آموزش ساختن استوری در اینستاگرام

تاریخ انتشار خبر : 1400 اسفند 24

آموزش ساختن استوری در اینستاگرام

 

در سال 2022 تقریبا از هر شش نفر در جهان یک نفر کاربر اینستاگرام است و به لطف امکانات منحصربه‌فرد برای به اشتراک گذاری پست ها و استوری‌های پر مخاطب این پلتفرم اشتراک عکس و ویدئو به یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. این واقعیت‌ها باعث می‌شوند ساختن استوری در اینستاگرام به یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی برندها و کسب‌وکارهای گوناگون، از کوچک تا بزرگ تبدیل بشود.

بیشتر از 70 درصد کاربران اینستاگرام هر روز استوری های کاربران و کسب‌وکارهایی را که دنبال می‌کنند را مشاهده می‌کنند و بسیاری از آنها لینک لندینگ پیج را هم لمس می‌کنند. برای آشنایی با قابلیت‌های استوری ساختن برای اینستاگرام و چند ایده برای درست کردن استوری های تجاری و تبلیغاتی ادامه این مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایده پویا را دنبال کنید.

 

معرفی قابلیت های جدید اینستاگرام

اینستاگرام از اواخر سال 2021 امکان به اشتراک گذاشتن لینک را از دسترس انحصاری کاربران پولی و حرفه ای با بیشتر از تعداد بالایی فالور خارج کرد و به کسب‌وکارهای کوچک و حتی شخصی اجازه داد که از گزینه استوری این پلتفرم برای فروش مستقیم محصولات بهره برداری کنند. حالا دیگر استفاده از استوری فقط راهکاری جذاب برای سرگرم کردن و جلب توجه مخاطبان و کاربران اینستاگرامی نیست و فروش محصولات در اینستاگرام محدود به فروشگاه این پلتفرم اجتماعی همگانی نیست.

اینستاگرام یک پلتفرم اشتراک تصاویر گوشی‌های موبایل است که به صورت تمام فریم اجرا می‌شود و امکان اشتراک عکس‌ها و ویدئوهای ضبط شده با موبایل به همان شکل اصلی و اولیه را به کاربران می‌دهد. استوری‌های اینستاگرام عکس‌ها و ویدئوهایی هستند که تمام صفحه نمایشگر موبایل را می‌پوشانند و امکان نمایش یک تصویر کامل اختصاصی با حداقل واترمارک را به کاربران می‌دهد.

بیشتر بخوانید؛ درآمدزایی از اینستاگرام

 

ساخت استوری

 

چند برنامه جذاب برای ساخت استوری حرفه ای

اهمیت ساخت استوری حرفه ای و جذاب به خصوص برای کسب‌وکارها و برندهای کوچک و متوسط باعث شده چند برنامه جذاب با قابلیت های سرگرم کننده و حرفه ای برای ساخت استوری حرفه ای توسعه یافته و بین کاربران اینستاگرام رایج شود. در ادامه با بعضی از این اپ ها بیشتر آشنا می‌شوید.

InShot

اپ InShot یکی از بهترین اپ‌های فعلی در بین اپ های رایگان است که بدون گذاشتن واترمارک روی خروجی تصاویر و ویدئوها قابلیت ها و امکاناتی جذاب و حرفه ای در اختیار کاربران می‌گذارد. این اپ مخصوص ادیت ویدئو موبایل به خوبی برای ساختن استوری در اینستاگرام بهینه سازی شده است و برای ساخت استوری های حرفه ای کارایی دارد.

  • امکان برش زدن، تقسیم، ترکیب و میکس ویدئو
  • ساخت کولاژهای عکس
  • تبدیل ویدئو
  • فیلترها، افکت‌ها، متن و انواع امکانات تقویت و اصلاح ویدئو
  • گزینه اضافه کردن موزیک روی ویدئو

StoryArt

کاربران اینستاگرام عاشق استفاده از قالب های آماده این اپ برای ایجاد استوری‌های فانتزی و خیره کننده هستند. برنامه StoryArt با امتیاز 4.8 در اپل استور و 4.7 در پلی استور به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران است. اپ استوری‌آرت یکی از ساده ترین راه‌ها برای ساختن استوری در اینستاگرام به شکلی جذاب است و به کاربران اجازه ایجاد تصاویری خیره کننده را می‌دهد.

  • بیشتر از دویست قالب کاملا آماده
  • بیست تم
  • توسعه و به روز رسانی قالب‌ها به صورت هفتگی

Canva

کانوا یکی دیگر از برنامه های جذاب برای ساخت استوری در اینستاگرام است که برای ایچاد تصاویر حرفه ای و درگیر کننده کاربرد دارد. چیزی که باعث جذابیت هر چه بیشتر اپ Canva می‌شود بیشتر از شصت هزار قالب آماده و رایگان است که هر ذائقه ای را پوشش می‌دهند. گذشته از قالب‌ها آماده، اپ گرافیکی کانوا انواع امکانات و گزینه های ویرایش و بهینه سازی تصویر مثل فونت‌، فیلتر، گرید، امکانات ویرایش عکس و مجموعه بسیار بزرگی از آیکون‌، استیکر، برچسب، بافت و فریم را به کاربران عرضه می‌کند.

  • بیشتر از 60.000 قالب عکس
  • بیشتر از یک میلیون تصویر پس‌زمینه
  • ابزارهای اصلاح و تقویت عکس
  • امکانات و گزینه های حرفه ای برای ویرایش عکس

UnFold

تا جایی که ساختن استوری در اینستاگرام برای کسب‌وکارها سودآور باشد، گاهی استفاده از انواع راهکارها و اپ‌های پولی نسبتا ارزان گزینه ای قابل بررسی می‌شود. اپ UnFold برای ساختن ویدئو و عکس‌های جذاب و خیره کننده مناسب برای اینستاگرام کارایی قابل توجهی دارد و با وجود محدودیت امکانات رایگان آن، یکی از بهترین گزینه ها برای درگیر کردن کاربران اینستاگرام است.

  • 25 قالب رایگان و بیشتر از 60 قالب پولی مینیمالیستی برای ایجاد جلوه های منحصر به فرد
  • بیشتر از 5 نوع فونت و قابلیت‌های متنی بی‌شمار
  • مناسب برای طراحی ویدئو و عکس

Adobe Spark

اپ ادوبی اسپارک یک سوپر اپ جذاب برای اصلاح عکس و ویدئو و ساختن استوری در اینستاگرام است که انواع امکانات ویرایش تصویر و افکت‌ها و فیلترهای متمایز را به کاربران ارائه می‌دهد. این برنامه قدرتمند مجموعه منحصربه‌فردی از فونت‌، صدا، انیمیشن، و انواع افکت‌های طراحی دیگر که برای ایجاد استوری‌های خیره‌کننده کاربرد دارند را به رایگان عرضه می‌کند.

  • ایجاد پست‌ها و استوری‌های انیمیشن
  • گزینه‌های تایپوگرافی زیبا و جذاب
  • چندین افکت‌ها و لایه‌بندی متنی
  • میلیون‌های تصویر رایگان

 

ساخت استوری جذاب

 

چند ترفند طلایی برای درست کردن استوری

ترفندهای گوناگونی برای ساختن استوری در اینستاگرام و افزایش تعامل کاربران یا حتی افزایش دخل و فروش کسب‌وکار وجود دارد. به کمک این چند ترفند طلایی می‌توانید پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار خود را در مرکز توجه کاربران اینستاگرام قرار داده و آگاهی از برند را به شکل رضایت‌بخشی افزایش بدهید.

«بهترین محصول هفته» را معرفی کنید

فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهایی که چندین محصول ارائه می‌دهند با ارائه بهترین محصول هفته در یک رشته استوری می‌توانند نرخ بازدید و فروش محصول مورد نظر را به شکل چشم‌گیری افزایش بدهند. برای این کار کافی است یک قالب و نحوه ارائه استوری بهترین محصول هفته طراحی کنید و دستکم چندین هفته آن را تکرار کنید. به مرور زمان کاربران در روز تعیین شده برای دیدن پیشنهاد شما آماده می‌شوند و با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

 

معرفی تیم

استوری اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین جاها برای آشنایی با افراد جدید محسوب می‌شود و کاربران معمولا روی تگ های کاربران دیگر مثل هنرمندان، توسعه دهندگان، گرافیست‌ها و عکاسان کلیک کرده و در صورت مشاهده محتوای جذاب، آنها را دنبال می‌کنند. با این حساب برای اینکه یک کسب‌وکار تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشد، معرفی عوامل و اعضای تیم در ساختن استوری در اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی کارگشا باشد.

 

شمارش معکوس

یکی از راه‌های شناخته شده و محبوب برای معرفی و عرضه محصولات و خدمات جدید توسط کسب‌وکارها ایجاد شمارش معکوس برای تاریخ عرضه است و استوری اینستاگرام یکی از بهترین محل‌ها برای درگیر کردن مخاطبان با محصول یا خدماتی است که قرار است ارائه بشود. بعضی از خدمات و محصولات مانند کلاس‌های آموزشی که به ثبت نام نیاز دارند به شکل سنتی با شمارش معکوس کاربران را به نام‌نویسی ترغیب می‌کنند. کسب‌وکارهای دیگر هم می‌توانند از طریق پیش‌فروش محصول برای ساختن استوری در اینستاگرام درآمد ایجاد کنند.

 

پرسش مطرح کنید

یکی از بهترین راه‌های تعامل کاربران اینستاگرامی با استوری‌ها قرار دادن انواع گزینه‌های پرسش است. می‌توانید برای این کار از سوال‌های دو یا چند گزینه ای استفاده کنید و گزینه های جذاب برای کسب‌وکار را برجسته کنید. همچنین می‌توانید از پرسش‌های باز استوری اینستاگرام استفاده کرده و به کاربران اجازه بدهید پرسش، نظر یا پیام خود را مستقیما به پروفایل ارسال کرده و به شما امکان به اشتراک گذاشتن آن با کاربران دیگر را بدهند. نظر کاربران می‌توانند عقاید و احساسات کاربران در مورد برند و کسب‌وکار را بهبود ببخشد و به افزایش اعتبار و آگاهی از برند منجر بشود.

 

بازی و قرعه کشی هفتگی

یکی دیگر از راهکارهای بسیار جذاب برای افزایش تعامل کاربران از طریق ساختن استوری در اینستاگرام ایجاد بازی‌ها و قرعه کشی‌های هفتگی در داخل استوری است. با این کار کاربران و فالورها را به تعامل با برند و تولید محتوای جذاب برای آن در اینستاگرام ترغیب می‌کنید و نفوذ برند در این شبکه اجتماعی را افزایش می‌دهید. با وجود جذابیت بسیار زیاد بازی‌ها و قرعه‌کشی‌های اینستاگرامی، این کار تقریبا هیچ هزینه ای ندارد چرا که بازدهی آن به مراتب بیشتر از ارزش جایزه یا هدیه ای است که به کاربر برگزیده ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ آموزش قرعه کشی در پست اینستاگرام

 

جمع‌بندی

این مطلب از ایده پویا، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، به آموزش ساختن استوری در اینستاگرام اختصاص داشت و در آن چند برنامه و همچنین چند ترفند برای بهبود تعامل کاربران با کسب‌وکار مطرح شد. طراحی محتوای مناسب و تاثیرگذار برای استوری‌ها و پست‌های اینستاگرام حالا دیگر تبدیل به یک حرفه شده که بسیاری از افراد روزانه با آن درگیر هستند. اگر می‌خواهید از طریق ساختن استوری در اینستاگرام و بازاریابی محتوایی بازدهی کسب‌وکار خود را افزایش بدهید، برای آشنایی با انواع گزینه‌های در دسترس همین حالا می‌توانید برای مشاوره با ایده پویا تماس بگیرید.

 

بازاریابی دیجیتال

 

  • 3
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر