن به رتبه یک و یا سئو سایت به میان می‌آید، طی کردن دو مسیر مهم ضرورت پیدا می‌کند؛ سئو داخلی و سئو خارجی. سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است که به گنجاندن کلمات کلیدی در محتوا، نوشتن یک محتوای باکیفیت و موارد دیگری بستگی دارد؛ اما سئو خارجی به مواردی که خارج از وبسایت شما برای سئو انجام می‌شود، مربوط است (مانند گرفتن بک لینک). تمام این مراحل اگرچه تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد، اما برای موفقیت سئو امری ضروری هستند.

برخی از افراد سعی دارند از راه میانبر به این هدف برسند و از تاکتیک‌های اشتباه مانند پر کردن کلمات کلیدی برای رتبه بندی سریع استفاده می‌کنند. این روش‌ها اگر چه ممکن است در کوتاه مدت جواب دهند و وب سایت شما را پر ترافیک کنند؛ اما پس از مدتی گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد و آن را در لیست سیاه قرار خواهد داد. این روش‌ها، به سئو کلاه سیاه معروف هستند.

در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید راهی اصولی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. چیزی به عنوان سئو کلاه خاکستری نیز وجود دارد که نه به اندازه سفیدترین کلاه سفید، خالص و بی گناه است و نه به اندازه کلاه سیاه از تکنیک‌های میانبر استفاده کرده است. به طور کلی، سئو به زمان زیادی نیاز دارد و چیزی نیست که یک روزه به دست بیاید و نباید انتظار داشته باشید خیلی زود نتیجه آن را ببینید. سئو تمام این اقدامات را با هدف موفقیت طولانی مدت انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید؛ نحوه استفاده از گوگل ترندز برای بهبود سئو

 

 

سئو سایت

 

معیارهای کیفی و کمی برای جایگاه یک گوگل

کاربر گوگل زمانی خوشحال می‌شود که نتیجه دلخواه خود را پیدا کند و به بهترین شکل نیازهایش برطرف شود. بنابراین یک محتوای با کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وقتی شما چیزی را در گوگل سرچ می‌کنید، گوگل سعی می‌کند دقیقا همان چیزی را که درخواست دارید به شما نشان دهد؛ بنابراین اولین کاری که شما برای انجام یک سئو خوب باید انجام دهید، تولید محتوای عالی است. البته این تازه شروع ماجرا است و شما راه زیادی را برای رسیدن به رتبه یک گوگل در پیش دارید.

فراموش نکنید که نتایج عالی از تلاش‌های بزرگ حاصل می‌شوند. همان طور که بهترین بازاریابی‌های جهان هم نمی‌توانند به شما کمک کنند که یک محصول بی‌کیفیت را بفروشید، اگر محتوای با کیفیت نداشته باشید، سئو نیز بی‌فایده است. عناصر زیادی برای ایجاد یک محتوای خوب وجود دارد؛ اما نکته اصلی این است که محتوای شما باید مشکل خواننده را حل کند و برای درخواست خواننده راه‌ حلی ارائه دهد. اگر اینچنین نباشد، کاربران به سرعت صفحه شما را ترک می‌کنند و به گوگل می‌فهمانند که محتوای شما کیفیت لازم را نداشته است. محتوای شما باید مطابق با قصد و نیت خواننده باشد و بدانید وقتی کاربر چیزی را در نوار جستجو تایپ می‌کند، به دنبال چه می‌گردد. بنابراین به عنوان سازنده محتوا، باید این موضوع را درک کنید و پاسخ درستی به پرس و جوی متقاضیان بدهید.

برای ایجاد یک محتوای با کیفیت، ابتدا باید هدف کاربر را درک کنید. همانطور که گفتیم، شما باید بدانید درخواست خواننده از حضور در صفحه شما چیست؟ شما باید بدانید چه کسانی مطلب شما را می‌خوانند و این افراد چه چیزهایی را دوست دارند؟

متن خود را در پاراگراف های کوتاه ارائه دهید. افراد دامنه توجه کوتاهی دارند و نوشتن پاراگراف‌های طولانی، چشم آن‌ها را خسته می‌کند. بنابراین، سعی کنید محتوای خود را با هدر‌ها و تصاویر فراوان تقسیم کنید. یک محتوا با سرفصل‌های جذاب و مطالب کاربردی، در مدت زمان کمتری در نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد.

وقتی افراد عباراتی را در گوگل و یاهو سرچ می‌کنند، روشی که موتور جستجو ارائه می‌دهد بر اساس کلمات کلیدی است. در سئو از دو کلمه کلیدی مختلف استفاده می‌شود که هر دو از نظر سئو بسیار پر اهمیت محسوب می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی از جستجوگران را جذب کنند. کلمه کلیدی short tail که از یک تا سه کلمه تشکیل شده است و می تواند حجم بالایی از بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت کند. برخلاف short tail عبارت long tail ترافیک زیادی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا جستجو محدود می‌شود. در هر صورت برای اینکه بتوانید وبسایت خود را بهینه کنید، باید در مورد انتخاب نوع کلمات کلیدی کاملاً تحقیق کنید.

علاوه بر یک محتوای با کیفیت و انتخاب کلمات کلیدی، فاکتورهای دیگری نیز در یک سئوی موفق نقش دارند که به شرح زیر است:

  • طراحی وب سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • شیوه صحیح لینک سازی
  • فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی
  • نوشتن پست به صورت مهمان

 تمام این مراحل برای افزایش رتبه وبسایت و رسیدن به جایگاه بالا در موتورهای جستجو لازم است. این تکنیک‌ها با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان، توسط کارشناسان مجرب سئو انجام می‌شوند.

رسیدن به رتبه یک گوگل

چقدر زمان برای رسیدن به رتبه یک گوگل لازم است؟

سوال مشترکی که تقریباً بین تمام مشتریان مطرح می‌شود این است که چه مدت زمان برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز است و یا اینکه چه کار کنیم که سریع‌تر وبسایت ما به صفحه اول گوگل برسد؟ برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی، باید متغیر‌های فراوانی را مدنظر داشت.

به عنوان مثال، وضعیت کنونی سایت، وضعیت رقیبان، کلمه‌های کلیدی و غیره؛ اما به طور کلی چیزی حدود یک سال زمان لازم است تا یک وب سایت به رتبه یک گوگل برسد. بنابراین هیچ راه میانبری وجود ندارد؛ زیرا حتی اگر وبسایت خود را هم طراحی کرده باشید و سئوی اصولی داشته باشید، حدود ۳ تا ۴ ماه زمان لازم است تا اولین بازدیدهای خود را دریافت کنید. شما در ماه اول تغییرات فنی وبسایت خود را انجام می‌دهید که در بعضی موارد می‌تواند بیشتر از یک ماه طول بکشد. در ماه دوم، باید کار فنی سئو را شروع کنید، یعنی تغییراتی در وب سایت بر اساس نتایج ممیزی سایت انجام دهید.

در برخی موارد، وب سایت شما نیاز به بازنگری اساسی دارد که این خود نیز ماه‌ها طول می‌کشد. سایر فعالیت‌های سئو مانند کار بر روی پروفایل پیوند و ساخت محتوا را می‌توان همزمان با انجام تعمیرات اساسی اجرا کرد.

در ماه سوم، روی تولید محتوای خود تمرکز کنید. وبلاگ نویسی، پرسش‌های متداول، مقالات و اطلاعات محصولات مواردی هستند که در این مرحله باید به آن بپردازید.  اگر یک بازنگری فنی در این مواقع انجام دهید، ممکن است در پایان این ماه شاهد بهبود‌هایی در رتبه بندی گوگل باشید.

در ماه چهارم، به ادامه تولید محتوا، بهینه سازی فنی وب سایت و توسعه یک پروفایل لینک سالم که ممکن است شامل پاکسازی لینک‌های با کیفیت پایین باشد بپردازید. در این ماه می‌توانید انتظار افزایش قابل توجهی در رتبه‌بندی و ترافیک را داشته باشید. هنوز زمان زیادی مانده تا رتبه برتر را به دست آورید و این اندازه تلاش برای رسیدن به رتبه یک کافی نیست.

در ماه پنجم و یا شاید زودتر از آن، ممکن است شروع به ترکیب مدیریت رسانه‌های اجتماعی در برنامه خود کرده باشید و محتوای خود را تقویت کرده و ترافیک مستقیم وب سایت خود را افزایش دهید.

در ماه ششم، اگر ترافیک شما تا این مرحله به ۵ هزار بازدیدکننده در ماه یا بیشتر رسیده باشد، می‌توانید از افزودن فرآیند بهینه سازی نرخ‌ تبدیل به تلاش‌های خود بهره‌مند شوید. از این مرحله به بعد، فعالیت‌های شما ممکن است بر روی تولید محتوای بیشتر و ترویج محتواها متمرکز شود و یا ممکن است کارهای خلاقانه‌تری انجام دهید. در هر صورت، فعالیت‌های خاص بسته به نوع شرکت و نوع وب سایت شما می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بسیاری از شرکت‌های سئو به شما می‌گویند که ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا نتایج ابتدایی را مشاهده کنید. نتایج سئو در طول زمان رشد می‌کند و نتیجه‌ای که در شش ماهگی می‌گیرید، به میزان قابل توجهی کمتر از نتایجی است که در طول یکسال حاصل می‌شود. بنابراین زود ناامید نشوید و انتظارات غیر واقعی نداشته باشید؛ زیرا سئو تاکتیک بازاریابی طولانی مدت است و نباید به عنوان راهی میانبر و سریع برای فروش در نظر گرفته شود. در هر صورت، اگر سرمایه گذاری مناسبی انجام دهید و برای طولانی مدت برنامه ریزی کنید، حتماً نتایج مطلوبی خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید؛ آشنایی با گوگل ادوردز

 

کلام آخر

در این مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایده پویا، در خصوص اینکه چگونه می‌توانید رتبه برتر را در گوگل کسب کنید صحبت شد. با توجه به مطالب گفته شده، می‌توان این نتیجه را گرفت که اگر بخواهید رتبه بالاتری در گوگل به دست آورید و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید، باید به سئو وب سایت خود بپردازید و از تکنیک‌های آن استفاده نمایید. این نکته را فراموش نکنید که شما به راحتی نمی‌توانید سایت خود را سئو نمایید و انجام یک کار اشتباه می‌تواند باعث افت شدید رتبه سایت شود. بنابراین حتماً از تجربیات یک سئو کار حرفه‌ای استفاده کنید. در این صورت علاوه بر افزایش ترافیک سایت خود، می‌توانید فروش خود را نیز بیشتر کنید.

 

افزایش رتبه سایت در گوگل

 

  • 1
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر