راهنمای استفاده از برنامه گوگل مپ

تاریخ انتشار خبر : 1400 بهمن 12

راهنمای استفاده از برنامه گوگل مپ

 

در میان گستره وسیعی از برنامه‌های کاربردی موبایلی که توسط گوگل ارائه می‌شود، گوگل مپ یک سرویس نقشه برداری قابل اعتماد است که اطلاعات موقعیت مکانی را از طریق تصاویر ماهواره‌ای ارائه می‌کند. کارایی بالای این ابزار آنلاین را نمی‌توان انکار کرد؛ زیرا توانایی بررسی مسیرهای احتمالی و مکان‌های دیدنی را از راه سریع‌تر دارد و می‌تواند سفر شما را بسیار آسان‌تر کند.

گوگل مپ (Google Maps) به مکان یابی مشاغل، مکان‌ها و آدرس‌هایی که کاربران با آن‌ها آشنایی ندارند نیز کمک می‌کند. در این مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایده پویا قصد داریم این سرویس پرطرفدار گوگل را معرفی کرده و راهنمای استفاده از آن را بیان کنیم.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

گوگل مپ چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارد؟

 گوگل مپ یک برنامه نقشه آنلاین رایگان است. این سرویس مبتنی بر وب است و اطلاعات دقیقی در مورد مناطق و سایت‌های جغرافیایی در سراسر جهان ارائه می‌دهد. علاوه بر نقشه‌های جاده‌‌ای معمولی، گوگل مپ نماهای خیابانی را نیز نشان می‌دهد که شامل عکس‌های گرفته شده از وسایل نقلیه است.

گوگل مپ در سپتامبر سال 2008 برای دستگاه‌های اندروید منتشر شد و در آگوست 2013 مشخص شد که این برنامه از محبوب‌ترین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند در جهان است و بیش از 54 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند در جهان از آن استفاده می‌کنند. در ماه می 2017 این اپلیکیشن به همراه چندین سرویس دیگر گوگل از جمله یوتیوب، کروم، جیمیل، جستجو و گوگل پلی، ۲ میلیارد کاربر در اندروید را گزارش کرد. نقشه‌های گوگل چندین سرویس را به عنوان بخشی از برنامه‌های وب بزرگتر نشان می‌دهند که به شرح زیر است:

 

راهنمای استفاده از گوگل مپ

 

  • گوگل مپ یک برنامه مسیریاب برای افرادی است که می‌خواهند از یک مکان خاص به مکان دیگری سفر کنند. این برنامه برای رانندگان، دوچرخه‌سواران، افراد پیاده و کاربران حمل و نقل عمومی بسیار کاربردی است. این سرویس در حین سفر با ماشین و قدم زدن، دقیقاً به شما می‌گوید که کجا و چه زمانی بپیچید. رابطه برنامه کاربردی گوگل مپ این امکان را برای مدیران وبسایت فراهم می‌کند تا نقشه‌های گوگل را در یک سایت اختصاصی مانند راهنمایی املاک یا صفحه خدمات اجتماعی جاسازی کنند. گوگل مپ یک سرویس مکان یابی برای رانندگان ارائه می‌دهد که از موقعیت مکانی دستگاه تلفن همراه (در صورت وجود) سیستم موقعیت یابی جهانی GPS به همراه داده‌های شبکه‌های بی سیم استفاده می‌کند. نمای خیابان‌ها در گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر پاناروما افقی و عمودی سطح خیابان از شهرهای مختلف در سراسر جهان را مشاهده کرده و در میان آن‌ها پیمایش کنند.

 

  • برنامه گوگل مپ به شما کمک می‌کند تا آدرسی که به دنبال آن هستید را به صورت خیلی دقیق پیدا کنید؛ از شرایط ترافیکی آگاه شوید و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را بفهمید. این برنامه مسیرهای جایگزین سریعتری را در صورت امکان و حتی در اواسط سفر ارائه می‌کند. یکی از قابلیت‌های این برنامه ذخیره کردن نقشه‌های جستجو شده است. شما می‌توانید نقشه‌هایی که جستجو کرده‌اید را ذخیره کنید. ذخیره مکان‌های مورد علاقه باعث می شود تا در آینده آن‌ها را به راحتی پیدا کنید.

 

  • یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل مپ، به اشتراک گذاشتن مکان لحظه به لحظه با دیگران است. برای این کار کافیست روی دکمه سه نقطه که در بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید؛ سپس گزینه Share or Embed map یا Link to this map را انتخاب نمایید. بعد از آن می‌توانید آدرس نمایش داده شده را برای فرد مورد نظر بفرستید.

 

اهمیت گوگل مپ برای کسب و کار و بیزینس شما

گوگل مپ طی گذشت چند سال، از یک نقشه مجازی ساده به مکانی برای کاوش در مشاغل محلی، برنامه‌ریزی رفت و آمد دقیق و کشف مکان‌های پیشنهادی جدید تبدیل شده است. امروزه این پلتفرم بیش از یک نقشه ساده عمل می‌کند. یکی از به روزرسانی‌های سال ۲۰۲۰ این برنامه شامل افزودن برگه کاوش بود که به کاربران این امکان را می‌داد که به سرعت و به راحتی مشاغل و خدمات اطراف را جستجو کنند و اطلاعات آن‌ها مانند رتبه‌بندی، نظرات یا تصاویر را مشاهده نمایند. برگه کاوش به کاربران این امکان را می‌دهد تا مکان‌های محلی جدید را از یک پلتفرم پیدا کنند.

گوگل مپ در سال ۲۰۲۱ ویژگی‌های کاوش و شخصی سازی خود را گسترش داد. ویژگی Live view نیز با نمایش فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف و میزان شلوغی آن‌ها و عکس این مکان‌ها در حال ارتقا است. گوگل مپ حتی توانسته است بیشتر شخصی سازی شود؛ به عنوان مثال اگر به شهر جدیدی سفر کنید، نقشه‌های گوگل جاذبه‌های گردشگری محبوب آنجا را به شما نشان می‌دهد.

گوگل مپ به عنوان یک ابزار همه کاره برای جستجو، مقایسه و ارزیابی کسب و کارها هر سال بزرگتر می‌شود؛ بنابراین این برنامه نه تنها ابزاری برای یافتن مسیر مناسب از نقطه‌ A به نقطه B است؛ بلکه به ما می‌گوید که نقطه B دقیقا کجا قرار است باشد. گوگل مپ اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را از Google My Business یا نمایه رسمی کسب و کار گوگل استخراج می‌کند. شما می‌توانید نمایه‌ای از کسب و کار خود را به طور رایگان در گوگل راه اندازی کنید و فهرست کاملی از اطلاعات کلیدی کسب و کارتان را در آن ارائه دهید. از این داده‌ها برای پر کردن داده‌های فهرست‌های محلی نمایش داده شده در گوگل مپ استفاده می‌شود. ارائه اطلاعات به روز و جامع گوگل مپ به شما اجازه می‌دهد تا کسب و کارتان را به کاربران نشان دهید و آنها را از برند خود آگاه سازید.

 

آموزش گوگل مپ

 

ویژگی های برنامه محبوب گوگل مپ Google maps

همانطور که گفتیم، گوگل مپ می‌تواند به شما کمک کند که هر آدرسی را خیلی راحت پیدا کنید؛ از جستجوی رستوران‌های اطراف گرفته تا یافتن محل تعمیرگاه خودرو. برخی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه را برای شما نوشته‌ایم.

1- این برنامه به افراد کمک می‌کند که محل کسب و کار شما را خیلی راحت پیدا کنند و با شما تماس بگیرند. به این ترتیب افراد تشویق می‌شوند که از وب سایت یا مکان شما بازدید نمایند. قابلیت‌های جستجوی محلی به گوگل مپ اجازه می‌دهد تا مشاغل مرتبط با جستجوی کاربر را فهرست کند؛ بنابراین کاربر می‌تواندگزینه‌های خود را قبل از تصمیم گیری برای بازدید یا تماس با کسب و کار مشاهده کند.

در واقع این برنامه پرکاربرد هم به عنوان یک موتور جستجو برای یافتن مشاغل عمل می‌کند و هم به عنوان یک نقشه برای هدایت کاربران به مکان مورد نظرشان. این امر بسیار مهم است؛ زیرا تقریباً یک سوم جستجو‌های تلفن همراه مربوط به مکان است. به این معنی که گوگل مپ یک محرک مهم برای ترافیک تلفن همراه است.

 

2- گوگل مپ به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت با کسب و کار شما تماس بگیرند. هنگامی که کاربر لیست شما را در گوگل مشاهده می‌کند، این پلتفرم فهرست جامعی از کسب و کار شما را ارائه می‌دهد که شامل شماره تلفن شرکت شما می‌شود. از آنجایی که اکثر جستجوهای گوگل مپ از طریق تلفن انجام می‌شود، افراد می‌توانند خیلی راحت با محل کار شما تماس بگیرند. پس از آن تصمیم می‌گیرند که از آنجا بازدید کنند یا نه. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر بتواند قدم بعدی را بردارد و کسب و کارها به طور مستقیم با مشتریان بالقوه در ارتباط باشند.

 

3- گوگل مپ مردم را تشویق می‌کند تا از مکان یا وب سایت شما بازدید کنند. گوگل مپ علاوه بر ارائه شماره تلفن یک کسب و کار، سایر اطلاعات آن محل را نیز نشان می‌دهد. مثلاً برای کسب و کارهایی که خدمات یا محصولاتی را می‌فروشند و نیاز به تحقیق بیشتر دارند، گوگل مپ مستقیماً به وب سایت پیوند می‌خورد؛ بنابراین کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند درباره شرکت تحقیق کنند و اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

 

4- گوگل مپ تصاویری از کسب و کار شما را نشان می‌دهد. کاربران به نمایش بصری کسب و کار شما علاقمند هستند، از تصاویری که از کسب و کارتان به نمایش گذاشته شده است تا عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط مصرف کنندگان. گوگل مپ ویترینی از کار شما را ارائه می‌کند و این موضوع تاثیر مثبتی روی کسب و کار شما دارد و به افزایش فروش بیشتر می‌انجامد.

 

5- گوگل مپ تایید مشتریان را ارائه می‌دهد. هیچ چیز بیشتر از تایید دیگران اعتماد برند را ایجاد نمی‌کند و بهترین راه برای انجام این کار از طریق بررسی آنلاین است که گوگل در لیست نمایه نشان می‌دهد. تایید مشتری از طریق رتبه بندی ستاره‌ها، نظرات نوشته شده و تصاویر ارسال شده صورت می‌گیرد؛ بنابراین مشتریان بالقوه به کسب و کار شما اعتماد می‌کنند و به مشتری واقعی تبدیل می‌شوند.

 

برنامه گوگل مپ

 

آموزش استفاده از گوگل مپ

ابتدا برنامه گوگل مپ را باز کنید. اگر این برنامه در گوشی شما وجود ندارد می‌توانید آن را از پلی استور دانلود نمایید. نقطه آبی روی نقشه موقعیت مکانی شما را نشان می‌دهد؛ اگر نقطه آبی وجود ندارد در پایین صفحه سمت چپ روی your Places ضربه بزنید. اگر به دنبال مکان‌هایی نزدیک به موقعیت فعلی خود در گوگل مپ می‌گردید، می‌توانید پس از وارد شدن به برنامه روی آن مکان زوم کنید. در این هنگام نوار سفیدی در پایین دستگاه نشان داده می‌شود که با لمس آن توصیه‌های محلی بسیاری در مورد مکان مورد نظر شما نوشته شده است.

اگر از مکان دقیق جایی که می خواهید بروید اطلاع ندارید، می‌توانید نام آن را در نوار جستجو تایپ کنید یا اینکه با انتخاب آیکون میکروفون، نام محل مورد نظر را به صورت صوتی بگویید.

 

ذخیره کردن نقشه های گوگل مپ

گفتیم که یکی از قابلیت‌های گوگل مپ این است که نقشه مورد نظر ما را ذخیره می‌کند تا در زمانی که اینترنت نداریم بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد صفحه گوگل مپ شوید. به سمت راست سوایپ کرده و روی عبارت your Places ضربه بزنید. در اینجا یکی از مسیرهایی که اخیراً مشاهده کرده‌اید را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه Save map to use offline نقشه مورد نظر را سیو کنید.

 

نحوه چک کردن جدول زمانی اتوبوس‌ها و قطارها

یکی دیگر از کاربردهای گوگل مپ چک کردن زمان حرکت اتوبوس و قطار است. برای استفاده از این قابلیت، مکان مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید. بعد از انتخاب گزینه مسیر‌ها روی آیکون قطار ضربه بزنید؛ با این کار لیستی از زمان حرکت قطارها را در اختیار خواهید داشت.

 

جمع‌بندی موضوع

در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایده پویا توضیحاتی در خصوص سرویس پرطرفدار گوگل مپ ارائه شد و راهنمای استفاده از آن را بیان کردیم. به طور کلی این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا هر مکانی که قصد رفتن به آن را دارید با جزئیات بسیار بالا مشاهده کنید و بدین ترتیب خیلی آسان‌تر و سریع‌تر به مقصد‌تان برسید. این سرویس قدرتمند با گسترش ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود، به ابزار بازاریابی موثری برای مشاغل نیز تبدیل شده است؛ بنابراین با یک استراتژی بازاریابی جامع، می‌توان از گوگل مپ بهره بیشتری برد. درصورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی اینترنتی کلیک کنید.

 

بهبود رتبه سایت در گوگل

 

  • 10
  • 0
نظرات کاربران (0)
ثبت نظر