آشنایی

آشنایی با ویژگی‌های بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت

آشنایی با ویژگی‌های بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت

تاریخ انتشار خبر : 1401 اردیبهشت 07

آشنایی با ویژگی‌های بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت

 

وقتی شخصی در مورد برند، صنعت و خدمات شما در گوگل جستجو می‌کند چه اتفاقی می‌افتد؟ کدام نتایج در صفحه جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند و آیا وبسایت شما در جایگاه‌های برتر گوگل قرار دارد؟ شاید این سوالات در دنیای رسانه‌های اجتماعی و ترافیک پولی امروزی کمی بی‌ربط به نظر برسند؛ اما واقعیت این است که هنوز هم ترافیک جستجوی طبیعی از مقرون به صرفه‌ترین و پایدارترین شکل ترافیک در اینترنت است و رتبه بندی در گوگل برای بسیاری از شرکت‌ها و برند‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

همه این صحبت‌ها برای این است که بگوییم هرگز نباید بهینه سازی موتورهای جستجو و یا سئو سایت را نادیده بگیرید و تا آنجا که می‌توانید باید سعی کنید از بهترین تکنیک‌ها و استراتژی‌های سئو و لینک سازی‌ها استفاده نمایید تا بتوانید روی مقصد اصلی کسب و کارتان تمرکز بهتری داشته باشید. شرکت‌ها و آژانس‌های مختلفی در بازار وجود دارند که کار سئو انجام می‌دهند؛ اما چگونه می‌توانید مشخص کنید که کدام‌یک را باید انتخاب کرد؟

در این مطلب از ایده پویا قصد داریم این قضیه را روشن کنیم و به شما بگوییم که دقیقاً چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات سئو سایت متمایز از بقیه رقبایش عمل کند و برتر از آن‌ها باشد.

 

فرآیند سئو سایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 بهینه سازی موتور جستجو یا سئو یک استراتژی است که هدف آن بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی طبیعی است و یک جزء حیاتی برای بازاریابی آنلاین هر بازاریاب به شمار می‌رود.  سئو هنر و علم کسب رتبه بالاتر صفحات در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

از آنجایی که جستجو، یکی از راه‌های اصلی کشف محتوا توسط افراد به صورت آنلاین به شمار می‌رود، رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک یک وبسایت شود. ترافیکی که از طریق سئو به دست می‌آید ترافیک جستجوی طبیعی نامیده می‌شود و از ترافیکی که از طریق جستجوی پولی به دست می‌آید کاملاً متمایز است.

فرآیند سئو سایت

بهترین شرکت ارائه دهنده سئو سایت چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

 در اوایل دهه ۲۰۰۰ زمانی که گوگل در اوایل مسیر شهرت خود بود و بسیاری از کسب و کارها تازه به اهمیت حضور در وب پی برده بودند، بسیاری از کارآفرینان که نحوه عملکرد موتورهای جستجو را می‌دانستند، شروع به فروش خدمات سئو کردند. در آن روزها گوگل به اندازه امروز هوشمند نبود و دستکاری الگوریتم‌ها و دریافت نتایج سریع برای مشتریان بسیار راحت انجام می‌شد. طوری که وقتی یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو به صاحب یک کسب و کار اعلام می‌کرد که با یک کلمه کلیدی مهم می‌تواند وبسایت آن شرکت را به صفحه اول بیاورد و در عرض چند هفته در جایگاه دلخواهش قرار دهد، آن شرکت به عنوان معجزه‌گر در نظر گرفته می‌شد.

در حالی‌که واقعیت اینطور نبود و بسیاری از شرکت‌های سئو، در آن دوران نمی‌دانستند که الگوریتم‌های جستجو چگونه کار می‌کند و درک درستی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی سالم نداشتند. خیلی از این شرکت‌ها از شیوه‌های اسپم استفاده می‌کردند که در نهایت گوگل متوجه موضوع می‌شد و ضمن رد کردن آن، وبسایت مربوطه را نیز جریمه می‌کرد.

با رشد و بلوغ صنعت سئو، رتبه‌بندی برای رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار چالش برانگیز‌تر شد. طوری که امروزه تعداد شرکت‌ها، آژانس‌ها و متخصصانی که خدمات سئوی فریلنسری را ارائه می‌کنند، افزایش پیدا کرده است و همه آنها در این صنعت اشباع شده برای رقابت با یکدیگر در تلاش هستند تا بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهند. اما چه چیزی باعث تفاوت بین یک شرکت معمولی و یک شرکت تاپ با ارائه بهترین خدمات سئو می‌شود؟ برخی از این موارد عبارتند از:

 

صداقت و شفافیت

بهترین شرکت‌های سئو در مورد آنچه انجام می‌دهند و خدماتی که ارائه می‌کنند و حتی نحوه اجرای وعده‌های خود صادق و شفاف هستند. آنها به شما خواهند گفت کاری که می‌خواهند انجام دهند، چه زمانی عملی است و چه زمانی نیست. این شرکت‌ها حرف خود را خیلی صریح بیان می‌کنند و هرگز به طور دقیق در مورد رتبه‌بندی خاصی تضمین نمی‌دهند.

بهترین شرکت‌های سئو از زبان و توضیحات پیچیده برای ارائه کاری که می‌خواهند انجام دهند، استفاده نمی‌کنند. آن‌ها کار را به اصول اولیه خلاصه می‌کنند و در هر قسمت به وضوح توضیح می‌دهند که قرار است چه کاری انجام دهند. صداقت و شفافیت از ویژگی‌هایی هستند که باید از همان ملاقات‌های اولیه و مکالمه با نماینده شرکت کاملاً مشخص باشد و اگر قرار است خیلی دقیق به این موضوع نگاه کنید و در آن ریز شوید، مطمئن باشید که یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً شرکت سئو مربوطه با شما کاملاً صادق نبوده است.

 

نتایج واقعی

یک شرکت خوب سئو با قاطعیت کامل تضمین نمی‌کند که وب سایت شما در صفحه‌ی اول گوگل قرار خواهد گرفت. اگر با چنین اشخاصی مواجه شدید، سریعا همکاری را قطع کنید و به دنبال شرکت سئو دیگری باشید. معمولا این گونه افراد از روی خامی و بی‌تجربگی چنین حرفی را می‌زنند و یا اینکه نابودی و جریمه شدن وبسایت شما، برایشان هیچ اهمیتی ندارد. البته تمام مواردی هم که گفتیم به این معنا نیست که یک شرکت خوب سئو توانایی انجام چنین کاری را ندارد. به طور کلی حرف ما این است که نتایجی که به شما پیشنهاد می‌شود، باید کاملاً واقع‌بینانه باشد.

 

گزارش دهی منظم

 به‌روزرسانی‌ها و گزارش‌های منظم، یکی از نشانه‌های کلیدی یک شرکت سئو خوب است. نباید این شرکت‌ها فقط شما را از روند کلی پیشبرد پروژه آگاه کنند؛ بلکه لازم است که با ارائه شواهد آماری و گزارش‌های تحلیلی دائماً شما را در جریان کار قرار دهند. مثلا اگر یک شرکت سئو بگوید که می‌خواهد دیده شدن در صفحات نتایج موتور جستجو را بهبود ببخشد، باید یک گزارش مداوم ماهانه یا فصلی ارائه کند که پیشرفت کار را در طول زمان نشان می‌دهد.

 

پاسخگویی

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو، پاسخگویی عالی دارند. آن‌ها نه تنها روش‌های تماس متنوعی دارند، بلکه خودشان خیلی سریع با شما تماس می‌گیرند و موضوع را پیگیری و بررسی می‌کنند. این پاسخگویی سریع در طول فرآیند فروش و پذیرش، نشان‌دهنده این است که آن‌ها حتی پس از اینکه به مشتری دائمشان هم تبدیل شدید، شما را تنها نخواهند گذاشت و همیشه پیگیر کارتان هستند.

 

تجربه

با اینکه هر شرکتی بالاخره باید از جایی کار خود را آغاز کند؛ اما بهتر است اجرای پروژه سئو خود را به دست افرادی که سال‌هاست در این زمینه مشغول به کار بودند بسپارید. همه این‌ها به این دلیل است که صنعت سئو در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده است و الگوریتم‌ها و تغییرات در روند جستجو، به‌روزرسانی شده‌اند.

شرکتی که چندین سال است در این حوزه فعالیت می‌کند، مراحل چالش برانگیز بسیاری را پشت سر گذاشته و از اصول صحیح کار کاملاً با خبر است. این در حالی است که یک شرکت سئو بد، نهایتا تا چند هفته یا چند ماه و در بهترین حالت چند سال دوام می‌آورد و بالاخره روزی عملکرد ناصحیح آن افشا خواهد شد. شرکتی که پس از گذشت سال‌های طولانی هنوز هم وجود دارد، به دلیل رعایت اصول صحیح و تجربه کاری، پابرجا مانده است.

 

سئو وب سایت

 

تولید محتوای عالی

 برای سئو یک سایت استراتژی‌های بسیاری مثل html ،کلمات کلیدی، سرعت سایت، تجربه کاربر، ناوبری و ... وجود دارد؛ ولی هیچ‌کدام از آن‌ها اهمیت یک تولید محتوای عالی را ندارند. محتوا همیشه در اولویت است و باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. همچنین محتوا باید غنی و طولانی بوده و یک نویسنده حرفه‌ای آن را نوشته باشد. بهترین شرکت‌های سئو کیفیت محتوا را در اولویت هسته کار خود قرار می‌دهند.

 

قدرت لینک سازی

 گوگل لینک‌ها را یکی از سیگنال‌های اعتماد اولیه خود می داند. یک بک‌لینک از یک وبسایت با اعتبار دامنه بالا، به عنوان یک ضمانت برای اعتبار سایت لینک شده شمرده می‌شود و اگر وبسایت شما قادر به جذب چندین لینک از سایر سایت‌های معتبر باشد، تاثیر مثبتی بر شانس شما برای یک رتبه‌بندی خوب خواهد گذاشت.

از هر شرکت سئویی که بک‌لینک‌ها را کم اهمیت جلوه می‌دهد، دوری کنید و اگر هم با شرکتی روبه‌رو شدید که از بک‌لینک به عنوان بخشی از رویکرد خود استفاده می‌کند، از ویژگی‌ها و جزئیات استراتژی آن‌ها در این خصوص آگاه شوید.

 

ترفند‌های کلاه سیاه ممنوع

 شرکت‌هایی با سئو کلاه سیاه که عموما هزینه خدمات ارزان قیمتی هم دارند، از تاکتیک‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی استفاده می‌کنند که می‌تواند شامل اتوماسیون محتوا، صفحات ورودی لینک‌ها یا متن های پنهان، پر کردن کلمات کلیدی، سئو منفی، تغییر مسیر‌های پنهان، طرح‌های پیوند، دستکاری پیوند، هرزنامه‌ها، محتوای تکراری و... بشود. این شرکت‌ها وبسایت و برند شما را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ بنابراین خیلی ارزش دارد که برای یک سئو گران‌قیمت هزینه کنید تا اینکه بخواهید فریب این افراد را بخورید.

 

نکات مهم قبل از پیدا کردن بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت

ارجاعات به روابط از قبل ایجاد شده

ارجاعات به روابطی که قبلاً ایجاد شده است، یک راهکار کلیدی برای پیدا کردن یک شرکت سئو خوب است؛ زیرا ممکن است شما هیچ‌گونه آشنایی قبلی با آن شرکت نداشته باشید و فقط از تجربیات دوستان و همکارانتان به آن‌ها اعتماد کنید.

دانش و فرآیند شرکت‌های سئو

دومین عامل بزرگ در انتخاب یک شرکت سئو، دانش و فرآیندهای شرکت است که شامل خدمات مشتری، رهبری فکری، تجربه کارکنان، گزارش‌دهی و شفافیت است. همه این‌ها ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند در موفقیت مشتریان یک شرکت تاثیرگذار باشند.

 

کلام آخر

در این مطلب از ایده پویا، ویژگی‌های یک شرکت سئو خوب را بیان کردیم. به طور کلی، تفاوت بین یک شرکت سئو متوسط با یک شرکت سئو عالی، فقط در یک ویژگی ساده خلاصه می‌شود و آن ویژگی این است که شرکت‌های برتر سئو همیشه در حال پیشرفت هستند. آن‌ها از این موضوع اطلاع دارند که بازار دائماً در حال تغییر است و به‌روز ماندن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین به جای عقب‌نشینی و پایبندی به وضعیت‌های تکراری، روند‌های جدید را دنبال می‌کنند و کاملاً با آن‌ها سازگار می‌شوند. بدین طریق به مشتریان خود هم خدمات بهتری ارائه خواهند داد.

 

سئو سایت

 

  • 14
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر